Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28,460 záznamů.  začátekpředchozí28451 - 28460  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.93 vteřin. 

Kybernetická šikana
Hášová, Gabriela ; Vítečková, Michaela (oponent) ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce)
Šikana nikdy nebyla jednodušší. Díky obrovskému rozmachu informačních a komunikačních technologií, může prakticky kdokoliv, v soukromí domovů, anonymitě počítačových učeben či internetových kaváren, obtěžovat kohokoliv. 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. I takto může vypadat kybernetická šikana. Co je kybernetická šikana a jaká jsou její specifika, jakých nejčastějších forem nabývá, kdo jsou agresoři, kdo oběti, jak velká část mladých lidí se s tímto jevem setkala nejen ve světě, ale i v České Republice. Jakým způsobem by na případy kybernetické šikany měla reagovat škola, rodiče a samy oběti a jaké jsou možnosti prevence. To jsou otázky, na které jsem se na následujících stránka snažila nalézt odpověď.

Šikana mezi dětmi a pocit bezpečí
Vávrová, Zora ; Zvírotský, Michal (oponent) ; Marádová, Eva (vedoucí práce)
Tato práce se snaží poukázat na alarmující a stále narůstající problém mezi současnou školní mládeží - šikanu. Hlouběji se zamýšlí nad situací a projevy šikany, a to metodou srovnání tohoto problému z hlediska let nedávno minulých a současnosti. Tímto způsobem se zde zkoumají příčiny i následky šikany, co vedlo a nyní zároveň vede k jejímu velkému výskytu, zvětšující se brutalitě a nápaditosti. Byla šikana v nedávné minulosti stejně častá a je více viditelná pouze kvůli dnešní modernizaci a technizaci v mediální oblasti? V práci jsou zároveň popsány osvědčené (pedagogické) postupy a metody v rámci prevence, diagnostiky a řešení šikany na školách. Odpovědi jsou zároveň hledány ve vědeckém výzkumu, ale i ve vlastním praktickém průzkumu - zadáním dotazníků studentům vybraných vysokých škol a vyšší odborné školy. Tematické otázky jsou zaměřeny na jejich mladší školní léta, studenti formou retrospektivy vzpomínají na tehdejší školní klima a svá možná setkání se šikanou.

Marketingové využití sociálních sítí
Voves, Jiří ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Slaba, Jiří (oponent)
Internetové sociální sítě v posledních letech zaznamenaly velký rozmach. Staly se součástí života mladých lidí po celém světě. V současné době zaujímá první místo v oblíbenosti sociální síť Facebook, která čítá přes 300 milionů uživatelů po celém světě. Sociální sítě zároveň nabízejí firmám velmi kvalitní formu prezentace svých služeb. Internetový marketing se na těchto sítích rozvíjí, umožňuje firmám komunikovat se zákazníkem na osobní rovině a zároveň umožňuje virální šíření reklamního sdělení. I v České republice je Facebook nejúspěšnější - počet českých uživatelů již dosáhl hodnoty 1,7 milionu. Správný marketing použitelný na sociálních sítích je v České republice teprve ve svých začátcích a firmy se s tímto médiem zatím začínají učit zacházet.

Hodnocení učebnic pro 2. stupeň ZŠ schválených MŠMT k výuce hudební výchovy
Koutková, Lucie ; Bělohlávková, Petra (oponent) ; Veverková, Jana (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá hodnocením učebnic nakladatelství SPN od autorů Charalambidise, Císaře, Pilky a Matoška, které jsou schváleny Ministerstvem školství mládeže a tělovýchovy a doporučeny k výuce hudební výchovy na základní škole. V prvním oddíle praktické části je podrobně popsána učebnice, která je určena pro sedmý ročník. Pozornost byla věnována její organizační struktuře, obsahu, metodickým a doplňkovým materiálům a klíčovým kompetencím. V druhém oddíle praktické části byly kapitoly celé série učebnic rozčleněny do tematických celků. Poté byl detailně zkoumán celek hudební teorie, který se objevuje ve všech ročnících. Práce se věnuje jeho obsahu, provázanosti, cvičením a aktivitám v něm obsaženým a doporučením, jak s tímto oddílem nejlépe pracovat. V poslední části je představen dotazník, který obsahoval otázky směřované na znalosti hudební teorie, která je v učebnici obsažena, a na písně, které se v učebnicích nachází.

