Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31,956 záznamů.  začátekpředchozí31947 - 31956  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.04 vteřin. 

Řešení finanční krize v hospodaření stavebního podniku
Lemberk, Jan ; Polák, Martin (oponent) ; Puchýř, Bohumil (vedoucí práce)
V této práci se budeme zabývat finanční analýzou stavebního podniku a návrhem možných řešení k jeho stabilizaci. V teoretické části této práce se nejprve krátce zaměříme na základní problematiku makroekonomie, mikroekonomie, hospodářské situaci ve stavebnictví a především si povšimneme finanční analýzy podniku. Na základě těchto vědomostí budeme analyzovat konkrétní podnik a vyvodíme možná řešení umožňující firmě dosáhnout kladného hospodářského výsledku, či alespoň překonat krizové období. Pro finanční analýzu budeme v praktické části této práce využívat především horizontální a vertikální analýzu a analýzu poměrových ukazatelů účetních výkazů.

Developing career paths with emphasis on technical professionals of the selected company
Málková, Markéta ; Pauknerová, Daniela (vedoucí práce) ; Králová, Tereza (oponent)
Hlavním cílem této práce je vysvětlit a obhájit problematiku karierních cest a vytvořit rámec pro karierní cesty technických profesionálů vybrané firmy. Práce má další dílčí cíle. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. První část se zaměřuje na teorii karierních cest, vysvětluje jejich účel a formuje strukturu pro vytvoření rámce karierních cest. Druhá, praktická část, se zaměřuje na vybranou firmu, která zůstává pro tuto práci anonymní. Na základě teoretické části a rozhovoru s experty dané firmy je vytvořen rámec pro karierní cesty technických profesionálů. Pro zaručení praktičnosti a užitečnosti práce je získána zpětná vazba na vytvořený rámec, která je následně implementována do navrženého rámce.

Forenzní šetření, principy, postupy a metody.
Plachý, Daniel ; Králíček, Vladimír (vedoucí práce) ; Molín, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá forenzním šetřením, které si klade za úkol odhalit podvodná jednání, případně zhodnotit vnitřní kontrolní systém. První část práce se věnuje nejrozšířenějším podvodům a možnostem, jak k nim může docházet. Následně je podrobně rozebráno forenzní šetření a jeho výstup. Jsou popsány jednotlivé kroky, které jsou potřeba v souvislosti s kontrolou provést a možnosti, které má vyšetřovatel k dispozici, aby získal dostatek informací a dosáhl svého cíle. Na závěr jsou uvedeny příklady dvou proběhlých forenzních kontrol, které představují šetření jako kontrolu hospodaření se svěřenými prostředky a jejich výstupy jsou zhodnoceny.

Místo a úloha orgánů obce při přípravě na mimořádné události a krizové stavy
BRAVENEC, Roman
.Jednou z povinností každé obce, bez ohledu na velikost správního území, počet obyvatel nebo typ, je chránit své obyvatelstvo před hrozícím nebezpečím, to znamená řádně se připravit na řešení mimořádných nebo krizových událostí, které mohou obce postihnout. Název diplomové práce "Místo a úloha orgánů obce při přípravě na mimořádné události a krizové stavy" jsem zvolil především s ohledem na skutečnost, že právě oblast bezpečnosti je dle mých zkušeností opomíjena a podceňována, popřípadě odkládána na později nebo se orgány obcí o tuto problematiku zajímají pouze okrajově. Jistou výhodu mají obce s rozšířenou působností, nebo větší obce, které jsou personálně, odborně a materiálně lépe vybaveny, a kdy řadu úkolů v rámci připravenosti na mimořádné události a krizové stavy plní v jejich prospěch hasičské záchranné sbory krajů. Prvním cílem diplomové práce je představit principy fungování obce a jejích orgánů, vymezit povinnosti a pravomoci obcí při mimořádných událostech a krizových stavech. Dále sestavit základní přehled o legislativních nástrojích územních samosprávných celků a jejich nepostradatelné postavení v rámci krizového managementu a bezpečnostního systému ČR. Druhým cílem je vyhodnocení krizového potenciálu správního územní obce Loučovice za použití krizového plánu jihočeského kraje a krizového plánu ORP Český Krumlov. Tyto plány jsou zpracovány pro velké územní celky, tudíž jsou obecné. Naopak plán krizové připravenosti je plánovací dokument, který konkretizuje činnost při řešení mimořádných událostí nebo krizových stavů vzhledem k podmínkám obce. K naplnění cílů práce byla vytvořena výzkumná otázka: Jsou rizika a úkoly obce důvodem pro orgány obce ke zpracování plánu krizové připravenosti? K zodpovězení výzkumné otázky jsem využil odbornou literaturu, přednášky a zákonné normy. Tím bylo možné charakterizovat systém veřejné správy se zaměřením na působnost územních samosprávných celků a jejich orgánů při přípravě a řešení mimořádných situací. Následně byla vyhodnocena bezpečnostní rizika obce Loučovice při možném ohrožení svého území a ze získaných informací byl zpracován návrh plánu krizové připravenosti, jako jedna z nezbytných součástí krizového managementu, kterou je plánování. K identifikování hrozeb a jejich příčin byl využit Krizový plán jihočeského kraje, Krizový plán ORP Český Krumlov a Výpis plánu opatření k ochraně obyvatel pod vodním dílem Lipno I. a II. před zvláštní povodní pro obec Loučovice. Další významné informace byly získány díky součinnosti HZS Jihočeského kraje, pracovníkům Povodí Vltavy, s. p., a z archivních dokumentů obecního úřadu. Na základě vlastního sběru dat byl vypracován ucelený dokument obsahující souhrn nejdůležitějších úkolů samosprávy při přípravě a řešení mimořádných událostí a krizových stavů, který bude použit jako manuál pro starostu a orgány obce Loučovice v rámci rozšíření znalostí v oblasti přípravy a řešení mimořádných událostí a krizových stavů. Praktická část diplomové práce obsahuje Plán krizové připravenosti obce Loučovice využitelný při vzniku a řešení krizové situace na území obce. Zároveň plán bude využíván pro školení zaměstnanců obce, k seznámení právnických osob a občanů s charakterem možného ohrožení.

