Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The United States' policy of democracy promotion after the intervention in Iraq.
Klimešová, Tereza ; Hornát, Jan (vedoucí práce) ; Riegl, Martin (oponent)
Bibliographic note KLIMEŠOVÁ, Tereza. The Implications of the Intervention in Iraq for the United States' Policy of Democracy Promotion. Master thesis. Charles University, Faculty of Social Sciences, Institute of International Studies, Supervisor Ph.Dr. Jan Hornát, Ph.D. Abstract Democracy promotion has been an integral part of US foreign policy for more than a century. Particularly at the end of the 20th century, democracy flourished worldwide as autocratic regimes collapsed at large and scholars talked about the "End of History." Nevertheless, the current situation is very different, and substantial democratic backsliding is observable. Many scholars are tracing the origins of this decline to the Bush's Freedom Agenda, particularly the intervention in Iraq in 2003, arguing that it was the initial turning point for US democracy promotion. However, this thesis argues that the invasion and the subsequent war were pivotal only in part. The most visible implications were within the public perception of democracy promotion. Due to the US engagement in Iraq, domestic support deteriorated substantially. Moreover, the international community's perception of the US as a benign democracy exporter crumbled as well. Another change was observable within the rhetoric of President Obama after taking office in 2009. In...
Sémiotika fotografie. Návrh inovace výtvarné výchovy
Klimešová, Tereza ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Vančát, Jaroslav (oponent)
Cílem práce je ukázat, že fotografie jako vizuálně obrazný prostředek je plnohodnotně využitelná v hodinách výtvarné výchovy. Základem je seznámení s Rámcovými vzdělávacími programy, oficiálními dokumenty na státní úrovni. Tvrzení, že je fotografie opomíjena, dokládám průzkumem relevantních dokumentů o výtvarné výchově. Dále je nutným určení metodiky pro výtvarnou výchovu. V tomto směru se především odvolávám na pojetí doc. J. Vančáta, který se podílel na psaní RVP pro oblast Umění a kultura, a sémiotickou pedagogiku, která se v mnohém shoduje s předchozím přístupem. Pro odhalení potenciálu fotografie slouží sémiotická analýza fotografie, a to z pohledu Ch. S. Peirce, a práce B. Lazroeové, která odhaluje možné prvky, se kterými v hodinách výtvarné výchovy lze pracovat. Na závěr se pokusím tyto jednotlivé podněty propojit.
Používání juxtaponovaných kompozit ve španělských žurnalistických textech.
KLIMEŠOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zabývá užitím juxtaponovaných kompozit ve španělských žurnalistických textech. Je rozdělena na dvě části, kdy první část je teoretická, kde je podrobně rozebrána problematika kompozit a následné vypsání druhů kompozit se zvláštním zřetelem na kompozita juxtaponovaná. Výzkumná část je plně navazující na část teoretickou a je věnována rozboru šesti žurnalistických rubrik a určení četnosti výskytu kompozit juxtaponovaných a ostatních. K výzkumu posloužil španělský deník El País.

Viz též: podobná jména autorů
4 KLIMEŠOVÁ, Tereza
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.