Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31,547 záznamů.  začátekpředchozí31538 - 31547  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.65 vteřin. 

Mytologie a ideologie "dětských" semiotických kódů v časopise Sluníčko před a po r. 1989
Smrčková, Andrea ; Švec, Luboš (oponent) ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce)
Bakalářská diplomová práce "Mytologie a ideologie "dětských" sémiotických kódů v časopise Sluníčko před a po r. 1989" pojednává o specifickém způsobu konstrukce světa na stránkách dětského časopisu. Vzhledem k rozsahu bakalářské práce byla k analýze zvolena dvě úzce časově ohraničená období, ročníky 20 a 40. K teoretické stránce patří nejen popis hlavní metody - sémiotická analýza, ale také nástin problematiky psychologického vývoje dítěte, žánrů určených pro dětské čtenáře a stručné vysvětlení proměn chápání mytologie od počátku dějin lidstva do současnosti. Snahou v praktické části práce bylo objevit a rozkrýt mýty spojené s několika tématy (rodina, svátky, vzdělávání, práce a rozdíly mezi lidmi). Na základě Barthovy teorie mytologie a ideologie byla provedena sémiotická analýza primárního systému, tzn. jazyka vybraných textů (zastoupena je poezie, próza i redakční materiály, které lze nazvat pracovní listy - rozvíjí schopnosti dítěte) a také několika obrázků, které měly pro analýzu zásadní význam. U charakteristických materiálů jsme zkoumali, co se děje s částmi znaku (označující a označované)z primárního systému, pokud přejdou do systému sekundárního, který Barthes nazývá metajazyk nebo také mytologický systém. Zvláštní kapitola se věnuje reklamě, která se objevila až ročníku 40. Zejména na příkladě...

: Přístup CHKO k cyklistice
Řešátková, Kristina ; Novák, Arnošt (vedoucí práce) ; Čermák, Daniel (oponent)
V diplomové práci jsem se pokusila odhalit, jakým způsobem se v dnešní době přistupuje k terénní cyklistice na území se zpřísněným režimem ochrany přírody. Předmětem mého zájmu se stali aktéři, kteří ovlivňují podobu této rozvíjející se volnočasové aktivity spojené s pobytem v přírodě v CHKO Křivoklátsko. Svou práci jsem založila na teorii sociální konstrukce přírody a teorii sítí aktérů. Mohla jsem tak ke zkoumanému území přistoupit jako k systému lidských a nelidských aktérů, který se utváří mezi společností a přírodou. Prostřednictvím kvalitativní analýzy rozhovorů a dokumentů jsem rozkryla zájmy aktérů a jejich vzájemné vztahy. Dále jsem se věnovala ústředním bodům diskuse okolo terénní cyklistiky v CHKO, tedy cestám a stezkám, po kterých se cyklisté pohybují převážně na horských kolech. Svá zjištění jsem použila při závěrečné úvaze nad možným vývojem této aktivity v případě vyhlášení Národního parku Křivoklátsko.

Československá sociální politika v letech 1945-1948
Hrachová, Sandra ; Kocian, Jiří (vedoucí práce) ; Rákosník, Jakub (oponent)
Sociální politika má ve všech moderních společnostech důležitou roli a dotýká se všech jejích členů. Tato diplomová práce si klade za cíl postihnout proměnu konceptu a praxe sociální politiky v Československu v letech 1945 až 1948 a s tím spojené budování sociálního státu. Vymezuje pojem a oblasti sociální politiky, její podstatu, domácí i zahraniční ideové zdroje, funkce, cíle, její subjekty a roli státu mezi těmito subjekty. Taktéž se věnuje objektům sociální politiky a jejich názorům na danou problematiku. Snaží se zachytit jak teoretickou formulaci, tak praktický výkon sociální politiky na různých úrovních. Praxe sociální politiky je sledována skrze konkrétní sociálně politická opatření a instituce je vykonávající. Praktický výkon sociální politiky je vykládán v rámci jednotlivých dílčích oblastí. Velká pozornost je věnována budování sociálního zabezpečení na základě zákona o národním pojištění. Důkladně vysvětlován je systém veřejnoprávního sociálního pojištění.

