Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 512 záznamů.  začátekpředchozí329 - 338dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Právní vztahy ve fotografii : autorské právo a ochrana osobnosti ve vztahu k fotografii
Valoušek, Martin ; Křesťanová, Veronika (oponent) ; Holcová, Irena (oponent)
Hlavním záměrem předkládané rigorózní práce je identifikovat, popsat, vyložit a zhodnotit hlavní právní vztahy, které jsou relevantní ve vztahu k oblasti fotografie a procesu fotografování. Za tyto hlavní právní vztahy autor považuje především některé oblasti autorského práva a dále z oblasti občanskoprávní ochrany osobnosti. Uvedené právní problematiky, zejména autorské a osobností právo, jsou samostatně v české odborné literatuře probrány kvalitně a rozsáhle, překvapivě však nikoli uceleně ve vztahu k fotografii. Cílem této práce bylo proto vyhotovit (v rozsahu rigorózní práce) českou obměnu německého "Fotorechtu", tedy sjednocený rozbor problematiky českého "fotopráva" (jak lze poměrně kostrbatě, ale nejvhodněji přeložit obdobný německý pojem "Fotorecht") a identifikované právní aspekty posoudit zejména ve srovnání s německou právní úpravou.
Kultura industrialu, fotografie a dítě
Blažková, Františka ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
k bakalářské práci Františka Blažková KULTURA INDUSTRIÁLU, FOTOGRAFIE A DÍTĚ červen 2013 V bakalářské práci je rozebráno téma industriální kultury se zaměřením na dvě hlavní oblasti - architektonickou a hudební scénu. Tyto dvě odvětví spolu nejlépe korespondují ve smyslu architektury jako předobrazu a hudby jako jeho zrcadlení. Tato práce mapuje dějiny industriální architektury a jejího provázání s dějinami hudby. Kromě vlastního výzkumu výše zmíněných fenoménů a jejich mapování v historii práce překládá také názor nezaujatého dětského diváka k tématu industriální architektury, který je nezbytný k doplnění celkového dojmu. Věk dětí byl vybrán z ohledem na postupné nabývání socio-kulturních znalostí věkem, tudíž neúplné či nulové znalosti tohoto tématu. Průzkum probíhal metodou dotazníku a samostatným výtvarným úkolem, založeným na reprodukcích vlastních fotografií, pořízených pro tuto práci.
Mediální svoboda projevu versus právo veřejných osob na soukromí
Holubová, Eliška ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Cílem diplomové práce s názvem Mediální svoboda projevu versus právo veřejných osob na soukromí je zabývat se aspekty konfliktu svobody projevu médií, zejména tisku, s právem na soukromí veřejných osob. Práce je formálně rozdělena do osmi kapitol, ideově se člení na dvě části - obecnou, jež vytváří teoretickou základnu pro další analýzu, a zvláštní, která se zabývá fotografiemi jako specifickým typem mediální svobody projevu a zkoumá jejich vliv na narušení soukromí veřejných osob. Práce v závěru přichází s vlastním originálním řešením tohoto konliktu. První kapitola analyzuje v historickém rámci svobodu projevu a tisku, dotýká se právního zakotvení a filozofických kořenů svobody projevu, problému cenzury a technologických výzev spojených s nástupem elektronických médií. Druhá kapitola kriticky zkoumá roli médií jako hlídacího psa demokracie se zaměřením na současnou debatu v rámci britského mediálního systému. Třetí kapitola se zabývá právem na soukromí a reflektuje i změněný koncept soukromí v postmoderní situaci sociálních sítí. Čtvrtá kapitola se zabývá doktrínou veřejných osob a teoreticky zkoumá konflikt mezi právem na soukromí a svobodou médií. Pátá kapitola se zabývá novinářskou fotografií v kontextu práva na soukromí. Následující tři kapitoly jsou věnovány případovým studiím a zkoumají...
David Hockney: cesta k novým médiím
Graca, Ivo ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Rakušanová, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá britským malířem, kreslířem, grafikem, scénografem a fotografem Davidem Hockneym a jeho tvorbou. Tomuto světově uznávanému umělci se dosud bohužel nedostalo v českém uměleckohistorickém prostředí takové pozornosti, jakou by si zasloužil. Tato práce má tedy za úkol stručně představit Hockneyho život a dílo a začlenit je do kontextu dějin světového umění. Zvláštní zřetel je zde brán na genezi autorovy tvorby s ohledem na práci s moderní technikou a nová média.
