Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33,373 záznamů.  začátekpředchozí33364 - 33373  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.75 vteřin. 

Role nevládních neziskových organizací v procesu integrace azylantů v ČR.
Románková, Gabriela ; Muhič Dizdarevič, Selma (vedoucí práce) ; Moree, Dana (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou integrace azylantů v ČR. Cílem práce je zmapovat NNO věnující se dané problematice a prozkoumat jejich roli v tomto procesu. Teoretická část definuje jednotlivé oblasti, které jsou součástí výzkumu, podává stručný popis azylové problematiky v ČR, definici pojmu integrace a přehled současných integračních teorií a přístupů, stručně popisuje průběh a možné výsledky integračního procesu, zabývá se současnou českou integrační politikou a koncepcí Státního integračního programu. Empirickou část tvoří základní informace o jednotlivých NNO, obsahová analýza vybraných NNO a analýza rozhovorů se zástupci NNO, státních institucí a azylantů a celkové shrnutí výzkumu. V závěru práce jsou shrnuty získané poznatky a zhodnoceny dosažené cíle.

Postoj budoucích rodičů a porodních asistentek k psychoprofylaktické přípravě
Šuleková, Marcela ; Nováková, Lenka (vedoucí práce) ; Jurásková, Dana (oponent)
Diplomová práce se zabývá psychoprofylaktickou přípravou těhotných žen. Hovoří o důležitosti této přípravy pro budoucí rodiče, o možnostech lepší a snadnější cesty porodu. Práce je koncipována do dvou velkých částí, teoretické a empirické. Teoretická část mapuje poznání v dané oblasti. Nejprve definuje a charakterizuje prenatální kurzy, hovoří o jejich pozitivním a negativním významu. Zmiňuje se o struktuře psychoprofylaktické přípravy těhotných žen, o průběhu, zaměření a obsahu prenatálních kurzů. Dále je v teoretické části popsána přítomnost partnera u porodu či jiné blízké osoby, ale také využití alternativních metod porodu. V empirické části diplomové práce jsem si postupně stanovila celkem 12 hypotéz týkajících se psychoprofylaktické přípravy těhotných žen. Tyto hypotézy jsem stanovila, jak z dotazníku určenému pro 120 žen po porodu, které absolvovaly předporodní přípravu, tak pro 60 porodních asistentek pracujících na vybraných gynekologicko-porodnických pracovištích. Pro jejich ověření jsem provedla rozsáhlý výzkum mezi ženami po porodu a porodními asistentkami. Metodou pro zpracování empirické části diplomové práce byly dva různé nestandardizované dotazníky. Smyslem této diplomové práce je potrhnout důležitost psychoprofylaktické přípravy budoucích rodičů a pomoci odstranit překážky na cestě za...

Doping - znalosti a postoje vysokoškolských studentů
Křížová, Petra ; Ehler, Edvard (oponent) ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce)
Sport je významnou součástí dnešní společnosti. Je aktivitou volného času, zábavou, i prevencí zdravotních obtíží. V současnosti je význam sportu orientován především na výkon a aspekt úspěchu. Cestou k úspěchu se v některých případech stávají dopingové látky. Znalost dopingových látek mezi sportovci je velice důležitá, aby bylo možné předejít pozitivnímu dopingu a všem jeho důsledkům. Je proto potřeba důsledně informovat o této problematice jak dospělé, tak i mladé sportovce, a zároveň zdůrazňovat prevenci v oblasti této problematiky. Hlavním cílem práce je zjištění aktuálních znalostí, postojů a informovanosti studentů tělovýchovných oborů o dopingové problematice. Získané údaje byly porovnány s předchozími šetřeními.

Rozšíření invazních neofytů v břehové vegetaci vodních toků
Matějček, Tomáš ; Lipský, Zdeněk (vedoucí práce) ; Mandák, Bohumil (oponent) ; Lacina, Jan (oponent)
Závěr Předložena prace shrnuje vysledky mapovani invaznich neofytů v břehove vegetaci vybranych vodnich toků, ktere bylo provaděno pomoci vlastni metodiky autora v letech 2006-2008. Vyskyt 17 taxonů (22 druhů) invaznich neofytů byl zaznamenavan v předem vymezenych segmentech břehove vegetace o delce 500 m. Početnost jednotlivych taxonů byla zaznamenavana pomoci logaritmicke stupnice. Zmapovano bylo 1693 segmentů břehove vegetace, z toho 218 segmentů opakovaně v letech 2006 a 2008. Ziskana data byla vyhodnocena s využitim několika ukazatelů, ktere byly vypočitany pomoci zakladnich statistickych metod a umožňuji interpretaci zaznamenanych dat. Pro každy segment lze vedle početnosti jednotlivych taxonů vyjadřit take: počet zaznamenanych taxonů, celkovy počet jedinců všech sledovanych taxonů, prosty index zatiženi invaznimi neofyty a važeny index zatiženi invaznimi neofyty. Zatimco prosty index zatiženi invaznimi neofyty přiklada stejnou vahu počtu zaznamenanych taxonů a celkovemu počtu jedinců všech sledovanych taxonů, važeny index zatiženi invaznimi neofyty zohledňuje take průměrnou velikost jednotlivych taxonů, jejich vytrvalost a potencialni nebezpečnost. Pro jednotlive useky (tzn. skupiny segmentů stejneho vodniho toku v relativně podobnych geografickych podminkach) bylo možne stanovit tyto souhrnne...