Konstrukce příslušníka extrémní pravice v kampani "NEOnácek: Chcete ho?"
Doležalová, Šárka ; Křeček, Jan (oponent) ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce)
Diplomová práce "Konstrukce příslušníka extrémní pravice v kampani "NEOnácek: Chcete ho?" se zabývá tím, jak současní mladí lidé vnímají neonacisty a jak si konstruují příslušníka skupiny extrémní pravice na základě zmíněné kampaně. Práce se snaží pomocí kvalitativního přístupu nahlédnout do oblasti působení kampaně na představy cílové skupiny. Teoretická část práce se zabývá sociální konstrukcí reality ve spojení se stereotypizací a extrémní pravicí v České republice ve spojení s tématem subkultur. Následně se věnuje oblasti homosexuality a sociálního marketingu. Výzkumná část je tvořena pohledem zadavatele, tvůrce kampaně na vlastní kampaň a její vyjadřovací prostředky. Dále je to analýza rozhovorů s přestaviteli cílové skupiny, která popisuje, jak si mladí lidé konstruují neonacisty a jaké mají představy spojené s tímto hnutím.

Construction of Periodic Railway Timetables
Kalický, Andrej ; Pergel, Martin (oponent) ; Babilon, Robert (vedoucí práce)
V predloženej práci sa autor zaoberá problematikou taktových cestovných poriadkov na železnici. Cieľom bakalárskej práce je navrhnúť časové posuny vlakových liniek voči sebe tak, aby prestupy medzi linkami vychádzali čo najlepšie. Autor formuluje riešený problém a jeho odlišnosť od štandardného procesu konštrukcie taktových cestovných poriadkov na železnici. Autor navrhuje a naprogramuje 2 algoritmy na optimalizáciu stávajúceho cestovného poriadku a v závere práce porovná výsledné štatistické údaje spojené s výslednými taktovými cestovnými poriadkami.

Lávka pro pěší v Kyjově
Maleňák, Jan ; Štrba, Michal (oponent) ; Barnat, Jan (vedoucí práce)
Náplní diplomové práce je návrh ocelové, nosné konstrukce lávky pro pěší a cyklisty. Lávka přemosťuje železniční trať v Kyjově. Budou vypracovány dvě varianty řešení nosné konstrukce. Výsledná varianta bude podrobně zpracována. Jedná se o lávku s celkovým rozpětím 35 m a šířkou 3 m. Nosnou konstrukci tvoří dva obloukové, hlavní nosníky, které jsou spojené s mostovkou pomocí závěsů. Stabilita konstrukce je zajištěna podélným ztužením pod mostovkou a mezi oblouky. Posudky konstrukce byly prováděny dle platných norem.

Objektivizace léčebných metod v oblasti hlubokého stabilizačního systému páteře
Malátová, Renata ; Kolář, Pavel (vedoucí práce) ; Bunc, Václav (oponent) ; Pavlů, Dagmar (oponent) ; Marešová, Dana (oponent)
Pohyb je primárním projevem života, umožňuje člověku jeho bytí, a měl by proto být jeho základní, životně nezbytnou potřebou. Sehrává významnou roli v jednotlivých období lidské ontogeneze. Pohyb má zásadní vliv i na rozvoj dětské psychiky a to zejména v kojeneckém a batolecím období (do 15 měsíce věku dítěte), kdy je pohyb spontánní a odráží potřeby, temperament a intelekt dítěte. S přibývajícím věkem je přirozená potřeba pohybu ovlivňována okolním sociálním prostředím (Bursová, 2005). V současné době neustále klesají realizované pohybové aktivity jak u dětí, tak u dospělých. Tato skutečnost má za následek snížení aktuální úrovně zdatnosti. Následně se snižují předpoklady pro pracovní i volnočasové aktivity. S tímto faktem je spojen nárůst zdravotních rizik, zejména nadváhy a obezity u dětí a mládeže (Bunc, 2008). Poruchy pohybového aparátu jsou dnes jedním z nejčastějších chronických onemocnění dospělých. Příčiny vzniku onemocnění pohybového aparátu je nutno hledat již v dětství, kdy se vlivem nesprávného zatížení pohybového aparátu rozvíjí svalová nerovnováha, která způsobuje vadné držení těla. Jedná se o funkční poruchu pohybového systému projevující se změnami ve tvaru (reliéfu) těla, které lze, na rozdíl od skutečných deformit nebo ortopedických vad, volním úsilím odstranit (Kolář, 2001). Ze statistik...

