Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 112 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Právní ochrana databází
Hájková, Martina ; Dobřichovský, Tomáš (vedoucí práce) ; Císařová, Zuzana (oponent)
Tato rigorózní práce se zabývá tématem právní ochrany databází. Cílem této práce je představit problematiku databází a jejich právní ochranu na úrovni mezinárodní, evropské a vnitrostátní. Tato práce rovněž zpracovává soudní rozhodnutí v oblasti ochrany databází, netoliko evropské, ale i americké, které měly zásadní dopad na problematiku právní ochrany databází a výklad pojmů souvisejících. První kapitola se ve třech podkapitolách věnuje vymezení pojmu duševní vlastnictví, nehmotné statky a autorské právo. Tato kapitola teoreticky rozebírá dané pojmy včetně jejich souvislostí, základních znaků a členění. Druhá kapitola s názvem informační společnost a databáze se zabývá samotným pojmem databáze a jejímu významu v moderní společnosti. Třetí kapitola je již zaměřena na právní ochranu databází, konkrétně v rámci mezinárodního práva. V jejích třech podkapitolách je postupně rozebrána Bernská úmluva, Dohoda TRIPS a mezinárodní úmluvy přijaté v rámci Světové organizace duševního vlastnictví, a to vždy ve vztahu k právní ochraně databází. Čtvrtá kapitola představuje nejrozsáhlejší kapitolu této rigorózní práce a věnuje se právní ochraně databází v Evropské unii. Základem této kapitoly je směrnice o právní ochraně databází, která byla přijata v rámci EU v roce 1996. V rámci této kapitoly se rozebírá proces...
Možnosti aplikace konceptu otevřeného vzdělávání na českých univerzitách
Bušek, Kamil ; Eger, Ludvík (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
4 Abstrakt: V bakalářské práci je na úvod pojednáno o teoretických a filozofických východiscích, které se týkají specifik vzdělávání v postmoderní společnosti. Následuje vymezení historického vývoje distančního vzdělávání. Stěžejními body práce jsou charakteristika The Open University a iniciativy Open Educational Resources. V obou případech je použita SWOT analýza, v níž je zahrnuto rovněž obecné zhodnocení výhodnosti užití e-learningu. Konkrétně v případě The Open University je nejprve shrnut historický vývoj v souvislostech společenských změn 60. až 90. let 20. století. Následuje zhodnocení aktuálního stavu z více hledisek. Stěžejním úkolem je seznámení se s aktuální vzdělávací nabídkou a novými trendy, které tato instituce nastoluje. V případě OER je nejprve kladen důraz na definiční vymezení a konkrétní výstupy inciativy jak v oblasti institucionálního zázemí, tak konkrétních realizovaných projektů neziskového i soukromého sektoru. Závěrečná část práce je věnována průzkumu aktuálního stavu českých univerzit, konkrétně nabídce distančního vzdělávání, e-learningových kurzů a míře otevřenosti přístupu ke studijním materiálům. Autor bakalářské práce si všímá konkrétních předností a slabin a navrhuje možná vylepšení stávajícího stavu. V samotném závěru práce, kromě shrnutí zjištěných poznatků, nabízí...
Internet a autorské právo-rozsah odpovědnosti jednotlivých subjektů (webhosting, poskytovatel připojení...) a způsoby ochrany proti pirátství (identifikace a postih piráta...)
Kvasnička, Filip ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
Resumé Primárním cílem této práce je zhodnotit, nakolik je pirátství na dnešním internetu rozšířené, kdo po právní stránce odpovídá za protiprávně sdílené soubory, jak se v současnosti v prostředí internetu s pirátstvím bojuje, jak lze subjekt, který odpovídá za porušování autorských práv na internetu identifikovat a jaký tomuto subjektu hrozí za takové konání postih. Zároveň práce nabízí úvahy, jakým způsobem by se mohly tyto oblasti do budoucna vyvíjet, a předkládá nástin legislativních změn, které by vedly k efektivnějšímu vymáhání autorského práva na internetu. Hlavním důvodem, proč jsem si vybral jako téma své diplomové práce "Internet a autorské právo - rozsah odpovědnosti jednotlivých subjektů (webhosting, poskytovatel připojení…) a způsoby ochrany proti pirátství (identifikace a postih piráta…)" je, že se jedná o dynamický obor práva, který se bude dále rozvíjet a jakožto rozvíjející se obor ho považuji za vhodný pro mou budoucí praxi. Navíc mám k prostředí IT systému blízko a zajímá mě jako takový. Taktéž se domnívám, že v rámci České republiky teprve dojde k "boomu" právní pří týkajících informačních technologií, což je vždy velká příležitost. Práce je rozdělena do devíti kapitol, přičemž každá kapitola se dělí do několika podkapitol, logicky na sebe navazujících. V úvodní kapitole čtenáři...
