Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  začátekpředchozí33 - 42další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obraz Indie v českých médiích od roku 1990
Mudrová, Andrea ; Hříbek, Martin (vedoucí práce) ; Hons, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se věnuje obrazu Indie v českých médiích. Jedná se o časové vymezení od roku 1996 po současnost. Hlavním cílem práce je popsat obraz Indie, který je tvořen českými tištěnými médii. V první kapitole bude problém vymezen z teoretického a metodologického hlediska a zároveň bude popsán výběr zdrojových materiálů. V další části práce budou pomocí kvantitativního výzkumu představena média, která v České republice referují o Indii nejčastěji. Dále se bude pomocí diskurzivní analýzy hlouběji zkoumat způsob, jakým autoři představují Indii veřejnosti a jak tedy přímo přispívají k vytváření určitého obrazu Indie mezi čtenáři. Závěr zhodnotí, jak je Indie v České republice komunikována.
Kampaň MeToo a její obraz ve vybraných českých periodikách
Knížková, Gabriela ; Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá mediálním obrazem hnutí MeToo, jehož prostřednictvím se ženy na sociálních sítích svěřují se svými zkušenostmi se sexuálním násilím. Teoretická část práce charakterizuje vznik, vývoj a průběh hnutí MeToo ve Spojených státech amerických od lokální iniciativy na podporu sociálně znevýhodněných žen zejména afroamerického původu po jeho současnou verzi, rezonující především americkým zábavním průmyslem v návaznosti na skandál sexuálního predátorství hollywoodského producenta Harveyho Weinsteina. V další kapitole popisuje podobu a přijetí hnutí MeToo v České republice. Věnuje se také problematice sexuálního násilí, jeho definici, důsledkům a způsobu, jakým je vnímáno v české společnosti. Praktická část práce zkoumá texty uveřejněné na internetových serverech iDNES.cz, Novinky.cz a Respekt.cz v období od listopadu 2017 do ledna 2018. K výzkumu je použita metoda sekvenční triangulace, spočívající v aplikování Berelsonovy obsahové analýzy a následně kvalitativní analýzy textu. Součástí práce jsou tabulky s nalezenými výsledky a seznam analyzovaných textů.
Kritická reflexe dosavadní prozaické tvorby Marka Šindelky v českých médiích
Černá, Andrea ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Malý, Radek (oponent)
Diplomová práce Kritická reflexe dosavadní prozaické tvorby Marka Šindelky v českých médiích si klade za cíl analyzovat vybrané kritické reflexe, které vyšly v tuzemských médiích a věnovaly se románu Chyba (2008), sbírce povídek Zůstaňte s námi (2011), sbírce povídek Mapa Anny (2014) a románu Únava materiálu (2016) autora Marka Šindelky. Zdrojem recenzí a kritik publikovaných v období mezi lety 2008 a 2018 jsou literární časopisy A2, Host, Revolver Revue, Souvislosti, Tvar, deníky Hospodářské noviny, Lidové noviny, Právo a weby iLiteratura.cz a iRozhlas.cz. Analýza byla uskutečněna na základě údajů v databázi recenzí a kritik v archivu webu Ústavu pro českou literaturu. Obsah těchto kritik následně autorka vyhledala ve fulltextovém archivu mediálních zpráv z České republiky Newton Media Search a v archivech konkrétních médií v závislosti na dostupnosti úplného textu recenzí včetně jeho bibliografických údajů. Celkově je literárněkritické analýze podrobeno 43 textů. Teoretická část práce se pro lepší komplexnost tématu věnuje pojmu literární kritika, podává přehled významných kulturních periodik zaměřených právě na vydávání kritických reflexí a představuje život a díla Marka Šindelky. Součástí diplomové práce je také rozhovor, který s tímto spisovatelem vedla autorka práce v prostorech Nové scény Národního...