PPP a jeho využití v sektoru dopravy : teorie vs. praxe
Klaus, Marek ; Mertlík, Pavel (oponent) ; Hájek, Filip (vedoucí práce)
Cílem práce je stanovení kritických faktoru (tzv. Critical Success Factors), které zásadne ovlivnují úspešnost projektu verejne soukromého partnerství (neboli Public Private Partnership, zkrácene PPP) v sektoru dopravy. Za tímto úcelem se práce nejprve zabývá obecnou teorií, která sleduje jak základní rysy a princip PPP, tak i výhody a nevýhody spojené s tímto konceptem realizace verejných zakázek. Následující praktická cást zkoumá príležitosti a rizika PPP v oblasti dopravních infrastruktur na základe praktických poznatku z prípadové studie úspešného projektu realizovaného formou PPP. Samotný záver práce pak stanovuje jednotlivé kritické faktory, které jsou overeny na vybraných projekt PPP z oblasti sektoru dopravy.

Impact Assessment case study: EU ETS and investment decision-making of power generators
Chvalkovská, Jana ; Hrubý, Zdeněk (vedoucí práce) ; Mejstřík, Michal (oponent)
Tato prace se zabyva hodnocenim dopadů regulatorni nejistoty spojene s Evropskym systemem obchodovatelnych emisnich povoleni (EU ETS) na investični rozhodovani elektrarenskych společnosti. V současne době probiha v ramci ČR i EU debata, jejimž předmětem je nutnost vystavby novych elektrarenskych kapacit, ktere by byly schopny i v budoucnu uspokojit rostouci poptavku po elektřině. Tyto investice jsou však ohrožovany nejasnostmi ohledně budouciho vyvoje regulatorniho ramce EU ETS, ktery podmiňuje ceny obchodovatelnych emisnich povoleni. Tato prace s využitim modelu realne opce analyzuje dopady různych variant budouciho vyvoje cen povolenek na investice do vystavby novych elektraren a identifikuje regulatorni nejistotu jako jeden z hlavnich důvodů, proč jsou investice do vystavby novych zdrojů ze strany investorů odkladany. Analyza je zasazena do širšiho kontextu obecneho vykladu o EU ETS a hodnoceni dopadů provaděneho Evropskou komisi.

Autosalon
Balúch, Tomáš ; Pospíšil, Jaroslav (oponent) ; Pěnčík, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a vypracováním projektové dokumentace pro provedení stavby Autosalonu, sestávající z objektů SO 01 a SO 02. Objekty se nacházejí na parcele č.1333/21, v katastrálním území Bohunice. Jsou situovány na nezastavěném pozemku investora. Dopravní připojení zajištěno výjezdy z parkovišť na místní silniční komunikaci. Všechny inženýrské sítě technické infrastruktury jsou vedeny v blízkosti pozemku. Návrh stavby respektuje územní plán obce i uliční zástavbu. Projektová dokumentace je zpracována v souladu s aktuálním zněním platných zákonů, vyhlášek a norem. Projekt řeší stavbu, funkčně rozdělenou na objekty SO 01 a SO 02, které jsou provozně i stavebně spojené. Konstrukce objektů jsou vzájemně staticky nezávislé. Objekt SO 01 s galerií slouží pro výstavní účely s kapacitou 8 vystavovaných automobilů. Dále se v objektu nachází administrativní část, čekárny pro zákazníky, zázemí pro zaměstnance autosalonu a sklad. V objektu SO 02 je umístěn autoservis. Dále objekt zahrnuje zázemí pro zaměstnance, dílnu, předávací místnost, ruční myčku a technickou místnost. Stavba je navržena ze sloupového konstrukčního systému s železobetonovými sloupy, patkami, samonosnou základovou deskou a bezprůvlakovou stropní deskou nad 1.NP autosalonu. Zastřešení objektů je řešeno plochými střechami s ocelovou nosnou konstrukcí. Půdorysné rozměry autosalonu jsou 41x18 m. Obvod z převážné většiny tvoří lehký obvodový plášť. Zděná část obvodové konstrukce je vyzděna z kusových keramických tvarovek tloušťky 250 mm, zateplena deskami z minerální vlny s provětrávaným obvodovým pláštěm z vláknocementových desek. Objekt SO 02 hmotově vystupuje z objektu prvního. Půdorysně odpovídá rozměrům 31x28 m. Obvodový plášť objektu autoservisu je řešen formou montovaných sandwich panelů s jádrem z materiálu PIR.