Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 321 záznamů.  začátekpředchozí238 - 247dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fejetony Ludvíka Vaculíka
Chalupský, Radek ; Kubíček, Tomáš (vedoucí práce) ; Mocná, Dagmar (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá fejetonistikou Ludvíka Vaculíka, jednoho z předních současných autorů tohoto žánru. První část je věnována souhrnu pokusů o literárně teoretické vymezení fejetonu od jeho počátků až po současnost. Druhá část obsahuje vlastní interpretační analýzu, která je rozdělena do tří kapitol podle jednotlivých tematických oblastí. Do třetí části je zařazen rozhovor s autorem. Čtvrtá část představuje vlastní pokus o fejeton ve stylu Ludvíka Vaculíka. Klíčová slova: fejeton, interpretační analýza, Ludvík Vaculík, rozhovor
Nefinanční motivace pracovníků ve školství a komerční sféře
Hassman, Jaroslav ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Cílem bakalářské práce je "Porovnání nefinanční motivace pracovníků ve školství a komerční sféře". Konkrétními zástupci školství byly pro porovnání zvoleny "Základní školy" a za zástupce komerční sféry "Obchodní společnosti z oblasti IT". Práce je rozdělena do několika částí. První část je zaměřena na vymezení teoretických pojmů týkajících se motivace, stimulace lidských zdrojů a jsou zde zmíněny hlavní teorie týkající se motivace. Další část "metodologická" je zaměřena na popis výzkumné strategie a postupu sběru a vyhodnocení získaných dat. Následuje část "analytická" ve které jsou vyhodnoceny výsledky výzkumu, který byl prováděn osobně dotazníkovým šetřením s využitím možnosti doplňujících otázek v rámci polo strukturovaného rozhovoru. Závěr je koncipován, jako slovní shrnutí získaných poznatků, získaných z dotazníků a následných rozhovorů, v rámci porovnání nefinanční motivace pracovníků ve školství a komerční sféře a nabízí možnost nového pohledu na využití stávajících motivačních nástrojů v obou sférách.
Politické vzdělávání na 1.stupni ZŠ jako rozvíjení dětských porozumění politice
Vojtíšková, Johana ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce je navrhnout možnosti efektivní výuky politických témat v primární škole. V teoretické části je uveden přehled literatury a organizací, které se týkají politického vzdělávání žáků na prvním stupni. Dále je zde analyzován Rámcový vzdělávací program a učebnice prvouky a vlastivědy. Ve druhé části je popsána příprava a realizace kvalitativního výzkumu, který se uskutečnil formou polostrukturovaných rozhovorů se žáky pátého ročníku. Těžiště praktické části spočívá v prezentaci a interpretaci takto získaných dat. V samotném závěru práce dochází k naplnění stanoveného cíle, tedy k navržení učebních aktivit vedoucích žáky k hlubšímu porozumění politice.
Ředitel základní školy a jeho potřeby adaptace na profesní roli
Valentová, Hana ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Masáková, Václava (oponent)
V předkládané diplomové práci se zabývám procesem adaptace ředitelů základních škol na svoji pracovní pozici. V teoretické části jsem se zaměřila na představení školy jako systému, na specifika školství a jeho řízení, na práci ředitelů škol a na proces adaptace pracovníků ve školství. V praktické části jsem se zabývala začátkem ředitelské kariéry a procesem adaptace ředitelů na tuto profesní roli. Hledala jsem jevy, které jsou pro začátek ředitelské kariéry typické, jak ovlivňují samotný proces adaptace ale i zbytek ředitelovi kariéry. Pro získání potřebných dat jsem zvolila kvalitativní výzkum, konkrétně formu rozhovorů, které jsem provedla s deseti řediteli základních škol v Praze a v Kraji Vysočina. Klíčová slova: škola, ředitel základní školy, adaptace, rozhovor
Štefánikova hvězdárna - posledních 45 let očima jejích pracovníků
Studená, Lenka ; Vaněk, Miroslav (vedoucí práce) ; Petráš, Jiří (oponent)