Hudba jako hodnota v životě člověka
Studená, Hana ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Práce se zabývá problematikou hodnoty hudby v životě člověka. V teoretické části autorka podává z dostupné literatury výklad pojmu hudba a jejích funkcí v životě člověka. Dále se zaměřuje na vliv hudby na lidskou psychiku, v kontextu emocí, myšlení, fantazie či motivace. Autorka se dále věnuje popisu hudebního vývoje osobnosti na základě odborné literatury. Pozornost věnuje také problematice hodnot a hodnotové orientace v životě člověka. V empirické části autorka pracuje se třemi skupinami respondentů. Jedná se o skupiny hudebníků, kteří se zabývají aktivní hudební činností, tedy hrou na hudební nástroj/ popřípadě zpěvem. Do svého šetření zahrnula jak profesionální typ hudebníků (skupina studentů hudby), tak amatérský typ hudebníků (skupina pracujících s hudebním koníčkem a skupina studentů vysokých škol s hudebním koníčkem). Celkově se jedná o 33 respondentů, ve věku od 20 do 30 let. Autorka zvolené skupiny mezi sebou vzájemně porovnává na základě provedených polostrukturovaných rozhovorů. V porovnání jednotlivých skupin se zabývá především problematikou vývoje hudební činnosti a vlivy, které v tomto vývoji hrály roli, motivací k hudební činnosti, vlivem hudební činnosti na osobní život respondentů (především v souvislosti se vztahovou rovinou), hodnotou a funkcí hudby v celkové hodnotové...

Vztah mezi perfekcionismem, výkonovou motivací, subjektivní životní spokojeností a sebeúctou u nadaných a nenadaných studentů středních škol
Jirásková, Lucie ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
(česky): Diplomová práce s názvem "Vztah mezi perfekcionismem, výkonovou motivací, subjektivní životní spokojeností a sebeúctou u nadaných a nenadaných studentů středních škol" si klade za cíl prozkoumat odlišnosti mezi přírodovědně nadanými studenty středních škol v oblasti školní výkonové motivace, míře sebeúcty, subjektivní životní spokojenosti a perfekcionismu a jejich vrstevníky. Práce je členěna do tří částí: teoretické, metodologické a empirické. Teoretická část se věnuje zkoumaným proměnným v souvislosti s nadáním a rešerši výsledků dosavadních studií v dané oblasti. Práce se soustřeďuje na intelektově nadané středoškoláky v přírodních vědách, konkrétně v biologii a chemii. Je kvantitativního výzkumného charakteru. Pro zjišťování sebeúcty byla použita Rosenbergova škála sebehodnocení, u životní spokojenosti pak škála zjišťující její globální úroveň dle doporučení OECD a manuálu od The New Economics Foundation, pro školní výkonovou motivaci byl zvolen evaluační nástroj dle Hrabala a Pavelkové (2011). K zjišťování perfekcionismu jsme využili modifikovaný dotazník pro měření perfekcionismu ve sportu dle Stoebera a Rambowové (2007). Empirická část je věnována statistické analýze dat. Celkový soubor tvořilo 202 středoškolských studentů z České republiky. Výsledky práce ukázaly rozdíly mezi...

