Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30,244 záznamů.  začátekpředchozí30235 - 30244  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.02 vteřin. 

Nadlimitní veřejné zakázky na stavební práce zadávané v otevřeném řízení
Csorba, Csaba ; Vopálka, Vladimír (vedoucí práce) ; Handrlica, Jakub (oponent)
v českém jazyce Veřejné zakázky, jež vychází z interní úpravy americké armády, se staly jedním ze signifikantních způsobů externího zajištění realizace stavebních prací, dodávek a služeb. V této práci se věnuji stavebním pracím, jež jsou nepochybně základem současného i budoucího hospodářského růstu. Veřejné zakázky na výstavbu infrastruktury, realizaci protipovodňových opatření, rekonstrukci škol a nemocnic apod. tudíž efektivně alokují veřejné prostředky, generují nová pracovní místa a nabízí příležitosti dodavatelům postiženým globální hospodářskou krizí. Cílem práce je analyzovat české právo veřejných zakázek s přihlédnutím ke stěžejním nařízením a směrnicím Evropské unie. Jelikož není možné poskytnout ucelený obraz o všech problémech a otázkách, které se této problematiky týkají, důraz bude kladen na nejproblematičtější partie zákona. První kapitola se zabývá smyslem této zvláštní právní úpravy a podává stručný historický exkurz. Dále se soustřeďuje na základní zásady zadávání veřejných zakázek: na transparentnost, rovné zacházení a zákaz diskriminace.. Druhá kapitola vysvětluje základní rozdíly mezi jednotlivými zadavateli a jejich vymezení ve směrnicích EU. Dále vysvětluje pojmové znaky veřejných zakázek a veřejných zakázek na stavební práce, jejichž předmětem je úplatná smlouva mezi...

Vývoj názorů na retuše při restaurování malířských památek
Lejsková, Markéta ; Mudra, Aleš (vedoucí práce) ; Kubík, Viktor (oponent)
RESUMÉ Bakalářská práce mapuje vývoj názoru na retuše při restaurování malířských uměleckých děl. Práce je rozdělena do dvou částí, z nichž první se zabývá teoretickými východisky a předpoklady vzniku památkové péče a v jejím rámci i vývojem restaurování. Druhá část je věnována vývoji restaurování u nás, jak jej představovala Česká restaurátorská škola, s ohledem na vývoj názoru na metodu malířské retuše používané při obnově uměleckých děl. Při zpracování tohoto tématu je kladen důraz především na předložení celistvého pohledu na vývoj názorů na retuše při restaurování malířských památek a na reflexi teoretického myšlení v rámci památkové péče od počátku 19. století až do současnosti. Tato bakalářská práce zahrnuje pouze nejdůležitější vývojové etapy s ohledem na dnešní teorii ochrany a péče o umělecké památky u nás. Cílem bakalářské práce proto není teorie památkové péče a restaurování v celém svém rozsahu, jedná se o látku s příliš širokým záběrem a může tak být námětem pro další zpracování. Klíčová slova: Památková péče, restaurování, retuš, Česká restaurátorská škola, dějiny umění

Olga Karlíková a její zastoupení ve státních institucích
Váňová, Martina ; Rakušanová, Marie (vedoucí práce) ; Novotná, Eva (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Katolická teologická fakulta Ústav dějin křesťanského umění Dějiny křesťanského umění Martina Váňová Olga Karlíková a její zastoupení ve státních institucích Bakalářská práce Vedoucí práce: PhDr. Marie Rakušanová, Ph.D. Konzultant: PhDr. Marie Rakušanová, Ph.D. 2010 2 PROHLÁŠENÍ Prohlašuji, že jsem bakalářskou práci vykonala samostatně s využitím uvedených pramenů a literatury. ……………………………………. Martina Váňová 3 PODĚKOVÁNÍ Poděkování patří PhDr. Marii Rakušanové, Ph.D. za odborné vedení a pomoc při bakalářské práci. Regionálním galeriím za vstřícnost při tvoření soupisu díla a v neposlední řadě, bratrům Jiřímu a Zdeňkovi Hůlovým, kteří mě mile přivítali a trpělivě zodpovídali mé dotazy. Pavlu Frydrychovi za básně z rukopisu. 4 OBSAH I. ÚVOD...................................................................................................... 6 II. ŢIVOT A DÍLO…………………………………………………….. 9 2.1 Kulturně historický kontext………………………………………. 9 2.1.1 Historicko - společenský kontext - období "tvrdého stalinismu- (1948-1956)……………………………………………………….. 9 2.1.2 Historicko - společenský kontext - období ,,od odsouzení kultu osobnosti k zmařeným nadějím- (1956-1968)………………….... 10 2.1.3 Historicko - společenský kontext - období ,,normalizace- (1969- 1989)………………………………………………………………... 13 2.1.4 Historicko -...

