Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza písemně zpracovaných příprav na hodinu CLIL
Procházková, Lenka ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Walterová, Eliška (oponent) ; Klečková, Gabriela (oponent)
Content and Language Integrated Learning (CLIL) je pedagogický přístup, kdy se cizí jazyk používá jako nástroj pro vyučování nejazykového předmětu, resp. jeho části. Přestože existují nejrůznější podoby implementace CLIL, je možné v publikovaných zdrojích vysledovat společné prvky vyučování a plánování CLIL. Tento výzkum předkládá obsahovou analýzu 56 písemně zpracovaných příprav na CLIL hodinu finanční matematiky/gramotnosti. Cílem tohoto výzkumu bylo stanovit, jestli tyto přípravy odpovídají publikovaným didaktickým přístupům CLIL, resp. do jaké míry jejich autoři vnímají tyto principy jako prvky plánování hodin CLIL a jak jejich vlastní přípravy jejich teoretická tvrzení odrážejí. Práce sledovala také rozdíly mezi učiteli s aprobací pro cizí jazyk a bez ní. V rámci dizertační práce byl vytvořen původní nástroj pro analýzu příprav na hodinu v kontextu CLIL (LPAT), který byl využit jednak jako podklad pro kvantitativní dotazník, jednak jako rámec pro obsahovou analýzu písemně zpracovaných příprav na hodinu. V rámci tohoto nástroje bylo identifikováno osm klíčových didaktických prvků CLIL pozorovatelných v písemně zpracovaných přípravách. Ve zkoumaném vzorku učitelé kombinovali klíčové prvky s dalšími položkami LPAT jak v dotazníku, tak v samotných přípravách. Můžeme tak shrnout, že prvky, které...
Analysis of the Initial Implementation of CLIL in Mathematics Lessons
Šulista, Marek ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Klečková, Gabriela (oponent) ; Favilli, Franco (oponent) ; Nýdl, Václav (oponent)
Předkládaná disertační práce se zabývá problematikou výuky matematiky v anglickém jazyce jako jednou z možností aplikace metody CLIL, jež označuje výuku nejazykových (odborných) předmětů v jiném než mateřském jazyce. Práce je rozdělena celkem do 7 kapitol a celkem 8 příloh. Úvodní kapitoly seznamují čtenáře s cíli práce, vybranou terminologií z oblasti jazykového vzdělávání a bilingvismu, s metodou CLIL - její historií ve světě a v České republice, typickými výukovými strategiemi používanými při výuce metodou CLIL, jejími modely, výhodami a výzkumem spojeným s výukou matematiky touto metodou. Dále práce prezentuje výsledky ankety provedené mezi učiteli matematiky základních a střední škol mapující jejich zkušenosti a názory na výuku matematiky v cizím (cílovém) jazyce. Na konci této kapitoly jsou specifikovány výzkumné otázky a dílčí dle práce. Mezi hlavní formulované výzkumné otázky patří, do jaké míry má cizí jazyk vliv na porozumění matematice v počáteční fázi implementace metody CLIL v hodinách matematiky při dodržení rozsahu a časové dotaci jako při výuce dané látky na daném stupni v jazyce mateřském. Nástrojem k získání odpovědí 11a dané výzkumné otázky byla zvolena experimentální výuka vybraného matematického učiva, jež bylo paralelně vyučováno v českém a anglickém jazyce ve dvou třídách 11a druhém...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.