Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Multikulturní výchova v mateřské škole
Kůsová, Marta ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na způsob a realizaci multikulturní výchovy v mateřských školách, na předsudky u dětí předškolního věku, všímání si etnických rozdílů mezi vrstevníky a zabývá se také prosociálním chováním dětí ukončující předškolního vzdělávání. V teoretické části je zpracována obecná rovina tématu, kterou je multikulturní výchova v předškolních zařízeních ve vztahu k Rámcovému vzdělávacímu programu pro mateřské školy. Dále pak řeší problematiku vzniku předsudků u dětí v předškolním věku a jejich možné napravení edukací. Zjišťuje, v jakém věku si začínají všímat etnických rozdílů mezi svými vrstevníky a jak na ně tyto rozdíly působí. Praktická část diplomové práce se zabývá samotným testováním vybraných respondentů ukončujících předškolní vzdělávání ve dvou třídách s jiným multikulturním složením dětí a zjišťováním podoby a konkrétních postupů multikulturní výchovy na vzorku mateřských škol. Výsledky přinášejí informace o prosociálním chování mezi dětmi odlišných tříd a jejich možných předsudcích. Z výsledků o podobnosti a konkrétních postupech multikulturní výchovy je zpracována případová studie dobrých zkušeností.
Genderové předsudky a stereotypy v české společnosti
Kolomá, Jana ; Kubišová, Zuzana (vedoucí práce) ; Dvořáková, Markéta (oponent)
Diplomová práce s názvem Genderové předsudky a stereotypy v české společnosti se zabývá takovými předsudky a stereotypy, které jsou aktuálním společenským problémem, se kterým se každý člověk ve svém životě může setkat již na základní škole a později při hledání zaměstnání nebo v rodinném soužití. Cílem této diplomové práce je najít genderové předsudky a stereotypy v časopise MEN/ WOMEN, části WOMEN, rubrice Téma za rok 2011, jež tvoří celkem deset vydání tohoto časopisu a na základě teoretických poznatků se zkoumané genderové předsudky a stereotypy pokusit blíže interpretovat. K lepšímu pochopení problematiky slouží teoretická část, která se zabývá vymezením pojmu gender, dále genderem a s ním spojenými předsudky a stereotypy, ale také samotnými médii, mezi něž analyzovaný časopis bezesporu patří. K dosažení zkoumaného cíle posloužila výzkumná metoda kvantitativní obsahová analýza. Data získaná výzkumem jsou zpracována do jednotlivých tabulek.
Informovanost široké veřejnosti o problematice epilepsie v Městské nemocnici v Litoměřicích
Karlová, Markéta ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Šafr, Jiří (oponent)
Tato práce zjišťuje míru informovanosti veřejnosti pohybující se v Městské nemocnici v Litoměřicích o problematice epilepsie. Zjištěné výsledky šetření byly využity jako základ pro vytvoření edukačního nástroje, který byl začleněn do formálního systému edukace v Městské nemocnici v Litoměřicích a měl by zvýšit povědomí veřejnosti o poskytování první pomoci u epileptického záchvatu. Praktická část práce je podložena teoretickými poznatky, podle kterých byla vytvořena hlavní hypotéza práce, a byl sestaven dotazník pro zjištění míry informovanosti. Dotazník zjišťuje informovanost laické veřejnosti o obecných znalostech týkajících se epilepsie, především o poskytnutí první pomoci a předsudcích vůči epileptikům. Výsledky z dotazníkového šetření jsou doplněny o rozhovory s vybranými respondenty, tyto doplňující informace slouží pro potvrzení hypotézy a lepší pochopení dané problematiky. Výsledky praktické části jsou využity pro vytvoření již zmíněného edukačního materiálu - edukačního letáku. Klíčová slova: Edukace, informovanost, epilepsie, první pomoc, předsudky
"A nejhorší na tom je, že je to povinný..." Romové ve vzdělávacím systému České Republiky
Levínská, Markéta ; Kučera, Miloš (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent) ; Uherek, Zdeněk (oponent)
NÁZEV: "A nejhorší na tom je, že je to povinný…" Romové ve vzdělávacím systému České Republiky AUTOR: Mgr. Markéta Levínská, Ph.D. KATEDRA: Psychologie ŠKOLITEL: doc. PhDr. Miloš Kučera, CSc. ABSTRAKT: Disertační práce prezentuje výsledky etnografických výzkumů, které probíhaly od roku 2005 do roku 2012. V teoretické části se věnuje analýze kognitivního procesu a hledá příčiny předsudečného myšlení. V praktické části jsou představeny dílčí tematické články, jejichž cílem je nahlédnout problematiku vzdělávání Romů v České republice z různých úhlů pohledu. První článek seznamuje s legislativní stránkou a postojem České vlády. Dále se praktická část dělí na dvě oblasti, v první jsou dva výstupy z výzkumů v městské romské komunitě. První text Eliška je zaměřen na analýzu identity představitelky místní komunity; druhý text Romanka zachycuje přestup romské dívky ze základní školy na školu praktickou. Druhá oblast obsahuje kapitoly z terénního výzkumu venkovských vyloučených lokalit. V kapitole Všední den v Alfě je zachycena problematika vzniku vyloučených lokalit a vztahu majority a minority. Kapitola Funkce kulturních modelů ve vzdělávání představuje emický pohled na vzdělávání. Metodologicky se práce hlásí ke kvalitativnímu typu výzkumu, který je inspirován především etnografií; data jsou sbírána zúčastněným...