Intranet organizace a jeho náplň
Filipčík, Zdeněk ; Žid, Norbert (vedoucí práce) ; Kunstová, Renáta (oponent)
Bakalářská práce "Intranet organizace a jeho náplň" pojednává dnes velmi aktuální téma týkající se oblasti intranetů a intranetových portálů. V dnešní době, kdy je k dispozici velmi mnoho informací se jejich vyhledávání stává pro zaměstnance složitější a časově náročnější. Tato neefektivita se může v současném velmi konkurenčním prostředí stát pro podnik nevýhodou, která ho dělí od úspěchu. Tato práce si bere za cíl čtenáři v uceleném pojetí představit intranet a díky popisu jeho vývoje ukázat nejnovější trendy. Dále vysvětluje výhody a náplň intranetu pro organizaci. Též se snaží pojednat o velmi aktuálních tématech týkajících se jeho návrhu a bezpečnosti. To vše je podpořeno praktickou částí, kde je analyzován intranet v konkrétní organizaci. Při této analýze je využíváno skutečností napsaných v teoretické části mé práce.

Porovnání hlavních demografických údajů pacientů operačně léčených pro zlomeninu diafýzy tibie a pro zlomeninu hlezna
Špaček, Michal ; Košťál, Roman (vedoucí práce)
V úvodní části mé práce jsou v první kapitole popsány nejdůležitější anatomické struktury ve sledovaných oblastech obou porovnávaných druhů fraktur. Druhá část je rozdělena do více kapitol a je traumatologickým úvodem do problematiky zlomenin diafýzy tibie a hlezna. Tato část začíná základním rozdělením s postupnou specializací na diagnostiku, klasifikaci, terapii a hojení se zaměřením na oblast bérce a hlezna. Popis jednotlivých demografických údajů pro oba typy zlomenin je uveden ve třetí části. Závěrečná kapitola je věnována srovnání nejdůležitějších údajů u zlomenin diafýzy tibie a hlezna a jejich srovnání.

Estetika raného videoartu
Peštová, Karolína ; Ševčík, Miloš (oponent) ; Zuska, Vlastimil (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá videoartem šedesátých a sedmdesátých let dvacátého století a to ze čtyř pohledů: první kapitola práce zkoumá uměleckou a technologickou genezi videoartu; kapitola druhá se zabývá uměnovědným rozborem videoartu, na jehož základě je definován vztah videoartu k ostatním uměleckým druhům, zejména k filmu a výtvarnému umění, a dále analyzovány vlastnosti videa jakožto média; třetí kapitola pojednává o divácké recepci, modu zobrazení a estetických vlastnostech videoartu, demonstrovaných na příkladech konkrétních uměleckých děl; závěrečná kapitola práce se věnuje feministickému videoartu, jehož úkolem bylo přispět k emancipaci ženy ve společnosti. Cílem práce je předložit komplexní přehled raného videoartu s těžištěm v jeho umělecko-estetických vlastnostech. V našem zkoumání se opíráme nejen o platné estetické a uměnovědné teorie, ale také o analýzu konkrétních uměleckých děl, dokumentovaných v obsáhlé obrazové příloze.

Užití metafory ve školní výuce
Jílek, Štěpán ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Hlavním záměrem práce je přiblížit současné pojetí metafory a na základě něj nalézt možnosti jejího uplatnění ve školní výuce. V první části jsou metafory s pomocí poznatků kognitivní lingvistiky ukázány jako přirozená součást lidského vnímání světa a je vysvětlena základní terminologie, principy a druhy metafory, stejně jako i její odlišnost od jevů jí podobných, jako je analogie, přirovnání a metonymie. Objasněny jsou dále obecné komunikační a kognitivní možnosti a funkce metafory. Představeny jsou poznatky plynoucí z výzkumů zabývajících se porozuměním a tvořením metafor u dětí. V druhé části práce je uvažováno o možnostech aplikace metafory ve školní výuce. Metafory jsou chápány jako specifická metoda, která může být použita pro dosažení řady vyučovacích cílů. Uvažováno je o podmínkách jejich užití z hlediska charakteru obsahu a pojetí vztahu učitel-žák. Vyjmenována a ošetřena jsou možná rizika užití metafory ve vyučování. Závěrem je o metaforách uvažováno v souvislosti s metakognicí, názorně jsou popsány dvě základní metakognitivní strategie, které zároveň slouží ijako metodická ukázka užití metafory pro učitele.

