Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Herecké prožívání a představování
Kotrbatá, Jana ; SALZMANNOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; TÖPFER, Tomáš (oponent)
Ve své diplomové práci se věnuji tématu prožívání a představování. V jedné kapitole se snažím zachytit hlavní teze Stanislavského a Diderota, ale především se snažím reflektovat své vlastní zkušenosti. Porovnávám všechny absolventské inscenace v divadle Disk a v jednotlivých kapitolách popisuji, jakým způsobem jsem pracovala na konkrétních postavách, jak jsem k práci přistupovala, jaké jsem volila výrazové prostředky apod.
Tvorba komediální a dramatické postavy
Javořík, Viktor ; TÖPFER, Tomáš (vedoucí práce) ; SCHEJBAL, Milan (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám tvorbou komediální a dramatické postavy. Práci stavím na porovnávání shod a rozdílů v jejich tvorbě. Vycházím ze svých dosavadních hereckých zkušeností a poznatků získaných v průběhu studia na Divadelní fakultě Akademie múzických umění a během zkoušek a reprízování klauzurních představení oboru Herectví činoherního divadla, či inscenací na profesionálních scénách. Domnívám se, že jsem spíše komediální herec, a proto jsem zvolil téma, které mně pomůže utřídit si náhled nejen na herectví obecně, ale zejména uvědomit si svoje schopnosti, možnosti, překážky i limity, které tvorbu komediální i dramatické postavy ovlivňují. Svou práci jsem také podložil odbornou literaturou, se kterou jsem se seznámil v rámci studia na vysoké škole.
Svoboda a odpovědnost při vytváření herecké postavy
Švarc, Václav ; TÖPFER, Tomáš (vedoucí práce) ; KORČÁK, Jakub (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou herecké svobody a odpovědnosti a sestává z chronologicky seřazených zkušeností ze školní a profesionální praxe. Doplněna je o možnosti kultivace herecké svobody a zároveň se zaobírá chybami, které k ní naopak nesměřují. Dále jsou rozvedeny řemeslné zákonitosti nezbytné pro výstavbu a fungování komedie. Autor prokládá praktické zkušenosti úvahami o výhodách i úskalích reprízování a srovnává je s odbornou literaturou. Také je popsán podtext a dispozice nezbytné pro hlubší porozumění psychologie postavy. Podrobeny rozboru jsou jednání postav a vědomá volba výrazových prostředků. V závěru je autorův pohled na téma herecké estetiky a sebepozorování porovnán s pohledem uznávané herecké osobnosti. Předmětem práce je rovněž snaha o sebereflexi.
Herecká práce ve školním divadle a v profesionálních podmínkách
Terberová, Tereza ; TÖPFER, Tomáš (vedoucí práce) ; PLEŠTILOVÁ, Miroslava (oponent)
Jako téma své magisterské práce jsem si vybrala komparaci práce ve školním divadle a v profesionálních podmínkách. V jednotlivých kapitolách popisuji zkušenosti s těmito odlišnými prostředími. Pro svou magisterskou práci jsem čerpala informace jak z dostupné odborné literatury, tak především z vlastních zkušeností, které jsem během své krátké herecké kariéry na jevišti a v jeho okolí získala.
Psychická zátěž v herectví
Bartoš, Vojtěch ; HLAVICA, Lukáš (vedoucí práce) ; TÖPFER, Tomáš (oponent)
Předmětem této práce je psychická zátěž působící na herce při výkonu jeho profese. Přibližuje téma psychické zátěže v obecné rovině, její kategorizaci, příčiny a okolnosti jejího vzniku a reakce, které v organismu vyvolává při krátkodobém i dlouhodobém působení. Zvláštní pozornost je věnována zvládání zátěže a mechanismům její intervence i prevence. Na těchto teoretických základech jsou zkoumány zátěžové pracovní podmínky v herectví včetně osobnostních rysů herců, které mohou zvyšovat riziko vzniku zátěže. Dále jsou rozebrány některé konkrétní zátěžové fenomény, se kterými se herec může setkat, a své místo má v textu i úvaha nad podstatou a významen psychické zátěže v herectví.
