Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23,531 záznamů.  začátekpředchozí23522 - 23531  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.67 vteřin. 

Pojetí naděje v pastorační práci
Španihelová, Lenka ; Jandejsek, Petr (vedoucí práce) ; Martinek, Michael (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na pojetí naděje v pastorační práci. Nejprve je čtenář seznámen s historií sociální práce a vznikem pastorační práce. Jsou zde představeny modely pastorační práce a dále je vymezen pojem pastorační práce jako součást sociální práce. Ve druhé části je vymezen pojem beznaděje, poté pojem naděje a její souvislost a využití v pastorační práci. Naděje je představena z pohledu pozitivní psychologie a z pohledu křesťanství. Jednotlivé teoretické části jsou doplňovány citacemi z dotazníků od pastoračních pracovníků. Tyto citace mají za cíl podpořit teoretické výroky a dodat jim platnost. Ve třetí je zpracován význam naděje a smyslu života pro pastorační práci. Smysl života je zpracován z pohledu logoterapie a Viktora E. Frankla. Cílem práce je představit naději jako důležitou součást pastorační práce a ukázat, jak je možné s ní v pastorační práci účinně pracovat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Implementace PMBOK
Pinkas, Miroslav ; Chocholatý, Drahomír (vedoucí práce) ; Chlapek, Dušan (oponent)
Cílem této bakalářské práce je přestavit implementaci metodiky řízení projektů v podniku, navrhnout moţnou podobu tohoto procesu a zároveň do metodiky zakomponovat koncept jejího rozvoje. V rámci toho poskytnu uţivatelům praktickou ukázku některých výstupů tohoto procesu. Jako základní východisko pro budování metodiky řízení projektů v podniku budou pouţity významné standardy projektového řízení PMBOK a OPM3. Cíle práce bude dosaţeno prostřednictvím vyuţití nastudovaných poznatků z analyzovaných standardů. Postup implementace a ukázky výstupů představují z velké části kreativní činnost tvořenou na základě vlastních myšlenek při respektování doporučení z odborné literatury a článků. Obsah by měl poslouţit členům managementu organizací i všem zájemcům o projektový management a ukázat jim moţnosti implementace metodiky řízení projektů pomocí best practises disciplíny. V úvodu nejprve vysvětlím pojmy týkající se projektového řízení. Následně představím koncept projektů jakoţto výkonnou sloţku naplnění podnikové strategie a dosahování cílů podniku. Další dvě kapitoly patří standardům PMBOK a OPM3. Poté následuje vymezení metodiky řízení projektů a jejího rozvoje pomocí navrţeného rámce projektového řízení. V závěrečné části práce se pak nachází ukázka výstupů implementace projektové metodiky a konceptu jejího rozvoje.

Integrace dětí s ADHD na 1. stupni základní školy
Hlubocká, Ivana ; Mužáková, Monika (oponent) ; Strnadová, Iva (vedoucí práce)
Cílem mé diplomové práce bylo sledování vzájemných vztahů ve třídě mezi dítětem s ADHD a jeho spolužáky a popsání verbální i neverbální komunikace mezi sledovaným žákem ADIID a učitelem. Myslím, že pomocí výzkumných metod, jež jsem si zvolila, se mi podařilo dané cíle splnit. Výhodou pro mě byla dlouhodobá možnost sledování třídy z různých úhlů pohledů, v nejrůznějších situacích i prostředích, což se poté prolnulo i do celkového hodnocení mnou sledovaných dětí s ADHD. Spolupracovala jsem s rodiči, s kolegyněmi, s celým třídním kolektivem a i s chlapci s ADI ID samotnými. Ve své diplomové práci jsem hledala odpovědi na tyto otázky: Jakým způsobem vnímají spolužáci dítě s ADHD při vyučování? Jakým způsobem učitel postupuje v hodině, kdy není možné z časových důvodů a náročnosti učiva individuálně přistupovat k dítěti s ADHD? Odpověď na první otázku jsem hledala metodou dotazníků, kterou jsem popsala výše, a metodou vlastního pozorování žáků. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že oba chlapci nejsou v dívčím kolektivu příliš oblíbeni, dívky uváděly jména obou chlapců v odpovědi na otázku, kdo jim ve třídě ubližuje. Všechna děvčata je vnímají jako rušivé elementy, kvůli nimž se musí často ve výuce čekat. Žádná dívka neuvedla tyto chlapce mezi svými nejoblíbenějšími spolužáky. Chlapci byli v odpovědích jen málo...

