|
Deepfake Detection Framework
Bernard, Jan ; Perešíni, Martin (oponent) ; Malinka, Kamil (vedoucí práce)
Deepfake creation has improved a lot in recent times and hence is a dreaded menace to society. Deepfake detection methods have also responded with development, but there are still not enough good tools available to the general public. This work focuses on creating a deepfake detection framework that will be easily extended by other detection methods in the future, yet simple and accessible to the general public.
|
|
Venkov jako místo pro nové typy neziskových organizací a vytváření identit.
Klvaňová, Linda ; Skovajsa, Marek (vedoucí práce) ; Bernard, Jan (oponent)
Magisterská práce s názvem "Venkov jako místo pro nové typy neziskových organizací a vytváření identit" se zabývá přistěhovalectvím na venkov spojeným se založením občanského sdružení věnujícího se ekologickým či rozvojovým aktivitám. Práce se snaží odpovědět na otázku, zda tato sdružení mohou přistěhovalcům napomáhat v integraci do venkovského prostoru, a poskytovat jim sociální a organizační identitu. Kromě toho také zkoumá roli, jakou tato sdružení mají při řešení současných problémů venkova. Práce shrnuje relevantní výsledky sociologie venkova, studií občanské společnosti a modernistických konceptů identity. Na výzkumnou otázku se snaží odpovědět pomocí tří případových studií analyzovaných pomocí zakotvené teorie. V závěru dochází ke konstatování, že zkoumaná občanská sdružení jsou dostatečným zdrojem identity pro své členy, k procesu integrace však napomáhají jen částečně. Mohou být jedním ze zdrojů řešení problémů současného venkova.
|
| |
|
Klasická filmová narace
Sladký, Michal ; Bernard, Jan (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Ústředním tématem této magisterské práce je klasická filmová narace, narativní mód hraných filmů, jenž dosáhl největšího rozvoje v hollywoodských filmových studiích. Hlavním cílem autora práce je snaha dokázat, že klasická filmová narace si zachovala své výsadní postavení i po roce 1960 a funguje i v digitální éře navzdory převratným technologickým změnám. Autor se pokouší doložit hypotézu, že v hollywoodské kinematografii přese všechny změny spojené s digitalizací a nástupem blockbusterů přetrvávají základní principy klasického vyprávění a stylu.
|
|
Aplikace pro řízený přístup ke vzdáleným dokumentům pro GNU/Linux
Bernard, Jan ; Burget, Radek (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na synchronizaci a životní cyklus souborů stažených do uživatelského počítače ze vzdáleného validovaného datového uložiště. Z analýzy trhu vyplynulo, že na trhu je velký výběr aplikací, ale rozdíly mezi nimi jsou relativně velké. Na základě požadavků a stanovené komunikace s validovaným datovým uložištěm byla navržena a implementována aplikace pro systém GNU/Linux. Testování aplikace probíhalo na dvou vybraných Linuxových distribucích s mock serverem zastupující vzdálené uložiště.
|
|
Picturing the Nation: Slovak National Identity in the Age of the Mass Produced Image
Hudac, Nicholas ; Heczková, Libuše (vedoucí práce) ; Dudková, Jana (oponent) ; Bernard, Jan (oponent)
1.1 ANOTACE Disertační práce se zaměřuje na funkci, kterou hromadně reprodukované obrazy (mass produced image), jako např. kamenotisk, fotografie nebo film, měly při vytváření a upěvnování slovenské národní a etnické identity od devatenáctého století do poloviny století dvacátého, a to nejen mezí Slováky, ale také mezi slovenskými emigranty žijícími v Americe. Vzhledem k vysoké míře negramotnosti a dalším problémům spojených s používáním psané slovenštiny se slovenská kultura při zrodu národní a etnické jednoty opírala zejména o vizuální zdroje, které bylo možné rychle reprodukovat, snadno šířit doma i v zahraničí a jež byly jednoduše dostupné napříč různými sociálními a ekonomickými třídami. Disertace rovněž problematizuje samotnou metodu a klade si otázky, které mají podnítit k dalším výzkumům. Kličová slova: Slovensko, slovenský nacionalismus, národní identita, etnická identita, kamenotisk, film, národopis, fotografie, masmédia
|
|
Porovnání hlučnosti stranových vyústek odlišných konstrukcí
