Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30,620 záznamů.  začátekpředchozí30601 - 30610další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.92 vteřin. 

Analýza přínosů zavedeného systému managementu kvality ve společnosti GEFCO ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.
Štěrba, Martin ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Jírovcová, Lenka (oponent)
Cílem diplomové práce je, na základě dat poskytnutých společností GEFCO ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o., zhodnotit přínosy zavedení systému managementu kvality a navrhnout možnosti dalšího zlepšování. Práce se nejprve zaměřuje na popis teoretických východisek, metodiky a závěrů tří referenčních studií. Následuje charakteristika modelu řízení aplikovaného ve sledované společnosti, vývoj vybraných ukazatelů a identifikace prokazatelných přínosů implementace s využitím dotazníku pro komplexní sebehodnocení dle normy ISO 10014. Ve sledované společnosti se certifikace prokazatelně projevila, na pozadí pozitivního vývoje výsledků hospodaření, zejména v oblastech zaměření na zákazníka a neustálého zlepšování. V závěru autor navrhuje mimo jiné návrhy na zlepšení, především zavedení propracované intranetové aplikace a implementaci Balanced Scorecard.

Komunikační politika watchdogových organizací: případová studie Transparency International
Finková, Veronika ; Vymětal, Petr (vedoucí práce) ; Fleissner, Kamil (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá komunikací v neziskovém sektoru, konkrétně ve watchdogových organizacích. Cílem této práce je vyzkoumat, jaké jsou charakteristické prvky komunikačních politik ve watchdogových organizacích. V prvních dvou kapitolách se práce nejprve zabývá základními pojmy jako neziskový sektor a marketing jako nutný základ pro další výzkum. Zabývá se také obecně komunikací v neziskovém sektoru, aby zde nalezla odlišnosti od marketingu a komunikace v sektoru komerčním. Třetí kapitola se již zabývá konkrétně komunikačními politikami ve vybraných watchdogových organizacích, ve kterých se pomocí stanovených kritérií a také informací z dotazníkového šetření snaží nalézt společné znaky. A konečně čtvrtá kapitola je případovou studií na komunikaci watchdogové organizace Transparency International, která obsahuje nejen hodnocení komunikace podle kritérií, ale i poznatky o vnímání a dostatečnosti prezentace Transparency International Česká republika získané z dotazníkového šetření, které odhalují, kde v komunikačních politikách watchdogových organizací mohou být nedostatky.

Analýza dlouhodobého vývoje devizově kurzové politiky České republiky
Blažková, Kristýna ; Plchová, Božena (vedoucí práce) ; Nigrinová, Lenka (oponent)
Cílem bakalářské práce je analýza dlouhodobého vývoje devizově kurzové politiky České republiky. Nejprve jsou uvedeny definice systémů kurzových režimů a jejich uplatnění, výhody, rizika a role centrální banky při řízení kurzové politiky. V dalších třech částech je popsána historie československé koruny a následně české koruny do roku 2004, kdy Česká republika vstoupila do Evropské unie. Poslední kapitola je zaměřena na vstup České republiky do eurozóny. Míra připravenosti na vstup je posuzována úspěšností plnění maastrichtských konvergenčních kritérií.

Uvedení nového modelu Dacia na český trh
Kvapil, Ondřej ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Jordák, Zbyšek (oponent)
Tato diplomová práce představuje marketingový plán a formulaci strategie uvedení nového modelu Dacia Sandero na český trh. Práce je členěna do tří základních částí. První část se věnuje definici termínů a metodologie využité v další části práce. Navazuje část týkající se značky Dacia a společnosti Renault Česká republika, která slouží k přiblížení skutečností a rámců, v kterých se značka pohybuje. Analytická část se věnuje nejprve analýze českého trhu v kontextu trhu evropského dále pak analýza portfolia značky Dacia. Navazuje předpověď vývoje trhu a segmentu a specifikace marketingového mixu. Poslední kapitola před závěrem se pak věnuje srovnání reálně přijaté strategie a strategie plynoucí z této práce

Terorismus a jeho vliv na cestovní ruch
Salátová, Monika ; Jarolímková, Liběna (vedoucí práce) ; Bakos, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce nejprve definuje cestovní ruch a dělí ho podle vybraných kritérií. Dynamický vývoj cestovního ruchu je závislý na působení mnoha faktorů. Jedním z těchto faktorů je terorismus, který je podrobně vysvětlen v druhé kapitole. Stejně jako u cestovního ruchu je uvedena jeho definice, typologie a stručná historie. Dále se práce věnuje vlivu terorismu a jeho důsledkům na cestovní ruch. Zároveň jsou uvedena různá opatření, jak v cestovním ruchu zabránit následkům terorismu, resp. jak je snížit. Praktická část je zaměřena na jeden z důsledků terorismu - vnímání bezpečnosti destinace. Byla ověřena hypotéza, že Česká republika je vnímána jako bezpečná turistická destinace, tudíž by případné útoky na Českou republiku měly o to větší psychologické důsledky.