Sociální služby pro lidi s autismem a jejich rodiny v Praze
Prokopičová, Lucie ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Jirků, Lucie (oponent)
Téma sociální služby pro lidi s autismem jsem zvolila proto, že jako osobní asistent dětí s poruchou autistického spektra vnímám, jak velice chybí rodičům těchto dětí informace o službách, které by jim mohly usnadnit a pomoci při péči o jejich děti. Rodiče se často ptají: "A nevíte o nějaké škole?" nebo "Neznáte nějaký kroužek?", "Myslíte, že by byla hippoterapie vhodná i pro mého syna?" apod. Jako pracovník občanského sdružení APLA Praha, Střední Čechy, o. s. jsem měla povědomí o některých zařízeních, především z oblasti školství. A to proto, že řada asistencí začíná vyzvedáváním dítěte ze školy. Neměla jsem však celkový přehled, a proto jsem dospěla k závěru, že by bylo dobré zmapovat sociální služby pro tuto klientelu na území hlavního města Prahy. Služby jsem si roztřídila do pěti základních kategorií: psychologická péče, zdravotnictví, školství, zaměstnávání a bydlení a problematiku sociálního zabezpečení, v níž je obsažen nový zákon o sociálních službách a možné výhody, které lze uplatnit. Poté jsem hledala adresáře zařízení, která by mohla s touto klientelou pracovat. Adresáře jsem našla na stránkách Ministerstva práce a sociálních věcí, Ministerstva školství a tělovýchovy, Městského centra sociálních služeb a prevence a v knize Poruchy autistického spektra PhDr. Kateřiny Thorové, Ph.D. Kromě toho...

Politika Eduarda I. na Britských ostrovech a ve Francii
Kovaříková, Šárka ; Drška, Václav (vedoucí práce) ; Nejedlý, Martin (oponent)
Eduard I. vládl v Anglii třicet pět let. Autoři středověkých kronik o něm mluví jako o výborném panovníkovi, schopném válečníkovi a politikovi. Moderní historici píší o mnoha problémech a válkách, které musel vyřešit či vybojovat, většinou úspěšně. Anglie Eduarda I. měla dvě vnější části - Wales a Irsko. Wales byl rozdělen mezi mocné barony, kteří museli anglickým králům skládat homagium. V rozmězí let 1272 a 1307 ve Walesu vypukla tři povstání vedená místními magnáty. Po posledním z nich, které proběhlo roku 1292, byl Wales Angličany plně dobyt. O Irsku se předpokládalo, že je zcela pod anglickou nadvládou; Eduard tento ostrov nikdy nenavštívil ani nebyl nucen tam poslat armádu. Ve 13. století existovala na Britských ostrovech dvě království - Anglie a Skotsko. Angličtí králové se snažili získat v severnější zemi vliv; skotští králové jim měli skládat homagium. Sporným bodem bylo, zda tato přísaha byla skládána za celé Skotsko nebo pouze za země, které skotský král držel v Anglii. Roku 1290 místní královská dynastie vymřela a Eduard I. se chopil příležitosti. Vybral nového panovníka a poté, co Jan Balliol nesplnil své údajné povinnosti vůči Anglii, Eduard do Skotska vtáhl v čele armády. Vojenská tažení, především díky odporu v severní části království, probíhala až do konce Eduardovy vlády. Skotsko nebylo...

