Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 73 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ohlédnutí na konci životní cesty - retrospektivní pohled seniorů.
HOLÁTOVÁ, Veronika
V této bakalářské práci bude představen proces stáří a stárnutí s ohledem na předchozí vývojové etapy v životě člověka. Téma životního příběhu seniorů je zvolené z důvodu, že ke starým lidem mám velmi kladný vztah a jejich životní příběhy mě vždy velmi zajímaly. Cílem bakalářské práce je zmapovat život seniorů a jeho významná období a zjistit jaký dopad má na život ve stáří prožitá minulost. Teoretická část práce se zabývá jednotlivými vývojovými etapami, stářím, stárnutím, životním příběhem a také životem ve stáří. Praktická část práce je zaměřena na cílovou skupinu seniorů a především na jejich životní příběhy. Hlavním cílem je zmapovat život seniorů a jeho významná období. V této práci je stanovena hlavní výzkumná otázka Jaký dopad má na život ve stáří prožitá minulost? Na základě této hlavní výzkumné otázky bylo stanoveno pět dílčích výzkumných otázek. Pro empirickou část bakalářské práce byla zvolena strategie kvalitativního výzkumu, použita metoda narativní rozhovor a technika vytváření trsů. Operacionalizované otázky byly rozděleny podle dílčích výzkumných otázek a podle vývojových etap. Výzkumný soubor tvoří šest seniorů, kteří byli vybráni podle kvótového výběru, kdy touto kvótou je rovnoměrné zastoupení mužů a žen, ve věku 71-81 let, kteří jsou ochotní rozhovory poskytnout. Výsledky byly získány na základě narativních rozhovorů v Domově pro seniory Pohoda, v Netolicích. Na základě zmapování života seniorů a jeho významných období bylo zjištěno, že stáří je výsledkem celého života. Každý senior měl odlišný život, ale ve stáří, jakoby se jejich životy sobě podobaly. Vzhledem k tomu, v jakých dobách žili a co všechno prožili, dokážou si nyní všeho vážit. Dnešní dobu vnímají spíš negativně, přesto jsou se svými životy ve stáří spokojeni. Prožitá minulost má na stáří velmi významný vliv. Tato bakalářská práce by mohla být přínosem pro konkrétní sociální služby a výsledky mohou pomoci k lepšímu pochopení životních příběhů uživatelů. Znalost jejich životů může pomoci ke zvýšení kvality života seniorů v domově pro seniory. Přínos také spatřuji v tom, že díky poznání zajímavých životních příběhů, lze proniknout do hloubky jejich životů a seniorům porozumět. Tuto práci by také mohli využít další studenti, kteří se zabývají tématem životních příběhů.
Za hranicí zájmu - geneze tvořivosti
Chmelíková, Alžběta ; Jakalová, Zuzana (oponent) ; Vaněk, Vojtěch (vedoucí práce)
Umělecká práce je do značné míry nahlížena holisticky - recipient vnímá celek díla, hledá jeho smysl, pokouší se o interpretace. Konečné znění je odtrženo tlustou černou linkou od své geneze. Ale právě pozorování vývoje myšlenky, konceptu, zpracování, případně metoda sama je povětšinou mnohem komplexnější zážitek než hotové dílo. Průběh mého studia, který je provázán třemi ateliéry, představující makroklimata svébytného uvažování o uměleckém postoji, smyslu i významu, mě motivoval k obratu pozornosti od díla k průběhu tvorby. Práci je možné chápat jako metakritický pohled na tvůrčí procesy, obalující dílo samotné, mezi kterými vzniká struktura podobnosti a jinakosti, kterou se budu snažit postihnout skrze textovou podobu ve formě gamebooku.