Pirátství jako významná hrozba námořní dopravy
Votavová, Kateřina ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Mudrová, Jaroslava (oponent)
Svou bakalářskou práci jsem se rozhodla zpracovat na velmi aktuální a diskutované téma námořního pirátství. Obsahem a cílem mé práce je zmapování současné situace a stavu rizikových oblastí a snaha o nalezení řešení, či alespoň návodu ke zmírnění dopadů pirátství na námořní dopravu a podnikání s ní spojené. První část práce obsahuje podrobný popis problému pirátství jako takového, přehled rámcových ujednání mezinárodní námořní dopravy a organizací zabývajících se tímto problémem. Ve druhé části jsem se snažila poukázat na spojitost mezi námořním pirátstvím a námořním terorismem a vyzdvihnout největší úskalí tohoto vztahu. Oba předchozí oddíly poslouží jako podklady pro návrhy řešení otázky pirátství v poslední části této práce.

Aktéři protidrogové prevence v Praze 7
Soukupová, Kamila ; Dohnalová, Marie (vedoucí práce) ; Moree, Dana (oponent)
Hlavní cíl diplomové práce spočívá ve zjištění, jakým způsobem je realizována protidrogové prevence na území Městské části Praha 7 a to zkoumáním klíčových aktérů, tzn. získání odpovědí na otázky: kdo jsou klíčoví aktéři této realizace - jakou roli hrají organizace občanského sektoru. Dílčími cíli je zjistit, zda mají klíčoví aktéři k dispozici dokumenty, které jsou rozhodné pro výše uvedenou realizaci a jaké jsou finanční možnosti k podpoře nabízených služeb dostupné pro klíčové aktéry, zejména v občanském sektoru. Dílčím cílem je snaha zobecnit zjištěné výsledky tak, aby byly ověřitelné i mimo území Městské části Praha 7 a formulovat doporučení pro zlepšení situace. Nejprve práce stručně představuje činnost a postavení klíčových aktérů, kteří realizují protidrogovou prevence v Praze 7: školní metodik prevence, protidrogový koordinátor a dále organizace občanského sektoru. Jedna z kapitol je věnována legislativní úpravě, strategickým a metodickým dokumentům, které se týkají bezprostředního výkonu protidrogové prevence. Navazující kapitola je věnována finančním možnostem k podpoře realizace protidrogové prevence. Použitými metodami bylo zejména studium odborných dokumentů, kvalitativní rozhovor s reprezentativní skupinou aktérů, sekundární analýza dat, zúčastněné pozorování.

Asistenti v chráněném bydlení pro lidi s mentálním postižením
Vránová, Jana ; Drlíková, Eva (oponent) ; Šturma, Jaroslav (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce Je asisten~;e v chráněném bydleni pro lidi s mentálnf retardací a zejména pak její psychologické aspekty. Inspirací mi byla pracovní zkušenost z chráněného bydlení pro lidi s mentální retardací a otázky, které mi v této práci vyvstaly. Jednou z těchto otázek byla samotná profese asistenta, která se mi jevila jako jedna z klíčových pro poskytování kvalitních služeb pro lidi s mentálním postižením. Zároveň je toto téma minimálně zpracováno v dostupné odborné literatuře na rozdíl od tématu služeb pro lidi s mentální retardací. V teoretické části jsou nejprve definovány pojmy osobní asistent, člověk s mentální retardací a chráněné bydlení včetně současné situace v těchto oblastech. Dále navazuje přehled charakteristik, které by asistent měl pro výkon své profese mít včetně požadavků na přístup asistenta ke klientovi. Těžištěm této části diplomové práce je bližší pohled na vybrané psychologické aspekty, které s touto profesí souvisí. Je zde rozpracována zejména motivace k asistentství, její kladné i stinné aspekty. Na to navazuje kapitola o možných komplikacích v asistentství, mezi něž patří také syndrom vyhoření. Dále se zmiňujeme o etických otázkách asistentství a systému podpory pro lidi v pomáhajících profesích. Cílem praktické části je zmapovat současný stav asistentství v ČR. N...