Barokní tvář české krajiny
Rysová, Dagmar ; Ortová, Jitka (vedoucí práce) ; Soukup, Václav (oponent)
Téma barokní kultury mě provází již několik let. Nejprve jsem se zajímala především o barokní umění, zejména pak o italské a české barokní sochařství. Poté jsem tuto oblast začala vnímat ve spojitosti s vývojem barokních zahrad. Během let jsem sbírala veškeré materiály a publikace týkající se období baroka vůbec. Až v posledních dvou letech jsem se zaměřila na užší oblast barokní kultury, a to české kulturní krajiny studované z hlediska domova a obytnosti. Právě v tom vidím hlavní změnu a vývoj mé dosavadní práce, ve které jsem se snažila najít především obecné rysy barokní kultury a hlavní činitele jejího vzniku. Téma vývoje kulturní krajiny není v oboru kulturologie zcela nové. Ve svých diplomových pracích se jím zabývali např. Pavel Hájek či Lenka Tvrdková. Hlavním cílem mé práce bylo prozkoumat vztah barokního člověka k české kulturní krajině, vyhledat faktory, které přispěly k jeho pocitu bezpečí a domova, pochopit vliv barokní spirituality a její místo v krajině, definovat vztah mezi geomorfologií a barokní urbanizací, která v souznění s přírodou hledala účel pro místo a respektovala reliéf krajiny, a na konkrétních příkladech významných českých oblastí deklarovat nový typ barokního uspořádání prostoru. V práci je uplatňován interdisciplinární přístup, neboť ke studiu tak široké oblasti, jakou je...

Využití interaktivní tabule na II. stupni základní školy
Jenčíková, Štěpánka ; Koťa, Jaroslav (oponent) ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce)
Není snad učitele, který by si nevšiml, jaké velké změny přinesl rozvoj výpočetní techniky v devadesátých letech minulého století do našeho školství. Nicméně pro mě osobně znamenal zásadní průlom v mé práci učitele až příchod interaktivní tabule, která pomocí animací, videa, interaktivních cvičení a příkladů dokáže udělat výuku velmi zajímavou právě pro generaci žáků 21. století. Interaktivní tabule mi umožňuje připravit si zajímavé vyučovací hodiny s využitím moderní techniky. Své hodiny si připravuji na PC a poté už jen stačí, když aktualizuji a přizpůsobuji připravené hodiny podle momentálních potřeb výuky. Není tak možné, abych zapomněla kazetu, videokazetu či jiné pomůcky na vyučování, protože mám vše potřebné na vyučovací hodinu již předem připravené v počítači. Své vlastní prezentace a samostatné práce mých žáků si také mohu okamžitě ukládat do PC a mít je v záloze pro případné další využití. Dnešní generace žáků má v oblibě cokoliv elektronického a právě využití interaktivní tabule může sloužit učiteli jako vhodná pomůcka k tomu, aby žákům ukázal, že elektronika není jen k hraní válečných her a chatování po ICQ, ale že může být efektivním nástrojem k jejich učení a pomáhat jim účinně osvojovat si a rozvíjet klíčové kompetence vymezené v RVP a ŠVP jednotlivých základních škol.

Desetiletí slučování, rozlučování a změn hranic obcí politického okresu smíchovského 1919-28 (realizované i nerealizované projekty)
Boubín, Jiří ; Semotanová, Eva (oponent) ; Hlavačka, Milan (vedoucí práce)
Předmětem předkládané práce jsou územní změny v obcích, jeden z neprávem poněkud opomíjených feno-ménů první republiky. Přitom se jednalo o jev v této době v českých zemích velice rozšířený, ba mohli bychom říci masový. I když počty realizovaných sloučení, rozloučení a změn obvodů obcí v prvním desetiletí existence samostatného československého státu jdou do stovek a dokonce se blíží až k magické tisícovce, nebyla jim do-sud věnována patřičná pozornost. Právě tato okolnost vedla k výběru tohoto tématu, které zároveň tvoří samo-statnou kapitolu našich správních dějin. Šlo o procesy společností ostře sledované, jež se tu více tu méně promít-ly do života téměř každého obyvatele obce, která takovou změnou prošla. Ale i tam, kde zůstalo pouze u žádosti, měl zahájený proces po nějaký čas značný vliv na život v obci a také na vzájemné vztahy se sousedním celkem či celky, jež měla požadovaná změna "zasáhnout". Už samotným podáním podnětu ke změně se mnohdy napros-to bezproblémové soužití lidí žijících vedle sebe v těsné blízkosti na relativně malém prostoru, ale nezřídka na katastrech dvou různých obcí, změnilo ze dne na den v rivalství, odpor, nevraživost až nenávist. Tyto negativní důsledky úspěšně i neúspěšně proběhnuvších kauz územních změn se často projevovaly ještě několik let poté. Na první pohled v sobě...

