Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Chemie Verneovek
Deutschová, Olga ; Holada, Karel (vedoucí práce) ; Hally, Jan (oponent)
V současné době je stále obtížnější upoutat pozornost žáků během výuky a vybavit je do života širokým vzdělanostním základem a žádoucími klíčovými kompetencemi, které jsou dnes stavěny do popředí. Proto bych zde ráda nabídla učitelům chemie možný způsob, jakým lze žáky seznámit s učivem. Snažím se nabídnout zcela konkrétní činnosti a zároveň nechávám učitelům volnou ruku v uplatnění a rozvíjení dále uvedených témat (viz tabulka č. 1). Vycházím z toho, že schopnosti, které si žáci osvojí během vyučování, by měly být založeny na jejich znalostech, zkušenostech a hodnotách. Tato diplomová práce nabízí řadu možností, jak lze uchopit výuku chemie a zábavnou formou žákům předat důležité poznatky z tohoto oboru, motivovat je dalšímu studiu a samostatné činnosti. Četba a téma diplomové práce má význam pro mediální výchovu a možnost rozvíjet u žáků klíčové kompetence v rámci RVP a ŠVP. Právě dnes je aktuální dbát důraz na rozvíjení klíčových kompetencí u žáků ZŠ a SŠ. Tato diplomová práce obsahuje řadu konkrétních činností, kterými se učitel může zaměřit na jednotlivé kompetence. Rozhodně sem patří kompetence učení, řešení problémů, komunikativní, kompetence pracovní a sociální kompetence. Zájemci o níže uvedenou problematiku se naučí řešit samostatně běžné pracovní i mimopracovní problémy, využívat prostředky...
Pokusy (se rtutí), které dělat nebudete
Záhorská, Denisa ; Holada, Karel (vedoucí práce) ; Hally, Jan (oponent)
V úvodu práce jsem si vymezila cíl, který spočíval ve vytvoření záznamu ukazujícího fyzikální a chemické vlastnosti rtuti a jejích sloučenin, a to v konkrétních pokusech s kapkou rtuti. S realizací tohoto nelehkého úkolu mi velmi pomohl pan Doc. RNDr. K. Holada,CSc. Podstata mé práce spočívala v pokusech s minimálním množstvím rtuti - tzn. semimikro a mikro provedení. Je paradoxem, že zákon o chemických látkách a chemických přípravcích zakazuje nakládání s jakýmkoliv množstvím rtuti a přitom provádění pokusů v rámci této práce v již shora uvedeném množství, je v případě demonstračních pokusů prováděných učitelem v podstatě neškodné. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Problematika komunálních odpadů v ČR
Jiříčková, Jitka ; Hally, Jan (vedoucí práce) ; Beneš, Pavel (oponent)
1/ Zpracování přehledu problematiky komunálních odpadů (legislativa, objem produkce, skladba, třídění, recyklace a případné další podrobnosti) 2/ Stručný souhrn problematiky zpracování odpadů skládkováním (druhy skládek, výběr lokalit, rekultivace, kompostování) 3/ Problematika třídění komunálního odpadu (kontejnery, separace, recyklace) 4/ Hlavní technologické údaje spalovny komunálního odpadu Liberec 5/ Přehled legislativy problematiky odpadu 6/ Závěr - perspektiva Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Úloha managementu školy v oblasti protidrogové prevence na středních školách
Hally, Jan ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
