Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,853 záznamů.  začátekpředchozí2311 - 2320dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Život rodiny s hendikepovaným potomkem
Koudelková, Petra ; Seidlová Málková, Gabriela (vedoucí práce) ; Schindler-Wisten, Petra (oponent)
Život rodiny s hendikepovaným potomkem Diplomová práce si klade za cíl obsáhnout celkový pohled na každodenní život s mentálně hendikepovanými jedinci na prahu dospělosti z pohledu rodičů. Záměrem je proniknout do prožitků, emocí a pohnutek rodičů hendikepovaných jedinců za účelem širšího objasnění kladných a záporných stránek života s postiženým. Hlavním cílem je zaměřit se na to, jaký dopad mělo na rodiče soužití s postiženým, jak ovlivnilo jejich každodenní život, životní postoje a vnímání sebe sama. Dalším úkolem je zjistit, do jaké míry se shodují a odlišují názory matek a otců postižených. Práce se skládá se ze dvou hlavních částí. Nejprve je téma ukotveno v teoretickém pozadí. Teoretická část je postavena na poznatcích odborné literatury z odpovídajících oborů. V druhé, empirické části následuje analýza a interpretace dvou po sobě následujících rozhovorů s rodiči postižených jedinců. Tato část je zpracována metodou orální historie. Součástí interpretace je i komparace s odpovídající odbornou literaturou. Na závěr je provedena diskuse zvoleného postupu a jsou zde shrnuta klíčová zjištění charakterizující život s postiženým jedincem. Život je charakterizován jako psychicky, časově a finančně náročný.
Specifika vzdělávání a rozvoje v malých organizacích - analýza spokojenosti zaměstnanců s nabídkou vzdělávání
Hladníková, Nina ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Eger, Ludvík (oponent)
Tématem diplomové práce je vzdělávání pracovníků v organizaci, tedy oblast podnikového vzdělávání. V úvodu práce vychází z popisu komplexního systému vzdělávání a oblastí vzdělávání pracovníků v organizacích. Další kapitoly jsou věnovány systému podnikového vzdělávání se zaměřením na definování přístupů organizací ke vzdělávání. Součástí jsou také podkapitoly zaměřující se na koncept strategického rozvoje lidských zdrojů. Důležitou kapitolou práce je popis procesu projektování vzdělávání pracovníků v organizacích, jejíž součástí jsou podkapitoly zaměřující se na identifikaci potřeby vzdělávání a analýzu této potřeby, plánování vzdělávání, jeho realizaci a hodnocení. Jsou zde vymezeny oblasti jako cíle vzdělávání, vybraní účastníci vzdělávání, formy a metody vzdělávacích akcí či osobnost lektora. Praktická část se věnuje popisu, rozboru a srovnání vybraných malých organizací z hlediska struktury těchto organizací a jejich systémů vzdělávání. Zahrnuje výstupy z částečně strukturovaných rozhovorů, dotazníkového šetření a případné analýzy firemních dokumentů, které se zaměřovaly na zjištění rozsahu a podoby vzdělávání ve vybraných malých organizacích a na spokojenost pracovníků s tímto vzděláváním. Záměrem práce je po teoretické stránce nastínit východiska vzdělávání pracovníků v organizacích a v...
Výchovná opatření ukládaná dětem a mladistvým s poruchami chování
Syslová, Petra ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na výchovná opatření ukládaná dětem a mladistvým s poruchami chování. Teoretická část shrnuje poznatky týkající se norem ve společnosti, psychosociálního vývoje dítěte a poruch chování u dětí a dospívajících. Dále jsou představeny možnosti sociálně pedagogické práce s dětmi a dospívajícími s poruchami chování a jednotlivá výchovná opatření ukládaná dětem a mladistvým s poruchami chování. Praktickou část tvoří kvalitativní výzkum zaměřený na zhodnocení účinnosti uložených výchovných opatření v konkrétních případech mladistvých s poruchami chování. Klíčová slova dítě, mladistvý, výchova, porucha chování, výchovné opatření, kurátor pro děti a mládež, ústavní výchova, ochranná výchova, dohled nad výchovou
The world turned upside down
Nettwallová, Dominika ; Cahlík, Tomáš (vedoucí práce) ; Krištoufek, Ladislav (oponent)
1 Abstrakt Tato bakalářská práce je věnována Číně a determinantům růstu jejího HDP. V průběhu 20. století si tato země, která původně patřila k zemím rozvojovým, dokázala vydobýt místo mezi ekonomickými giganty. Následující ekonomická analýza, skládajíc tomuto výkonu tichý obdiv, je zaměřena na rozbor jednotlivých růstových faktorů, příčiny jejich rozvoje a následný kvantitativní odhad jejich velikosti. Středobodem celé práce je pak triáda R&D, vzdělání a lidské zdroje, která se prostřednictvím několika vybraných ekonometrických metod promítá na plátno rozvoje čínské ekonomiky. Klasifikace C33, I25, J01, O15, O32, O40, O53 Klíčová slova Čína, ekonomický růst, R&D, lidské zdroje, vzdělání, analýza panelových dat E-mail autora d.nettwall@gmail.com E-mail vedoucího práce cahlik@fsv.cuni.cz
Aktivační centra - celoživotní vzdělávání dospělých osob s mentálním postižením
Máchová, Michaela ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Novotný, Josef (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou celoživotního vzdělávání dospělých osob s mentálním postižením v kurzech aktivačních center. Cílem práce je představit pilotní projekt aktivačních center jako jednu z možností celoživotního vzdělávání dospělých osob s mentálním postižením. Stručně je zde vymezena problematika mentální retardace a dospělosti osob s mentálním postižením. Popsán je současný systém vzdělávání osob s mentálním postižením v České republice s důrazem na stěžejní oblast celoživotního vzdělávání. Detailně je vymezena problematika aktivačních center. V závěru práce je představen průzkum mapující okolnosti dosavadního vzdělávání v aktivačních centrech z pohledu lektorů a metodiků. Nezbytnou součást práce tvoří rozhovory se samotnými účastníky kurzů aktivačních center. Klíčová slova Mentální retardace, dospělost, edukace, vzdělávání osob s mentálním postižením, celoživotní vzdělávání, aktivační centrum, kvalita života.