Aktivizace imobilních pacientů v různých zdravotnických zařízeních
DUCHKOVÁ, Alena
Abstrakt Ve všech vyspělých zemích klesá porodnost a snižuje se mortalita (úmrtnost) v důsledku zlepšujících se společensko-ekonomických podmínek. Stále více osob se dožívá vyššího věku, stáří se stává jevem celospolečenským. S prodlužujícím se věkem se zhoršuje zdravotní stav seniorů. Kvalitu jejich života ovlivňují specifické geriatrické syndromy, imobilizační syndrom je dokonce upoutává na lůžko a odkazuje je na pomoc druhých. Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila převážně na imobilní pacienty vyššího věku, kteří jsou hospitalizováni v nemocnicích na Odděleních následné péče a na imobilní seniory v domovech důchodců. Aktivizace imobilních klientů je velmi důležitá, alespoň částečně může nahradit chybějící rodinné soužití, jeho starosti i radosti zároveň jakákoliv smysluplná aktivita poskytuje jedinci smysl života, pocit vlastní důležitosti. Ideálem je odhalit potřeby a touhy imobilních klientů, nabídnout jim relativní aktivity a efektivně je uskutečňovat. Veliký díl této povinnosti připadá i na vlastní rodinu pacienta. Rodina však pokaždé svou úlohu nesplní, ať proto, že se starat nemůže a nebo v horším případě nechce. Aktivizace imobilních pacientů je velmi důležitá a mnohdy často zanedbávaná. Práce obsahuje v teoretické části kapitoly související s danou problematikou, tj. definice pojmů imobilita a imobilizační syndrom, příklady různých forem aktivizace, vztah a souvislosti mezi zdravím a kvalitou života pacienta . Ve výzkumné části se zabývám vlivem aktivizace na pacienta z pohledu sester, možnostmi uskutečňování aktivizačních metod v různých zdravotnických zařízeních a kvalifikací sester a jejich vztahem k aktivizaci. Cílem mého výzkumu je zjistit, zda vhodná aktivizace ovlivňuje závislost imobilního pacienta na svém okolí a zda se projeví na kvalitě pacientova života z pohledu sester. Druhým cílem mé práce bylo porovnat aktivizaci imobilních pacientů mezi různými zdravotnickými zařízeními. Vybrala jsem si k porovnání aktivizace oddělení následné péče a domov důchodců. Během výzkumu se mi potvrdila první hypotéza a to taková, že vhodná aktivizace snižuje závislost imobilního pacienta na ostatních lidech. Dle mého výzkum se potvrdila i druhá hypotéza, a to taková, že prostřednictvím aktivizační terapie dochází ke zlepšení psychosociálních podmínek pacientů v různých zdravotnických zařízeních. Pro získání potřebných údajů k dosažení cílů a zodpovězení hypotéz kvantitativního výzkumu jsem použila metodu výzkumu formou dotazníku. Dotazník byl utvořen z 18 otázek, zaměřených na aktivizaci pacientů na daných odděleních, na druhy aktivizace, na pomůcky a dostatečné podmínky k provádění aktivizace, na kvalifikovanost sester a na vliv aktivizace na kvalitu života pacienta. Dotazník byl určen pouze sestrám a byl anonymní. Výsledky jsem poté porovnávala mezi danými odděleními.

Připravenost bank na přechod na digitální bankovnictví
Šimek, David ; Stříteský, Václav (vedoucí práce) ; Vávra, Oldřich (oponent)
Diplomová práce se zabývá připraveností bank na přechod na digitální bankovnictví. Jejím cílem je představit aktuální trendy, které ovlivňují vývoj retailového bankovnictví, definici digitálního bankovnictví. Následně na základě analýzy konkurentů bank, kvalitativního výzkumu se zákazníky, workshopu se zaměstnanci banky a analýzy života zákazníka navrhnout doporučení pro banky na rozvoj obchodního modelu a zjednodušení života zákazníka tak, aby byly připravené na přechod na digitální bankovnictví. To jim poté pomůže zvýšit loajalitu svých zákazníků a zabrání poklesu příjmů.