Využití ICT zaměstnanci krajských inspektorátů ČŠI v inspekční práci
Egertová, Jana ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Cílem bakalářské práce je zmapování využívaných informačních a komunikačních technologií v krajských inspektorátech České školní inspekce a zjištění, zda informační a komunikační technologie nějakým způsobem změnily činnost pracovníků krajských inspektorátů po určitém období. V teoretické části jsou shrnuty teoretické poznatky týkající se základních pojmů z oblasti informačních a komunikačních technologií. Další část je věnována charakteristice, činnosti a organizační struktuře České školní inspekce a využívání ICT zaměstnanci inspektorátů před rokem 2006 a po tomto období. Ve výzkumné části jsou analyzovány výsledky výzkumu, který byl proveden dotazníkovým šetřením mezi školními inspektory a kontrolními pracovníky, kteří u ČŠI pracovali již před rokem 2006 a pracují dosud. Výzkum je doplněn řízenými rozhovory s řediteli inspektorátů. Závěrečná část shrnuje výsledky výzkumu a formuluje návrhy na zkvalitnění využívání informačních a komunikačních technologií v inspekční práci ve formě doporučení pro management inspektorátů. KLÍČOVÁ SLOVA: Česká školní inspekce, informační a komunikační technologie, informační společnost, školní inspektoři a kontrolní pracovníci, notebooky, intranet, informační systémy, InspIS (inspekční informační systém), sběr dat
Služba informační společnosti v prostředí sítě Internet a autorské právo
Elterlein, Ondřej ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
Služba informační společnosti v prostředí sítě Internet a autorské právo Vznik a vývoj Internetu je neoddiskutovatelně jedním z klíčových historických momentů nejen technologického, ale i sociálního a informačního vývoje lidstva. Vyvinul se z technologického nástroje v technicko-sociální fenomén. Pro mnoho lidí, včetně mě samotného, se Internet stal jednoznačně převažujícím prostředkem komunikace, který v řádu posledních let exponenciálně zvyšoval počet svých uživatelů, až dosáhl pozice nejdůležitějšího masového média současnosti. V souvislosti s Internetem nemluvíme pouze o komunikaci, nýbrž musíme zmínit také jeho informační roli, dále fakt, že představuje centrum zábavy, obchodní místo a v neposlední řadě místo sociální interakce. Nicméně od samého prvopočátku se Internet výrazně změnil. Tento vývoj je označován jako evoluce a přechod od sítě označované jako Web 1.0 k síti s označením Web 2.0. Ve stručnosti to znamená, že koncoví uživatelé Internetu se více včlenili do samotného procesu vytváření vlastního obsahu Internetu. Z tohoto pohledu vyvstává celá řada právních otázek, zejména týkajících se odpovědnosti za obsah publikovaný na Internetu. Je velmi obtížné v prostředí, jež je charakterizováno masovostí a anonymitou, tedy v prostředí tak typickém pro fungování Internetu, vystopovat...
