Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv sociálních sítí na zájem o politiku: případová studie první přímé volby prezidenta v České republice
Kutálková, Adéla ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Sociální sítě v dnešní době sdružují miliony až miliardy lidí, které v těchto virtuálních komunitách tráví čím dál více svého času. Není tedy překvapením, že se jejich potencionální vliv na společnost stává středem zájmu mnoha odborníků. Podle některých autorů sociální sítě nabízí příležitost k politickému zapojení i těm, kteří se obecně nezapojují. Toho si všímají i politici, kteří začínají využívat tyto sítě k mobilizaci voličů. Příkladem jsou první přímé prezidentské volby v ČR, kdy se někteří z kandidátů snažili využít potenciál sociálních sítí ke k zisku voličů. Během prezidentské kampaně 2012/2013 se jejich uživatelé mohli zapojit do různých politických aktivit, kterými tak sdíleli své politické názory. Tato práce si klade za cíl zjistit, jaký vliv mělo využívání sociální sítě, konkrétně Facebooku, na zájem o politiku u věkové kategorie 18-35 let v prvních přímých prezidentských volbách. Práce se zaměřuje na vliv Facebooku z důvodu, že se jedná o nejpoužívanější sociální síť v Česku a zároveň kvůli tomu, že tato síť hrála podle názoru některých odborníků důležitou roli v prezidentské kampani. Práce se bude opírat o kvantitavní výzkum ve formě dotazníkového šetření, který byl vytvořen na základě studie poskytnuté Jessicou Vitak.
Vliv sociálních sítí na zájem o politiku: případová studie první přímé volby prezidenta v České republice
Kutálková, Adéla ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Sociální sítě v dnešní době sdružují miliony až miliardy lidí, které v těchto virtuálních komunitách tráví čím dál více svého času. Není tedy překvapením, že se jejich potencionální vliv na společnost stává středem zájmu mnoha odborníků. Podle některých autorů sociální sítě nabízí příležitost k politickému zapojení i těm, kteří se obecně nezapojují. Toho si všímají i politici, kteří začínají využívat tyto sítě k mobilizaci voličů. Příkladem jsou první přímé prezidentské volby v ČR, kdy se někteří z kandidátů snažili využít potenciál sociálních sítí ke k zisku voličů. Během prezidentské kampaně 2012/2013 se jejich uživatelé mohli zapojit do různých politických aktivit, kterými tak sdíleli své politické názory. Tato práce si klade za cíl zjistit, jaký vliv mělo využívání sociální sítě, konkrétně Facebooku, na zájem o politiku u věkové kategorie 18-35 let v prvních přímých prezidentských volbách. Práce se zaměřuje na vliv Facebooku z důvodu, že se jedná o nejpoužívanější sociální síť v Česku a zároveň kvůli tomu, že tato síť hrála podle názoru některých odborníků důležitou roli v prezidentské kampani. Práce se bude opírat o kvantitavní výzkum ve formě dotazníkového šetření, který byl vytvořen na základě studie poskytnuté Jessicou Vitak.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.