Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Deepfake Detection Framework
Bernard, Jan ; Perešíni, Martin (oponent) ; Malinka, Kamil (vedoucí práce)
Deepfake creation has improved a lot in recent times and hence is a dreaded menace to society. Deepfake detection methods have also responded with development, but there are still not enough good tools available to the general public. This work focuses on creating a deepfake detection framework that will be easily extended by other detection methods in the future, yet simple and accessible to the general public.
Venkov jako místo pro nové typy neziskových organizací a vytváření identit.
Klvaňová, Linda ; Skovajsa, Marek (vedoucí práce) ; Bernard, Jan (oponent)
Magisterská práce s názvem "Venkov jako místo pro nové typy neziskových organizací a vytváření identit" se zabývá přistěhovalectvím na venkov spojeným se založením občanského sdružení věnujícího se ekologickým či rozvojovým aktivitám. Práce se snaží odpovědět na otázku, zda tato sdružení mohou přistěhovalcům napomáhat v integraci do venkovského prostoru, a poskytovat jim sociální a organizační identitu. Kromě toho také zkoumá roli, jakou tato sdružení mají při řešení současných problémů venkova. Práce shrnuje relevantní výsledky sociologie venkova, studií občanské společnosti a modernistických konceptů identity. Na výzkumnou otázku se snaží odpovědět pomocí tří případových studií analyzovaných pomocí zakotvené teorie. V závěru dochází ke konstatování, že zkoumaná občanská sdružení jsou dostatečným zdrojem identity pro své členy, k procesu integrace však napomáhají jen částečně. Mohou být jedním ze zdrojů řešení problémů současného venkova.
Ideologie normalizace, nebo normalizace ideologie? : narativní a ideologická analýza filmů o každodenním životě za "normalizace"
Hladík, Radim ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Bernard, Jan (oponent)
Tato magisterská diplomová práce si dala za úkol vyhledat v českých postkomunistických filmech o každodenním životě za normalizace ideologické techniky a obsahy, aby mohla zodpovědět výzkumnou otázku: Zobrazují, odrážejí tyto filmy skutečně ideologii samotné normalizace, nebo se v nich normalizuje nová, postkomunistická ideologie o normalizaci? Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Klasická filmová narace
Sladký, Michal ; Bernard, Jan (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Ústředním tématem této magisterské práce je klasická filmová narace, narativní mód hraných filmů, jenž dosáhl největšího rozvoje v hollywoodských filmových studiích. Hlavním cílem autora práce je snaha dokázat, že klasická filmová narace si zachovala své výsadní postavení i po roce 1960 a funguje i v digitální éře navzdory převratným technologickým změnám. Autor se pokouší doložit hypotézu, že v hollywoodské kinematografii přese všechny změny spojené s digitalizací a nástupem blockbusterů přetrvávají základní principy klasického vyprávění a stylu.
Aplikace pro řízený přístup ke vzdáleným dokumentům pro GNU/Linux
Bernard, Jan ; Burget, Radek (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na synchronizaci a životní cyklus souborů stažených do uživatelského počítače ze vzdáleného validovaného datového uložiště. Z analýzy trhu vyplynulo, že na trhu je velký výběr aplikací, ale rozdíly mezi nimi jsou relativně velké. Na základě požadavků a stanovené komunikace s validovaným datovým uložištěm byla navržena a implementována aplikace pro systém GNU/Linux. Testování aplikace probíhalo na dvou vybraných Linuxových distribucích s mock serverem zastupující vzdálené uložiště.