Vlastní literární dílo s autorským komentářem
Wilczková, Lucie ; Peterka, Josef (vedoucí práce) ; Píšová, Ina (oponent)
Diplomová práce Vlastní próza s autorským komentářem obsahuje dvě části. První část tvoří autorská próza s názvem Než se to stalo. Jedná se o víceperspektivní psychologickou prózu z rodinného života, ve které hlavní roli hraje Mirek. Mirek je již od dětství živější dítě. Svým rodičům přivádí řadu starostí, které s rostoucím věkem jen přibývají. V jeho dvanácti letech, v době, kdy se příběh odehrává, zajdou jeho problémy příliš daleko a způsobí řadu komplikací i v manželství jeho rodičů. Ve druhé části diplomové práce autorka reflektuje vlastní tvůrčí zkušenost. Zabývá se například charakteristikami jednotlivých postav, motivací pro výběr tématu, variantami závěru a volbou literárního kódu a titulu. Nedílnou část práce tvoří dvě literární kritiky a vyjádření autorky k nim. KLÍČOVÁ SLOVA psychologická próza, Než se to stalo, rodinné vztahy, problémové dítě, titul, vyprávění
Before and Beyond Embedding: A Reference Fable from the National Library of Technology in Prague
Skenderija, Sasha ; Stehlík, Martin ; Houdek, Tomáš
Rewind the tape telling the story of reference services at the National Library of Technology (NTK) in Prague to 2009: a closed stacks specialized library with a long, complicated institutional history re-opens its arms to the public with a new “open stacks spirit” in an innovative building—an architectural jewel. Students (80% of all visitors) and the public embrace an inspiring space in the heart of a STEM campus and it rapidly fills with activities ranging from conferences to art exhibitions to concerts. But lost in this mélange are modern academic reference and information services. Despite being governed and financed directly by the Czech Ministry of Education, the narrative of value to academic stakeholders is shyly whispered. “We’re the flagship of Czech librarianship,” we gloat. Nothing, and almost no one, shouts: “We can help you succeed in your academic journey.” Fast-forward to 2017. In our paper, we will relate how we are weaving together the first fabrics of academic value narratives. Our story has not been linear; threads related to internal strategic planning, creation of intranets and reusable staff educational modules entwine with other threads (user-based online development, social media statements, “backward designed” instructional efforts) which we discuss using notable examples. Common to all narratives are themes of academic success, rigor, and individual engagement; internally in relation to ongoing staff development and externally, with intimate involvement (even bowling!) with colleagues and students. While our campus may not yet be fully ready for such approaches, we are now strongly declaring our value as essential players in the successful education of students.
Plný text: idr-1106_1 - Stáhnout plný textPDF
Prezentace: 122-Skenderija-presentation - Stáhnout plný textPDF
Flashback jako narativní prostředek pro vyjádření paměti. Československá nová vlna v zrcadle flashbacku
Čechová, Briana ; Hanáková, Petra (vedoucí práce) ; Bernard, Jan (oponent) ; Přádná, Stanislava (oponent)
Tato práce má dvě roviny a s nimi související dva cíle: teoreticky zakotvuje téma "Flashback" v domácím odborném prostředí, a vytváří tak zázemí pro jeho další zkoumání, v rovině analytické se soustředí na období československé nové vlny. Filosofické zázemí pro zkoumání flashbacku jakožto zásadního vyjadřovacího prostředku filmové narace, schopného zachytit fungování paměti, mi poskytla filosofie paměti Henri Bergsona. Než jsem přistoupila k primárnímu zdrojovému materiálu, formulovala jsem si pracovní definici pojmu flashback a vytvořila základní historický přehled o jeho existenci v rámci dějin kinematografie světové a v tomto přehledu akcentovala vývoj kinematografie české. Období domácí nové vlny mi nabídlo pro studium sledovaného tématu kreativní prostor i příhodné podmínky. Vymezila jsem její časové určení, předchůdce, představitele a inspirované souputníky, jejichž tvorbu jsem však zkoumala v kontextu veškeré domácí hrané produkce. Tak bylo zjištěno, že v letech 1963 - 1969, kdy bylo realizováno 218 dlouhometrážních hraných filmů, se v jedné třetině z nich objevuje flashback. Tyto filmy se pak staly předmětem mého výzkumu: analyzovala jsem už literární a technické scénáře, filmy samotné i jejich kritickou odezvu, to vše výhradně z hlediska využití a percepce flashbacku jako narativního...
