Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 159 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza pohybových aktivit dětí na základních školách ve vybraném regionu
Kulíšek, Jan ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Kašpar, Ladislav (oponent)
Cílem této práce je zmapování mimoškolních pohybových aktivit dětí ve 4. a 5. ročnících ZŠ na Praze 9. Ověřit, jaký mají vztah k mimoškolním pohybovým aktivitám. Pomocí dotazníku, který jsem dětem v základních školách předkládal, zjistit, zda se věnují nějakému sportu, jak tráví svůj volný čas, jaký vliv má na jejich pohybové aktivity rodina, zda se účastní jednorázových, pohybově prospěšných akcí a v neposlední řadě jejich pohled na prospěšnost pohybu pro ně samé.
Rozdíl mezi chlapci a dívkami v pohybových aktivitách v předškolním věku
Slípková, Alena ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Engelthalerová, Zdeňka (oponent)
ROZDÍL MEZI CHLAPCI A DÍVKAMI V POHYBOVÝCH AKTIVITÁCH V PŘEDŠKOLNÍM VĚKU Anotace Tato diplomová práce se zabývá genderovou analýzou pohybových aktivit chlapců a dívek předškolního věku, navštěvující mateřské školy v Praze 4. Cílem je zmapovat, zda jsou pohybové aktivity chlapců a dívek v předškolním věku generově zatíženy. Pro sběr dat bylo použito dotazníkové šetření. Diplomová práce se v teoretické rovině zabývá problematikou gender, pohybem a motorikou se změřením na předškolní věk a systémem předškolního vzdělávání v České republice. V praktické části zjišťuje vztah předškolních dětí k pohybovým aktivitám a porovnává je podle pohlaví, zkoumá, zda jsou názory rodičů zatíženy genderovými stereotypy a ověřuje vliv rodiny na pohyb dětí. Klíčová slova: Gender, pohybové aktivity, předškolní dítě, chlapec, dívka, mateřská škola, pohyb, rodina, genderové stereotypy
Mnohočinnostní pojetí dětského sportovního kroužku
Lein, David ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Práce řeší zapojení dětí do sportovních kroužků, individuální sportování a zájem dětí o různé pohybové aktivity. Mapuje konkrétní sportovní aktivity dětí v různých kroužcích, samostatné sportování ve volném čase a zjišťuje zájem dětí o různé sportovní aktivity. Zjišťuje nabídku dostupných sportovních aktivit (kroužky, sportovní oddíly, kluby apod.) v zájmové oblasti a porovnává ji se zájmem dětí. Stanovuje podmínky fungování ideálního sportovního kroužku a jeho náplň na základě zájmu dětí o konkrétní aktivity, v rámci experimentálního sportovního kroužku tyto aktivity uskutečňuje a ověřuje.
Mapování životního stylu mládeže ve věku 16-17 let v Neratovicích
Hampejs, Tomáš ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Dvořák, Martin (oponent)
Název práce: Mapování životního stylu mládeže ve věku 16-17 let v Neratovicích. Cíle práce: Tato diplomová práce mapuje složky životního stylu mládeže v regionu Neratovic, s cílem ovlivnění zdravotního stavu věkové skupiny 16-17 let. Metoda: Práce vychází ze sociologického šetření provedeného v roce 2012 na dvou školách, lišících se formou výuky, gymnáziu a učilišti v Neratovicích. K realizaci byla použita metoda dotazování pomocí ankety. Šetření bylo dvoustupňové: dvě šetření pilotní na vzorku 149 respondentů a vlastní studie na 174 respondentech. Finální data byla analyzována dle jejich pohlaví a typu školy s využitím Mann-Whitney U testu. Anketní otázky byly vytvořeny na bázi dotazníku CAV 2001 pro mládež a dotazníku "Determinanty účasti na cvičení" (University of Tasmania - FTK UP Olomouc). Výsledky: Z provedeného šetření je možné usuzovat, že chlapci jsou na tom významně lépe v oblasti pohybových aktivit (PA) a dívky v oblasti pohybových inaktivit (PI) a ve stravování. Studenti gymnázia jsou na tom oproti žákům učiliště lépe v PA a významně lépe ve stravování, v oblasti PI jsou na tom obě skupiny velmi podobně. Z hlediska PA 38 % chlapců a téměř 75 % dívek nesplňuje současné minimální objemy PA. U stravování platí, že tato věková skupina nesplňuje doporučené režimy stravování. Z hlediska...
POHYBOVÉ HRY V PŘÍRODĚ
Mareš, David ; Přibyl, Ivan (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Téma bakalářské práce pojednává o celkové podstatě pohybových her v přírodě, zvláště pak jejich významu z hlediska pedagogického, výchovného i vzdělávacího. Rovněž se podrobně zaměřuje na využití pohybových her v přírodě při činnostech v zájmových útvarech, jejich třídění a dělení, jejich význam v oblastech aktivního odpočinku a regenerace organismu činností, která je dětem asi nejpřirozenější, tedy hrou. V neposlední řadě se rovněž zabývá jejich významným přínosem v oblastech osobnostní a sociální výchovy, integrace jedince, ale i v oblastech prevence výskytu sociálně patologických jevů. Dále se podrobně věnuje metodice sestavení vlastní etapové pohybové hry v přírodě a jejímu ověření v praxi. Práce je sestavena na základě odborného literárního přehledu, vlastních zkušeností a šetření a je členěna do jednotlivých kapitol. Po úvodu práce následuje kapitola o teoretických poznatcích celkového komplexu pohybových her v přírodě, jejich dělení, významu, rovněž o jejich odlišnosti a rozdílnosti. Třetí kapitola se věnuje podrobné metodice vhodného sestavení vlastní pohybové etapové hry v přírodním prostředí. Čtvrtá kapitola obsahuje praktickou část, která spočívá v sestavení a realizaci vlastní pohybové etapové hry v přírodě a ověření jejího významu a přínosu v praxi při činnostech v zájmovém útvaru....