Analysis of the Initial Implementation of CLIL in Mathematics Lessons
Šulista, Marek ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Klečková, Gabriela (oponent) ; Favilli, Franco (oponent) ; Nýdl, Václav (oponent)
Předkládaná disertační práce se zabývá problematikou výuky matematiky v anglickém jazyce jako jednou z možností aplikace metody CLIL, jež označuje výuku nejazykových (odborných) předmětů v jiném než mateřském jazyce. Práce je rozdělena celkem do 7 kapitol a celkem 8 příloh. Úvodní kapitoly seznamují čtenáře s cíli práce, vybranou terminologií z oblasti jazykového vzdělávání a bilingvismu, s metodou CLIL - její historií ve světě a v České republice, typickými výukovými strategiemi používanými při výuce metodou CLIL, jejími modely, výhodami a výzkumem spojeným s výukou matematiky touto metodou. Dále práce prezentuje výsledky ankety provedené mezi učiteli matematiky základních a střední škol mapující jejich zkušenosti a názory na výuku matematiky v cizím (cílovém) jazyce. Na konci této kapitoly jsou specifikovány výzkumné otázky a dílčí dle práce. Mezi hlavní formulované výzkumné otázky patří, do jaké míry má cizí jazyk vliv na porozumění matematice v počáteční fázi implementace metody CLIL v hodinách matematiky při dodržení rozsahu a časové dotaci jako při výuce dané látky na daném stupni v jazyce mateřském. Nástrojem k získání odpovědí 11a dané výzkumné otázky byla zvolena experimentální výuka vybraného matematického učiva, jež bylo paralelně vyučováno v českém a anglickém jazyce ve dvou třídách 11a druhém...

Péče o pacienta s akutní respirační insuficiencí
Lochmanová, Alena ; Spálený, Antonín (vedoucí práce) ; Bláha, Jan (oponent)
Diplomová práce na téma Péče o pacienta s akutní respirační insuficiencí byla zpracována na anesteziologicko resuscitačním oddělení. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je uveden základní přehled anatomie a fyziologie dýchacího systému, dále patofyziologické mechanismy a vybrané nosologické jednotky vedoucí k respirační insuficienci. Praktická část detailně mapuje průběh komplikované hospitalizace pacientky se závažnou respirační insuficiencí. Ošetřovatelský proces je zpracován do ošetřovatelských diagnóz, které slouží, jako přehled na co se z ošetřovatelského hlediska u takto závažných pacientů zejména zaměřit. Cílem této práce je podat ucelený přehled o léčbě, komplikacích a ošetřovatelské činnosti u pacienta s akutní respirační insuficiencí

Tvorba map pro orientační běh
Zemanová, Šárka ; Vomáčko, Ladislav (oponent) ; Šafránek, Jiří (vedoucí práce)
4 ABSTRAKT Název: Tvorba map pro orientační běh Cíle práce: Hlavním cílem je zhotovit renovovanou mapu prostoru výukového střediska FTVS UK ve Stráži nad Nežárkou pro účely výuky orientace na základě literatury, teorie a účasti na kurzu pro začínající kartografy vedeným zkušenými mapaři. Vedlejším cílem je postup tvorby mapy pro OB stručně a přehledně sepsat a tím vytvořit návod, s jehož pomocí si budou moci kantoři orientace utvořit svou vlastní mapu potřebnou k výuce. Metoda: Práce byla prováděna na základě prostudované literatury pojednávající o orientačním běhu, především o tvorbě map pro orientační běh, a na základě účasti na školení pro začínající kartografy pod vedením profesionálních mapařů. V metodice tvorby mapy se postupovalo od výběru a přípravy podkladů, prací v terénu, kdy se skutečnost kreslí do zmenšení a tím se vytvoří podklady pro další zpracování, po zhotovení konečné mapy v kartografickém softwaru OCAD 9. Tento postup byl následně přehledně sepsán. Výsledky: Praktickým výstupem této diplomové práce je především renovovaná mapa Ovčín VIII., která nyní slouží jako výukový materiál pro Katedru sportů v přírodě na FTVS UK. Dále tato diplomová práce obsahuje stručný návod, s jehož pomocí lze mapu k účelům výuky orientace vytvořit. Klíčová slova: orientační běh, mapa pro orientační běh, tvorba...