Obrazy dějin ve filmu
Váňa, Martin ; Činátl, Kamil (vedoucí práce) ; Randák, Jan (oponent)
(česky): Práce se zabývá vztahem historie, filosofie a filmu. Využívá filmových a seriálových pramenů z české produkce posledních několika let. Skládá se jednak z interpretace těchto pramenů za využití příslušné metodologie a dále v ní autor rozpracovává vlastní typ metody, zaměřený zvláště na práci s historickým filmem. Metoda práce je určena především následujícími teoriemi: filmovým myšlením GillesDeleuze, dílem zaměřeným na historii, čas, umění a ideologii Slavoje Žižeka a dále dílem Henry Bergsona Hmota a paměť. Autor využívá pojmů, především z díla GillesDeleuze, jakými jsou například obraz-pohyb, obraz-čas, krystal času, atd., aby popsal vztah mezi historií, pamětí a časem, to vše na ploše audiovizuálního materiálu, který tvoří seriál České století, minisérie Hořící keř a nakonec filmy Ztraceni v Mnichově a A bude hůř…
Narativy a náboženství: specifika a funkce příběhů v náboženských kontextech
Širl, Radim ; Chlup, Radek (vedoucí práce) ; Lyčka, Milan (oponent)
Cílem této diplomové práce je prozkoumat určité aspekty propojení náboženství s narativitou, která je zde chápána jako schopnost každého člověka uvažovat a vyjadřovat se v narativech. První část práce se zabývá metodologií, která je ve druhé části aplikována na některé náboženské fenomény; nejprve je čtenář uveden do problematiky spojené s definováním pojmu narativ a je rozebráno jeho vymezení zvolené v této práci. Za pomoci dalších autorů (především Jamese W. Pennebakera a Mary Douglas) jsou pak vytyčeny určité funkce a specifika zvolených narativů týkající se jednak problematických prvků, které tyto narativy často obsahují, a jednak pozitivního přínosu, který přináší jejich vyjádření. Druhá část práce se pak zaměřuje na konkrétní příklady a jejich uchopení pomocí uvedené metodologie. Těmito příklady jsou zpověď v katolicismu, modlitba v křesťanství a některé léčebné rituály. Závěrem by pak mělo vyvstat zpětné pozitivní působení, kterým daný typ narativů působí na své tvůrce.
Narativní analýza životních příběhů žen trpících agorafobií
Koťová, Magdalena ; Šípek, Jiří (vedoucí práce) ; Tavel, Peter (oponent) ; Jakubů, Jiří (oponent)
Disertační práce zahrnuje teoretický a empirický výzkum onemocnění agorafobií. V rámci teoretické části je nastíněna historie diagnózy agorafobie od poloviny devatenáctého století po současnost prostřednictvím vybraných teorií tohoto onemocnění. Tematizováno je i pojetí normality a diagnostika onemocnění agorafobií dle MKN-10, DSM IV a DSM V., prostor je věnován i filosofickému pojetí úzkosti a těla ve vztahu k prostoru. V rámci empirické části práce je zpracována narativní analýza životních příběhů a narativních rozhovorů s ženami trpícími onemocněním agorafobií. Vzorek představuje deset žen. Získaná výzkumná data jsou analyzována pomocí metody kategoriálně- formální analýzy. V rámci výzkumu byly stanoveny výzkumné cíle: analyzovat význam onemocnění v životě participantek, popsat individuálně specifickou podobu onemocnění, analyzovat individuální význam a smysl, který svému onemocnění participantky výzkumu prostřednictvím vyprávění dávají, popsat jednotlivé aspekty ztvárnění života. Cílem byl též popis způsobů, jakým svou nemoc participantky zvládaly, a to včetně terapie. Narativní analýza životních příběhů žen trpících onemocněním agorafobií se ukázala jako metoda, jejímž prostřednictvím bylo možné porozumět zejména smyslu onemocnění agorafobií a významu, který nemoci dávají samy participantky....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 73 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.