Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Záměrné sebepoškozování jako specifická forma návykového chování: ověření konceptu nelátkové závislosti
Horová Šímová, Lucie ; Vacek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vondráčková, Petra (oponent)
Deliberate self-harm presents a compulsive behavior which is most common especially during adolescence. The risk of behavior experimenting and hazarding increases mainly during this period. Adolescent is put at danger of several risks and dangers and has to deal with them. In the case adolescent is not prepared to deal with such circumstances in advance, he or she could truckle to it. Therefore the self-harm for adolescents very often becomes an instrument for managing of dangerous effects and unpleasant feelings. It should persist for several years thus self-harm in many cases may get beyond as a sort of addiction. The aim of this paper is to describe a phenomenon of deliberate self-harm as one of specific forms of addicted behavior; to verify concept of non-substance behavior and to point to some common or similar characters with substance-addictions.
Předškolní vzdělávání, výchova a péče v Nizozemsku
Horová, Lucie ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Diplomová práce na téma Předškolní vzdělávání, výchova a péče v Nizozemsku přináší vhled do fungování institucí, které v Nizozemsku pečují o děti ve věku od 0 do 6 let. V teoretické části jsou shrnuty základní informace o Nizozemsku spolu s podmínkami fungování rodinné politiky. Hlavní část teoretické části je věnována charakteristice vzdělávacího systému a jednotlivých druhů institucí, které zajišťují vzdělávání, výchovu a péči o děti v předškolním věku. Kromě principu fungování institucí je zde objasněno legislativní ukotvení předškolního vzdělávání spolu s personálním zajištěním chodu institucí. Na závěr teoretické části je pojednáno o aktuálních otázkách a problémech předškolního vzdělávání v Nizozemsku. V empirické části diplomové práce jsou představeny případové studie čtyř předškolních institucí v Nizozemsku, kde každá z nich reprezentuje jeden typ institucionální péče o dítě v předškolním věku. Každá zkoumaná instituce je podrobně analyzována z hlediska strukturní i procesuální stránky jejího fungování. Cílem práce je zmapovat, popsat a komparovat čtyři typy institucionální péče o dítě v předškolním věku v Nizozemsku. K tomu byly využity metody: obsahová analýza dokumentů, polostrukturované rozhovory s vedoucími pracovníky a pedagogy vybraných institucí a nezúčastněné pozorování. Veškeré...
Podpora jazykového rozvoje dětí s odlišným mateřským jazykem v mateřské škole
Horová, Lucie ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Předkládaná bakalářská práce Podpora jazykového rozvoje dětí s odlišným mateřským jazykem v mateřské škole se zabývá začleňováním jinojazyčných dětí do prostředí mateřské školy. Teoretická část práce se skládá ze tří kapitol, kde první kapitola nastiňuje obraz dnešní společnosti s ohledem na multikulturní výchovu. Druhá kapitola se zabývá problematikou komunikace, konkrétně vývojem dětské řeči, komunikací v mateřské škole a podporou jazykového rozvoje dětí s odlišným mateřským jazykem. Třetí kapitola se zaměřila na legislativní podmínky vzdělávání dětí s odlišným mateřským jazykem. Pro praktickou část bakalářské práce si autorka zvolila jednu z kvalitativních metod - případovou studii, kde jde konkrétně o pozorování, systematickou práci a následné vyhodnocení vytvořeného individuálního vzdělávacího plánu za účelem začlenění jinojazyčného dítěte do skupiny vrstevníků v mateřské škole.