Picturing the Nation: Slovak National Identity in the Age of the Mass Produced Image
Hudac, Nicholas ; Heczková, Libuše (vedoucí práce) ; Dudková, Jana (oponent) ; Bernard, Jan (oponent)
1.1 ANOTACE Disertační práce se zaměřuje na funkci, kterou hromadně reprodukované obrazy (mass produced image), jako např. kamenotisk, fotografie nebo film, měly při vytváření a upěvnování slovenské národní a etnické identity od devatenáctého století do poloviny století dvacátého, a to nejen mezí Slováky, ale také mezi slovenskými emigranty žijícími v Americe. Vzhledem k vysoké míře negramotnosti a dalším problémům spojených s používáním psané slovenštiny se slovenská kultura při zrodu národní a etnické jednoty opírala zejména o vizuální zdroje, které bylo možné rychle reprodukovat, snadno šířit doma i v zahraničí a jež byly jednoduše dostupné napříč různými sociálními a ekonomickými třídami. Disertace rovněž problematizuje samotnou metodu a klade si otázky, které mají podnítit k dalším výzkumům. Kličová slova: Slovensko, slovenský nacionalismus, národní identita, etnická identita, kamenotisk, film, národopis, fotografie, masmédia
Porovnání hlučnosti stranových vyústek odlišných konstrukcí
Bernard, Jan ; Doložílek, Miroslav (oponent) ; Jedelský, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá porovnáním hlučnosti třech stranových vyústek různých konstrukcí, určených k distribuci a směřování větracího vzduchu v kabině automobilu. V úvodu práce jsou uvedeny základní poznatky z fyzikální a fyziologické akustiky. V práci je dále stručně popsán klimatizační systém automobilů (systém HVAC) a akustické vlastnosti jednotlivých prvků tohoto systému. Dále studie pojednává o rozdělení vzduchotechnických vyústek a uvádí i rozsáhlý výčet a popis všech dohledatelných druhů automobilních vyústek. Před popisem experimentu uskutečněného v rámci této práce jsou uvedeny postupy a výsledky měření dosažené v jiných pracích. Měření hlučnosti porovnávaných vyústek probíhalo v polobezodrazové komoře podle normy ČSN ISO 3745. V rámci objasnění velikosti přírůstku hluku generovaného vyústkou k celkovému hluku v interiéru vozu bylo dále provedeno měření hlučnosti v kabině vozu Porsche Cayenne 2018. Z výsledků měření vyplývá, že při konstantním průtoku (60 m3/h), jsou hlučnější ty vyústky, které mají vyšší tlakovou ztrátu. Ta závisí především na rychlosti proudění ve vyústce a na počtu a nastavení lamel. Hluk generovaný vyústkou je v kabině jedoucího vozidla zanedbatelný oproti celkové hlučnosti v interiéru automobilu. V oblasti proudícího vzduchu z vyústky (ve vzdálenosti 0,7 m od ní) se však hladina akustického tlaku A znatelně zvýší.
Ideologie normalizace, nebo normalizace ideologie ?
Hladík, Radim ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Bernard, Jan (oponent)
Tato magisterská diplomová práce si dala za úkol vyhledat v českých postkomunistických filmech o každodenním životě za normalizace ideologické techniky a obsahy, aby mohla zodpovědět výzkumnou otázku: Zobrazují, odrážejí tyto filmy skutečně ideologii samotné normalizace, nebo se v nich normalizuje nová, postkomunistická ideologie o normalizaci? Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Cesta Jaroslava Papouška k filmové režii skrze mimofilmařské umělecké obory a spolupráci s Milošem Formanem a Ivanem Passerem
Rybanský, Adam Koloman ; SLÁMA, Bohdan (vedoucí práce) ; BERNARD, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá životem Jaroslava Papouška do doby natočení Nejkrásnějšího věku. Mapuje jeho uměleckou činnost malíře, sochaře, karikaturisty a spisovatele, která se odráží v jeho filmové profesi. Po napsání Černého Petra a setkání s Milošem Formanem v sobě Papoušek objevuje scénaristický talent a cit pro dialogy, který nadále rozvíjí v autorském triu. Zkušenosti ze spolupráce s Milošem Formanem a Ivanem Passerem dovedou Papouška přirozeně k režijnímu debutu Nejkrásnější věk, na kterém popisuji vliv výtvarných uměleckých oborů, přesněji sochařství, a vliv předešlé spolupráce na Papouškovo scénaristické a režijní vnímání.
Poetika filmové tvorby Artavazda Pelešjana
Stetsenko, Ksenia ; Bernard, Jan (vedoucí práce) ; Přádná, Stanislava (oponent)
Poetika filmové tvorby Artavazda Pelešjana Abstrakt Tato diplomová práce předkládá analýzu poetiky filmové tvorby Artavazda Pelešjana na základě teorie Davida Bordwella o poetice filmového díla. První část práce obsahuje úvodní kapitolu, představující režisérovu tvorbu a zahrnující rovněž vyhodnocení existující literatury k tématu a metodologický přístup. Hlavním metodologickým východiskem je analytická poetika filmu v pojetí Davida Bordwella, kterou rozpracoval v řadě studií. Druhá část práce se zaměřuje na analýzu samotnou a je tvořena třemi základními kapitolami, představujícími základní složky filmového díla: tematiku, stylistiku a celkovou formu díla. První kapitola se zaměřuje na základní tematické prvky jednotlivých Pelešjanových filmů a shrnuje klíčová témata celé jeho tvorby. Druhá kapitola představuje analýzu stylistické složky díla, tvořené primárně spojením obrazu a zvuku, vyjádřeného prostřednictvím montáže. Tato část práce se rovněž věnuje Pelešjanově teorii distanční montáže a představuje fungování distančních vazeb na konkrétních příkladech. Třetí, poslední kapitola, se vztahuje k celkovému uspořádání Pelešjanova díla; zde je jeho tvorba primárně pojednána na pozadí úvah o filmovém eseji. Práce tak představuje základní charakteristické rysy estetiky Pelešjanova díla z hlediska jeho formální,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 BERNARD, Josef
1 Bernard, Jaroslav
2 Bernard, Jiří
8 Bernard, Josef
2 Bernard, Josef,
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.