Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Potřeby a zkušenosti rodin s dítětem se spinální muskulární atrofií - současná situace a výzvy pro systém sociálních a zdravotních služeb v ČR
Schagererová, Iveta ; Štegmannová, Ingrid (vedoucí práce) ; Tichá, Růžena (oponent)
Práce se zabývá situací rodin, ve kterých se narodilo dítě se spinální muskulární atrofií. Toto vzácné genetické onemocnění závažně postihuje nervosvalovou soustavu dětí a zkracuje délku jejich života. V nejzávažnějších typech dochází k selhání dechových funkcí již v prvním roce dítěte. Tato práce se zaměřuje na to, jakou podporu nabízí těmto rodinám systém sociálních a zdravotních služeb v České republice. Dále zkoumá, jaké jsou potřeby těchto rodin a do jaké míry je systém schopen je saturovat. Významným prvkem je tu vnímání kvality péče z hlediska rodin v roli pacienta. Výzkum byl realizován za použití kvalitativních výzkumných metod, tou hlavní bylo polostrukturované interview mapující cestu rodin systémem sociálních a zdravotních služeb. Práce pak porovnává zjištěné zkušenosti rodin s teoriemi, legislativou a dalšími normativními rámci a navrhuje opatření pro zvýšení spokojenosti rodin se službami, které s ohledem na onemocnění dítěte využívají. Klíčová slova: spinální muskulární atrofie, vzácná onemocnění, autonomie pacienta, péče orientovaná na pacienta, cesta pacienta systémem služeb, kvalita péče.
Jednání obchodních zástupců farmaceutických společností očima farmaceutických asistentů.
Hutarová, Edita ; Štegmannová, Ingrid (vedoucí práce) ; Trpišovský, Milan (oponent)
Etické chování je neoddělitelnou součástí podnikatelského života a může mít zásadní vliv na firemní kulturu v obchodních společnostech a na jejich komunikaci s klienty. Cílem této práce bylo zjistit jak je vnímáno jednání obchodních zástupců farmaceutických firem farmaceutickými asistenty v lékárnách, popsat etické aspekty v této oblasti, a následně navrhnout doporučení pro úpravu vnitřních pravidel, hodnot či etického kodexu ve vybrané farmaceutické společnosti. K naplnění tohoto zadání došlo realizací kvalitativního výzkumu, s cílem analyzovat a hlouběji popsat, jak farmaceutičtí asistenti v lékárnách vnímají jednání obchodních zástupců farmaceutických firem. Aby se eliminovaly zjištěné okolnosti v tomto oboru, je navrženým doporučením pro vybranou společnost důkladná informovanost o etických zásadách a také je navrženo začlenění technik do vzdělávacího programu společnosti, které se zaměřují na empatii. Závěrem lze konstatovat, že dodržování etických zásad a správnou firemní kulturu ve společnosti lze považovat za klíčové v souvislosti s úspěšnou spoluprácí mezi obchodním zástupcem a lékárnou.
Mapování zátěže u pracovníků v sociálních službách v domovech pro seniory
Holasová, Lenka ; Štegmannová, Ingrid (vedoucí práce) ; Truhlářová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na mapování zátěže pracovníků v sociálních službách (neboli formálních pečovatelů), zvláště na zmapování klíčových kategorií ovlivňujících výši zátěže. Cílem diplomové práce je definovat kategorie/oblasti zátěže u pracovníků v sociálních službách pracujících v domovech pro seniory na standardních odděleních a na odděleních se zvláštním režimem, kde jsou specificky umístěni uživatelé s diagnózou demence. Sekundárním cílem je i zjistit, zda se objevují rozdíly ve vnímání zátěže na odděleních, případně v čem se zátěž na těchto odděleních liší. Na základě závěrů práce pak budou formulována doporučení pro management zařízení. Výzkum proběhne v jednom zařízení domova pro seniory, který je tvořen standardním oddělením a oddělením se zvláštním režimem. Respondenty budou pracovníci v sociálních službách z obou oddělení v domově. Klíčová slova Formální pečovatel, zátěž pečovatele, pracovník v sociálních službách, domov pro seniory, nástroje měřící zátěž
Problematické aspekty individuálního plánování v konkrétním domově pro seniory
Krupičková, Kamila ; Štegmannová, Ingrid (vedoucí práce) ; Furmaníková, Lada (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou současného stavu individuálního plánování sociální služby v konkrétním domově pro seniory. Téma je zaměřeno na rozkrytí příčin dílčích neúspěchů v procesu individuálního plánování z pohledu klíčových pracovníků. Hlavní výzkumná otázka, na kterou se v diplomové práci snažím odpovědět, zní: "Jaké jsou problematické aspekty individuálního plánování v konkrétním domově pro seniory?" Práce je rozdělena do dvou základních celků. V teoretické části jsem se zaměřila na legislativní ukotvení sociálních služeb včetně vymezení služby domov pro seniory, problematiku kvality v sociálních službách, principy i specifika individuálního plánování se seniory a roli klíčového pracovníka v systému individuálního plánování průběhu poskytování sociální služby. V úvodu empirické části jsem zdůvodnila výběr kvalitativní výzkumné strategie, popsala jsem techniku sběru dat, vymezení jednotky zkoumání a zjišťování, operacionalizovala jsem hlavní výzkumnou otázku a popsala jsem organizaci výzkumu. Empirická část práce obsahuje rozbor a interpretaci zjištění plynoucích z výzkumu zacíleného na analýzu dokumentů a diskusi v rámci ohniskové skupiny s klíčovými pracovníky zaměřenou na jejich zkušenosti s jednotlivými kroky individuální plánování. Na základě zjištění je v závěrečné diskusi...
