Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 61 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Finanční analýza neziskových organizací pohybujících se v konkurenčním prostředí
Masis, Mykola ; Potluka, Oto (vedoucí práce) ; Špička, Jindřich (oponent)
Cílem diplomové práce je odpovědět na otázku jaké faktory ovlivňují růst finančních kapacit neziskových organizací. K tomu využiji metody finanční analýzy a dále si stanovím kvalitativní faktory, které dle mého názoru mohou mít vliv na konkurenceschopnost školky. Mé zdroje budou výroční zprávy a spolupráce s manažery školek. K finálnímu stanovení jaké faktory mají vliv využiji dotazníkové šetření u rodičů.
Vývoj česko-německé spolupráce na poli mateřských škol: cesta k jejímu vzniku, současná situace a možný přesah do budoucnosti
Horová, Lucie ; Handl, Vladimír (vedoucí práce) ; Šmidrkal, Václav (oponent)
Předkládaná práce Vývoj česko-německé spolupráce na poli mateřských škol: cesta k jejímu vzniku, současná situace a možný přesah do budoucnosti se zaměřuje primárně na předškolní vzdělávání a jeho spojitost s vývojem česko-německé spolupráce. Jejím cílem je nejprve stručně vylíčit společnou česko-německou historii a stěžejní události, které vedly k formování česko-německé spolupráce. Po krátkém historickém exkurzu představí autorka předškolního vzdělávání v rámci Evropy pro lepší pochopení kontextu celé práce. Vzdělávání a hlavně to předškolní nabývá na významu a je v současné době hodně diskutovaným nadnárodním tématem. Tato kapitola by měla objasnit důležitost tohoto vzdělávání pro vzájemnou česko-německou spolupráci. V rámci této kapitoly budou také představeny a porovnány vzdělávací systémy obou zemí. Poslední nejobsáhlejší kapitola detailně pojednává o činnosti Koordinačního centra česko-německých výměn mládeže Tandem, kde přiblížení jeho činností je jedním z hlavních cílů práce.
Kvalita sportovních služeb v institucích určených pro děti ve věku 3-6 let (předškolní vzdělávání)
Pivcová, Andrea ; Ruda, Tomáš (vedoucí práce) ; Kadlčík, Jiří (oponent)
Název: Kvalita sportovních služeb v institucích určených pro děti ve věku 3 - 6 let (předškolní vzdělání) Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit kvalitu a spokojenost rodičů se sportovními službami poskytované v institucích pro děti předškolního věku a navrhnout její zlepšení. Metody: Marketingový výzkum proběhl pomocí modifikovaného dotazníku SERVQUAL, jehož forma byla písemná. Tento dotazník byl předán učitelkám jednotlivých tříd, které je posléze daly rodičům k vyplnění. Výsledky: Z výsledků této práce plyne, že ani jedna ze dvou školek neposkytuje služby, se kterými by byli rodiče plně spokojeni. Avšak se ani nedá říci, že jsou nespokojeni. Po srovnání obou školek, vyšlo, že si lépe vede Holešovická školka než školka na Spořilově. Největší problém v obou institucích bylo hmotné zajištění, které bylo ovlivněno především lokací budovy školky a místností pro pohybové aktivity. Naopak nejlépe dopadla spolehlivost obou školek. Klíčová slova: Marketingový výzkum, dotazník, mateřské školy, SERVQUAL
Kvalita sportovních služeb v institucích určených pro děti ve věku 3-6 let (předškolní vzdělávání)
Pavlík, Vojtěch ; Ruda, Tomáš (vedoucí práce) ; Šíma, Jan (oponent)
Název: Kvalita sportovních služeb v institucích určených pro děti ve věku 3-6 let (předškolní vzdělávání). Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit kvalitu sportovních služeb ve vybraných státních mateřských školách na území České republiky. Metody: Marketingový výzkum bude realizován pomocí standardizované metody SERVQUAL ve formě písemného dotazníku, který bude přenechán ředitelkám vybraných mateřských škol, aby je dále předali rodičům dětí. Výsledky: Z výsledků tohoto marketingového výzkumu plyne, že ani jedna ze dvou zkoumaných školek neposkytuje tak kvalitní sportovní služby, aby s nimi byli rodiče plně spokojeni. Lépe si vedla Mateřská škola Matjuchinova. Druhá zkoumaná instituce, Mateřská škola Psáry, dopadla velmi špatně a velké množství tamějších nabízených sportovních služeb se dají označit za nekvalitní. Klíčová slova: SERVQUAL, dotazník, marketingový výzkum, mateřské školy
Family policy of the Great Coalition in Germany (2005 - 2009)
Pištorová, Tereza ; Filipová, Lucie (vedoucí práce) ; Baštová, Petra (oponent)
Spolková republika Německo patří k zemím s nejnižší porodností v Evropě, přičemž míra úhrnné plodnosti se zde od 70. let 20. století pohybuje mezi hodnotami 1,3 a 1,4 dětí na jednu ženu. Předložená práce "Rodinná politika velké koalice v SRN v letech 2005-2009" se zabývá opatřeními Spolkového ministerstva pro rodinu, seniory, ženy a mládež přijatými pod vedením Ursuly von der Leyenové a jejich vlivem na porodnost a další ukazatele jako zaměstnanost matek a riziko chudoby. V tomto období došlo ke změně koncepce rodinné politiky směrem ke skandinávskému modelu, který úspěšně podporuje slaďování rodinného a profesního života. V práci jsou analyzovány důsledky zavedení ročního rodičovského příspěvku, jehož výše je závislá na předchozím příjmu a jenž je v případě vystřídání obou rodičů prodloužen o dva měsíce. Druhým zkoumaným opatřením je masivní podpora mimorodinné péče o děti do tří let. Práce ukazuje, že míra úhrnné plodnosti zatím nezaznamenala výraznější změnu, došlo ale k zastavení poklesu specifické plodnosti vysokoškolsky vzdělaných žen a zvýšení zaměstnanosti matek. Celkové důsledky však bude možné komplexně hodnotit teprve v delším časovém horizontu.
