Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Didaktická analýza tématu mezinárodní marketing a značky
Hnyková, Andrea ; Langer, Tomáš (vedoucí práce) ; Králová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá výukou marketingu na středních ekonomicky zaměřených školách, konkrétně tématem mezinárodního marketingu a značek. První část práce obsahuje význam a zařazení učiva do studijních programů. Další teoreticky pojatá část se zabývá didaktickými aspekty a prostředky používanými k výuce výše zmíněných témat. Jelikož cílem práce je vytvoření případové studie spojující dvě výše zmíněná témata, je tato metoda rozebrána ve třetí kapitole a samotný návrh výukové případové studie konkrétní značky IKEA je zpracován, včetně řešení a metodických pokynů pro zadavatele, v poslední páté kapitole. Čtvrtá kapitola se zabývá věcným rozborem daného učiva včetně hodnocení učebnic používaných pro výuku předmětů zabývajících se marketingem na středních školách.
Specifika práce s nadanými žáky v sekundárním vzdělávání
Němec, Václav ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Králová, Alena (oponent)
Bakalářská práce se týká problematiky vzdělávání nadaných na středních školách, a to jak inkluzivně začleněných do běžných tříd, tak segregovaných do zvláštních skupin. Práce je zaměřena především na vzdělávání v ekonomických předmětech na obchodních akademiích, ekonomických lyceích a dalších středních školách s hodinovou dotací předmětu ekonomie. Práce je rozdělena do tří částí. První teoretická část je věnována rozboru odborné literatury zabývající se tématikou vzdělávání nadaných. Obsahem druhé empirické části je analýza současné úrovně vzdělávání nadaných na daných školách i obecně. Dále rozbor a analýza legislativních dokumentů a organizací zaměřených na nadané. Ústředním prvkem druhé části práce jsou závěry kvantitativního a kvalitativního výzkumu. V poslední části navrhuji vhodné aktivity a organizační změny pro talentované studenty se zájmem v ekonomii.
Integrace průřezového učiva Člověk a svět práce do systému výuky v ekonomických oborech vzdělání
Klečková, Tereza ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Králová, Alena (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na průřezové učivo Člověk a svět práce v ekonomických oborech vzdělávání a jeho integraci do systému výuky. Teoretická část práce je věnována informacím o rámcovém a školních vzdělávacích programech, o průřezovém učivu Člověk a svět práce, jeho historii a zařazení do školních vzdělávacích programů a výuky. Praktická část je zaměřená na analýzu získaných vyplněných didaktických testů a dotazníků studenty obchodních akademií a interpretaci výsledků s následnými vlastními návrhy k integraci průřezového učiva Člověk a svět práce do systému výuky v ekonomických oborech vzdělávání.
Sledování vnitřních vlivů na produkci a kvalitu mléka
Králová, Alena ; Toušová, Renata (vedoucí práce) ; Jan, Jan (oponent)
Cílem diplomové práce bylo zhodnotit vliv vnitřních vlivů na produkci a kvalitu mléka na vybrané farmě. Podklady pro zpracování této diplomové práce byly získány na farmě ve Skalici u Frýdku-Místku, patřící pod akciovou společnost Beskyd Agro. Data použita v diplomové práci byla vyhodnocena za 2 roky(1.10.2013-30.9.2014, 1.10.2014-30.9.2015). Získaná data byla vyhodnocena a statisticky zpracována pomocí programu Microsoft Excel. Hodnocení mléčné užitkovosti a reprodukčních ukazatelů bylo provedeno na základě výsledků získaných z pravidelných kontrol užitkovosti. U mléčné užitkovosti byly vyhodnoceny parametry nádoje (kg), tuku (%, kg), bílkovin (%, kg) mléka a obsah somatických buněk (SB) v závislosti na reprodukci (servis perioda, mezidobí) a pořadí laktace. Hodnocené stádo bylo rozděleno na 2 