Bilance přátelství: věčné rysy?
Poppová, Andrea ; Kučera, Miloš (vedoucí práce) ; Klusák, Miroslav (oponent)
Diplomová práce pojednává o přátelství a jeho věčných rysech. Přátelství je blízký vztah nejčastěji dvou lidí, který je charakterizovaný - vzájemností, intimitou: důvěra, potřeba blízkosti, sdílení prožitků, pozitivním hodnocením a bezpodmínečným přijetím. Díky vzájemnosti má jedinec možnost sdílet s přítelem různé osobní zkušenosti, názory i pocity. Díky hlubšímu porozumění obou jedinců lze vytvořit oboustranně fungující a uspokojující přátelský vztah. Přátelství mezi lidmi existuje již celá staletí, práce se proto snaží ukázat, jak přátelství vnímají a prožívají současní jedinci a jak se na přátelství díval Aristoteles z pohledu své doby. Jde o odhalení možného posunu a popsání aspektů, které jej případně ovlivňují, přičemž se vychází z dat získaných z rozhovorů s respondenty, z pojmových map vytvořených na jejich základě a z pojmových map vytvořených podle Aristotelova pojetí. Práce chce ukázat, že tak, jak funguje přátelský vztah mezi lidmi dnes, v podstatě fungoval i před mnoha lety. za dob Aristotela, samozřejmě s menšími obměnami, které se týkají především oblasti náplně a trávení času. Z rozhovorů vyplynuly zajímavé skutečnosti, které se následně opravdu většinou shodovaly s tím, co již dávno napsal ve svém díle Etika Nikomachova Aristoteles. Po rozhovorech s respondenty jsem došla ke zjištění, že...

Editor ER diagramů s podporou převodu do relačního modelu
Kozelková, Hana ; Skopal, Tomáš (vedoucí práce) ; Holubová, Irena (oponent)
Předmětem práce je implementace editoru ER diagramů pro potřeby konceptuálního databázového modelování. ER diagramy jsou kresleny v notaci používané při výuce Databázových systémů na MFF UK. Editor byl vytvářen jako standardní CASE nástroj. Součástí programu je převod ER modelu do relačního modelu. Výsledkem převodu je skript v SQL-92 pro vytvoření tabulek v databázovém systému. Podporovány jsou mimo jiné ISA hierarchie, n-ární vztahy a několikanásobné atributy. Před převodem je provedena verifikace ER diagramu. Práce obsahuje také teoretická východiska a porovnání s několika podobnými programy jak z komerční, tak akademické sféry.

Projekt jednotné vzdělávací soustavy pro znaleckou činnost
Pivoňková, Kateřina ; Visinger,, Radek (oponent) ; Frýdek,, Miroslav (oponent) ; Alexandr, Pavel (vedoucí práce)
V disertační práci jsou uvedeny a popsány jednotlivé části projektu jednotné vzdělávací soustavy pro znaleckou činnost. Na základě rešerší byly zmapovány právní přístupy k řešení znalecké činnosti ve vybraných státech Evropy. Problémovou situací je skutečnost, že v současné době právní úprava znalecké činnosti v ČR nezahrnuje povinnost celoživotního vzdělávání znalců, nekonkretizuje způsoby a formy ověřování kvalifikačních předpokladů před jmenováním znalce, ani nijak neupravuje jeho další vzdělávání po zápisu do seznamu znalců. Navržená soustava je rozdělena do dvou základních částí: před jmenováním znalce, zabývající se kvalifikačními předpoklady a způsobem jejich ověření správními orgány, a po jmenování znalce a jeho zápisu do ústředního seznamu znalců, zabývající se celoživotním vzděláváním po celou dobu výkonu znalecké činnosti, jeho formami a obsahem. Jako zdroje informací byly využity některé základní metody sociologického výzkumu (zejm. pilotní semináře a dotazníková šetření), které jsou v práci vyhodnoceny. Z výsledků jsou zpracovány relevantní závěry zapracované do jednotlivých blíže popsaných částí navržené vzdělávací soustavy, v nichž byly zohledněny i již existující semináře a školení. Za účelem pravidelného ověřování odborné způsobilosti znalce je rozpracován kreditní systém, periodicita ověřování statutu odborné způsobilosti znalce i způsob evidence v Indexu odbornosti znalce.