Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 89 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Politická kultura prezidentských voleb v České republice
Černá, Vladimíra ; Znoj, Milan (vedoucí práce) ; Wintr, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá politickou kulturou prezidentských voleb v České republice. Jejím hlavním cílem je porovnat stav politické kultury v roce 1993 a v roce 2008 v České republice v souvislosti s prezidentskými volbami. Studie využívá analytické i komparativní metody. Práce testuje platnost hypotézy, která říká, že s délkou trvání demokracie roste občanská zralost politiků.
Vliv sociálních sítí na zájem o politiku: případová studie první přímé volby prezidenta v České republice
Kutálková, Adéla ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Sociální sítě v dnešní době sdružují miliony až miliardy lidí, které v těchto virtuálních komunitách tráví čím dál více svého času. Není tedy překvapením, že se jejich potencionální vliv na společnost stává středem zájmu mnoha odborníků. Podle některých autorů sociální sítě nabízí příležitost k politickému zapojení i těm, kteří se obecně nezapojují. Toho si všímají i politici, kteří začínají využívat tyto sítě k mobilizaci voličů. Příkladem jsou první přímé prezidentské volby v ČR, kdy se někteří z kandidátů snažili využít potenciál sociálních sítí ke k zisku voličů. Během prezidentské kampaně 2012/2013 se jejich uživatelé mohli zapojit do různých politických aktivit, kterými tak sdíleli své politické názory. Tato práce si klade za cíl zjistit, jaký vliv mělo využívání sociální sítě, konkrétně Facebooku, na zájem o politiku u věkové kategorie 18-35 let v prvních přímých prezidentských volbách. Práce se zaměřuje na vliv Facebooku z důvodu, že se jedná o nejpoužívanější sociální síť v Česku a zároveň kvůli tomu, že tato síť hrála podle názoru některých odborníků důležitou roli v prezidentské kampani. Práce se bude opírat o kvantitavní výzkum ve formě dotazníkového šetření, který byl vytvořen na základě studie poskytnuté Jessicou Vitak.
Primární volby Demokratické strany v roce 2016
Laksarová, Veronika ; Kýrová, Lucie (vedoucí práce) ; Sehnálková, Jana (oponent)
Prezidentské volby v USA v roce 2016 jsou velmi důležitou událostí nejen pro Ameriku samotnou, ale díky americkému vlivu se dá říci i pro celý svět. Práce se zaměřuje na proces nominace kandidátů do generálních voleb, tj. primární volby s fokusem na Demokratickou stranu. Americké primární volby jsou v českém prostředí omezeně reflektovány nejen odbornou literaturou, ale také médii. Děje se tak díky jejich časové náročnosti, složitosti a absenci podobnosti s českým systémem. Z těchto důvodů práce ve své první části představuje celý systém primárních voleb. Praktickou částí práce je pak provedení analýzy politických postojů a programů vybraných demokratických kandidátů v roce 2016 - Hillary Clintonové a Bernieho Sanderse. Kandidáti jsou porovnáváni celkem ve třech tematických okruzích, které voliči považovali v roce 2016 za ty nejdůležitější dle předvolebních průzkumů. Těmito okruhy jsou ekonomika a zaměstnanost, národní bezpečnost a zdravotnictví. Cílem práce je pak kromě objasnění systému primárních voleb a srovnání kandidátů také hypotetická otázka, zda mohl Bernie Sanders svým programem v případě výhry primárních voleb ovlivnit výsledek generálních voleb či nikoli. Díky tomu pak práce v konečném důsledku může prokázat důležitost primárních voleb a jejich vliv na generální prezidentskou volbu.
Význam midterm elections v politickém systému USA
Křižanová, Kristýna ; Kotábová, Věra (vedoucí práce) ; Lebeda, Tomáš (oponent)
Cílem práce je zhodnotit teoretické ukotvení kongresových midterm elections a určit základní charakteristiky a funkce těchto voleb. Práce zkoumá proměnu a účinky kongresových midterm elections v politickém systému a na základě analýzy několika midterm elections dospívá k závěru, že některé teoretické premisy vyžadují revizi.
The Power of the Native Vote: Evaluation of the Influence of Native Americans on the Outcome of the 2020 Presidential Elections in the United States - A Case Study of Arizona.
Štroblová, Radka ; Kýrová, Lucie (vedoucí práce) ; Pondělíček, Jiří (oponent)
V prezidentských volbách v roce 2020 hlasovalo nejvíce Američanů za posledních 120 let a většina z nich podpořila kandidáta Demokratické strany Josepha R. Bidena Jr. Biden zvítězil ve 26 státech včetně Arizony, kterou získal jako první demokratický kandidát v prezidentských volbách od roku 1996. O vítězi rozhodlo pouhých 10,457 hlasů. V Arizoně se 412,256 lidí identifikuje jako Indiáni (American Indian and Alaska Native) a jejich podpora demokratických kandidátů se ukázala být rozhodujícím faktorem ve volbách 2020. O Indiánech a o jejich volebních preferencích však bylo napsáno jen málo. Stávající studie často zkoumají pouze jeden kmen (tribe) či stát, jsou zastaralé nebo nejednoznačné. Indiáni jsou také často opomíjeni při sběru dat a informací. Jejich hlasování tak často spadá do kategorie "ostatní." Tato práce je vůbec první, která zkoumá hlasování původních Američanů v prezidentských volbách v roce 2020. Jejím cílem je dokázat, že hlasování Indiánů bylo jedním z aspektů, které pomohly Bidenovi vyhrát volby, jelikož Indiáni tradičně podporují demokratické kandidáty. Pro potvrzení své teze jsem porovnala výsledky voleb v letech 2016 a 2020 z volebních okrsků překrývajících se s kmenovými územími v Arizoně, a provedla kvantitativní analýzu nashromážděných dat. Výsledky kvantitativní analýzy...
