Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 163 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pohybové možnosti u pacientů s dyslexií
Tobolková, Dominika ; Bitnar, Petr (vedoucí práce) ; Ptáková, Karolína (oponent)
This research bachelor thesis titled "Physical Options in Dyslexic Individuals" highlights the issue of this specific learning disorder. It summarizes current knowledge about dyslexia in physiotherapy, rehabilitation and other appropriate physical activities. The work is divided into three parts. The theoretical part describes dyslexia within other specific learning disorders, determines its definition, typology and the search for causes of its origin. Herein, it depicts the knowledge in terms of building diversity and the functioning of the CNS and the reading process. The next section focuses on the secondary manifestations of this disorder. The special part deals with dyslexia in the context of physiotherapy, its influence on postural control. It compares current methods that try to move their postural system, movement skills and the disorder itself. This part offers an overview of appropriate therapies and activities for dyslectics. The last practical part is focused on the influence of dyslexia on the postural system of these individuals. The content is an indikative examination that compares 12 dyslectic individuals with each other. Keys words: dyslexia, specific learning disorders, physiotherapy, physical activities, sensory intergration
Pohybové činnosti dětí staršího školního věku v týdenním režimu
Šindelářová, Kateřina ; Nechlebová, Eva (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce podává zprávu o začleňování pohybových aktivit dětí staršího školního věku do týdenního režimu. Hlavní výzkum je zaměřen na porovnání dětí ze dvou základních škol, jedné v centru Prahy a druhé na okraji hlavního města, s ohledem na jejich sportovní a pohybové zájmy. Teoretická část práce se věnuje nutnosti začleňování pohybových aktivit této věkové kategorie do každodenního života, vhodným či naopak nevhodným sportovním činnostem a zdravotním komplikacím vyplývajících z nedostatku pohybu. V praktické části je pomocí dotazníkového výzkumu porovnána četnost začleňování pohybu dětí ze dvou škol s následnou analýzou nasbíraných dat a závěrečným shrnutím této problematiky. Cílem mé bakalářské práce je porovnat a zjistit, v kterých oblastech začleňují děti více pohybových aktivit do svého života, tedy zda jsou na tom lépe děti z centra velkého města, či z malé městské čtvrti.
Sport ve volném čase studentů středních škol
Valentová, Alena ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Diplomová práce: Sport ve volném čase studentů středních škol Valentová 2011 ABSTRAKT Předmětem zájmu předkládané diplomové práce je zmapovat využívání volného času studentů středních škol v Praze se zaměřením na sport a tím tedy seznámit čtenáře s volbou, frekvencí a preferencí sportovních aktivit středoškolských studentů v rámci jejich volného času. První část pojednává o specifických charakteristikách studentů středních škol v oblasti vývojové psychologie. Následující kapitola se pak věnuje terminologickému pojetí volného času, pohybových aktivit, sportu a jeho diferenciaci a také životnímu stylu. Druhá, praktická část, mapuje dotazníkovým šetřením současný stav volnočasových pohybových aktivit studentů středních škol, jako je střední odborné učiliště, střední odborná škola a gymnázium ve vybraných školách v Praze. V závěru práce je uvedeno doporučení pro teorii a praxi vyplývající z faktů empirického šetření.
Žák se zdravotním postižením ve třídě
Drugdová, Václava ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Ve své diplomové práci se zaměřuji na problematiku integrace dětí s tělesným postižením do běžných škol, blíže pak do školní tělesné výchovy. Cílem práce je zmapovat připravenost pedagogů na integraci žáků s tělesným postižením do běžných škol (blíže pak na integraci do školní tělesné výchovy), zjistit možnosti fyzického rozvoje a pohybových aktivit jedince s tělesným postižením a na konkrétním příkladu prozkoumat jeho postavení mezi spolužáky i celkové klima třídy. Práce se skládá z části teoretické a praktické. První část práce je zaměřena na tělesné postižení jako takové a na specifika, která toto postižení přináší. Zabývám se ucelenou rehabilitací a jejím významem pro jedince, možnostmi vzdělávání žáků s tělesným postižením a legislativními podmínkami, spoluprací školy a rodiny, školskými poradenskými zařízeními, inkluzivním vzděláváním a integrací žáků s tělesným postižením do školní tělesné výchovy. V druhé části jsou popsány výsledky dotazníkových šetření a rozhovory, které vnášejí praktický pohled na tuto problematiku. První šetření se týká klimatu třídy a postavením žáka s tělesným postižením v třídním kolektivu. Z výsledků šetření je zřejmé, že podmínkou úspěšné integrace žáka s tělesným postižením je, jak je třídou přijímán a jak sympatizuje se spolužáky. Druhé dotazníkové šetření je...
Analýza pohybových aktivit dětí na základních školách ve vybraném regionu
Kulíšek, Jan ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Kašpar, Ladislav (oponent)
Cílem této práce je zmapování mimoškolních pohybových aktivit dětí ve 4. a 5. ročnících ZŠ na Praze 9. Ověřit, jaký mají vztah k mimoškolním pohybovým aktivitám. Pomocí dotazníku, který jsem dětem v základních školách předkládal, zjistit, zda se věnují nějakému sportu, jak tráví svůj volný čas, jaký vliv má na jejich pohybové aktivity rodina, zda se účastní jednorázových, pohybově prospěšných akcí a v neposlední řadě jejich pohled na prospěšnost pohybu pro ně samé.
