Název:
Přímá volba prezidenta republiky v českém mediálním prostředí
Překlad názvu:
Direct presidential election in the Czech media environment
Autoři:
Bém, Michal ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předkládaná diplomová práce na téma Přímá volba prezidenta republiky v českém mediálním prostředí si klade za cíl objasnit, jak vybrané internetové zpravodajské portály (iDnes.cz, iRozhlas.cz, Novinky.cz, Blesk.cz) referovaly o druhých kolech přímé volby hlavy státu v letech 2013 a 2018. Teoretická část práce je rovna definici teoretických konceptů, jakými jsou mediální obraz, mediální produkt či reprezentace. Rovněž pojednává o okolnostech uzákonění přímé volby prezidenta a z toho plynoucích dopadech na společnost. V analytické části pak budou za pomoci kvantitativní obsahové analýzy zkoumány články z vybraných serverů v konkrétním období, což by ve výsledku mělo mimo jiné objasnit, jakým způsobem se média rozhodla přistoupit k této nové instituci.The presented diploma thesis on the topic Direct election of the President in the Czech media environment aims to clarify how the selected internet news portals (iDnes.cz, iRozhlas.cz, Novinky.cz, Blesk.cz) reported on the second rounds of the direct election of the head of state in years 2013 and 2018. The theoretical part of this work focuses on the definition of theoretical concepts, such as media image, media product or representation. It also deals with the factors of the enactment of the direct election of the president and the resulting impact on society. In the analytical part, articles from selected servers in a specific period will be examined with the help of quantitative content analysis, which should, among other things, clarify how the media decided to approach this new institution.
Klíčová slova:
Jiří Drahoš; Karel Schwarzenberg; kvantitativní obsahová analýza; Miloš Zeman; prezidentské volby; česká média; Czech media; Jiří Drahoš; Karel Schwarzenberg; Miloš Zeman; presidential elections; quantitative content analysis