Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24,717 záznamů.  začátekpředchozí24708 - 24717  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.63 vteřin. 

Možnosti využití kooperativní výuky v prvních třech ročnících 1. stupně základní školy
Cozlová, Vladimíra ; Kargerová, Jana (oponent) ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce)
Cílem mé diplomové práce je reflexe tříletého období zavádění a průběhu kooperativní výuky v prvních třech ročnících základní školy. Jsou zde zhodnoceny důvody k realizaci kooperativní výuky, popsána organizace výuky, jsou zde posouzeny činnosti a charakter úkolů vedoucí ke splnění výchovně vzdělávacích cílů. V závěru této práce se zamýšlím nad výsledky a dalšími možnostmi využití kooperativní výuky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Programy Začít spolu s RWCT v jedné třídě
Větrovcová, Blanka ; Kargerová, Jana (oponent) ; Tomková, Anna (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na programy Začít spolu a RWCT v jedné třídě. Zabývá se procesem využívání obou těchto programů při vyučování a učení žáků. Jednotlivé programy rozebírá z hlediska cílů, analyzuje, jak se učí v těchto programech, a hledá možnosti jejich propojení ve výuce. Možnost a vhodnost propojení obou programů byly prověřovány akčním výzkumem, který proběhl v jedné třídě, a to napříč učebními osnovami jednotlivých předmětů. Klíčová slova: cíle vzdělávání, klíčové kompetence, program Začít spolu, program RWCT, propojení programů Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Význam projektové metody v naplňování školního vzdělávacího programu
Entnerová, Anna ; Hejlová, Helena (oponent) ; Tomková, Anna (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na význam projektové metody v naplňování filosofie a cílů Fakultní základní školy Klíček. Práce je rozdělena do osmi částí. Teoretická část pojednává o otázkách vnitřní proměny školy, změnách procesů vyučování a učení a cílech primárního vzdělávání. Přibližuje informace o projektové metodě, její historii, dělení, plánování a cílech. Praktickou část diplomové práce jsem věnovala kvalitativnímu výzkumu provedenému ve Fakultní základní škole Klíček. V ní uvádím několik realizovaných projektů, jak celoškolních, tak třídních, ale i celoročních, vícedenních i jednodenních se záměrem poukázat na to, jak uvedené projekty pomáhají v naplňování zadaných cílů a dodržování její filosofie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Hra jako aktivizační metoda v primární škole
Jandová, Petra ; Kalbáčová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Diplomová práce se týká hry jako aktivizační metody v primární škole. Jejím cílem je zjistit výukový potenciál her. Též je sledováno, zda hra jako aktivizační metoda může přispět k vytvoření pozitivního klimatu třídy. V teoretické části jsou shromážděny poznatky z pedagogické literatury týkající se vlivu hry jako metody na vzdělávací proces, aktivizaci žáků a klima třídy. V praktické části je formou akčního výzkumu ověřen výukový potenciál her a jejich kladný vliv na vývoj klimatu třídy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Organizační formy ve vyučování matematice
Kovářová, Dorotea ; Kubínová, Marie (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se zabývala organizačními formami v souvislosti s vyučováním matematice. Mým cílem ale nebylo postihnout pouze problematiku organizačních forem. Pokusila jsem se na celou problematiku podívat komplexně. Jsem přesvědčena, jak jsem již uvedla v úvodu práce, že není možné jednotlivé složky vzdělávacího procesu chápat odděleně. Naopak je důležité být si vědom jejich vzájemné provázanosti. V této souvislosti jsem se proto snažila vyzdvihnout dvě věci. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Školní vzdělávací program - francouzský jazyk ve 3. třídě ZŠ
Kadlecová, Táňa ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Cílem práce bylo vytvořit část Školního vzdělávacího programu (dále ŠVP) Základní školy Sv. Voršily v Praze, konkrétně charakteristiku předmětu francouzský jazyk a výstupy po 3. třídě, prvním roce výuky tohoto cizího jazyka. Na této škole učím pátým rokem, znám tedy názorovou, hodnotovou i metodickou orientaci školy, přestože odpovídající část ŠVP ještě nemá výslednou podobu. V mých učitelských začátcích jsem předpokládala, že se žáci v tomto věku nejfektivněji učí podobnými metodami, jakými si osvojují svůj mateřský jazyk francouzský mluvící děti v mateřských školách - tedy přímou metodou. Již v první třetí třídě, kterou jsem učila (fotka č. 1), jsem se setkala s dětmi, které dokázaly vyjádřit, jaký způsob učení jim vyhovuje, a díky tomu jsem mohla informace zprostředkované především pedagogickou fakultou a odbornou literaturou lépe porovnávat se školní realitou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Právní formy podnikání - návrh učebnicového zpracování pro obchodní akademie
Granátová, Jitka ; Králová, Alena (vedoucí práce) ; Petrášek, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá návrhem učebnice pro obchodní akademie. Tématem jsem právní formy podnikání (ziskové organizace). Návrh je vytvořen tak, aby studenti získali ucelené informace o dané problematice. Je určen pro studenty vyšších ročníků. Návrh je rozdělen na teoretickou část a na sbírku úloh a příkladů, která slouží k prověření získaných znalostí.

Finanční gramotnost na SŠ VIZE
Skořepová, Anna ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Krpálek, Pavel (oponent)
Diplomová práce "Finanční gramotnost na SŠ VIZE" se zabývá úrovní finanční gramotnosti. Tato škola je součástí věznice v Jiřicích. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. První z nich se zabývá finanční gramotností jako takovou. Rozebírá její složky, definici a vývoj. Dále pak obsahuje formy a metody výuky finanční gramotnosti. Druhá část, praktická, se zabývá výzkumným šetřením. Toto šetření se zabývá úrovní finanční gramotnosti osob ve výkonu trestu odnětí svobody, kteří se vzdělávají na SŠ VIZE.

Matematika na šachovnici
Šperl, Jiří ; Jančařík, Antonín (vedoucí práce) ; Pilous, Derek (oponent)
NÁZEV: Matematika na šachovnici AUTOR: Jiří Šperl KATEDRA (ÚSTAV) Katedra matematiky a didaktiky matematiky VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá matematickými úlohami v prostředí šachovnice a šacho- vých figur. Jejím cílem je ověření několika typických úloh z hlediska řešení středoško- láka. Tedy ukázat možnosti zařazení šachových úloh do výuky matematiky. V práci najdeme ucelenou sbírku řešených úloh na šachovnici, která se může stát inspirací pro obohacení matematiky netradičními úlohami v tradičním matematickém prostře- dí. Podstatnou část této práce pokrývá vlastní matematický výzkum. Výzkum probíhal formou testování ve třech třídách. Pro větší objektivitu byly vybrány třídy s různým studijním zaměřením. Kromě toho byly tyto třídy v různých věkových kategoriích. Teoretická část práce nahlíží do historie a všímá se několika zajímavých historických úloh řešených na šachovnici. V neposlední řadě se práce věnuje rozboru řešení úloh publikovaných v konkrétní učebnici matematiky. KLÍČOVÁ SLOVA: Kombinatorika, šachovnice, šachové figury, matematika na šachov- nici

S Hansem Oerbergem na hodinách latiny
Kepartová, Jana
Cílem příspěvku bylo zhodnotit zkušenosti s výukou latinského jazyka na základě učebnic Hanse Oerberga v univerzitním curriculu.