Dopad devizových intervencí ČNB na zahraniční obchod České republiky
Mikšík, Matěj ; Chytil, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kadeřábková, Božena (oponent)
Cílem této práce je analyzovat dopad depreciace měny, zapříčiněné devizovými intervencemi České národní banky v listopadu 2013, na zahraniční obchod mezi Českou republikou a Německem. Objem zahraničního obchodu České republiky dlouhodobě roste, nicméně Česká republika postupně ztrácí svůj obchodní potenciál. Standartním pohledem na dopad devizových intervencí je stimulace vývozu. Avšak teoretický koncept tzv. J-křivky uvádí, že po depreciaci měny dochází nejprve ke krátkodobému poklesu čistého vývozu. Aby depreciace čistý vývoz zvýšila, musí být splněna Marshall-Lernerova podmínka. Práce verifikuje hypotézu, že v krátkém období po intervencích dojde vlivem depreciace měnového kurzu k poklesu čistého vývozu, přičemž jeho růst se projeví až v delším období. Výzkum je proveden s využitím kointegrační analýzy a modelu Error correction na bázi kvartálních dat zahrnujících první kvartál roku 2005 až druhý kvartál roku 2014. Výsledky práce potvrzují koncept J-křivky v bilaterálním obchodě České republiky a Německa. V prvních dvou kvartálech po devizových intervencích dochází k poklesu čistého vývozu, během druhého kvartálu je splněna Marshall-Lernerova podmínka a depreciace koruny tak vede k očekávánému růstu čistého vývozu.

Vliv nominální sazby daně z příjmů fyzických osob na progresi efektivního zdanění příjmů fyzických osob v zemích Evropské unie
Váňová, Petra
Diplomová práce se zabývá vlivem různých typů nominálních sazeb daně z příjmů fyzických osob na progresi efektivního zdanění u různých typů poplatníků v zemích Evropské unie. Práce je koncipována pro rok 2012. V práci je nejprve uveden přehled názorů ekonomů na progresivitu zdanění. Další část práce obsahuje souhrn odborné literatury zabývající se efektivním zdaněním, daňovou progresivitou a vlivem jednotlivých prvků systému daně z příjmů fyzických osob na efektivní zdanění. Vlastní práce se zabývá nejprve průzkumem efektivního zdanění a progresivity efektivního zdanění v jednotlivých zvolených státech Evropské unie, kterými jsou: Bulharská republika, Česká republika, Lotyšská republika, Polská republika a Rakouská republika. V rámci této části je popsáno, jak jednotlivé prvky systému daně z příjmů fyzických osob ovlivňují efektivní zdanění a jeho progresivitu. Druhá část vlastní práce je zaměřena na komparaci efektivního zdanění a jeho progresivity napříč zvolenými zeměmi.

Rozpočtová odpovědnost
Kafka, Stanislav ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Marková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá pojmem rozpočtové odpovědnosti, dosavadními návrhy zavedení úpravy tohoto pojmu do českého právního řádu a jeho výskytu v právu Evropské unie. Cílem práce je prostřednictvím zhodnocení pokusů zavést úpravu rozpočtových pravidel do českého právního řádu, se zvláštním zaměřením na průběh přijímání a obsah posledního návrhu, dospět k ideálnímu návrhu těchto pravidel v podobě de lege ferenda. První kapitola obsahuje popis důležitých pojmů a teoretický základ pro zbytek práce. Je postupováno od základních pojmů až k úžeji zaměřené problematice samotné zásadě dlouhodobé vyrovnanosti veřejných rozpočtů a rozpočtové odpovědnosti. Druhá kapitola je zaměřena na popis všech učiněných návrhů zavést tyto pravidla do našeho právního řádu. Zvýšená pozornost je věnována poslednímu pokusu, tedy návrhu ústavního zákona o rozpočtové odpovědnosti a doprovodných zákonů, který byl předložen v roce 2015. Třetí kapitola se věnuje úpravě rozpočtové odpovědnosti na evropské úrovni. Nejprve je popsána úprava ve Smlouvě o fungování Evropské unie. Poté se práce věnuje popisu pravidel a vývoji Paktu o Stabilitě a růstu a doprovobným právním předpisům. Zmíněna je také Smlouva o stabilitě, koordinaci a správě v hospodářské a měnové unii, ke které se Česká republika spolu s Velkou Británií nepřidala. Na...

Uznání chorvatské a slovinské nezávislosti Spolkovou republikou Německo
Vedral, Martin ; Handl, Vladimír (vedoucí práce) ; Tejchman, Miroslav (oponent)
Bakalářská práce se věnuje německé zahraniční politice vůči Jugoslávii v druhé polovině roku 1991 s důrazem na uznání chorvatské a slovinské nezávislosti. Popisuje její postupný vývoj od vyhlášení nezávislosti secesionistickými republikami v červnu 1991 až po definitivní uznání těchto zemí Evropským společenstvím v lednu roku 1992. Snaží se zodpovědět otázku, proč Spolková republika změnila svůj přístup, když nejdříve podporovala zachování jednotného jugoslávského státu a snažila se koordinovat své kroky s ostatními členy ES, nakonec však uznala jednostranně nezávislost Chorvatska a Slovinska o tři týdny dříve než zbytek ES. Práce nejprve obsahuje chronologický popis událostí v daném časovém období, ať už se jedná přímo o kroky německé diplomacie, ES nebo událostí v Jugoslávii, které je nutno zmínit pro pochopení kontextu. V poslední části pak analyzuje jednotlivé aspekty ovlivňující německou zahraniční politiku.

Cesty a nástroje utváření pozitivní image firmy T-Mobile a.s. Česká republika
Medková, Alena ; Nový, Ivan (vedoucí práce) ; Franková, Emilie (oponent)
Obsahem této práce je zaměření na pojem firemní image a jeho analýza u vybrané společnosti, kterou je v tomto případě společnost T-Mobile Česká republika a.s. Analýza image společnosti vychází nejprve z analýzy její identity a prvků, ze kterých se firemní identita skládá a následně ze zjištění image vnímané zaměstnanci společnosti a spotřebiteli na českém trhu prostřednictvím dotazníků. Zároveň je uvedeno i srovnání některých prvků s hlavními konkurenty v odvětví. Na závěr byla daná některá doporučení pro zlepšení některých činností firmy, které mohou následně pozitivně působit na image firmy.