Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33,355 záznamů.  začátekpředchozí33346 - 33355  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.86 vteřin. 

Výuka stereometrie a podpora prostorové představivosti s využitím počítače
Gergelitsová, Šárka ; Holan, Tomáš (vedoucí práce) ; Karger, Adolf (oponent) ; Pech, Pavel (oponent)
doktorské disertační práce Název práce: Výuka stereometrie a podpora prostorové představivosti s využitím počítače Autor: Šárka Gergelitsová Katedra: Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí disertační práce: RNDr. Tomáš Holan, Ph.D., Kabinet software a výuky informatiky Abstrakt: V práci předkládáme přehled současných možností využití počítačové podpory pro výuku stereometrie a rozvoj prostorové představivosti. Materiály jsou zaměřeny na středoškolské učivo, mnohé z nich je však možno využít i pro mladší, případně starší žáky a studenty. Práce je pojata jako pomůcka a soubor didaktických materiálů pro učitele. Hlavní částí práce je soubor příkladů a úloh, které lze řešit za pomoci systémů dynamické geometrie. Obsahuje i metodické poznámky a vytvořené modely k těmto úlohám. Práce obsahuje více než 100 úloh a příkladů a její součástí je CD s více než 300 podpůrnými modely včetně modelů se šablonami pro tvorbu testů. Součástí práce jsou i připravená zadání kvízů prostorové představivosti a vlastní návrh prostředí pro jejich tvorbu, které nabízí i automatickou kontrolu správnosti řešení. Práce dále obsahuje sadu vlastních didaktických aplikací a her vytvořených pro podporu některých dílčích schopností - složek prostorové představivosti, včetně sad úloh, nástrojů pro automatické hodnocení a...

Netradiční motivační multimediální objekty ve výuce fyziky - interdisciplinární přístup
Šimek, Jan ; Lustigová, Zdena (vedoucí práce) ; Rotter, Miloš (oponent)
Vdiplomove prdcijsoupfedlozeny ndvrhy na laboratorni ulohy pro rozsifeni vyuky fyziky na stfedni skole apro zvysenijeji atraktivity pro studenty. Jejich cilemje pomoc ucitelumjyziky pfi tvorbe zajimavych mefeni v mezioborovych vazbdch. V prdcijsem se zamefil predevsim na vyuzitifyzikdlniho mefeni k rozsifeni poznatku v oblasti historickeho sermu (mefeni maximdlni obvodove rychlosti seku mecem, doba trvdni sermifskeho kroku, ...) av oblasti biomechaniky (model paze pfi seku) a tim i kpropojeni stfedoskolskychpfedmetufyzika, dejepis a biologie. Laboratorni prace pfedpoklddaji vyuziti rychlobezne kamery apocitace pro zpracovani dat, cozje v moznostech nasich stfednich skol, modelovdnipazejeprovedeno vprogramech pfistupnych i stfedoskolskym studentum. Jako motivacniprostfedek k motivaci studentu nabiziprdce vyuziti zdzitkove pedagogiky a netradicnich mezioborovych vazeb na temata, kterdjsou stfedoskolskym studentum blizkd. Klicova slova: fyzika, rychlobeznd kamera, model ruky, laboratorni prdce, serm

Zpěvník Mešní zpěvy. Analýza a využití v hudební pedagogice
Vychytilová, Kristýna ; Stříteská, Leona (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Diplomová práce na téma Zpěvník Mešní zpěvy. Analýza a využití v hudební pedagogice předkládá návrh, jak pracovat s Mešními zpěvy v rámci hodin hudební výchovy na druhém stupni ZŠ. Liturgická hudba je důležitým zdrojem poznání naší hudební kultury i kultury vůbec a Mešní zpěvy k tomuto poznání významně přispívají. Písňový materiál zpěvníku je převzat ze starších kancionálů a vždy je opatřen poznámkou o pramenu nápěvu a textu. Práce předkládá analýzu a návrh, jak s vybraným hudebním materiálem pracovat v hodinách hudební výchovy. Předmětem předloženého zadání je prokázat, že zpěvník Mešní zpěvy má své místo v hudebněvýchovné praxi. Cílem práce bylo vybrat vhodné písně ze zpěvníku Mešní zpěvy pro pedagogickou činnost také v souvislosti s látkou dalších předmětů (český jazyk, dějepis, občanská výchova), aby žáci získali širší povědomí o historickém a kulturním dědictví. Výběr písní a jeho začlenění do vyučování předmětu hudební výchova byl otestován na druhém stupni základní školy.