Zkoumání sociální podmíněnosti současného způsobu technologického rozvoje: Za hranice (výzkumu) digitální propasti
Lupač, Petr ; Suša, Oleg (vedoucí práce) ; Müller, Karel (oponent) ; Jirák, Jan (oponent)
Autor v textu promýšlí novou pozici, z níž lze nahlížet teorii informační společnosti a výzkum digitální propasti jako činné součásti jedné velké rekonstrukce podmínek sociální existence. Práce začíná rekonstrukcí argumentačního jádra teorií informační společnosti, které pak slouží jako opora výběru posledního a současně nejrespektovanějšího představitele této teoretické tradice. V následující kapitole je představena výstavba teorie informační společnosti Manuela Castellse a dále její těsný vztah s problémem digitální propasti. Tato část vrcholí rozborem klíčové pozice problému digitální propasti v řešení rozporů a sociálních negativ informatizace a je uzavřena poukázáním na absenci tohoto momentu v předchozích kritikách Castellsova díla. Ve čtvrté kapitole je představen vývoj argumentů a empirické evidence výzkumu digitální propasti, v části páté jsou pak identifikovány limity současné akademické diskuse o digitální propasti. V šesté kapitole se autor pokouší překročit tyto limity prostřednictvím navržení nového, dostupné empirické evidenci lépe odpovídajícího modelu digitální propasti. Práce je uzavřena promýšlením důsledků tohoto modelu nejen pro teorii i politiku informační společnosti, ale i pro případné budoucí syntetické zkoumání role teorie informační společnosti v procesu informatizace.
Manželé Tofflerovi a informační politika
Petřeková, Monika ; Vlasák, Rudolf (vedoucí práce) ; Papík, Richard (oponent)
Předkládaná diplomová práce mapuje dílo manželů Tofflerových a především jejich pohled na roli informací a informační politiky ve společnosti třetí vlny. Podle Tofflerových prošlo lidstvo třemi vývojovými vlnami, pro které jsou charakteristické používané výrobní prostředky. První vlna byla zemědělská, druhá industriální a nyní se lidstvo nachází v informační, kde jsou hlavním hybatelem ekonomiky informace. Proto je nutné vytvořit strategie přístupu k informacím, informačním technologiím a informačním kanálům. Klíčová slova: informační politika, informační společnost, třetí vlna, šok z budoucnosti, vliv ICT
Fenomén filmu - informace - společnost
Vodrážková, Katrin ; Štogrová Jedličková, Petra (vedoucí práce) ; Vilgus, Petr (oponent) ; Michalovič, Peter (oponent)
/ Abstract Disertace podává analýzu filmového a fotografického média jako dvou specifických informačních systémů. Opírá se předně o systémovou teorii Niklase Luhmanna, na jejímž základě je film chápán jako sociální systém. Fenomén filmu je rozpracován jako technika zobrazování v rámci soudobé informační společnosti a elektronické kultury. Práce se věnuje jak novým formám zobrazování ve filmu, tak i srovnání zobrazovacích technik u fotografického média. Disertace má přispět k bližšímu porozumění pohyblivých obrazů, a rozvinout tak možnosti filmu, jenž má předpoklady pro to stát se budoucím informačním systémem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vzdělávání seniorů v oblasti nových médií
Tomczyk, Lukasz ; Mühlpachr, Pavel (oponent) ; Krystoň, Miroslav (oponent)
Tato práce obsahuje charakteristiku některých nejdůležitějších faktorů determinujících vzdělávání seniorů v oblasti nových médií. Učení se a vyučování cílové skupiny je zde znázorněno pomocí "neformálního systému vzdělávání", který tvoří tzv. univerzity třetího věku (U3V). Jednotlivé činnosti vzdělavatele a studentů, které souvisí s efektivním osvojováním obsluhy moderních technologií, jsou zde mimo jiné popsané v kontextu společenských změn, změny paradigmatu vzdělávání osob ve věku pozdní dospělosti, individuálních a skupinových charakteristik seniorů či institucionálních a teoretických řešení z oblasti andragogiky a geragogiky. Jedna z úvodních kapitol podrobně rozebírá fenomén celospolečenských změn, ovlivněných novými médii, a problematiku digitálního vyloučení seniorů. Hlavní část práce je jistým pokusem autora o praktickou odpověď na otázku, jakým způsobem je třeba vzdělávat starší osoby v oblasti nových médií v rámci struktur "neformálního vzdělávání". Je to návrh komplexního metodického konceptu, jenž vychází z teoretických poznatků v oboru andragogiky a z vlastní praxe autora, získané při práci v počítačových oddílech U3V. Tuto část doplňuje závěrečná kapitola, která se podrobně zabývá funkcí a rolí geragoga na U3V. Text věnuje zvláštní pozornost problematice kvality vzdělávání seniorů,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 112 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.