Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Význam stanovení nádorových markerů angiogeneze pro prognózu kolorektálního karcinomu
Levý, Miroslav ; Lipská, Ludmila (vedoucí práce) ; Třeška, Vladislav (oponent) ; Šafarčík, Kristian (oponent) ; Keil, Radan (oponent)
Souhrn Přes rozsahle pokroky v poznani molekularni podstaty vzniku tumoru, rozmach chemoterapie i posunovani hranic chirurgicke lečby zůstava kolorektalni karcinom na přednim mistě jako přičina umrti na celem světě. Chirurgicka lečba samotna již dosahuje z hledisek onkoradikality svych mezi, a proto se i chirurgove obraceji k molekularnim zakladům nadoroveho bujeni ve snaze nalezt markery, ktere umožni operovat pacienty v nižšich stadiich onemocněni a tim i k zlepšeni vysledků a prognozy onemocněni a také markery, ktere po uspěšne operaci umožni sledovat průběh onemocněni pacienta a odhali připadnou recidivu onemocněni včas, aby chirurg mohl opět kurativně zasahnout. Nadorove markery jsou latky, ktere často vznikaji v souvislosti se změněnym metabolizmem nadorově transformovane buňky, a proto jejich hladiny při malignim onemocněni vyrazně stoupaji. Serove nadorove markery představuji důležite parametry, ktere mohou usnadnit predikci vyvoje onemocněni, jeho progresi nebo regresi (remisi) u onkologickych nemocnych. Nadorove markery se klinicky využivaji pro screening, primarni diagnostiku, staging, prognozu, předevšim však pro predikci rekurence choroby, monitorovani terapie, je možne uvažovat i o algoritmech pro hledani lokalizace neznameho primarniho tumoru. Tato prace si klade za cil shrnout současne...
Colorectal carcinoma and markers of biological activity
Lipská, Ludmila ; Topolčan, Ondřej (vedoucí práce) ; Fínek, Jindřich (oponent) ; van Dalen, Arie (oponent)
práce Autorka se zabývá dvěma skupinami pacientů s diagnózou kolorektální karcinom a porovnává pacienty, kteří se s touto diagnózou léčí a jsou sledováni a druhou skupinou, u které bylo toto onemocnění nově diagnostikováno.
Feuersteinův program instrumentálního obohacování očima učitelů prvního stupně ZŠ
Lipská, Ludmila
FEUERSTEINV PROGRAM INSTRUMENTÁLNÍHO OBOHACOVÁNÍ OIMA UITEL PRVNÍHO STUPN ZŠ Prezentovaná práce, zabývající se programem kognitivní stimulace Reuvena Feuersteina, se snaží popsat efekty, jenž tento program vyvolává u uitel. V první ásti pedstavuje Instrumentální obohacování v kontextu celého Feuersteinova díla. Detailn pibližuje jeho teoretická východiska, dává je do souvislostí s širšími pedagogicko psychologickými otázkami týkajícími se výuky dovedností myslet. Feuersteinovu teorii zkušenosti zprostedkovaného uení konfrontuje s mediativní teorií L. S. Vygotského. Na mnoha místech odkazuje též k dílu J.Piageta. Výzkumná ást práce vychází z rozhovor a malého dotazníkového šetení s uitelkami základních škol. Výzkumný vzorek tvoilo 9 respondentek ve skupin experimentální a 6 ve skupin kontrolní. Hlavním cílem projektu bylo zmapovat, jakými vlivy Instrumentální obohacování psobí na uitele. Krom toho jsme se zabývali názory na využitelnost tohoto programu v bžné základní škole. Experimentální a kontrolní skupinu jsme porovnávali v pohledu na výuku myšlení a cílený rozvoj kognitivních schopností dtí ve škole. Závrená ást práce se obrací k zahraniním evaluaním studiím Instrumentálního obohacování, aby výsledky vlastního výzkumu prezentovala v souvislostech s nimi. Otevírá též...