skupiny: I. laktace, II. laktace a další laktace. Hypotéza : Zhoršení ukazatelů reprodukce má negativní vliv na výši produkce a složky mléka. K finálnímu zhodnocení byly použity data čítající 280 dojnic holštýnského skotu, které byly za dané období zařazeny do kontroly užitkovosti. Z výsledků je patrné, že průměrná délka mezidobí se pohybovala okolo 416 dní o průměrné užitkovosti 10 062 kg mléka s tučností 4,21 %, podílem bílkovin 3,37 % a obsahem somatických buněk 477,75 tis/ml. Rozdíl užitkovosti prvotelek na první (9 326,38 kg) a druhé laktaci (9 901,47 kg) činil 575,09 kg. Maximální produkce mléka byla dosažena na 4 laktaci, při užitkovosti 10 432,16 kg za laktaci. Pozitivní vliv byl prokázán mezi obsahem tuku v % a obsahem bílkovin v %. Se zvýšením obsahu tuku v %, rostl i obsah bílkovin v %. Nejvyšší hodnota průměrného množství tuku byla statisticky prokázána na 5 laktaci a to o hodnotách 4,18 %. U bílkoviny se jednalo o laktaci č. 6 s hodnotami 3,40%. Nejlepší hodnoty byly dosaženy ve 4 laktaci, kde hodnoty dosahovaly následujících parametrů: užitkovost za laktaci 10 432, 16kg dojivost: 34,20 kg tuk: 4,08% bílkoviny: 3,35%. Bylo prokázáno, že výše užitkovosti za laktaci v kg pozitivně ovlivnila hodnotu nádoje v kg, a to s hodnotou (r = 1.). Ověřeno na hladině významnosti (P < 0,001). Zvýšená užitkovost za laktaci v kg měla za výsledek zvýšení nádoje. Negativní vliv byl prokázán u % zastoupení obsahu tuku v mléce (r= -0,653) a bílkovin (r= -0,442) při hladině významnosti (P < 0,001). Zvýšená užitkovost za laktaci v kg negativně ovlivňuje a snižuje složky tuku a bílkovin. Užitkovost za laktaci měla pozitivní vliv na servis periodu. Pozitivní vliv užitkovosti u prvotelek byl prokázán u servis periody a to s kladnou hodnotou (r= 0,327) s průkaznosti na hladině významnosti (P <0,05). Vliv užitkovosti za laktaci na věku prvního otelení nebyl prokázán. Vliv nádoje mléka v kg, měl negativní vliv na % zastoupení složek tuku (r= -0,653) a bílkovin (r= -0,442). Průkaznost vyšla na hladině významnosti (P <0,001). Zvýšením nádoje snížíme obsah složek bílkovin a tuku mléka. Pozitivní vliv nádoje byl prokázán v souvislosti s servis periodou (r= 0,247) na hladině významnosti (P <0,05). Zvýšením nádoje dojde k prodloužení servis periody. Z výsledných dat dojnic lze určit negativní vliv pořadí laktace na % zastoupení obsahu bílkovin (r= -0,288) a tuku (r= -0,052) s průkazností na hladině významnosti (P <0,001). Vliv pořadí laktace na užitkovost za laktaci, nádoj, mezidobí a servis periodu nebyl prokázán. Hodnota nádoje mléka v kg je ovlivněna výší užitkovosti za laktaci v kg (r= 1). Průkaznost vyšla na hladině významnosti (P <0,001). Zvýšená užitkovost za laktaci je úměrná zvýšení nádoje. Užitkovost za laktaci negativně ovlivnila % obsahu tuku (r= -0,187) a % zastoupení bílkovin (r= -0,208). Průkaznost vyšla na hladině významnosti (P <0,05). Zvýšením užitkovosti za laktaci v kg snížíme % obsah tuku i bílkovin. Vztah mezi užitkovostí za laktaci v kg, servis periodou a mezidobím nebyl prokázán. Vliv nádoje v kg, měl negativní vliv na % obsah tuku (r= -0, 187) a bílkovin (r= -0,208) s průkazností na hladině významnosti (P <0,05). Snížené % obsahu bílkovin a tuku v mléce je důsledkem zvýšeného nádoje v kg. Vliv nádoje na servis periodu a mezidobí nebyl prokázán. Byl prokázán vztah mezi obsahem tuku v % a bílkovin v % (r=0,603) na hladině významnosti (P < 0,001). Zvýšil-li se % obsah tuku v mléce, zvýší se i % obsah bílkovin. Pozitivní vliv byl prokázán mezi servis periodou a mezidobím (r=0,266) s průkazností na hladině významnosti (P <0,001). S prodlužující se servis periodou roste i délka mezidobí. Bylo potvrzeno, že s laktací roste jak užitkovost za laktaci, nádoj i obsah složek mléka.
