Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 76 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
"Republiku si rozvracet nedáme" - třetí odboj v československých médiích
Dordová, Alžběta ; Groman, Martin (vedoucí práce) ; Knapík, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na téma využití médií v totalitním komunistickém režimu. Předkládá analýzu prezentace vybraných osob přímo či nepřímo zapojených do aktivit protikomunistického, tzv. třetího odboje v československých dobových tištěných médiích. S využitím interpretace výsledků sémiotické analýzy vybraných článků zpravodajského a publicistického charakteru se autorka práce pokouší zodpovědět výzkumné otázky a potvrdit či naopak vyvrátit hypotézu, že komunistická tištěná média využívala uvedených případů především k propagaci své oficiální ideologie. Politický a mediální dobový kontext a stručné životní příběhy vybraných představitelů třetího odboje jsou nastíněny v teoretické části práce, zpracování sémiotické analýzy, interpretace a diskuse jejích výsledků jsou rozvedeny v části praktické. Závěr analýzy dokládá, že komunistická tištěná média uvedené osoby ve svých obsazích spojovala výlučně s negativními konotacemi a významy všech vybraných článků byly zatíženy velmi silnými prvky propagandy.
Vliv jazyka online médií na vyjadřování médií tištěných na příkladu Lidových novin
Zavadilová, Michala ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Malý, Radek (oponent)
Tato diplomová práce se na příkladu Lidových novin a serveru Lidovky.cz věnuje vlivu jazyka online médií na vyjadřování médií tištěných. Práce v teoretické části přibližuje mediální produkt a obsah, styl a jazyk zpravodajství a publicistiky, výběr jazykových prostředků, které dále definuje, ale i redakční přípravu textů. Výzkumná část poskytuje vhled do chodu redakce Lidových novin a serveru Lidovky.cz a zaznamenává jejich propojenost, ale i odlišnosti. Dále jsou na základě kvalitativní analýzy identifikovány jazykové prostředky objevující se ve zpravodajství v domácí a zahraniční rubrice. Jednotlivé jazykové jevy jsou zkoumány na tištěných Lidových novinách z roku 2014 a 2019 a na serveru Lidovky.cz. Výzkumným vzorkem je v případě Lidových novin každé první pondělní vydání v měsíci v příslušných letech. Na základě výsledků a jejich interpretace jsou pak poskytnuta porovnání v rámci konkrétních jazykových prostředků objevujících se ve vybraném výzkumném vzorku. V závěru práce jsou pak shrnuty hlavní výsledky jednotlivých zkoumaných jazykových kategorií po komparaci výše zmíněných let a médií, z nichž je následně vyvozen celkový závěr tohoto výzkumu, ale také další přínosy práce týkající se chodu obou redakcí.
Komparativní analýza obrazové složky magazínu Reportér a projektu Echo24
Weingartová, Michaela ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
Hlavním cílem této práce bylo zmapovat obrazový obsah v projektech Echo 24 a Reportér a pomocí analýzy zjistit, jak s fotografiemi pracují. Projekty Echo24 a magazín Reportér vznikly v roce 2014 jako reakce na dramatickou proměnu vlastnictví na českém mediálním trhu. Tato proměna měla dopad i na fotožurnalisty, protože noví majitelé mají tendence na fotografiích spíše šetřit. I proto jsem se rozhodla vyzkoumat, jak s fotografií zacházejí nově vzniklé tituly. Abych problematiku zasadila do širšího kontextu, věnuji se v první části žurnalistické fotografii a popisuji český mediální trh a jeho proměny od roku 1989. V práci se také krátce věnuji vzniku podobných projektů, jako jsou Echo24 a Reportér. V druhé sekci pomocí kvantitativní obsahové analýzy zjišťuji, jaké typy fotografie tyto projekty ve svých tištěných verzích nejčastěji používají a v jaké míře spolupracují s fotožurnalisty. Získaná data doplňuji o dotazníkové šetření se členy redakce a s fotožurnalisty. V diplomové práci jsem zjistila, že projekty Echo24 a Reportér reprezentují dva odlišné přístupy k zacházení s novinářskou fotografií. Echo24 má spíše manažerské chování a na fotografiích šetří. Magazín Reportér by se dal naopak definovat jako ochránce novinářských a fotožurnalistických hodnot. I přes vznik nových titulů tlak na...