Vývoj česko-německé spolupráce na poli mateřských škol: cesta k jejímu vzniku, současná situace a možný přesah do budoucnosti
Horová, Lucie ; Handl, Vladimír (vedoucí práce) ; Šmidrkal, Václav (oponent)
Předkládaná práce Vývoj česko-německé spolupráce na poli mateřských škol: cesta k jejímu vzniku, současná situace a možný přesah do budoucnosti se zaměřuje primárně na předškolní vzdělávání a jeho spojitost s vývojem česko-německé spolupráce. Jejím cílem je nejprve stručně vylíčit společnou česko-německou historii a stěžejní události, které vedly k formování česko-německé spolupráce. Po krátkém historickém exkurzu představí autorka předškolního vzdělávání v rámci Evropy pro lepší pochopení kontextu celé práce. Vzdělávání a hlavně to předškolní nabývá na významu a je v současné době hodně diskutovaným nadnárodním tématem. Tato kapitola by měla objasnit důležitost tohoto vzdělávání pro vzájemnou česko-německou spolupráci. V rámci této kapitoly budou také představeny a porovnány vzdělávací systémy obou zemí. Poslední nejobsáhlejší kapitola detailně pojednává o činnosti Koordinačního centra česko-německých výměn mládeže Tandem, kde přiblížení jeho činností je jedním z hlavních cílů práce.
Záměrné sebepoškozování jako specifická forma návykového chování: ověření konceptu nelátkové závislosti
Horová Šímová, Lucie ; Vacek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vondráčková, Petra (oponent)
Deliberate self-harm presents a compulsive behavior which is most common especially during adolescence. The risk of behavior experimenting and hazarding increases mainly during this period. Adolescent is put at danger of several risks and dangers and has to deal with them. In the case adolescent is not prepared to deal with such circumstances in advance, he or she could truckle to it. Therefore the self-harm for adolescents very often becomes an instrument for managing of dangerous effects and unpleasant feelings. It should persist for several years thus self-harm in many cases may get beyond as a sort of addiction. The aim of this paper is to describe a phenomenon of deliberate self-harm as one of specific forms of addicted behavior; to verify concept of non-substance behavior and to point to some common or similar characters with substance-addictions.
Analýza determinant pracovní migrace občanů ČR
Horová, Lucie ; Ježek, Tomáš (vedoucí práce) ; Holasová, Vladimíra (oponent)
Diplomová práce se zabývá volným pohybem pracovníků v rámci Evropské Unie. První kapitola definuje pracovní migraci a její hlavní členění. Druhá kapitola popisuje čtyři významné teoretické přístupy k pracovní migraci v závislosti na mzdových rozdílech, lidském kapitálu, rodině a vytvořených migračních sítích. Každý přístup vysvětluje příčiny a dopady pracovní migrace odlišným způsobem. Třetí kapitola je věnována migrační politice EU.V rámci čtvrté kapitoly představím migrační politiku vybraných států (Německa, Rakouska,Irska, Velké Británie). Těžiště práce tvoří dotazníkové šetření migračních postojů vysoce vzdělaných pracovníků a studentů. V této páté klíčové kapitole analyzuji vliv migračních determinantů na pracovní migraci českých občanů směrem do členských států EU. V závěru shrnu poznatky, ke kterým jsem v průběhu práce dospěla.
Češi na trhu práce EU
Horová, Lucie ; Heřmanský, Pavel (vedoucí práce) ; Montag, Josef (oponent)
Bakalářská práce se zabývá volným pohybem pracovníků v rámci Evropské Unie, který se od roku 2004 s určitými omezeními týká i občanů České republiky. První teoretická část je obecně zaměřena na mezinárodní trh práce a model mezinárodní pracovní mobility Paula Krugmana, který vysvětluje příčiny a efekty pracovní migrace. Část této kapitoly je věnována diskriminaci na trhu práce. Druhá kapitola popisuje tzv. přechodná opatření, jenž jsou uplatňována některými členskými státy vůči českým občanům, a problémy volného pohybu pracovníků, které musela EU řešit. V třetí klíčové kapitole analyzuji sílu vlivu migračních determinantů na pracovní migraci českých občanů směrem do členských států s volným trhem práce. V závěru interpretuji poznatky, ke kterým jsem v průběhu práce dospěla.

Viz též: podobná jména autorů
3 Horová, Lenka
1 Horová, Ludmila
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.