Pracovní spokojenost učitelek mateřských škol
Češíková, Eva ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
V teoretické části závěrečná bakalářská práce předkládá poznatky z literatury týkající se definic, znaků, determinantů a teorií pracovní spokojenosti, a s ní souvisejících témat. Dále je zaměřena na analýzu skutečností souvisejících s výkonem povolání učitelky MŠ. Základní podstatou jsou mnou z literatury vybrané faktory pracovní spokojenosti. Praktická část prostřednictvím dotazníkového šetření určuje faktory, které nejvíce ovlivňují pracovní spokojenost učitelek, jak pozitivně tak negativně. Dále jde o zjišťování do jaké míry další skutečnosti ovlivňují jejich pracovní spokojenost, co jim chybí k pracovní spokojenosti. Výzkumné šetření přináší dílčí i celkový pohled na současnou pracovní spokojenost učitelek mateřských škol tří krajů ČR a jejich následné srovnávání. Výsledky práce mohou s dosavadními teoretickými poznatky poskytnout detailnější pohled na danou situaci a možnost posloužit vedoucím pracovníkům k zamyšlení a odpovědnému přístupu k této problematice. Klíčová slova: Práce, pracovní spokojenost, faktory pracovní spokojenosti, učitelka mateřské školy, mateřské školy, dotazníkový výzkum.
Plánování školských kapacit ve Středočeském kraji
Šornová, Martina ; Hulíková Tesárková, Klára (vedoucí práce) ; Kraus, Jaroslav (oponent)
Plánování školských kapacit ve Středočeském kraji Abstrakt Cílem této diplomové práce je ukázat spojitost mezi demografickým vývojem a vývojem vzdělávací soustavy z kvantitativního úhlu pohledu, a to na území Středočeského kraje. Práce je zaměřena na naplněnost kapacit školských zařízení, dostupnost vzdělávání na předškolní a základní úrovni a možnost odhadnout základní parametry vzdělávací soustavy do budoucích let. První část práce řeší otázky metodologie a vzdělávacího systému v obecné a teoretické rovině. Zaměřuje se na literaturu a zdroje dat k danému tématu, popisuje školský systém České republiky a vývoj školské legislativy a vysvětluje metodické postupy práce použité v druhé části. Druhá část práce se věnuje konkrétní aplikaci na datech za Středočeský kraj. V této části jsou uvedeny počty dětí v mateřských školách a žáků v základních školách v okresech Středočeského kraje a naplněnost těchto školských zařízení. Pomocí kartodiagramu je znázorněno prostorové rozmístění školských zařízení. Dále byly nalezeny regionální odlišnosti mezi okresy Středočeského kraje ve vztahu k předškolnímu vzdělávání pomocí statistických metod. A v závěru práce je odhadnut vývoj počtu dětí v mateřských školách a žáků v základních školách do roku 2025. Jedná se o odvozenou prognózu, která vychází z populační prognózy. Tato...
Mateřské školy v Táboře v letech 1948 - 2010
Bonaventurová, Jana ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Předmětem diplomové práce s názvem Mateřské školy v Táboře v letech 1948 - 2010 je zachytit historický vývoj instituce mateřské školy v Táboře. Hlavním cílem diplomové práce je zjistit, jak probíhal vývoj táborských mateřských škol. Práce je rozčleněna do deseti kapitol. Jednotlivé kapitoly se zabývají historií a charakteristikou města Tábora, předškolními institucemi a jejich vývojem v Čechách, školstvím v Táboře, mateřskými školami v Táboře do roku 1945 a po roce 1945, historií čtyř nejstarších mateřských škol v Táboře, kritérii významných dní a péče o zdraví dětí ve čtyřech nejstarších mateřských školách v Táboře a komparací na základě kronik. Práce je historickou studií a analýzou vycházející z primárních pramenů. V práci je použita historická metoda, analýza primárních dokumentů a komparativní metoda. Výsledkem je popis vývoje mateřské školy v Táboře v letech 1948-2010.
Rozdíly v řízení soukromých mateřských škol ředitelem cizincem a ředitelem české národnosti
Honsová, Lenka ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
NÁZEV: Rozdíly v řízení soukromých škol ředitelem cizincem a ředitelem české národnosti. AUTOR: Bc. Lenka Honsová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. Jaroslav Kalous, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá rozdíly v řízení školy ředitelem cizincem a ředitelem české národnosti. Daná problematika je posuzována s ohledem na stupeň školy a profesní zkušenost a národnost ředitele školy. Hledá také odpovědi na otázky, zda existuje rozdíl v řízení soukromé a státní školy. Autorka se opírá o odbornou literaturu, dokumenty zabývající se vzděláváním v zahraničí, výzkumy z jiných prací a zkušeností z praxe. Zpracovaná studie je podpořena výzkumem, který měl za úkol odpovědět na předem stanovené otázky a potvrdit či vyvrátit stanovené hypotézy. Tato výzkumná část by mohla být přínosem pro ředitele těchto typů škol, kteří se na základě zjištěných poznatků mohou nad danými skutečnostmi zamyslet a použít některé výsledky i pro svou praxi a k zvýšení kvality své práce a své školy. KLÍČOVÁ SLOVA: Ředitel školy, manažer, lídr, kompetence, mateřské školy

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 61 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.