Modelování profesních kompetencí
Horák, Josef ; Novák, Daniel (vedoucí práce) ; Hudec, Lubomír (oponent) ; Friedmann, Zdeněk (oponent)
Anotace: Předložená disertační práce prezentuje pohled na místo a poslání středního odborného vzdělání s výučním listem v širším edukačním kontextu znalostní společnosti. Zahrnuje problematiku implementace pragmatické filosofie do edukačních činností, včetně nového paradigma webového prostředí a teorií aktivního učení spolu s expozicí některých problémů a trendů současné pedagogiky. Prezentuje pohled na žáka (edukanta) z hlediska vytváření profesních kompetencí prostřednictvím didaktické technologie modelování v učebním oboru obráběč kovů a na pedagogické role vzdělavatelů (učitelů odborných a všeobecně vzdělávacích předmětů, učitelů odborného výcviku, edukátorů) v tomto typu formální edukace. Disertační práce poskytuje penzum názorů, stanovisek a odpovědi na řadu konkrétních otázek k danému tématu, přičemž využívá nejen odborné práce našich autorů, ale také renomovaných zahraničních expertů v této oblasti. Práce nabízí některé trendy a metodické postupy, které mohou podporovat a rozvíjet pedagogickou tvořivost učitelů i aktivitu žáků. Jde především o zobecněné didaktické zkušenosti, o úvahy a teorie, osobní názory a postřehy podložené vlastní vzdělávací zkušeností. Zohledňuje prvky interdisciplinarity a vzájemnosti pedagogiky, didaktiky, psychologie, filosofie a etiky. V empirické části prezentuje...

Inovace obsahu a metod výuky chemie se zaměřením na vizualizaci prostřednictvím informačních a komunikačních technologií
Adamec, Martin ; Beneš, Pavel (vedoucí práce) ; Bílek, Martin (oponent) ; Šmejkal, Petr (oponent)
Využití informačních a komunikačních technologií, včetně počítačové grafiky, ve výuce chemie představuje aktuální a frekventované téma současné didaktiky chemie. Důraz je v dosud publikovaných pracích kladen na znázornění struktury chemických látek a symbolický popis chemických dějů. Předkládaná práce nabízí komplexnější pohled na možnosti a meze využití počítačové grafiky i ostatních prostředků ICT. Cílem práce je na základě problémů, které identifikují studenti učitelství chemie a učitelé chemie jako aktuální, poskytnout přehled různých technologií, navrhnout jejich začlenění do výuky chemie a posoudit jejich úlohu v rámci probíhající kurikulární reformy. V rámci práce byla prověřena využitelnost vybraných prvků při přípravě výuky či přímo ve výuce, navrženy inovace stávajících výukových metod s využitím počítačové grafiky. Práce je zaměřena na oblast vizualizace učiva prostřednictvím počítačové grafiky, inovace výukových metod a obsahu s využitím počítače, počítačové hry a roli počítačové grafiky při didaktické transformaci. Byly vytvořeny dvě učebnice pro základní a střední školy, ve kterých jsou využity nově navržené prvky počítačové grafiky. V chemii jako vědě neustále narůstá množství poznatků, proto byl vytvořen model žákům přístupné prezentace nových informací o kyselině uhličité. Vzhledem...

POVĚDOMÍ ČESKÉ SPOLEČNOSTI O ALTERNATIVNÍCH PEDAGOGICKÝCH SMĚRECH
BARTESOVÁ, Adéla
Alternativní školy označují vzdělávání, které se odlišuje zcela nebo částečně svými cíli, učebními obsahy, formami učení a vyučování od vzdělávání nabízeného státem nebo jinými tradičními institucemi. V teoretické části bakalářské práce byla použita metoda sekundární analýzy dat. Pro ověření předpokládaných hypotéz a splnění cílů výzkumné části práce byla zvolena metoda dotazování, technika dotazník. Hlavním cílem práce bylo zjistit informovanost české společnosti o možnostech alternativního vzdělávání. Dílčím cílem bylo zmapovat názory veřejnosti na formu tohoto vzdělávání. Předpokládaná hypotéza, že rodiče upřednostňují vzdělávání ve standardních (běžných) školách dané vzdělávací soustavy před vzděláváním alternativním, se potvrdila s jasnou návazností na dílčí hypotézu, která říká, že hlavním důvodem, proč rodiče upřednostňují vzdělávání ve standardních (běžných) školách dané vzdělávací soustavy před vzděláváním alternativním, je neznalost kurikula nabízené alternativy.