Promotion of the study programme English in Electrical Engineering and Informatics by means of leaflets: language of advertising in practice
Zahradník, Petr ; Haupt, Jaromír (oponent) ; Mihai, Hana (vedoucí práce)
The main aim of this thesis is to provide an overview of advertising discourse and classification of advertising and to introduce the English in Electrical Engineering and Informatics study programme. The first chapter of the thesis provides a brief summary of linguistic principles used within the advertising discourse. The emphasis is placed on syntax, morphology and vocabulary. The next chapter deals with advertising itself. It provides an analysis of advertising based on many factors. This chapter also describes the impact of advertising on the contemporary world. The last two chapters are dedicated to the description of the English in Electrical Engineering and Informatics study programme.
Překlápění obsahů (shovelware) mezi tištěnými médii a zpravodajskými servery v České republice
Némethová, Eva ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
Práce zkoumá trend vzájemného překlápění obsahů mezi tištěnou a on-line verzí vybraných českých celostátních deníků Mladé fronty DNES, Lidových novin, Práva a k nim přidružených zpravodajských serverů idnes.cz, lidovky.cz, novinky.cz v časovém úseku jednoho konstruovaného týdne v roce 2015. V teoretické části zkoumá vztah tištěných a on-line médií, vliv digitalizace na proměnu žurnalistické profese, obsahů a příjemců mediálních sdělení. Všeobecná výzkumná otázka zní: kolik procent obsahu je překlápěno mezi tištěnou a on-line verzí média a opačně a které z vybraných médií překlápí obsah nejvíce? Pro její zodpovězení jsou stanoveny tři hypotézy vztažené k objemu a frekvenci překlápění: tištěné deníky překlápí svůj obsah na zpravodajské servery z max. 5 %, zpravodajské servery překlápí svůj obsah do tištěných deníků z max. 10 %, nejvíce využívá překlápění obsahů Mladá fronta DNES a Právo. Cílem výzkumu je odhalit trendy v překlápění ve vybraných médiích a ve způsobu uvažování o shovelwaru a interpretovat je. V praktické části je uveden postup ověřování hypotéz, které byly potvrzeny, popsána aplikace frekvenční analýzy, shrnuty a interpretovány výsledky výzkumu. V závěru jsou výsledky diskutovány a navržena další vylepšení a výzkumné cíle pro případné navazující výzkumy, které by pokračovaly v...
Komparace přesahu pracovního času do volného času redaktorů online médií versus redaktorů tištěných médií
Tomková, Klára ; Kasík, Pavel (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Digitální technologie radikálně proměnily mediální prostředí. Zásadní je především rozvoj internetu a služby web, která na něm funguje a díky které vznikla online žurnalistika. Ta má určitá specifika, na základě kterých se práce online žurnalistů do jisté míry liší od práce žurnalistů tištěných médií. Kardinálním rozdílem pro můj výzkum je to, že online žurnalistika je na rozdíl od té tištěné, žurnalistikou v reálném čase. Toto specifikum umožňuje publikovat zprávy ve velmi krátkém časovém intervalu a téměř nepřetržitě. Toto je zásadní rozdíl od publikování zpráv pro tištěná média, jejichž polygrafické zpracování zpomaluje reakční časy tištěných médií. A je to také důvodem, proč jsem se rozhodla zaměřit na komparaci strukturování času online redaktorů a redaktorů tištěných médií. Především tedy na přesah jejich pracovního času do času volného. Ten budu zkoumat jak v běžném režimu tak při mimořádných událostech, které online žurnalistika reflektuje mnohem rychleji než žurnalistika tištěná.