Rozdíl mezi chlapci a dívkami v pohybových aktivitách v předškolním věku
Slípková, Alena ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Engelthalerová, Zdeňka (oponent)
ROZDÍL MEZI CHLAPCI A DÍVKAMI V POHYBOVÝCH AKTIVITÁCH V PŘEDŠKOLNÍM VĚKU Anotace Tato diplomová práce se zabývá genderovou analýzou pohybových aktivit chlapců a dívek předškolního věku, navštěvující mateřské školy v Praze 4. Cílem je zmapovat, zda jsou pohybové aktivity chlapců a dívek v předškolním věku generově zatíženy. Pro sběr dat bylo použito dotazníkové šetření. Diplomová práce se v teoretické rovině zabývá problematikou gender, pohybem a motorikou se změřením na předškolní věk a systémem předškolního vzdělávání v České republice. V praktické části zjišťuje vztah předškolních dětí k pohybovým aktivitám a porovnává je podle pohlaví, zkoumá, zda jsou názory rodičů zatíženy genderovými stereotypy a ověřuje vliv rodiny na pohyb dětí. Klíčová slova: Gender, pohybové aktivity, předškolní dítě, chlapec, dívka, mateřská škola, pohyb, rodina, genderové stereotypy
Mnohočinnostní pojetí dětského sportovního kroužku
Lein, David ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Práce řeší zapojení dětí do sportovních kroužků, individuální sportování a zájem dětí o různé pohybové aktivity. Mapuje konkrétní sportovní aktivity dětí v různých kroužcích, samostatné sportování ve volném čase a zjišťuje zájem dětí o různé sportovní aktivity. Zjišťuje nabídku dostupných sportovních aktivit (kroužky, sportovní oddíly, kluby apod.) v zájmové oblasti a porovnává ji se zájmem dětí. Stanovuje podmínky fungování ideálního sportovního kroužku a jeho náplň na základě zájmu dětí o konkrétní aktivity, v rámci experimentálního sportovního kroužku tyto aktivity uskutečňuje a ověřuje.
Mapování životního stylu mládeže ve věku 16-17 let v Neratovicích
Hampejs, Tomáš ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Dvořák, Martin (oponent)
Název práce: Mapování životního stylu mládeže ve věku 16-17 let v Neratovicích. Cíle práce: Tato diplomová práce mapuje složky životního stylu mládeže v regionu Neratovic, s cílem ovlivnění zdravotního stavu věkové skupiny 16-17 let. Metoda: Práce vychází ze sociologického šetření provedeného v roce 2012 na dvou školách, lišících se formou výuky, gymnáziu a učilišti v Neratovicích. K realizaci byla použita metoda dotazování pomocí ankety. Šetření bylo dvoustupňové: dvě šetření pilotní na vzorku 149 respondentů a vlastní studie na 174 respondentech. Finální data byla analyzována dle jejich pohlaví a typu školy s využitím Mann-Whitney U testu. Anketní otázky byly vytvořeny na bázi dotazníku CAV 2001 pro mládež a dotazníku "Determinanty účasti na cvičení" (University of Tasmania - FTK UP Olomouc). Výsledky: Z provedeného šetření je možné usuzovat, že chlapci jsou na tom významně lépe v oblasti pohybových aktivit (PA) a dívky v oblasti pohybových inaktivit (PI) a ve stravování. Studenti gymnázia jsou na tom oproti žákům učiliště lépe v PA a významně lépe ve stravování, v oblasti PI jsou na tom obě skupiny velmi podobně. Z hlediska PA 38 % chlapců a téměř 75 % dívek nesplňuje současné minimální objemy PA. U stravování platí, že tato věková skupina nesplňuje doporučené režimy stravování. Z hlediska...
POHYBOVÉ HRY V PŘÍRODĚ
Mareš, David ; Přibyl, Ivan (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Téma bakalářské práce pojednává o celkové podstatě pohybových her v přírodě, zvláště pak jejich významu z hlediska pedagogického, výchovného i vzdělávacího. Rovněž se podrobně zaměřuje na využití pohybových her v přírodě při činnostech v zájmových útvarech, jejich třídění a dělení, jejich význam v oblastech aktivního odpočinku a regenerace organismu činností, která je dětem asi nejpřirozenější, tedy hrou. V neposlední řadě se rovněž zabývá jejich významným přínosem v oblastech osobnostní a sociální výchovy, integrace jedince, ale i v oblastech prevence výskytu sociálně patologických jevů. Dále se podrobně věnuje metodice sestavení vlastní etapové pohybové hry v přírodě a jejímu ověření v praxi. Práce je sestavena na základě odborného literárního přehledu, vlastních zkušeností a šetření a je členěna do jednotlivých kapitol. Po úvodu práce následuje kapitola o teoretických poznatcích celkového komplexu pohybových her v přírodě, jejich dělení, významu, rovněž o jejich odlišnosti a rozdílnosti. Třetí kapitola se věnuje podrobné metodice vhodného sestavení vlastní pohybové etapové hry v přírodním prostředí. Čtvrtá kapitola obsahuje praktickou část, která spočívá v sestavení a realizaci vlastní pohybové etapové hry v přírodě a ověření jejího významu a přínosu v praxi při činnostech v zájmovém útvaru....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 163 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.