Vysokoškolské vzdělání jako nutný předpoklad odborné kvalifikace učitelek mateřských škol v měnících se podmínkách/požadavcích na předškolní vzdělávání
Hamáková, Ludmila ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
NÁZEV: "Vysokoškolské vzdělání jako nutný předpoklad odborné kvalifikace učitelek mateřských škol v měnících se podmínkách/požadavcích na předškolní vzdělávání." AUTOR: Bc. Ludmila Hamáková KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jan Voda, Ph. D. ABSTRAKT: Diplomová práce rozebírá profesní nároky kladené dnešní společností na učitelky mateřských škol. V teoretické části se zabývá přípravným vzděláváním učitelek mateřských škol, analýzou pedagogických kompetencí s následným legislativním zakotvením této problematiky v právních a pedagogických dokumentech. Jsou specifikovány pojmy kompetence a přípravné vzdělávání. Praktická část práce je zaměřena na získání odborných dat dvou skupin oslovených studentek (dvou středoškolaček a tří vysokoškolaček) k porovnání úrovně přípravného vzdělávání. Výzkumná část vyúsťuje zjištěním vyšší úrovně přípravného vzdělávání na vysokých školách v teoretické oblasti. KLÍČOVÁ SLOVA: Přípravné vzdělávání, kvalifikace, kompetence

Divadlo jako svobodné vidění světa (divadlo a jazz)
Valerián, William ; PAVLATA, Michal (vedoucí práce) ; TÖPFER, Tomáš (oponent)
Má diplomová práce nese název Divadlo jako svobodné vidění světa (divadlo a jazz). Zabývám se svým pátráním po souvislostech v hudebním a hereckém uměleckém vyjádření v průběhu studia, které začalo na konzervatoři - obor saxofon. Z hodin herecké tvorby a později tvorby ve školním divadle Disk vybírám okamžiky, které mi nejvíce přispěly k hledání svého vlastního „jazzového“ hereckého přístupu a „osvobození“ na jevišti a jeho následném využívání v pozdějším profesionálním životě.

Kulturní rozdíly ve výchově dětí v českých a anglických rodinách
Zmeková, Olga ; Slaboch, Martin (vedoucí práce) ; Tereza, Tereza (oponent)
Diplomová práce představuje vzdělávací systémy České republiky a Anglie. Při zadávání tématu diplomové práce si autorka neuvědomovala obsáhlost a složitost problematiky. Proto v průběhu studia dokumentů, vyhledávání informací a hledání respondentů došlo k užšímu zaměření práce pouze na srovnávání vzdělávacích systémů obou zemí a jejich porovnání z pohledu pedagoga. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část staví na informacích získaných studiem dokumentů. Autorka představí oba systémy, jejich historii, základní znaky a jednotlivé úrovně školství. K řešené problematice existuje poměrně dostatečné množství literárních i internetových zdrojů. Praktická část práce představuje výsledky kvalitativního výzkumu. V rámci práce proběhlo deset rozhovorů s pedagogy, kteří mají zkušenost s českým i anglickým vzdělávacím systémem. Kvůli obsáhlosti tématu si autorka vybrala právě kvalitativní výzkum, konkrétně polostrukturovaný rozhovor, který umožňuje dané téma prozkoumat do hloubky. Učitelé měli možnost sdělit své poznatky a zkušenosti, které získali v rámci svého profesního života. Díky uskutečněným rozhovorům měla autorka práce možnost objevit nové informace, které se z literatury nedozvěděla. Osobní prožitek respondentů přinesl práci určitou autentičnost. V závěru práce je uvedeno shrnutí informací, které se autorce podařilo sesbírat.

Přínos odborné praxe pro studenty středních odborných škol
Sirotková, Radka ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá sledováním přínosu odborné studijní praxe studentů středních odborných škol, především oboru sociální činnost a veřejná správa. Popisuje různé způsoby realizování a hodnocení odborných praxí na třech středních školách a vyhodnocuje názory studentů těchto škol na přínos praxe a propojení praxe se školní teorií. Hledá východiska pro zvýšení přínosu odborné praxe tak, aby během ní studenti získali co nejvíce praktických kompetencí pro výkon budoucího povolání.