Problematika náboru pacientů do klinických hodnocení
Hrubá, Dagmar ; Doskočil, Ondřej (vedoucí práce) ; Štegmannová, Ingrid (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématikou náboru pacientů do klinických hodnocení. Jde o problematiku aktuální a palčivou, která není dostatečně zakotvena ve způsobech uvažování lékařů a pacientů a v jejich způsobu komunikace a vůbec v tradičním vztahu lékař pacient, který je dosud zatížen post-socialistickým paternalismem. Formální rámec, etická pravidla hry jsou relativně nová a jejich uplatnění přináší všem účastníkům řadu dilemat, jak v konkrétním případě jednat. Volba tématu a zejména způsobu jeho uchopení je motivována i tím, že není ještě příliš odborně zpracováno či publikováno. Teoretická část práce definuje klinický výzkum a jeho fáze, seznamuje se základní terminologií vztahující se ke klinickému výzkumu a dokumenty, které s realizací klinického výzkumu úzce souvisí. Zabývá se také etickými otázkami klinického výzkumu a podrobně se věnuje problematice informovaného souhlasu, stěžejnímu dokumentu, který je nutný pro vstup pacienta do klinické studie. V neposlední řadě je jedna kapitola teoretické části věnována problematice zdravotní gramotnosti, neboť její úroveň u účastníků (pacientů) klinického výzkumu je významná pro pochopení významu celého procesu klinického výzkumu a rozhodování o účasti. Empirická část práce je rozdělena na dvě části. První část tvoří rozhovory s lékaři. Díky rozhovorům...
Proces hodnocení zaměstnanců v organizační složce příspěvkové organizace
Březinová, Pavlína ; Furmaníková, Lada (vedoucí práce) ; Štegmannová, Ingrid (oponent)
Diplomová práce má charakter případové studie a její obsah jsem zaměřila na procesy hodnocení, vzdělávání a odměňování zaměstnanců v organizační složce příspěvkové organizace. V úvodní části věnuji pozornost názorům odborníků na personální řízení s akcentem na sledované oblasti. Zvláštní důraz kladu na proces hodnocení, jeho metody, hodnotící kritéria, klasifikaci, osobnost hodnotitele a vlastní průběh setkání hodnotitele s hodnoceným. Dále jsem se zaměřila na vzdělávání a odměňování pracovníků jako na procesy navazující na hodnocení. V oblasti vzdělávání mě zajímal pohled odborníků na identifikaci potřeb vzdělávání, jeho plánování a vyhodnocování výsledků. Na odměňování jsem nahlížela jako na jeden z nejefektivnějších nástrojů motivování pracovníků v souvislosti s převedením hodnocení na odměňování. V aplikační části diplomové práce jsem provedla hloubkovou analýzu stávající úrovně procesu hodnocení a procesů na něj navazujících - vzdělávání a odměňování pracovníků ve sledované organizační složce. Pro získání relevantních dat jsem použila dvě metody: analýza dokumentace a rozhovory. Údaje získané z písemných dokumentů a rozhovorů jsem porovnávala s poznatky získanými z odborné literatury. Interpretací analyzovaných dat vznikly výstupy, které se staly východiskem pro navržení postupů v oblasti...
Zavedení procesu individuálního plánování průběhu sociální služby v domově pro seniory
Procházková, Martina ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Štegmannová, Ingrid (oponent)
Tématem práce je zavedení procesu individuálního plánování sociální služby do zařízení sociální péče domova pro seniory. Proces je zasazen do legislativy sociálních služeb České republiky, která po roce 2007 dostála komplexních změn. Práce obsahuje strategický plán, jak takový proces v zařízení zrealizovat. Ve výzkumné části je popsáno, jak se vybraným pracovníkům individuální plánování služby podařilo v zařízení zavádět. Kvalitativními metodami výzkumu bylo sledováno, jak pracovníci zavádění individuálního plánování prožívali a jak se vyvíjeli jejich postoje a chování. Dále byly pomocí dotazníků sledovány dopady procesu na spokojenost uživatelů před a po zavedení individuálního plánování. Výzkum přinesl podněty pro vznik metodiky individuálního plánování v organizaci. KLÍČOVÁ SLOVA Domov pro seniory, Zákon o sociálních službách, Standardy kvality sociálních služeb, individuální plánování průběhu sociální služby, vzdělávání zdravotnických a sociálních pracovníků, metodika individuálního plánování.