Výroba piva
Hajn, Jiří ; Holada, Karel (vedoucí práce) ; Hally, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá základními surovinami pro výrobu piva a různými technologiemi výroby piva. Je zde nastíněn nejen postup výroby piva v tradičních velkých pivovarech, ale hlavně srovnání této technologie s výrobou piva v domácích podmínkách. A to výroby piva v domácích mikropivovarech a výroby piva z mladinových koncentrátů v tzv. fermentačních mikropivovarech. Na závěr je zařazený vypracovaný projekt do projektového vyučování "Pivo a pivovarnictví", který může v budoucnu nalézt uplatnění na některé ze středních škol. Práce se snaží poukázat na fakt, že na výrobu piva lze pohlížet také jako na téma výuky či jako možnost využití volného času. Přiložené CD obsahuje mnoho dalších informací. Mimo jiné na něm nalezneme informace o domácí výrobě piva, fotografie, návody k přípravě a konkrétní nabídky mladinových koncentrátů. Klíčová slova: slad, chmel, pivovarské kvasnice, varní voda, mladinový koncentrát, mikropivovar, fermentační mikropivovar. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Graffiti a Street Art
Hübner, Petr ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Cikánová, Karla (oponent)
Bakalářská práce Graffiti a street art jako specifické projevy současného umění se zabývá pozicí graffiti a street artu v současné společnosti. Přibližuje základní principy, novodobou historii a vývojové tendence tohoto fenoménu. Pozornost je zaměřena na přesahy graffiti a street artu do oblastí oficiální vizuální kultury a reklamy, které jsou dokládány jednotlivými příklady především z pražské scény. V didaktické části této práce jsou uvedeny možnosti, jak lze téma graffiti a street art využít v rámci výuky, především pak výuky výtvarné výchovy na střední škole. Cílem této práce je poskytnout stručný a konkrétní obraz současných tendencí na poli graffiti a street artu ve výše zmíněných oblastech.

Výuka geografie na školách pro zrakově postižené v Česku
Míková, Hana ; Kühnlová, Hana (vedoucí práce) ; Matějček, Tomáš (oponent)
6 ABSTRAKT Tato diplomová práce se zabývá problematikou geografického vzdělávání zrakově postižených žáků a studentů. Cílem je pak předložit nový koncept výuky geografie pro studenty na speciálních školách pro zrakově postižené. Na základě výsledků šetření koncepce výuky geografie, jež proběhlo na Gymnáziu pro zrakově postižené v Praze-Jinonicích, je zpracován modelový tematický celek, prostřednictvím kterého jsou ukázány možnosti využití moderních výukových metod a organizačních forem v procesu výuce studentů s různým stupněm zrakového postižení. Diplomová práce je rozdělena do několika tématických kapitol. Nejprve je pozornost věnována problematice zrakově postižených v obecném kontextu, jsou vysvětleny a definovány základní pojmy spojené s touto problematikou, je popsán informační deficit, který se objevuje u jedinců s poškozeným zrakem, a možnosti jeho zmírnění prostřednictvím reedukace a kompenzace. Navazuje kapitola, která je věnována problematice vzdělávání zrakově postižených a speciálnímu školství zrakově postižených v ČR. Další kapitola se zabývá geografickým vzděláváním zrakově postižených žáků a studentů. Nejprve je obecně objasněno postavení geografie v současném systému vzdělávání a v kutikulárních dokumentech, pak jsou definovány obecné cíle geografické vzdělávání, používané metody a...

Phonemic transcription - its usage and importance in teaching English at lower secondary schools
Vinařová, Šárka ; Matuchová, Klára (oponent) ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vhodností, užitečností a praktickými možnostmi využití symbolů fonémické transkripce ve výuce angličtiny na gymnáziích. Praktická část zkoumá názory dvacetisedmi českých učitelů anglického jazyka na použití fonémických symbolů ve výuce anglické výslovnosti. Diplomová práce také nabízí příklady aktivit, vhodných výuce fonémických symbolů.