Obsahová analýza řetězových e-mailů vztahujících se k prezidentským kandidátům
Tunová, Zuzana ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Práce se věnuje tématu řetězových e-mailů v kontextu druhé přímé volby prezidenta České republiky. Cílem práce je pomocí kvalitativní analýzy obsahu rozebrat sdělení konkrétních e- mailů týkajících se kandidátů Jiřího Drahoše a Miloše Zemana. Pro tento cíl byla zvolena sémiotická analýza, které obsah rozebírá ve třech stupních označování. S její pomocí by měl být text detailně rozebrán a měly by vyplynout persvazivní postupy, které jsou ve sděleních použity. V práci je také popsáno teoretické ukotvení některých klíčových pojmů, které s prací souvisí, jako je řetězový e-mail, dezinformace, hoax, sémiotika a postup dané analýzy. Pro ukotvení tématu do širšího kontextu je v práci popsán i mediální kontext prezidentské volby a témata, jaká právě v médiích, a to i v médiích, které lze označit jako dezinformační, rezonovala během volby nejvíce.
Přímá volba prezidenta republiky v českém mediálním prostředí
Bém, Michal ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Předkládaná diplomová práce na téma Přímá volba prezidenta republiky v českém mediálním prostředí si klade za cíl objasnit, jak vybrané internetové zpravodajské portály (iDnes.cz, iRozhlas.cz, Novinky.cz, Blesk.cz) referovaly o druhých kolech přímé volby hlavy státu v letech 2013 a 2018. Teoretická část práce je rovna definici teoretických konceptů, jakými jsou mediální obraz, mediální produkt či reprezentace. Rovněž pojednává o okolnostech uzákonění přímé volby prezidenta a z toho plynoucích dopadech na společnost. V analytické části pak budou za pomoci kvantitativní obsahové analýzy zkoumány články z vybraných serverů v konkrétním období, což by ve výsledku mělo mimo jiné objasnit, jakým způsobem se média rozhodla přistoupit k této nové instituci.
Srovnání kampaní Zuzany Čaputové a Maroše Šefčoviče ve druhém kole slovenských prezidentských voleb v roce 2019
Florián, Petr ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent)
Práce se věnuje představení a porovnání kampaní dvou nejúspěšnějších kandidátů v prezidentských volbách na Slovensku v roce 2019 Zuzany Čaputové a Maroše Šefčoviče. Hlavním cílem práce je popsání obou kampaní z a jejich vzájemné porovnání. Okrajově je cílem také zjistit, jestli v komunikaci kandidátů proběhly mezi prvním a druhým kolem voleb nějaké zásadní změny. V teoretické části bakalářská práce představuje základní aspekty politického marketingu, které jsou důležité pro pochopení celé problematiky. V této části se také zaměřuje na právní problematiku prezidentského systému a předvolebních kampaní na Slovensku. Je zde také stručně představeno první kolo. Hlavní část práce se zaměřuje přímo na kampaně jednotlivých kandidátů, motivaci k volbě voličů a v závěru stručně shrnuje, co v kampaních fungovalo.
Televizní debaty jako nástroj předvolební komunikace kandidátů v prezidentských volbách 2018
Kostelecký, Martin ; Konrádová, Marcela (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá prezidentskými debatami ve 2. kole prezidentských voleb v roce 2018, kdy se mezi sebou v duelech střetli Miloš Zeman a Jiří Drahoš. V teoretické části práce nejprve vysvětlím pojmy související s politickou komunikací a představím vývoj politických kampaní. Následně se zaměřím na vývoj a historii politických debat ve světě a také v České republice, a také se zaměřím na český televizní trh a rozdíly mezi veřejnoprávní a komerční televizí. V praktické části provedu kvantitativní obsahovou analýzu, která má za cíl zjistit, zda kandidáti v debatách nastolovali témata, která byla v průzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění provedeném před volbami vyhodnocena jako nejdůležitější. Dále provedu pragmalingvistickou analýzu, díky které ověřím, zda některá z debat zvýhodňovala některého z kandidátů. Provedu i komparaci formátů debaty, která má za cíl zjistit, jak se lišilo zpracování debat na komerční a veřejnoprávní stanici, a konečně provedu komparaci témat, která byla dramaturgicky v debatách nastolena. Práce dochází k závěrům, že v pojetí debat dochází k rozdílům mezi veřejnoprávní a soukromou televizí, jak ve výběru témat a formátu, tak i v oblasti zvýhodňování kandidátů. Dále zjišťuje, že kandidáti využívají témata, která veřejnost považuje za nejdůležitější, a to nejčastěji téma Osobnost...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 89 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.