Shakespearean Minorities: Myth, Prejudice and Transformation
Bielková, Andrea ; Procházka, Martin (vedoucí práce) ; Nováková, Soňa (oponent)
Hlavní náplní bakalářské práce je vyobrazení menšin v Shakespearově Kupci benátském a Othellovi, mouřenínu benátském. Prostřednictvím "pečlivého čtení" (close reading) a komparativní metody jsou pak z různých perspektiv analyzováni dva hlavní představitelé menšin: Shylock v Kupci benátském a Othello v Othellovi. Zvláštní pozornost je věnována jak srovnání způsobů, kterými jsou obě postavy vykresleny publiku v porovnání s tím, jak se prezentují oni sami, tak tomu, jak oba představitelé menšin fungují v majoritní společnosti a jak se identita obou postav v průběhu her transformuje. Úvodní kapitola se věnuje definování klíčových pojmů práce, rozvržení struktury práce a jejím hlavní cílům. První kapitola poskytuje náhled na vnímání Židů a Maurů v evropském kontextu od středověku až do raného novověku. Dále se kapitola zaměřuje na celou řadu stereotypů, předsudků a mýtů kolujících v Anglii a následně tomu, jak se výše uvedené aspekty odráží ve vyobrazení daných menšin v dobové literatuře. Druhá kapitola se pak soustředí zejména na analýzu vzájemného vztahu mezi většinovou společností a Jiným, na aspekty, prostřednictvím kterých se majoritní společnost od Jiného odlišuje a distancuje, a na to, jak tyto dvě skupiny koexistují v daném kontextu. V návaznosti na to je převážná část této kapitoly věnována...
Handicap jako stigma, aneb přístup sestry ke znevýhodněnému jedinci
NEUGEBAUER, Jan
Cílem výzkumu bylo zjistit přítomnost předsudků o pacientech se znevýhodněním, zmapovat povědomí ošetřovatelského personálu o problematice stigmatizace, identifikace specifických potřeb znevýhodněných pacientů / klientů a jejich následné promítnutí do ošetřovatelské péče. V teoretické části je věnována pozornost vymezení pojmů znevýhodnění, stigma, stigmatizace, vývoji ošetřovatelské péče o znevýhodněného pacienta, specifikaci ošetřovatelské péče o znevýhodněného pacienta a významu rodinných příslušníků v péčí o znevýhodněného pacienta. V empirické části bylo provedeno šetření kvalitativní formou za použití metody polostrukturovaného rozhovoru. Před zahájením vlastního výzkumného šetření byl proveden předvýzkum, ve kterém bylo zjišťováno, zda otázky pro připravovaný rozhovor jsou srozumitelné a odpovědi komunikačních partnerů dostatečně relevantní. Předvýzkumu se účastnilo 10 všeobecných sester. Na základě jejich připomínek byl seznam otázek k šetření aktualizován a přepracován do přesnější podoby Samotného výzkumu se účastnilo 13 komunikačních partnerů z řad všeobecných sester působících převážně v nemocničním zařízení. Výběr komunikačních partnerů byl záměrný a jediným kritériem pro zařazení do výzkumu bylo poskytování péče znevýhodněným pacientům. Rozhovory nahrávané na diktafon byly doslovně přepsány v programu Microsoft Word. Jednotlivé odpovědi byly opakovaně pročítány a následně v textu vyznačovány úryvky vztahující se k jednotlivým cílům. Veškeré výpovědi byly seřazeny do skupin dle komunikačních partnerů. Po realizaci vlastních rozhovorů byla provedena transkripce, redukce dat a analýza do jednotlivých kategorií a podkategorií. V některých případech byla zjištěna podobnost u podkategorií, a tak došlo jejich spojení a následnému označení nadřazenějším pojmem. Povědomí komunikačních partnerů o stigmatizaci je nepřesné a přítomnost předsudků u ošetřovatelského personálu je především ze stran mentálního a sociálního znevýhodnění. Nežádoucími faktory, které na sestru působí, jsou především špatná komunikace, špatná monitorace specifických potřeb, omezené či negativní předešlé zkušenosti nebo strach z možnosti nákazy infekční chorobou vyskytující se u daných pacientů/klientů se znevýhodněním. Komunikační partneři uvádí zvýšenou míru stresu při poskytování ošetřovatelské péče zmíněným pacientům. Domníváme se, že pochopení dané problematiky může vést ke zlepšení monitorace specifických potřeb, vyhnutí se komplikacím či zlepšení a zefektivnění ošetřovatelské péče o pacienty / klienty se znevýhodněním.
Předsudky majority vůči cizincům
Boštíková, Marie ; Bittnerová, Dana (vedoucí práce) ; Rendl, Miroslav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá předsudky české společnosti vůči cizincům, jmenovitě vůči Ukrajincům. Sledovaný problém je nahlížen jak z hlediska názoru majority, tak z hlediska zkušenosti cizinců. Předsudky české společnosti jsou reflektovány českými a ukrajinskými studenty nebo doktorandy pražských VŠ nebo VOŠ. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část představuje Ukrajince žijící v ČR. Je zmíněna historie, ale prostor je věnován hlavně současné situaci migrantů, kteří přicházejí do ČR po roce 1989. Stručně je nastíněna oblast práva, která se cizinců dotýká. Ústředním tématem je problematika postojů a předsudků. Empirická část popisuje cíl práce, metody sběru a analýzy dat a výzkumný soubor, ale hlavním úkolem je prezentovat data vlastního kvalitativního výzkumu, která nás seznamují s pohledem Čechů a Ukrajinců na předsudky české společnosti. Obě perspektivy jsou porovnány za účelem nalezení případných shod a rozdílů. V rámci diskuse a závěru jsou tato zjištění interpretována na základě dialogu s odbornou literaturou. Klíčová slova: Ukrajinci v ČR, předsudky, postoje, migranti, integrace

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.