NÁZEV: Úloha managementu školy v oblasti protidrogové prevence na středních školách. AUTOR: Jan Hally KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Václav TROJAN, Ph.D. ABSTRAKT: Práce se zabývá problémy protidrogové prevence na středních školách. Hlavní směr výzkumu je realizace anonymních anket pro studenty a management některých středních škol. Doporučená základní pravidla pro činnost managementu středních škol v oblasti protidrogové prevence, zejména: - Spolupráce s rodiči a jejich sdružením po celý rok - Spolupráce pedagogického sboru v oblasti protidrogové prevence po celý rok - Úprava učebních plánů s ohledem na problematiku drogové prevence (přiměřeně pro všechny předměty) - Stála kontrola úkolů v oblasti drogové prevence - Správná spolupráce se správními složkami - Možnost realizace deseti zásad drogové prevence (doporučených v této zprávě) KLÍČOVÁ SLOVA: - Protidrogová prevence - Střední školy - Úloha managementu - Koordinace správních složek
Výroba piva
Hajn, Jiří ; Holada, Karel (vedoucí práce) ; Hally, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá základními surovinami pro výrobu piva a různými technologiemi výroby piva. Je zde nastíněn nejen postup výroby piva v tradičních velkých pivovarech, ale hlavně srovnání této technologie s výrobou piva v domácích podmínkách. A to výroby piva v domácích mikropivovarech a výroby piva z mladinových koncentrátů v tzv. fermentačních mikropivovarech. Na závěr je zařazený vypracovaný projekt do projektového vyučování "Pivo a pivovarnictví", který může v budoucnu nalézt uplatnění na některé ze středních škol. Práce se snaží poukázat na fakt, že na výrobu piva lze pohlížet také jako na téma výuky či jako možnost využití volného času. Přiložené CD obsahuje mnoho dalších informací. Mimo jiné na něm nalezneme informace o domácí výrobě piva, fotografie, návody k přípravě a konkrétní nabídky mladinových koncentrátů. Klíčová slova: slad, chmel, pivovarské kvasnice, varní voda, mladinový koncentrát, mikropivovar, fermentační mikropivovar. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Chemie Verneovek
Deutschová, Olga ; Hally, Jan (oponent) ; Holada, Karel (vedoucí práce)
V současné době je stále obtížnější upoutat pozornost žáků během výuky a vybavit je do života širokým vzdělanostním základem a žádoucími klíčovými kompetencemi, které jsou dnes stavěny do popředí. Proto bych zde ráda nabídla učitelům chemie možný způsob, jakým lze žáky seznámit s učivem. Snažím se nabídnout zcela konkrétní činnosti a zároveň nechávám učitelům volnou ruku v uplatnění a rozvíjení dále uvedených témat (viz tabulka č. 1). Vycházím z toho, že schopnosti, které si žáci osvojí během vyučování, by měly být založeny na jejich znalostech, zkušenostech a hodnotách. Tato diplomová práce nabízí řadu možností, jak lze uchopit výuku chemie a zábavnou formou žákům předat důležité poznatky z tohoto oboru, motivovat je dalšímu studiu a samostatné činnosti. Četba a téma diplomové práce má význam pro mediální výchovu a možnost rozvíjet u žáků klíčové kompetence v rámci RVP a ŠVP. Právě dnes je aktuální dbát důraz na rozvíjení klíčových kompetencí u žáků ZŠ a SŠ. Tato diplomová práce obsahuje řadu konkrétních činností, kterými se učitel může zaměřit na jednotlivé kompetence. Rozhodně sem patří kompetence učení, řešení problémů, komunikativní, kompetence pracovní a sociální kompetence. Zájemci o níže uvedenou problematiku se naučí řešit samostatně běžné pracovní i mimopracovní problémy, využívat prostředky...
Ekochemické pokusy v dostupném provedení
Borkovcová, Lenka ; Holada, Karel (vedoucí práce) ; Hally, Jan (oponent)
Cílem je vytvořit kartotéku a katalog chemických pokusů. Natočené pokusy jsou umístěné na webových stránkách www.lenbor.cz. Celá diplomová práce vychází z rámcově vzdělávacího programu. Smyslem práce je motivovat učitele perfektním výkonům.
