Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Barokní tvář české krajiny
Rysová, Dagmar ; Ortová, Jitka (vedoucí práce) ; Soukup, Václav (oponent)
Téma barokní kultury mě provází již několik let. Nejprve jsem se zajímala především o barokní umění, zejména pak o italské a české barokní sochařství. Poté jsem tuto oblast začala vnímat ve spojitosti s vývojem barokních zahrad. Během let jsem sbírala veškeré materiály a publikace týkající se období baroka vůbec. Až v posledních dvou letech jsem se zaměřila na užší oblast barokní kultury, a to české kulturní krajiny studované z hlediska domova a obytnosti. Právě v tom vidím hlavní změnu a vývoj mé dosavadní práce, ve které jsem se snažila najít především obecné rysy barokní kultury a hlavní činitele jejího vzniku. Téma vývoje kulturní krajiny není v oboru kulturologie zcela nové. Ve svých diplomových pracích se jím zabývali např. Pavel Hájek či Lenka Tvrdková. Hlavním cílem mé práce bylo prozkoumat vztah barokního člověka k české kulturní krajině, vyhledat faktory, které přispěly k jeho pocitu bezpečí a domova, pochopit vliv barokní spirituality a její místo v krajině, definovat vztah mezi geomorfologií a barokní urbanizací, která v souznění s přírodou hledala účel pro místo a respektovala reliéf krajiny, a na konkrétních příkladech významných českých oblastí deklarovat nový typ barokního uspořádání prostoru. V práci je uplatňován interdisciplinární přístup, neboť ke studiu tak široké oblasti, jakou je...
Barokní tvář české krajiny
Rysová, Dagmar ; Ortová, Jitka (vedoucí práce) ; Soukup, Václav (oponent)
Téma barokní kultury mě provází již několik let. Nejprve jsem se zajímala především o barokní umění, zejména pak o italské a české barokní sochařství. Poté jsem tuto oblast začala vnímat ve spojitosti s vývojem barokních zahrad. Během let jsem sbírala veškeré materiály a publikace týkající se období baroka vůbec. Až v posledních dvou letech jsem se zaměřila na užší oblast barokní kultury, a to české kulturní krajiny studované z hlediska domova a obytnosti. Právě v tom vidím hlavní změnu a vývoj mé dosavadní práce, ve které jsem se snažila najít především obecné rysy barokní kultury a hlavní činitele jejího vzniku. Téma vývoje kulturní krajiny není v oboru kulturologie zcela nové. Ve svých diplomových pracích se jím zabývali např. Pavel Hájek či Lenka Tvrdková. Hlavním cílem mé práce bylo prozkoumat vztah barokního člověka k české kulturní krajině, vyhledat faktory, které přispěly k jeho pocitu bezpečí a domova, pochopit vliv barokní spirituality a její místo v krajině, definovat vztah mezi geomorfologií a barokní urbanizací, která v souznění s přírodou hledala účel pro místo a respektovala reliéf krajiny, a na konkrétních příkladech významných českých oblastí deklarovat nový typ barokního uspořádání prostoru. V práci je uplatňován interdisciplinární přístup, neboť ke studiu tak široké oblasti, jakou je...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.