Hemodynamické parametry cervikálního karotického řečiště fyziologického, stiženého stenózou karotického bulbu a řečiště ošetřeného rekanalizačním výkonem
Gregová, Daniela ; Kalvach, Pavel (vedoucí práce) ; Zvěřina, Eduard (oponent) ; Beneš, Vladimír (oponent) ; Bauer, Jiří (oponent)
Se vzrůstajícím počtem pacientů trpících některým z metabolických onemocnění vedoucích k rozvoji aterosklerózy vzniká naléhavá potřeba včasné diagnostiky jejího rozsahu. Uvažujeme li o sklerotickém postižení mozkových tepen, optimální vyšetřovací metodou je duplexní ultrasonografie, která je relativně laciná a pro pacienta nezatěžující. Umožňuje posoudit nejen strukturu a rozsah aterosklerotického plátu, ale také posoudit míru případných zúžení tepen a zhodnotit hemodynamický dopad přítomných strukturálních změn. Proto je ideálním kandidátem pro screeningové vyšetření v rámci primární nebo sekundární prevence iktů, také pro pravidelné kontroly dispenzarizovaných pacientů. Znalost normálních hemodynamických poměrů v cervikálním karotickém řečišti je nezbytnou při posuzování různých patologických stavů. Tato práce se snaží nabídnout co nejvíce ucelený pohled na problematiku karotických stenóz očima ultrasonografisty. Z praktických důvodů se zaměřujeme na stenózy lokalizované v karotickém bulbu, jejich počet totiž vysoce převyšuje stenózy v jiných lokalizacích.

Biologická léčba patologických stavů
Libichová, Iva ; Vopršalová, Marie (vedoucí práce) ; Pourová, Jana (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra farmakologie a toxikologie Kandidát: Iva Libichová Konzultant: PharmDr. Marie Vopršálová, CSc. Název diplomové práce: Biologická léčba patologických stavů Abstrakt Cílem diplomové práce bylo podat ucelený přehled o současných možnostech biologické léčby. Poněvadž jde o problematiku poměrně novou, jsou nejprve biologika popsána z obecného hlediska, včetně jejich výroby. Největší část je věnována jednotlivým skupinám bioléčiv. Jak jsou bioléčiva získávána, jaký je mechanismus účinku a onemocnění, pro která jsou jednotlivá biologika indikována. V poslední kapitole je popsána patogeneze chorob, u kterých se bioléčiva dnes nejčastěji používají a přehled terapie těchto chorob biologickou léčbou. Nežádoucí účinky jsou uvedeny u těch biologik, u kterých je jejich výskyt velmi častý, častý nebo je-li nežádoucích účinků více.

Problémy institutu vazby
Šimek, Václav ; Vokoun, Rudolf (vedoucí práce) ; Bohuslav, Lukáš (oponent)
Resumé Tato diplomová práce se zabývá institutem vazby, jakožto zajišťovacím institutem. Jedná se o do značné míry kontroverzní institut, jelikož jeho užitím dochází ke střetu zájmu orgánů činných v trestním řízení na dosažení účelu trestního řízení a práva osob na osobní svobodu zaručeného Listinou základních práv a svobod, přičemž na obviněné musí být pohlíženo jako na nevinné v souladu se zásadou presumpce neviny. Cílem diplomové práce je podat ucelený pohled na současnou právní úpravu institutu vazby a taktéž na problémy s tímto institutem spojené. Práce je členěna do celkem 7 kapitol včetně úvodní a závěrečné kapitoly. Druhá kapitola pojednává o historickém vývoji právní úpravy vazby, přičemž největší pozornost je věnována trestním řádům z let 1873, 1950 a 1961. Současnou právní úpravu obsaženou v trestním řádu č. 141/1961 Sb. shrnují třetí a čtvrtá kapitola, jež se věnují materiálnímu a formálnímu vazebnímu právu. Ve třetí kapitole je velký prostor věnován samotnému vymezení pojmu vazby, vazebním důvodům a alternativním opatřením nahrazujícím vazbu. Kapitola čtvrtá se zabývá rozhodováním o vazbě, institutem vazebního zasedání a délkou trvání vazby. Samostatná kapitola je věnována vazbě v řízení ve věcech mladistvých, jelikož užití tohoto institutu obsahuje určitá specifika spojená s vyšší hrozbou...