Bernard, Jan ; Doložílek, Miroslav (oponent) ; Jedelský, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá porovnáním hlučnosti třech stranových vyústek různých konstrukcí, určených k distribuci a směřování větracího vzduchu v kabině automobilu. V úvodu práce jsou uvedeny základní poznatky z fyzikální a fyziologické akustiky. V práci je dále stručně popsán klimatizační systém automobilů (systém HVAC) a akustické vlastnosti jednotlivých prvků tohoto systému. Dále studie pojednává o rozdělení vzduchotechnických vyústek a uvádí i rozsáhlý výčet a popis všech dohledatelných druhů automobilních vyústek. Před popisem experimentu uskutečněného v rámci této práce jsou uvedeny postupy a výsledky měření dosažené v jiných pracích. Měření hlučnosti porovnávaných vyústek probíhalo v polobezodrazové komoře podle normy ČSN ISO 3745. V rámci objasnění velikosti přírůstku hluku generovaného vyústkou k celkovému hluku v interiéru vozu bylo dále provedeno měření hlučnosti v kabině vozu Porsche Cayenne 2018. Z výsledků měření vyplývá, že při konstantním průtoku (60 m3/h), jsou hlučnější ty vyústky, které mají vyšší tlakovou ztrátu. Ta závisí především na rychlosti proudění ve vyústce a na počtu a nastavení lamel. Hluk generovaný vyústkou je v kabině jedoucího vozidla zanedbatelný oproti celkové hlučnosti v interiéru automobilu. V oblasti proudícího vzduchu z vyústky (ve vzdálenosti 0,7 m od ní) se však hladina akustického tlaku A znatelně zvýší.
|
|
Ideologie normalizace, nebo normalizace ideologie ?
Hladík, Radim ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Bernard, Jan (oponent)
Tato magisterská diplomová práce si dala za úkol vyhledat v českých postkomunistických filmech o každodenním životě za normalizace ideologické techniky a obsahy, aby mohla zodpovědět výzkumnou otázku: Zobrazují, odrážejí tyto filmy skutečně ideologii samotné normalizace, nebo se v nich normalizuje nová, postkomunistická ideologie o normalizaci? Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Cesta Jaroslava Papouška k filmové režii skrze mimofilmařské umělecké obory a spolupráci s Milošem Formanem a Ivanem Passerem
Rybanský, Adam Koloman ; SLÁMA, Bohdan (vedoucí práce) ; BERNARD, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá životem Jaroslava Papouška do doby natočení
Nejkrásnějšího věku. Mapuje jeho uměleckou činnost malíře, sochaře,
karikaturisty a spisovatele, která se odráží v jeho filmové profesi. Po
napsání Černého Petra a setkání s Milošem Formanem v sobě Papoušek
objevuje scénaristický talent a cit pro dialogy, který nadále rozvíjí v
autorském triu. Zkušenosti ze spolupráce s Milošem Formanem a Ivanem
Passerem dovedou Papouška přirozeně k režijnímu debutu Nejkrásnější
věk, na kterém popisuji vliv výtvarných uměleckých oborů, přesněji
sochařství, a vliv předešlé spolupráce na Papouškovo scénaristické a
režijní vnímání.
|
|
Poetika filmové tvorby Artavazda Pelešjana
Stetsenko, Ksenia ; Bernard, Jan (vedoucí práce) ; Přádná, Stanislava (oponent)
Poetika filmové tvorby Artavazda Pelešjana Abstrakt Tato diplomová práce předkládá analýzu poetiky filmové tvorby Artavazda Pelešjana na základě teorie Davida Bordwella o poetice filmového díla. První část práce obsahuje úvodní kapitolu, představující režisérovu tvorbu a zahrnující rovněž vyhodnocení existující literatury k tématu a metodologický přístup. Hlavním metodologickým východiskem je analytická poetika filmu v pojetí Davida Bordwella, kterou rozpracoval v řadě studií. Druhá část práce se zaměřuje na analýzu samotnou a je tvořena třemi základními kapitolami, představujícími základní složky filmového díla: tematiku, stylistiku a celkovou formu díla. První kapitola se zaměřuje na základní tematické prvky jednotlivých Pelešjanových filmů a shrnuje klíčová témata celé jeho tvorby. Druhá kapitola představuje analýzu stylistické složky díla, tvořené primárně spojením obrazu a zvuku, vyjádřeného prostřednictvím montáže. Tato část práce se rovněž věnuje Pelešjanově teorii distanční montáže a představuje fungování distančních vazeb na konkrétních příkladech. Třetí, poslední kapitola, se vztahuje k celkovému uspořádání Pelešjanova díla; zde je jeho tvorba primárně pojednána na pozadí úvah o filmovém eseji. Práce tak představuje základní charakteristické rysy estetiky Pelešjanova díla z hlediska jeho formální,...
|