Název:
Za hranicí zájmu - geneze tvořivosti
Překlad názvu:
Beyond the limit of interest - the genesis of creativity
Autoři:
Chmelíková, Alžběta ; Jakalová, Zuzana (oponent) ; Vaněk, Vojtěch (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění
Abstrakt: [cze][eng]
Umělecká práce je do značné míry nahlížena holisticky - recipient vnímá celek díla, hledá jeho smysl, pokouší se o interpretace. Konečné znění je odtrženo tlustou černou linkou od své geneze. Ale právě pozorování vývoje myšlenky, konceptu, zpracování, případně metoda sama je povětšinou mnohem komplexnější zážitek než hotové dílo. Průběh mého studia, který je provázán třemi ateliéry, představující makroklimata svébytného uvažování o uměleckém postoji, smyslu i významu, mě motivoval k obratu pozornosti od díla k průběhu tvorby. Práci je možné chápat jako metakritický pohled na tvůrčí procesy, obalující dílo samotné, mezi kterými vzniká struktura podobnosti a jinakosti, kterou se budu snažit postihnout skrze textovou podobu ve formě gamebooku.
Artistic work is to a large extent viewed holistically - the receiver perceives the whole of the work, seeks its meaning, tries to interpret it. The final text is torn off by a thick black line from its genesis. However, just observing the development of the idea, concept, processing, or method itself is most often a more complex experience than the finished work. The course of my studies, permeated by three separate studios and by itself representing the macroclimate of an individual thinking about artistic attitude and meaning, motivated me to turn attention from the work to the course of creation. The work can be understood as a metacritical view of the creative processes, enveloping the finalized work itself, among which a structure of similarity and otherness emerges; this I will try to capture as a text in the form of a gamebook.
Klíčová slova:
analepse; game-book; holismus; interaktivní; jazyk; kniha; narace; odkaz; proces; textová hra; book; holism; interactive; language; link; narration; narrative/game-book; process; retrospection; text game
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/82031