Feuersteinův program instrumentálního obohacování očima učitelů prvního stupně ZŠ
Lipská, Ludmila
FEUERSTEINV PROGRAM INSTRUMENTÁLNÍHO OBOHACOVÁNÍ OIMA UITEL PRVNÍHO STUPN ZŠ Prezentovaná práce, zabývající se programem kognitivní stimulace Reuvena Feuersteina, se snaží popsat efekty, jenž tento program vyvolává u uitel. V první ásti pedstavuje Instrumentální obohacování v kontextu celého Feuersteinova díla. Detailn pibližuje jeho teoretická východiska, dává je do souvislostí s širšími pedagogicko psychologickými otázkami týkajícími se výuky dovedností myslet. Feuersteinovu teorii zkušenosti zprostedkovaného uení konfrontuje s mediativní teorií L. S. Vygotského. Na mnoha místech odkazuje též k dílu J.Piageta. Výzkumná ást práce vychází z rozhovor a malého dotazníkového šetení s uitelkami základních škol. Výzkumný vzorek tvoilo 9 respondentek ve skupin experimentální a 6 ve skupin kontrolní. Hlavním cílem projektu bylo zmapovat, jakými vlivy Instrumentální obohacování psobí na uitele. Krom toho jsme se zabývali názory na využitelnost tohoto programu v bžné základní škole. Experimentální a kontrolní skupinu jsme porovnávali v pohledu na výuku myšlení a cílený rozvoj kognitivních schopností dtí ve škole. Závrená ást práce se obrací k zahraniním evaluaním studiím Instrumentálního obohacování, aby výsledky vlastního výzkumu prezentovala v souvislostech s nimi. Otevírá též...
Feuersteinův program instrumentálního obohacování očima učitelů prvního stupně ZŠ
Lipská, Ludmila ; Štech, Stanislav (vedoucí práce) ; Pavelková, Isabella (oponent) ; Mareš, Jiří (oponent)
FEUERSTEINŮV PROGRAM INSTRUMENTÁLNÍHO OBOHACOVÁNÍ OČIMA UČITELŮ PRVNÍHO STUPNĚ ZŠ Prezentovaná práce, zabývající se programem kognitivní stimulace Reuvena Feuersteina, se snaží popsat efekty, jenž tento program vyvolává u učitelů. V první části představuje Instrumentální obohacování v kontextu celého Feuersteinova díla. Detailně přibližuje jeho teoretická východiska, dává je do souvislostí s širšími pedagogicko psychologickými otázkami týkajícími se výuky dovedností myslet. Feuersteinovu teorii zkušenosti zprostředkovaného učení konfrontuje s mediativní teorií L. S. Vygotského. Na mnoha místech odkazuje též k dílu J.Piageta. Výzkumná část práce vychází z rozhovorů a malého dotazníkového šetření s učitelkami základních škol. Výzkumný vzorek tvořilo 9 respondentek ve skupině experimentální a 6 ve skupině kontrolní. Hlavním cílem projektu bylo zmapovat, jakými vlivy Instrumentální obohacování působí na učitele. Kromě toho jsme se zabývali názory na využitelnost tohoto programu v běžné základní škole. Experimentální a kontrolní skupinu jsme porovnávali v pohledu na výuku myšlení a cílený rozvoj kognitivních schopností dětí ve škole. Závěrečná část práce se obrací k zahraničním evaluačním studiím Instrumentálního obohacování, aby výsledky vlastního výzkumu prezentovala v souvislostech s nimi. Otevírá též...
Význam stanovení nádorových markerů angiogeneze pro prognózu kolorektálního karcinomu
Levý, Miroslav ; Lipská, Ludmila (vedoucí práce) ; Třeška, Vladislav (oponent) ; Šafarčík, Kristian (oponent) ; Keil, Radan (oponent)
Souhrn Přes rozsahle pokroky v poznani molekularni podstaty vzniku tumoru, rozmach chemoterapie i posunovani hranic chirurgicke lečby zůstava kolorektalni karcinom na přednim mistě jako přičina umrti na celem světě. Chirurgicka lečba samotna již dosahuje z hledisek onkoradikality svych mezi, a proto se i chirurgove obraceji k molekularnim zakladům nadoroveho bujeni ve snaze nalezt markery, ktere umožni operovat pacienty v nižšich stadiich onemocněni a tim i k zlepšeni vysledků a prognozy onemocněni a také markery, ktere po uspěšne operaci umožni sledovat průběh onemocněni pacienta a odhali připadnou recidivu onemocněni včas, aby chirurg mohl opět kurativně zasahnout. Nadorove markery jsou latky, ktere často vznikaji v souvislosti se změněnym metabolizmem nadorově transformovane buňky, a proto jejich hladiny při malignim onemocněni vyrazně stoupaji. Serove nadorove markery představuji důležite parametry, ktere mohou usnadnit predikci vyvoje onemocněni, jeho progresi nebo regresi (remisi) u onkologickych nemocnych. Nadorove markery se klinicky využivaji pro screening, primarni diagnostiku, staging, prognozu, předevšim však pro predikci rekurence choroby, monitorovani terapie, je možne uvažovat i o algoritmech pro hledani lokalizace neznameho primarniho tumoru. Tato prace si klade za cil shrnout současne...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Lipská, Lucie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.