Název:
POVĚDOMÍ ČESKÉ SPOLEČNOSTI O ALTERNATIVNÍCH PEDAGOGICKÝCH SMĚRECH
Překlad názvu:
AWARENESS OF THE CZECH SOCIETY ABOUT ALTERNATIVE PEDAGOGICAL TENDECIES
Autoři:
BARTESOVÁ, Adéla Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Alternativní školy označují vzdělávání, které se odlišuje zcela nebo částečně svými cíli, učebními obsahy, formami učení a vyučování od vzdělávání nabízeného státem nebo jinými tradičními institucemi. V teoretické části bakalářské práce byla použita metoda sekundární analýzy dat. Pro ověření předpokládaných hypotéz a splnění cílů výzkumné části práce byla zvolena metoda dotazování, technika dotazník. Hlavním cílem práce bylo zjistit informovanost české společnosti o možnostech alternativního vzdělávání. Dílčím cílem bylo zmapovat názory veřejnosti na formu tohoto vzdělávání. Předpokládaná hypotéza, že rodiče upřednostňují vzdělávání ve standardních (běžných) školách dané vzdělávací soustavy před vzděláváním alternativním, se potvrdila s jasnou návazností na dílčí hypotézu, která říká, že hlavním důvodem, proč rodiče upřednostňují vzdělávání ve standardních (běžných) školách dané vzdělávací soustavy před vzděláváním alternativním, je neznalost kurikula nabízené alternativy. Alternative schools mean education which differs completely or partly in their aids, teaching contents, forms of leasing and teaching from education offered by state or other traditional institutions. In theoretic part of my thesis a method of secondary analysis of data was used. In order to check supposed hypotheses and to realise the aims of research part are used methods questioning, technique questionnaire. The main aim of the thesis was to find out informedness of the Czech community on possibilities of alternative education. Partial aim was to chart the public{\crq}s opinions on form of this kind of education. Estimated hypothesis that parents prefer education of standard (common) schools of given educational system to alternative education was confirmed with a clear sequence to partial hypothesis. Partial hypothesis says that the main mason why parents prefer the standard schools of given educational system to alternative education is curriculum ignorance of offered alternative.
Klíčová slova:
alternativní pedagogické směry; daltonské vzdělávání; informovanost; jenský plán; montessori pedagogika; názory na alternativní vzdělávání; pedagogika Celestina Freineta; waldorfská pedagogika; alternative education directions; dalton education; informedness; Jenna plan; montessori pedagogy; opinions of alternative education; pedagogy Celestine Freinet; waldorf pedagogy Citace: BARTESOVÁ, Adéla. POVĚDOMÍ ČESKÉ SPOLEČNOSTI O ALTERNATIVNÍCH PEDAGOGICKÝCH SMĚRECH. České Budějovice, 2008. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/11082