Vývoj mediálního obrazu cyklistického závodu Tour de France v deníku Mladá fronta DNES v České televizi v letech 2010-2015
Tomíček, Matěj ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Diplomová práce "Vývoj mediálního obrazu cyklistického závodu Tour de France v deníku Mladá fronta DNES a v České televizi v letech 2010-2015" se zabývá nejslavnějším cyklistickým závodem na světě a jeho prezentací ve dvou vybraných českých médiích. Práce shrnuje základní informace o historii závodu a také nastiňuje, jak se referování o Tour de France měnilo v průběhu daných let. Na základě kvalitativní obsahové analýzy zkoumá také zpravodajské rutiny, které se ve výstupech objevují, dále se zaměřuje na to, jak produkci ovlivňuje gaučová žurnalistika, a jestli se v jednotlivých výstupech projevuje fanouškovství novinářů. Tyto skutečnosti zkoumá na příkladu šesti ročníků Tour de France, z médií se věnuje Mladé frontě DNES a České televizi, dvěma vlajkovým lodím, co se referování o Tour de France týče. Jedním ze zdrojů pro praktickou i teoretickou část této diplomové práce jsou také vlastní rozhovory s Tomášem Mackem, redaktorem Mladé fronty DNES a Tomášem Jílkem, komentátorem České televize.
Mediální pokrytí finále florbalové extraligy mužů a žen před a po zavedení Superfinále
Voltr, Vít ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Diplomová práce "Mediální pokrytí finále florbalové extraligy mužů a žen před a po zavedení Superfinále" se zaměřuje na vliv zavedení Superfinále na mediální zobrazování finále nejvyšších florbalových soutěží. V úvodní části se práce věnuje vztahu médií a sportu obecně, popisu zpravodajských hodnot, typů zpráv, ale také popisu historie florbalu u nás i ve světě. Rozebráno je rovněž zobrazování malých sportů v médiích. Samotný výzkum je potom věnován způsobu a intenzitě referování o finálových sériích nejvyšších florbalových soutěží mužů a žen. Kvantitativní část výzkumu je zaměřena na množství mediálního prostoru, které zkoumané události dostávají, na typologii zpráv, které se v jednotlivých zkoumaných letech objevují, a na zjištění dalších měřitelných vlastností vydaných mediálních obsahů. Kvalitativní výzkum potom zkoumá změny, které v mediálním pokrytí finále nejvyšších florbalových soutěží přineslo zavedení Superfinále, a to hlavně z hlediska zpravodajských hodnot využitých zkoumanými médii. Práce hodnotí zavedení Superfinále z hlediska mediálního zájmu a může sloužit jako návod při rozhodování o podobných změnách v jiných sportech.
Sociální sítě a jejich využití v marketingových postupech při propagaci firmy
KAJTMAN, David
Cílem diplomové práce bude zdokumentování efektivnosti propagace na internetu, její zacílení a následný realizovaný prodej služeb nebo propagace produktu. Dílčím cílem bude srovnání efektivnosti cílené reklamy na internetu, konkrétně na facebooku v porovnání s tradiční reklamou v tištěných médiích. Zároveň tato diplomová práce zkoumá koncept SMART CITIES, jako projekty budoucnosti, které by měly zlěpšit životní úroveň a snížit značištění životního prostředí.
Médiokracie - politická komunikace v době masových médií
Minářů, Tereza ; Müller, Karel (vedoucí práce) ; Fleissner, Kamil (oponent)
Diplomová práce se věnuje vývoji mediálního obrazu českého politika a podnikatele Andreje Babiše od jeho nástupu na post ministra financí. Cílem práce je zjistit, jak se mění jeho mediální obraz v průběhu funkčního období a jaká témata jsou nejčastěji s jeho osobou spojována. Potřebná data byla získána z mediální databáze Anopress, prostřednictvím které byly zvoleny relevantní příspěvky dvou celostátních deníků (Mladá fronta DNES a Lidové noviny). Záměrem práce je také posoudit, zda se liší mediální obraz vytvářeným médiem, jehož je Andrej Babiše majitelem od obrazu, jenž je formován deníkem bez vazeb na současného ministra financí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 76 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.