Divadlo jako svobodné vidění světa (divadlo a jazz)
Valerián, William ; PAVLATA, Michal (vedoucí práce) ; TÖPFER, Tomáš (oponent)
Má diplomová práce nese název Divadlo jako svobodné vidění světa (divadlo a jazz). Zabývám se svým pátráním po souvislostech v hudebním a hereckém uměleckém vyjádření v průběhu studia, které začalo na konzervatoři - obor saxofon. Z hodin herecké tvorby a později tvorby ve školním divadle Disk vybírám okamžiky, které mi nejvíce přispěly k hledání svého vlastního „jazzového“ hereckého přístupu a „osvobození“ na jevišti a jeho následném využívání v pozdějším profesionálním životě.
Já a ona (Tvorba herecké postavy)
Dostálová, Pavla ; HRBEK, Daniel (vedoucí práce) ; TÖPFER, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje především na mé herecké sebepoznání. Popisuji svůj způsob práce na tvorbě konkrétní herecké postavy (Kačenka, hra Olivera Bukowského Hosté), přičemž se vracím ke zkušenostem ze čtyř let studia na divadelní fakultě. Zaměřuji se především na práci s textem, s režisérem a hereckými partnery. Pokouším se konkrétně pojmenovat okamžiky, které ovlivnily můj herecký vývoj, a snažím se určit, jaký měly vliv na mou tvorbu. V souvislosti s tím se dotýkám tématu sebekontroly. Práce je především zpětnou reflexí, vznikala z potřeby pracovat na sobě, jak v oboru herectví, tak v oboru režie - dramaturgie, který momentálně studuji
Spolupráce herce a režiséra při tvorbě herecké postavy
Šanda, Václav ; TÖPFER, Tomáš (vedoucí práce) ; KORČÁK, Jakub (oponent)
Ve své diplomové práci se chci zabývat vztahem mezi dvěma nejpodstatnějšími profesemi při tvorbě inscenace, totiž režisérem jakožto hlavním ideovým, myšlenkovým a žánrovým tvůrcem a hercem, coby zásadním nositelem idejí, myšlenek a žánru inscenace. Chci se pokusit názorně demonstrovat obtížnosti a úskalí, či naopak inspirační zdroje, se kterými se herec při tvorbě role ve vztahu s režisérem potýká. Základními zdroji je pak má osobní zkušenost s režiséry, jejichž přístup ve vztahu k herci je zásadně odlišný. Tím prvním je režisér a dramatik Činoherního klubu Ladislav Smoček do protikladu pak chci postavit princip spolupráce s režisérem Pavlem Khekem. V první části své práce chci stručně nahlédnout do historie režie a pokusit se pojmenovat základní vývoj vztahu režisér a herec. Mým cílem není však vyčerpávající přehled dějin režie, chci především poukázat na různé přístupy a proměny vztahu herec ? režisér.
Tvorba herecké role a záskok
Horáková, Nina ; TÖPFER, Tomáš (vedoucí práce) ; KUDLÁČKOVÁ, Jana (oponent)
Zajímám se o způsoby vytváření herecké role. Popisuji hercovu práci na roli od čtených zkoušek po premiéru a práci při následujících reprízách. V procesu, v němž herec čerpá inspiraci, vypořádává se s problémy spojenými s přípravou na zkouškách, připravuje svoje tělo, sleduji, kam až sahá hercova kreativita. Zabývám se tvůrčím procesem, který začíná analýzou dramatu, odhalením základního motivu, hlavním úkolem dramatu a role. K tomuto tématu se vyjadřuji na základě vlastní zkušenosti, konkrétním popisem práce na rolích během studia na Divadelní akademii a v rámci jednoho roku herecké praxe po studiu. Poslední část práce je věnována problematice divadelního záskoku.
Sebereflexe jako jeden z nástrojů hereck é tvorby
Adamczyk, Marek ; HLAVICA, Lukáš (vedoucí práce) ; TÖPFER, Tomáš (oponent)
Práce popisuje mé osobní zkušenosti, kterých jsem nabyl jak během studia na DAMU a při zkoušení absolventských inscenací v divadle Disk, tak při práci mimo školu. Tyto zkušenosti jsou pak ilustrovány na několika konkrétních příkladech z praxe, na kterých jsem pracoval.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.