Využívání městských a příměstských parků a cyklostezek mateřskými školami v Praze
Damková, Nikola ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Pokorný, Ladislav (oponent)
Diplomová práce se zabývá využíváním městských a příměstských parků a cyklostezek mateřskými školami, které leží v jejich blízkosti. Teoretická část diplomové práce shrnuje základní terminologii, vysvětluje pojem les, lesopark, park, cyklostezka. Dále se snaží vymezit pojmy s tématem související (pohyb, motorika, sport). Samostatné kapitoly se také věnují lesní pedagogice, její historii a nově vznikajícímu trendu lesních mateřských škol. Praktická část diplomové práce seznamuje s metodami výzkumu. Těmi jsou dotazníkové šetření, rozhovor a pozorování. Součástí výzkumu je i týdenní projekt pro děti z mateřských škol, vytvořený speciálně k tomuto tématu. Dále se diplomová práce snaží odpovědět na stanovené hypotézy. Zkoumá spektrum činností dětí během pobytu venku, motivovanost dětí k aktivitám, využívání cyklostezek mateřskými školami. Zabývá se otázkou, které venkovní lokality děti k dopoledním aktivitám v mateřské škole preferují. V závěru diplomová práce seznamuje s přehledem významných pražských parků. Klíčová slova: park, les, cyklostezka, pohybové aktivity, příroda, mateřská škola
Tvorba a realizace projektu pro podporu zdraví dětí v předškolním věku
Jedináková, Lucie ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Engelthalerová, Zdeňka (oponent)
Diplomová práce pod názvem Tvorba a realizace projektu pro podporu zdraví dětí v předškolním zařízení, se zabývá přípravou, realizací a zhodnocením projektu pro děti v předškolním zařízení. Projekt se týká zdraví a životního stylu dětí se zaměřením na pohybový režim, zdravotně orientovaná cvičení a pohybové aktivity. Projekt byl zrealizován v mateřské škole na konkrétní skupině předškolních dětí a jeho náplň se stala součástí školního vzdělávacího programu.
Aplikace a ověření programu sebeobrany pro pacienty psychiatrické léčebny
Vopátek, Jan ; Čadová, Libuše (vedoucí práce) ; Stich, Jaroslav (oponent)
Název: Aplikace a ověření programu sebeobrany pro pacienty psychiatrické léčebny Cíle: Hlavním cílem práce je uplatnění výukového programu, vytvořeného v bakalářské práci, v době léčby závislostí pacientů v psychiatrické léčebně Červený Dvůr. Dále práce zjišťuje vhodnost výukového programu v době léčby závislosti, ověření naučených pohybových dovedností a jejich eventuelní začlenění ve volném čase pacientů, doporučení cvičení blízkému okolí pacientů, zájem o program v dalších psychiatrických léčebnách. Metody: V práci je využito metody obsahové analýzy pro práci s literaturou, metody rozhovoru použité při rozmluvě s primářem a správcem léčebny, metoda pozorování - pozorování práce probandů během programu, metoda komparativní - použita při hodnocení závěrečných výstupů, metoda anketového šetření pro zjištění přínosu výukového programu, jednoduché statistické metody pro vyhodnocení odpovědí z anket. Výsledky: Vhodnost programu byla potvrzena dvěma primáři psychiatrických léčeben, zaměřených na léčbu závislostí. Na základě anketového šetření byl zjištěn zájem o pokračování ve cvičení sebeobrany nebo bojových umění. Znalosti a dovednosti sebeobrany po intervenci se vešly do průměru známek 2. Klíčová slova: Bojová umění, karate-dó, léčba závislosti, pohybové aktivity, prevence závislosti, volný čas.
Porovnání účasti v pohybových aktivitách studentů středních škol a žáků základních škol v Praze
Podroužková, Eva ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Flemr, Libor (oponent)
Název: Porovnání účasti v pohybových aktivitách studentů středních škol a žáků základních škol v Praze Cíle: Cílem diplomové práce bylo na základě dotazníkového šetření a následného vyhodnocení získaných dat zjistit a porovnat účast v mimoškolních pohybových a sportovních aktivitách studentů pražských středních škol a žáků pražských základních škol. Metody: Výzkum byl realizován pomocí dotazníkového šetření. Dotazník byl vytvořen speciálně pro tento výzkum. Výsledky: Výsledky výzkumu naznačují, že pohybové aktivity jsou mezi žáky základních škol i mezi studenty středních škol v Praze relativně rozšířenou činností. Bylo statisticky dokázáno, že žáci základních škol se věnují pohybovým aktivitám v organizované formě více než studenti středních škol. Ve frekvenci provozování pohybových aktivit nebyl zjištěn mezi studenty středních škol a žáky základních škol významný statistický rozdíl. Klíčová slova: pohybové aktivity, střední škola, základní škola

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 159 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.