Problematika syndromu CAN z pohledu učitelů základních škol
JANDOVÁ, Martina
V současné době je v naší společnosti syndrom CAN, syndrom týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte stále častým fenoménem. I přes to, že se tímto jevem zabývá čím dál více odborníků a je publikováno stále více odborné literatury, čísla, která udávají počet týraných a zneužívaných dětí, stále stoupají. Traumata a patologické chování, které děti prožívají v rodině si ve většině případech přenášejí do dospělosti do svých vzorců chování, do svých rodin. Učitelé základních škol, kteří tráví s dětmi v rámci školní výuky podstatnou část dne, mají důležitou roli v prevenci, ale i při odhalování případů syndromu CAN. Cílem diplomové práce bylo zjistit jak jsou učitelé základních škol informováni o problematice syndromu CAN a zda vědí jak při případném podezření na syndrom CAN postupovat a také zjistit, zda na informovanost má vliv mikroregion a věk respondentů. Stanovené hypotézy byly zaměřeny na to, zda učitelé základních škol v Jindřichově Hradci mají vyšší informovanost o problematice syndromu CAN než učitelé základních škol v Třeboni, učitelé základních škol v Jindřichově Hradci mají vyšší informovanost o problematice syndromu CAN než učitelé základních škol v Dačicích. Dále pak zda učitelé základních škol ve věkové kategorii do 40 let prokazují vyšší znalost problematiky syndromu CAN než učitelé ve věkové kategorii nad 40 let. K ověření hypotéz byl zvolen kvantitativní výzkum, metoda dotazování, technika dotazníku. Výzkumný soubor dotazníkového šetření tvořili učitelé základních škol v mikroregionu Dačice, J.Hradec a Třeboň. Konečný soubor tvořili 193 respondenti. Učitelé základních škol v mikroregionu J. Hradec neprokázali vyšší informovanost problematiky syndromu CAN než učitelé základních škol v mikroregionu Třeboň a Dačice. Také učitelé ve věkové kategorii do 40 let neprokázali vyšší znalost dané problematiky než učitelé ve věkové kategorii nad 40 let. Ze zpracování výsledků provedeného výzkumu vyplynulo, že hypotézy H1, H2 i H3 se nepotvrdily. Z uvedených výsledků vyplývá, že znalosti učitelů základních škol o problematice syndromu CAN ve zkoumaném souboru s daným mikroregionem výkonu praxe ani věkem respondentů nesouvisí. Obecně lze říci, že respondenti prokázali malé znalosti o syndromu CAN. Měli bychom si uvědomit, že syndrom CAN je velmi závažný sociální problém a daná společnost by mu měla věnoval velkou pozornost.

Mediální výchova z hlediska jazykového vzdělávání na příkladu vyučování francouzštině
Krausová, Alena ; Fenclová, Marie (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent) ; Sládková, Miroslava (oponent)
Cílem této disertační práce je řešení otázky jak připravit budoucí učitele cizích jazyků k četbě a analýze mediálních textů. (Hovořím-li ve své práci o budoucích učitelích, mám tím na mysli učitele druhého stupně ZŠ a třetího stupně, konkrétně gymnázií). Tato problematika dosud nenašla odpovídající místo v přípravě učitelů jazyků, a to i přesto, že se do základních i středních škol v současnosti zavádí předmět mediální výchova, který má porozumění médiím a komunikaci s nimi učit. Mediální výchova, která může být pojímána jako samostatný předmět i jako součást předmětů jiných, především jazykové výuky, tj. mateřského jazyka a jazyků cizích, občanské výchovy, dějepisu, zahrnuje širokou škálu problémů, jako jsou mediální instituce, fungování médií a mediálního trhu, kritické čtení textů, rozpoznávání manipulace, stereotypů atp. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Řízení učební činnosti žáků ve výuce cizích jazyků
Smejkal, Josef ; Taxová, Jiřina (vedoucí práce) ; Poláčková, Věra (oponent) ; Trösterová, Zdenka (oponent)
Tato práce pojednává o moderních přístupech k řízení učební činnosti žáků ve výuce cizích jazyků. Poskytuje nástin nejdůležitějších vztahů a efektů, které vznikají v rámci sledované oblasti. Obsažený výzkum se zaměřuje na posouzení otázky, jakou roli hrají zvolené vnitřní charakteristiky učícího se jak v oblasti používání cílového jazyka, tak i v oblasti rozmanitých postojů k učebním a vyučovacím činnostem. Výsledky výzkumu odhalily, že tyto zvolené vnitřní charakteristiky učícího se jsou hlavním faktorem, který ovlivňuje jak množství studenty používaného cílového jazyka, tak i postoje studentů k učitelovu přístupu k řízení výuky cizích jazyků.