Negativní dopady mediální slávy
Jirmářová, Ivana ; Závozda, Petr (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Práce se zaměřuje na informování českých médií o psychických problémech celebrit, jako jsou deprese, maniodepresivní psychóza, závislostní chování či sebevraždy a snaží se odpovědět na otázku, nakolik tyto problémy ovlivňuje právě mediální sláva. V teoretické části jsou shrnuty koncepty, které jsou potřebné pro lepší pochopení počínání médií, jako je proces výběru zpráv do médií, koncept zpravodajských hodnot, role médií v dnešní společnosti či rozdíl mezi bulvárními a seriózními médii. Z psychologického hlediska shrnuje předpoklady pro vznik psychických problémů a zároveň jejich projevy. U vybraných celebrit jsou uvedeny stručné informace o jejich životě a kariéře, které jsou dostupné z oficiálních zdrojů. Druhá část práce se zaměřuje na analýzu samotných dat, článků, jež o vybraných celebritách informovaly v souvislosti s jejich psychickými problémy a hledá jejich společné znaky a tendence, které se v nich vyskytují. Zároveň si všímá rozdílů mezi tím, jak o problémech hovoří bulvární a jak seriózní média. Výsledkem je shrnutí toho, jak média celkově k této problematice přistupují a po doplnění o rozhovor s odborníkem z oboru psychologie a některými celebritami zároveň i nastíněním, zda a jak mohou média přispívat k psychickým problémům celebrit.
Média jako výtvarné téma v proměnách dějin českých médií
Ježková, Tereza ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Jiroušek, Bohumil (oponent) ; Vojtěchovský, Miroslav (oponent)
Stejně jako noviny, kniha, film či hudba je i výtvarné umění prostředkem lidské komunikace a nositelem sdělení. Jeho role jako specifického komunikačního prostředku se v průběhu dějin proměňovala, stejně jako role masových médií. Před nástupem médií celospolečenské komunikace plnila jejich funkci do jisté míry právě i výtvarná díla. Umělecké dílo je komunikačním médiem, zároveň ale může jiná média zobrazovat - masová média se v některých obdobích kulturně-uměleckého vývoje stala výtvarným námětem. Lze tak hovořit o metakomunikaci média o médiu. Pilířem disertační práce je rešerše výtvarných děl českých výtvarných umělců, jež zobrazují prostředky masmediální komunikace (periodický tisk, rozhlas, televize) a její aktéry (recipienty a producenty mediálních obsahů). Nalezená výtvarná díla (malby, kresby, grafiky, plastiky) byla podrobena kvalitativní analýze, jejímž výsledkem je přehled vývoje výtvarného námětu v čase od rozšíření masmédií, tj. vzniku periodického tisku až do šedesátých let 20. století. Disertační práce Média jako výtvarné téma v proměnách dějin českých médií zpracovává uvedené téma jako historický výzkum optikou mediálních studií.
Rozdíl ve vztahu českých médií k Africe a zbytku světa na příkladu vzniku samostatného Kosova a Jižního Súdánu
Trnka, Tomáš ; Závozda, Petr (vedoucí práce) ; Hanzal, Jaromír (oponent)
Bakalá ská práce "Rozdíl ve vztahu eských médií k Africe a zbytku sv ta na p íkladu vzniku samostatného Kosova Jižního Súdánu" si dává za cíl analyzovat p ístup ty celostátních seriózních deník k africkému kontinentu. Pomocí kvantitativní obsahové analýzy nejprve zkoumá charakteristiku zpráv ze zahrani ních rubrik vybraných deník ve dvou náhodn vybraných m sících a následn potvrdí získané poznatky p i analýze konkrétních p íklad , kterými jsou vyhlášení nezávislosti Kosova a Jižního Súdánu. V první polovin se práce zam uje na krátké p edstavení obou stát , které jsou pozd ji analyzovány. Historické informace pomohou k pochopení d ní v obou zemích, což je využito p i zkoumání a analýze jednotlivých lánk ve sledovaném období. Práce zárove v teoretické ásti p edstavuje n které pojmy z mediální teorie, o které se b hem výzkumu opírá. V druhé polovin je nejd íve p edstaven metodologický postup, kterým se p i samotné analýze práce ídí. V této kapitole je p edevším jasn definována hypotéza a popsána operacionalizace. Následuje sb r dat a p edstavení výsledk v podob graf a komentá . V záv ru práce jsou analyzována získaná data, ze kterých zjiš ujeme, zda naše hypotéza byla potvrzena i vyvrácena a výsledky jsou zasazeny do kontextu stanovených mediálních teorií.