Fenomén filmu - informace - společnost
Vodrážková, Katrin ; Štogrová Jedličková, Petra (vedoucí práce) ; Vilgus, Petr (oponent) ; Michalovič, Peter (oponent)
/ Abstract Disertace podává analýzu filmového a fotografického média jako dvou specifických informačních systémů. Opírá se předně o systémovou teorii Niklase Luhmanna, na jejímž základě je film chápán jako sociální systém. Fenomén filmu je rozpracován jako technika zobrazování v rámci soudobé informační společnosti a elektronické kultury. Práce se věnuje jak novým formám zobrazování ve filmu, tak i srovnání zobrazovacích technik u fotografického média. Disertace má přispět k bližšímu porozumění pohyblivých obrazů, a rozvinout tak možnosti filmu, jenž má předpoklady pro to stát se budoucím informačním systémem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Sémiotika fotografie. Návrh inovace výtvarné výchovy
Klimešová, Tereza ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Vančát, Jaroslav (oponent)
Cílem práce je ukázat, že fotografie jako vizuálně obrazný prostředek je plnohodnotně využitelná v hodinách výtvarné výchovy. Základem je seznámení s Rámcovými vzdělávacími programy, oficiálními dokumenty na státní úrovni. Tvrzení, že je fotografie opomíjena, dokládám průzkumem relevantních dokumentů o výtvarné výchově. Dále je nutným určení metodiky pro výtvarnou výchovu. V tomto směru se především odvolávám na pojetí doc. J. Vančáta, který se podílel na psaní RVP pro oblast Umění a kultura, a sémiotickou pedagogiku, která se v mnohém shoduje s předchozím přístupem. Pro odhalení potenciálu fotografie slouží sémiotická analýza fotografie, a to z pohledu Ch. S. Peirce, a práce B. Lazroeové, která odhaluje možné prvky, se kterými v hodinách výtvarné výchovy lze pracovat. Na závěr se pokusím tyto jednotlivé podněty propojit.
Problém autenticity fotografie: svědectví a dějinné vědomí
Černý, Vladimír ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Borecký, Felix (oponent)
Diplomová práce poukazuje na negativní jev popírání holocaustu, objektivní hlediska svědectví, autenticitu fotografie a východiska dějinného vědomí v kontextu postmoderní situace. I přes potřebu objektivního svědectví fotografie, jako pádného argumentu proti popírání holocaustu, je zpochybněna autenticita fotografie. Možnosti manipulace fotografie, jak obsahové, tak významové, jsou zkoumány prostřednictvím Peircovy sémiotiky, především skrze trichotomii ikón, index a symbol. Jako možné východisko zkoumání historických pramenů, včetně fotografie, v dnešní pluralitní době je navrhováno dějinné vědomí. Klíčová slova fotografie, autenticita, manipulace, Peirce, dějinné vědomí, holocaust
Verbální a vizuální sdělení na titulních stranách deníku Aha! a jejich znaková tvorba
Protiva, Luboš ; Šafaříková, Radana (vedoucí práce) ; Fišerová, Michaela (oponent)
Titulní strana je jednoznačně prvotním reprezentantem tištěných médií, který často rozhoduje o jejich úspěchu či neúspěchu. Ještě větší opodstatnění má u bulvárních deníků, jejichž dennodenní existence závisí na neabonentních čtenářích. Typickým tuzemským představitelem těchto médií je deník Aha!, jenž však svůj hlavní komunikátor tvoří bez reálně fungujícího teoretického modelu. To však neznamená, že nepracuje se stále se opakujícími znaky, které v této práci umožní jasně rozpoznat klíčové prvky pro tvorbu a tím pádem i teoretický rámec, který bude možno užívat i v praxi. K tomu poslouží jak analýzy týkající se samotného deníku Aha!, tak komparace s Lidovými a Hospodářskými novinami. Zkoumané téma se bude rovněž věnovat jednomu ze současně aktuálních témat vztahu obrazu a textu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 512 záznamů.   začátekpředchozí329 - 338dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.