Hlavními cíli práce je přiblížit prostředí Štefánikovy hvězdárny a zároveň rozšířit poznatky o její bohaté historii, především té nedávno minulé. Nosnými pilíři tohoto poznání se staly rozhovory s pracovníky, kteří na Štefánikově hvězdárně působili v době takzvané normalizace, případně i dříve, z nichž někteří zde působí dodnes. Vedení rozhovorů probíhalo metodou orální historie. Práce se opírá rovněž o dostupnou literaturu, která se dotýká především metodologie, dále pak o články v novinách, které se vztahují k historii hvězdárny, případně významným událostem. Text se primárně zaměřuje na prožitky a pocity jednotlivých narátorů a kromě toho, že práce prezentuje jejich přímá svědectví, jsou zde detailně rozpracovány tematické okruhy, které se týkají odborné činnosti, vztahů, vnímání let 1968 a 1989 a dále promítání filmů o programu Apollo. Cílem práce není dospět k jednoznačným závěrům, ale snaží se promítnout prožitky narátorů do historického kontextu, případně je vysvětlit a zároveň nahlédnout do pracovního života zaměstnanců Štefánikovy hvězdárny. Klíčová slova: Štefánikova hvězdárna, demonstrátor, astronomie, normalizace, orální historie, rozhovor
Kvalita terénní pečovatelské služby z pohledu uživatele
Slaná, Petra ; Štegmannová, Ingrid (vedoucí práce) ; Wichsová, Jana (oponent)
Petra Slaná ABSTRAKT Magisterská práce s názvem "Kvalita terénní pečovatelské služby z pohledu uživatele" se zabývá otázkami kvality pečovatelské služby. Jejím cílem bylo zjistit, co konkrétně uživatelé od kvalitní služby očekávají. Na základě provedeného kvalitativního výzkumu a poznatků získaných z praxe bylo rovněž cílem vytvořit metodiku pro zjišťování spokojenosti uživatelů terénní pečovatelské služby. Práce je tvořena dvěma částmi, teoretickou a empirickou. Teoretická část obsahuje vymezení stáří a seniorského věku, přibližuje problematiku stárnutí, soběstačnosti a potřeb člověka ve vyšším věku. Popisuje trendy demografického vývoje, ve kterých se odráží stárnutí populace. Zaměřuje se na sociální služby obecně, jejich definici, druhy a formy. Nastiňuje podobu sociálních služeb využívaných zejména seniory a to jak u nás, tak ve vybraných státech Evropské unie. Zahrnuje pojednání o komerčních systémech řízení kvality a popis systémů řízení kvality, které jsou využívány v oblasti služeb. Teoretickou část práce uzavírá přehled faktorů podmiňujících spokojenost uživatele. Cílem výzkumné části práce bylo definování okruhů, které mohou být pro uživatele významnými kritérii, podle kterých posuzují kvalitu poskytované služby. Pro dosažení tohoto cíle byla zvolena kvalitativní výzkumná metoda. Empirická část se...
Integrace dětí se zrakovým postižením do hodin tělesné výchovy
Koudelková, Adéla ; Prokešová, Eva (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název práce: Integrace dětí se zrakovým postižením do hodin TV Cíle práce: Hlavním cílem práce je vhled do problematiky integrace zrakově postiženého žáka do hodin tělesné výchovy v běžné třídě základní školy. Zjišťuji, jak se žák se zrakovým postižením cítí v hodinách TV a jak si myslí, že je vnímán svým okolím? Dílčím cílem výzkumu je zjistit, jak se v konkrétním případě žáka se zrakovým postižením zdařila integrace do běžné ZŠ, jak se na ní podílely a jak ji ovlivnily zúčastněné osoby. Rovněž chci zjistit, v jaké míře se taková integrace stává náročnou pro osoby, které se na ní podílejí. Metoda: Kombinování techniky rozhovoru, dlouhodobého pozorování a analýzy dat z pedagogické dokumentace v rámci případové studie žáka. Výsledky: Žák se zrakovým postižením byl úspěšně adaptován v procesu integrace v tělesné výchově běžné základní školy. Důkazem jsou pozitivní výsledky a pokroky integrovaného žáka. Výsledky však poukazují na problém integrace na 1.stupni, způsobený nedostatečnými kompetencemi pedagogů. Problémem se jeví nejednotný přístup k dítěti a potažmo i k integraci u zúčastněných osob. V takové míře je pak integrace náročnou nejen pro osoby integrující, ale také má negativní dopad na dítě. Klíčová slova: zrak, zrakové postižení, zrakové vady, integrace, inkluze, vzdělávání, sport, výchova,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 321 záznamů.   začátekpředchozí238 - 247dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.