Studie vlivu skládek odpadů na životní prostředí
Poláková, Kamila ; Holada, Karel (oponent) ; Hally, Jan (vedoucí práce)
Byť je člověk nadřazen ostatním živočišným druhům svým myšlením, uvědomováním si sebe sama a svou řečí, přesto je tu něco, co nedokáže, a to je žít v souladu s přírodou, aniž by to nemělo jakýkoli negativní dopad. A to se týká právě i problematiky odpadů. Odpady nejsou jen problémem současnosti, ale provázejí člověka již řadu let, od počátků jeho vzniku. Ať už člověk provádí jakoukoli činnost, vždy produkuje nějaký odpad. Již v prehistorických dobách se člověk zbavoval odpadů tím, že je pouze odhodil do blízkého okolí či do odpadních jam. Výhodou mu bylo však to, že tyto nepotřebné látky byly z přírodních materiálů (kůže, dřevo) a příroda si s nimi dokázala velmi dobře poradit. Ve starém Řecku a Římě byly zřízeny úklidové služby, které byly vykonávány převážně válečnými zajatci. Fungovala tu kanalizace a navíc zde existovala forma generálního občanského úklidu, úprava ulic a veřejných prostranství tzv. "lustratio urbis". Tato činnost spočívala ve skrápění vozovek, čištění kanalizace a obecně k zajištění vyhovujících hygienických podmínek v Římě. Též byly likvidovány odpadky od návštěvníků Kolosea, které se s ostatním odpadem odvážely za město, kde se sypaly do jam. Tímto způsobem vznikaly první skládky. Oproti tomu ulice středověkých měst připomínaly jedno velké smetiště, které byly zdrojem choroboplodných...
Specifické činnosti učitele chemie a jeho žáků na téma fenomenologické typy reakcí
Dědková, Hana ; Holada, Karel (vedoucí práce) ; Hally, Jan (oponent)
Moje diplomová práce se zabývá fenomenologickými typy reakcí. Tato typologie reakcí je vhodná i pro úplné chemické začátečníky a nevyžaduje téměř žádné vědomosti o chemii. Lze ji, jak vyplývá z mé diplomové práce, experimentálně snadno doložit či verifikovat a interpretovat pomocí jednoduchých modelů, her a symbolů. Moje diplomová práce by měla zároveň sloužit jako návod mladým učitelům, jak v běžné hodině chemie provést pokus, který se vztahuje probírané látce. Vybrala jsem pokusy, které většinou nejsou časově náročné a lze je provést jako motivaci při hodině chemie. V souvislosti s reformou školství a se vznikem školních vzdělávacích programů si myslím, že by se hodiny chemie měly změnit z nezáživné teorie vykládané jen učitelem na pracovní hodinu složenou z teorie, kterou sdělí učitel, a z praktického předvedení pokusu. Ten může provést buď učitel nebo dohlížet na žáky, jak ho pod jeho vedením provedou. A také by neměly chybět praktické aplikace informací, které se žáci dozvěděli. Při absolvování praxe na Základní škole v Kladně jsem si mohla některé pokusy vyzkoušet a vím, že největší "úspěch" mají v hodinách chemie právě živě provedené pokusy. V současné době již na základní škole jako učitelka chemie působím a "své" pokusy žákům předvádím. Vždy je zasadím do daného kontextu výkladu a následně se...
Pokusy (se rtutí), které dělat nebudete
Záhorská, Denisa ; Holada, Karel (vedoucí práce) ; Hally, Jan (oponent)
V úvodu práce jsem si vymezila cíl, který spočíval ve vytvoření záznamu ukazujícího fyzikální a chemické vlastnosti rtuti a jejích sloučenin, a to v konkrétních pokusech s kapkou rtuti. S realizací tohoto nelehkého úkolu mi velmi pomohl pan Doc. RNDr. K. Holada,CSc. Podstata mé práce spočívala v pokusech s minimálním množstvím rtuti - tzn. semimikro a mikro provedení. Je paradoxem, že zákon o chemických látkách a chemických přípravcích zakazuje nakládání s jakýmkoliv množstvím rtuti a přitom provádění pokusů v rámci této práce v již shora uvedeném množství, je v případě demonstračních pokusů prováděných učitelem v podstatě neškodné. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.