Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sourozenectví osob s postižením
Egertová, Jana ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
1 ABSTRAKT Bakalářská práce se věnuje osamostatňování jedince s mentálním postižením, a to v souvislosti se sourozenectvím. Důraz je tak kladen na vztah mezi osobou s mentálním postižením a jejím sourozencem a dále také na rodinu, která hraje v životě jedince s postižením i v procesu jeho osamostatňování významnou roli. Sourozenecký vztah je brán jako velice cenná výhoda, díky níž je jedinec lépe zapojován do společnosti a získává i jiné benefity. Sourozenectví je tedy vnímáno jako nenahraditelný vztah. Bakalářská práce se také zaměřuje na život sourozenců těchto lidí, na jejich složité situace nejen v rodině. A zároveň upozorňuje na možné problémy, které mohou vzniknout vzhledem k upozaďování a kladení přílišných nároků. Kvalitativní výzkum práce se zabývá pohledem na osamostatňování a vztahem mezi osobou s mentálním postižením a jejími sourozenci, kdy na základě rozhovorů jsou získávány názory na danou problematiku. Odpovědi na tuto problematiku jsou hledány z rozhovorů členů rodiny osoby s mentálním postižením. Snahou je upozornit na vztah mezi bratry, situace, v kterých si vzájemně pomáhají. Dalšími body jsou vztah jedince s postižením s jeho rodiči, jak probíhá osamostatňování a dále možné nepříjemné situace, v kterých se mohly dotazované osoby ocitnout. Závěr shromažďuje veškeré poznatky získané z...
Využití ICT zaměstnanci krajských inspektorátů ČŠI v inspekční práci
Egertová, Jana ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Cílem bakalářské práce je zmapování využívaných informačních a komunikačních technologií v krajských inspektorátech České školní inspekce a zjištění, zda informační a komunikační technologie nějakým způsobem změnily činnost pracovníků krajských inspektorátů po určitém období. V teoretické části jsou shrnuty teoretické poznatky týkající se základních pojmů z oblasti informačních a komunikačních technologií. Další část je věnována charakteristice, činnosti a organizační struktuře České školní inspekce a využívání ICT zaměstnanci inspektorátů před rokem 2006 a po tomto období. Ve výzkumné části jsou analyzovány výsledky výzkumu, který byl proveden dotazníkovým šetřením mezi školními inspektory a kontrolními pracovníky, kteří u ČŠI pracovali již před rokem 2006 a pracují dosud. Výzkum je doplněn řízenými rozhovory s řediteli inspektorátů. Závěrečná část shrnuje výsledky výzkumu a formuluje návrhy na zkvalitnění využívání informačních a komunikačních technologií v inspekční práci ve formě doporučení pro management inspektorátů. KLÍČOVÁ SLOVA: Česká školní inspekce, informační a komunikační technologie, informační společnost, školní inspektoři a kontrolní pracovníci, notebooky, intranet, informační systémy, InspIS (inspekční informační systém), sběr dat

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.