Využití aktivizujících metod v předmětu ekonomika
Dlouhá, Martina ; Králová, Alena (vedoucí práce) ; Trnka, Jan (oponent)
Abstrakt Ve své diplomové práci se zabývám aktivizujícími metodami. Cílem je probrat se studenty danou látku za pomoci různých aktivizujících metod a následně vytvořit test a zjistit, jakých výsledků žáci dosáhnou. Konkrétně jsem chtěla prozkoumat, zda má použití aktivizujících metod vliv na znalosti žáků. Dále jsem chtěla znát názor žáků na aktivizující metody a zjistit, zda je vyučující v ekonomice používají. Diplomovou práci jsem rozdělila na dvě části, a to teoretickou a výzkumnou. V teoretické části se zabývám vzděláváním na ekonomických školách, organizačními formami, vzdělávacími metodami, kde se zaměřuji blíže na ty aktivizující. Ve výzkumné části popisuji postup svého experimentu. Stěžejní částí je analýza výsledků didaktického testu, který žáci vypracovávali, a je doplněna o výsledky dotazníkového šetření. Ve své práci poukazuji na vliv použití aktivizujících metod při výuce a na přínos pro žáky, kteří tak získávají praktické znalosti.
Hodnocení kvality učebnic ekonomiky na středních školách
Matyásková, Eva ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Králová, Alena (oponent)
Bakalářská práce se týká problematiky tvorby a kvality učebnic ekonomiky na středních školách a pokus o vytvoření prototypu multimediální elektronické verze učebnice, která doplní nedostatky kritizované publikace v této bakalářské práci. Práce je rozdělena do tří částí. První, teoretická část, je zaměřena na současný stav problematiky kvality učebnic a na autory, kteří se tímto tématem zabývají a iniciují výzkum dotýkající se efektivity učebnic ekonomie. Druhá, taktéž teoretická část, se už pak zaměřuje na analýzu vybrané učebnice, podle zvoleného kritéria. Na základě obou teoretických částí je pak vypracován prototyp multimediální elektronické učebnice, která se snaží nejen vyjít z kritiky uvedených učebnic a splnit efektivně vzdělávací cíle, ale zároveň být ukázkou moderních didaktických pomůcek.
Didaktické zpracování učiva o Ekonomické integraci pro obchodní akademie
Kolářová, Sandra ; Králová, Alena (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou didaktického zpracování učiva o ekonomické integraci pro obchodní akademie. Cílem práce je přinést v praxi použitelné výstupy, které by zjednodušily učitelům přípravu a výuku tohoto tematického celku. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část je věnována studiu platných zákonů, rámcových a školních vzdělávacích programů, které by měly sloužit k definování požadavků a předpokladů nutných pro výuku tohoto tematického celku. Praktická část následně čerpá z vyvozených teoretických závěrů. V úvodu praktické části je představen výkladový text o ekonomické integraci a Evropské unii. Dále je pozornost zaměřena na vytvoření databáze otázek a úkolů sloužících k procvičování a hodnocení znalostí studentů. V návaznosti na tyto materiály jsou představeny výsledky dotazníkového šetření, které bylo provedeno mezi učiteli a studenty Karlínské obchodní akademie v Praze 8, kterým byly výstupy práce poskytnuty k připomínkování. Práce je ukončena závěrem spojeným s doporučením a postřehy získanými v průběhu psaní této diplomové práce.
Finanční gramotnost studentů na sportovně zaměřených středních školách
Belán, David ; Králová, Alena (vedoucí práce) ; Holečková, Lenka (oponent)
Předmětem mé bakalářské práce je zjištění stavu finanční gramotnosti studentů sportovně zaměřených středních škol. Bakalářská práce se skládá zteoretické a empirické části. V teoretické části se zabývám integrací finanční gramotnosti do vzdělávacích programů v České republice. Popisuji pojem finanční gramotnost, jeho význam, strukturu a instituce, které ji zaštiťují. Zjišťuji výsledky průzkumů o stavu finanční gramotnosti. V empirické části analyzuji implementaci učebních plánů a vzdělávacích oblastí z rámcových vzdělávacích programů do školních vzdělávacích programů. Zkoumám aktuální stav a rozdíl finanční gramotnosti studentů třetího ročníku na dvou sportovně zaměřených gymnáziích. Zjistil jsem, že úroveň finanční gramotnosti studentů závisí na množství a úrovni vyučovaných předmětů, zaměřených na vzdělávací oblasti obsahující finanční vzdělávání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 KRÁLOVÁ, Adéla
7 KRÁLOVÁ, Alena
1 KRÁLOVÁ, Alexandra
13 KRÁLOVÁ, Andrea
2 KRÁLOVÁ, Aneta
6 KRÁLOVÁ, Anežka
1 Králová, Adriana
9 Králová, Adéla
1 Králová, Alice
1 Králová, Alžběta
13 Králová, Andrea
6 Králová, Anežka
15 Králová, Anna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.