Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mezipředmětové vztahy mezi českým jazykem a výtvarnou výchovou
Hamáčková, Martina ; Pišlová, Simona (vedoucí práce) ; Cikánová, Karla (oponent)
Resumé Mezipředmětové vztahy jsou v současné době stále více zdůrazňovány a domnívám se, že vazby mezi předměty jsou v hodinách uplatňovány stále častěji, čemuž napomáhá Rámcový vzdělávací program, potažmo školní vzdělávací programy. Cílem předkládané práce je souhrn společných rysů českého jazyka a výtvarné výchovy a jejich uplatnění v praxi. Tyto dva znakové systémy se prolínaly a propojovaly již od starověku, z toho důvodu bylo mým cílem konkrétně ukázat, jak vazbu naplnit v hodinách těchto dvou předmětů v současnosti. Hledala jsem proto souvislosti mezi jednotlivými oblastmi učiva a jejich tématy. V teoretické části jsem vymezila pojem mezipředmětové vztahy, popsala jsem postavení předmětů v minulosti a v přítomnosti, věnovala jsem se popisu oblastí, kde se žáci mohou se syntézou setkat v běžném životě. V praktické části jsem hledala možnosti, jak předměty vhodně propojit ve prospěch dětí. Připravila jsem struktury vyučovacích hodin tak, aby byla výuka prospěšná pro oba předměty. Žáci pracovali s literaturou, komunikačními technologiemi, ve skupině, samostatně, s rodiči… Ve výtvarné výchově jsem hledala taková témata, která by podporovala výuku českého jazyka. Věnovala jsem se přípravě edukačního programu, který je využitelný v rámci návštěvy Národní galerie. Za pomoci knižní publikace Jazykové hry jsem...
Proměny prezentace lidské podoby ve výtvarné tvorbě
Novotná, Štěpánka ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Cikánová, Karla (oponent)
Práce je rozdělena na tři části - teoretickou, výtvarnou a didaktickou, kterou představuje výtvarně výchovný projekt a jeho reflexe. Teoretická část je zaměřená na proměny prezentace lidské podoby ve výtvarné tvorbě objevující se v časovém úseku od přelomu 19. a 20. století až po současnost. Tyto proměny byly zkoumány ve vztahu k líčení, kostýmu a masce. K různým prezentacím lidské podoby bylo přistupováno jako k jevům, které odrážejí či reagují na společenskou situaci, události a pojetí člověka. Výtvarnou část představují výtvarné práce, kresby, fotografie, masky a obličejové doplňky, které jsou zaměřeny na proměny lidské podoby, tváře.
Zahrada
Mikšíková, Jitka ; Cikánová, Karla (vedoucí práce) ; Dvořák, Jaroslav (oponent)
Definice různých typů zahrad. Historický vývoj zahradního umění. Zahrada jako inspirace pro výtvarnou výchovu. Na základě výtvarných námětů jsou vytvořeny pracovní listy, zařazené do teoretické části. Inspiračním zdrojem pro praktickou část je zahrada nejen jako celek, ale také její součásti. Členění výtvarných řad vychází z myšlenkové, dílčím způsobem i z námětové mapy. Výtvarné řady a náměty se vztahují i k environmentální výchově, k tvorbě životního prostředí a jeho ochraně.
Kočky jako výtvarné téma
Parpelová, Michaela ; Cikánová, Karla (vedoucí práce) ; Synecký, Jakub (oponent)
Diplomová práce Kočky jako výtvarné téma nabízí využití teoretických poznatků ze zoologie v oblasti kočkovitých šelem v mnohostranných aktivitách dětí ve výtvarných činnostech. Děti mají možnost prostřednictvím výtvarných námětů a řešených výtvarných problémů nahlédnout do oblasti, v níž zvíře - kočka vystupuje jako šelma se specifickými rysy, přítel člověka a také jako inspirace umělců pro psaní a ilustraci literárních děl a umění od starověku až do současnosti. V praktické části diplomové práce jsou uváděny konkrétní výtvarné řady s přiřazenými východisky, výtvarnými náměty, problémy, technikami a ukázkami dětských výtvarných prací.
Audiovizuální média na prvním stupni ZŠ
Šváchová, Lenka ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Cikánová, Karla (oponent)
Diplomová práce se zabývá odkrýváním možností práce s audiovizuálními médii na prvním stupni ZŠ v rámci filmové a audiovizuální výchovy. Poskytuje základní informace, které jsou pro učitele dobré znát před vstupem do hodiny FAV a také reflektuje praktické ukázky vyučovacích jednotek. Zmiňuje omezení a možnosti, které přináší práce s filmovým obrazem.
Můj oblíbený hrdina
Hájková, Klára ; Cikánová, Karla (vedoucí práce) ; Arbanová, Linda (oponent)
Diplomová práce se zabývá definicí hrdiny v zajímavých kontextech v různých historických údobích. Sleduje preference a proměny. Uvádí příklady některých hrdinů, idolů a osobností. Analyzuje rozdílné identifikace oblíbeného hrdiny u dětí ve věku 7 - 11 let, na 1. stupni ZŠ. Zjišťuje, odkud děti svého oblíbeného hrdinu znají, a který hrdina se opakuje u více žáků. Práce ukazuje možnosti tématu "oblíbeného hrdiny" ve školní praxi.
Vizuální kultura a současná média ve výtvarné výchově a vzdělávání u dětí předškolního věku, se zaměřením na reklamu
Sehnalová, Silvie ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Cikánová, Karla (oponent)
Diplomová práce se zabývá vizuální kulturou a médii (s důrazem na reklamu) ve výtvarné výchově a vzděláváním dětí předškolního věku v této oblasti. Součástí práce je dotazníkové šetření dětí mateřské školy a jejich rodičů se zaměřením na vnímání a vliv reklamy ve vztahu k současným médiím. Cílem výzkumu je získat základní znalosti, postoje a představy dětí o reklamě a také názory rodičů, jak ovlivňuje reklama jejich děti. Výzkumná část se prolíná s didaktickými řadami, které mapují vztah dětí k reklamě a přivádí je tak k reflexi. Výsledky práce poukazují na možnost využití prvků mediální výchovy v souvislosti s výtvarnými činnostmi v mateřské škole. Klíčová slova: výtvarná výchova, mateřská škola, reklama, vnímání reklamy, média, vizuální kultura, didaktická řada, výtvarné zpracování reklamy, dotazníkové šetření

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Cikánová, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.