Magazín KRAUS perspektivou politické ekonomie komunikace: kritická analýza fungování nového konceptu na českém trhu
Podzimková, Linda ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá tištěným časopisem Kraus, který na českém mediálním trhu fungoval od listopadu 2011 do července 2012. Magazín byl výjimečný svým formátem "personality magazínu", který byl v České republice první a doposud jediný. Práce mapuje fungování magazínu na českém trhu a analyzuje jej perspektivou kritické politické ekonomie komunikace. V rámci zasazení do širšího politicko-ekonomického kontextu je část práce věnována zahraničním předlohám časopisu Kraus, zejména pak nizozemskému magazínu Linda, který je na rozdíl od českého personality magazínu velice úspěšný a vychází ve stejném vydavatelském domě -Sanoma Magazines. V menším rozsahu práce popisuje magazín O, The Oprah Magazine, který zaštiťuje známá Američanka Oprah Winfrey. Součástí je i stručná charakteristika mediálního obrazu Jana Krause, který prvnímu českému osobnostnímu magazínu dal své jméno a tvář. Hlavními zkoumanými politicko- ekonomickými oblastmi ve vztahu k magazínu Kraus jsou mj. marketingové strategie, vlivy vlastníků a vedoucích pracovníků na produkci, inzerce, komodifikace, internacionalizace a strukturace. Součástí práce jsou i kvalitativní analýzy (metodou zakotvené terie) jednak autorských článků Jana Krause, jednak recepce magazínu Kraus. Interpretace pěti interview se čtenáři by měla načrtnout prvotní vhled...
Magazín Kraus perspektivou politické ekonomie komunikace: kritická analýza fungování nového konceptu na českém trhu
Podzimková, Linda ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Rigorózní práce se zabývá tištěným časopisem Kraus, který na českém mediálním trhu fungoval od listopadu 2011 do července 2012. Magazín byl výjimečný svým formátem "personality magazínu", který byl v České republice první a doposud jediný. Práce mapuje fungování magazínu na českém trhu a analyzuje jej perspektivou kritické politické ekonomie komunikace. V rámci zasazení do širšího politicko-ekonomického kontextu je část práce věnována zahraničním předlohám časopisu Kraus, zejména pak nizozemskému magazínu Linda, který je na rozdíl od českého personality magazínu velice úspěšný a vychází ve stejném vydavatelském domě -Sanoma Magazines. V menším rozsahu práce popisuje magazín O, The Oprah Magazine, který zaštiťuje známá Američanka Oprah Winfrey. Součástí je i stručná charakteristika mediálního obrazu Jana Krause, který prvnímu českému osobnostnímu magazínu dal své jméno a tvář. Hlavními zkoumanými politicko- ekonomickými oblastmi ve vztahu k magazínu Kraus jsou mj. marketingové strategie, vlivy vlastníků a vedoucích pracovníků na produkci, inzerce, komodifikace, internacionalizace a strukturace. Součástí práce jsou i kvalitativní analýzy (metodou zakotvené terie) jednak autorských článků Jana Krause, jednak recepce magazínu Kraus. Interpretace pěti interview se čtenáři by měla načrtnout prvotní vhled...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   začátekpředchozí33 - 42další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.