Kvalita terénní pečovatelské služby z pohledu uživatele
Slaná, Petra ; Štegmannová, Ingrid (vedoucí práce) ; Wichsová, Jana (oponent)
Petra Slaná ABSTRAKT Magisterská práce s názvem "Kvalita terénní pečovatelské služby z pohledu uživatele" se zabývá otázkami kvality pečovatelské služby. Jejím cílem bylo zjistit, co konkrétně uživatelé od kvalitní služby očekávají. Na základě provedeného kvalitativního výzkumu a poznatků získaných z praxe bylo rovněž cílem vytvořit metodiku pro zjišťování spokojenosti uživatelů terénní pečovatelské služby. Práce je tvořena dvěma částmi, teoretickou a empirickou. Teoretická část obsahuje vymezení stáří a seniorského věku, přibližuje problematiku stárnutí, soběstačnosti a potřeb člověka ve vyšším věku. Popisuje trendy demografického vývoje, ve kterých se odráží stárnutí populace. Zaměřuje se na sociální služby obecně, jejich definici, druhy a formy. Nastiňuje podobu sociálních služeb využívaných zejména seniory a to jak u nás, tak ve vybraných státech Evropské unie. Zahrnuje pojednání o komerčních systémech řízení kvality a popis systémů řízení kvality, které jsou využívány v oblasti služeb. Teoretickou část práce uzavírá přehled faktorů podmiňujících spokojenost uživatele. Cílem výzkumné části práce bylo definování okruhů, které mohou být pro uživatele významnými kritérii, podle kterých posuzují kvalitu poskytované služby. Pro dosažení tohoto cíle byla zvolena kvalitativní výzkumná metoda. Empirická část se...
Vliv dávek v hmotné nouzi na motivaci snahy klienta úřadu práce k začlenění se do pracovního procesu
Kudláková, Anna ; Tomeš, Igor (vedoucí práce) ; Štegmannová, Ingrid (oponent)
NÁZEV: Vliv dávek v hmotné nouzi na motivaci snahy klienta úřadu práce k začlenění se do pracovního procesu AUTOR: Bc. Anna Kudláková, DiS. KATEDRA: Katedra řízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacích VEDOUCÍ PRÁCE: prof. JUDr. Igor Tomeš, CSc. Obsahem diplomové práce je zmapování tématu nezaměstnanosti na našem území nejen z hlediska historického vývoje, sociálních, ekonomických a společenských podmínek osob bez zaměstnání. Základním cílem práce je zjistit vliv dávek v hmotné nouzi v závislosti na snaze klientů úřadů práce o začlenění se do pracovního procesu. V práci se autorka především snažila zjistit, zda je pasivní politika zaměstnanosti (tedy možnost pobírání dávek v hmotné nouzi) efektivní a pokusila se objasnit hlavní příčiny dlouhodobé nezaměstnanosti a její dopady na jedince. Kladla si za cíl zjistit, zda má pobírání dávek v hmotné nouzi pozitivní vliv na klienty úřadů práce, či zda je spíše demotivující pro snahu případného začlenění se do pracovního procesu. Diplomovou prací se snažila odpovědět na otázku, zda je pobírání dávek v hmotné nouzi jedním z důvodu vzniku cyklu chudoby. Klíčová Slova: Úřad práce, zaměstnanost, pasivní politika zaměstnanosti, druhy nezaměstnanosti, klient, dávky v hmotné nouzi
Zvyšování kvality sociální služby domova pro seniory v Karviné
Mrlina, Rostislav ; Štegmannová, Ingrid (vedoucí práce) ; Tomšů, Lena (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou standardů kvality poskytovaných služeb, konkrétně zvyšováním kvality sociálních služeb Domova pro seniory v Karviné. Cílem práce bylo zjistit, jak se projevuje subjektivní vnímání pracovníků ohledně způsobu poskytování sociálních služeb na základě jejich poslání, zásad poskytování služeb, osobních cílů uživatelů služby a jejich chování a postojů. Teoretická část je zaměřena na definování kvality, a to v souvislosti s kvalitou poskytovaných služeb domova pro seniory, měření a zvyšování kvality sociálních služeb. Dále se zabývá přístupy zaměřené na člověka jako model, který může být vodítkem "dobré" služby v návaznosti na možné důkazy o zvýšení kvality poskytovaných pobytových služeb pro osoby vyššího věku. Ty vycházejí především ze standardů kvality poskytovaných služeb. Postoje a chování pracovníků jsou sledovány v rámci empirické části ve vybraných situacích, které jsou v organizaci považovány z hlediska přímé péče a ochrany práv uživatele za rizikové. Na základě výsledků z ohniskových skupin jsou vytvořena doporučení, která mohou být základem pro změny v pojetí kvality v dané pobytové sociální službě a nastavení programu jejího zvyšování. Klíčová slova: Sociální služby, domov pro seniory, kvalita, měření kvality, zvyšování kvality, kvalita života seniorů,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Štegmannová, Ingrid,
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.