Úloha edukace při ukončování ústavní výchovy v přípravě na samostatný život
Novotná, Mariana ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Anotace: Tato diplomová práce se věnuje vzdělávání a přípravou dětí z ústavní výchovy na samostatný život. V teoretické části najdeme především okolnosti a příčiny pobytu dětí v ústavních zařízeních, funkce jednotlivých zařízení a také, jak se této přípravě jednotlivé organizace pro děti s nařízenou ústavní výchovou věnují. Nedílnou součástí je analýza jednotlivých nevládních organizací na území hlavního města Prahy, které děti v tomto směru vzdělávají a pomáhají jim s přechodem do samostatného života. Praktická část se zaměřuje na jeden ze střednědobých vzdělávacích projektů, který umožňuje svým klientům vyzkoušet si úkoly patřící k samostatnému životu v bezpečném prostředí, ještě než ústavní zařízení opustí. Praktickou část tvoří především kvalitativní výzkum provedený metodou rozhovoru, které vycházejí z cílů projektu. Výzkum zjišťuje znalosti a dovednosti klientů, které si během kurzu osvojili. Annotation: This diploma thesis is dedicated to education and training of children in institutional care to independent life. In the theoretical part we can find especially the circumstances and causes why children have to stay in institutions, the functions of individual institutions, as well as the preparation of individual organizations for children in the institutional education pay. An integral part is an...
Vliv theologicko-filosofického myšlení nejen v exaktních vědách
Follprechtová, Jana ; Hogenová, Anna (vedoucí práce) ; Lášek, Jan Blahoslav (oponent) ; Prokešová, Miriam (oponent)
NÁZEV: Vliv theologicko-filosofického myšlení nejen v exaktních vědách AUTOR: Jana Follprechtová KATEDRA: Občanské výchovy a filosofie ŠKOLITEL: Prof. PhDr. Anna Hogenová, CSc. ABSTRAKT: V této práci je snahou objevit a pokusit se charakterizovat styčné body, ve kterých se vědy potkávají a poskytnout tak podněty pro mezioborový dialog. Cílem práce není ukázat, že je nutné jejich spojení do jedné univerzální vědy. Cílem je prokázat, že je důležité znovuobnovit komunikaci mezi vědci humanitního a exaktního vzdělání, protože jejich výsledky ovlivňují naši společnost. V prvních kapitolách je použita metoda analytická, ale ve větší části práce je kladen důraz na komparaci s následnou možnou syntézou. Na tomto základě je v práci zpracována nejen filosofie R. Descarta s důsledky jeho myšlení dnes, která stojí v opozici k názorům J. A. Komenského, ale i problematika vzdělávání, jež je jednou z cest k znovuobnovení dialogu. Všechny vědy mají ontologický základ. Tím musejí vzít vážně nejen pojem stvoření, ale i antropický princip. Vědy spojuje omezenost jejich λογων, které jsou symboly, což má podnítit snahu k revizi vlastních výsledků. Otevření se světu na základě holistického přístupu k němu vede k zájmu nejen o člověka, ale přináší s sebou i ekologické povědomí, čemuž nelze porozumět bez osobního nasazení. KLÍČOVÁ...
Vzdělávání Romů v České republice zaměřené na základní školu
Barešová, Petra ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Bakalářská práce pojednává o problematice vzdělávání Romů. Cílem práce bylo na základě vlastního pozorování získat zkušenosti k sestavení brožury, která bude sloužit především studentům Pedagogické fakulty. Práce je rozdělena do tří částí. Teoretická část se zabývá historií, kulturou a tradicemi Romů, ale také jejich odlišnostmi ve vzdělávání. Ve výzkumné části jsem zjišťovala skutečný stav a podmínky realizace romského vzdělávání na vybrané Základní škole Havlíčkovo náměstí na Praze 3. Pozorování edukační reality jsem realizovala jak v přípravných ročnících, tak i u žáků prvního a druhé stupně. Metodou práce bylo pozorování v kombinaci s rozhovorem. Jelikož jsou na základní škole i romští pedagogičtí asistenti, zajímal mě i jejich názor na tuto problematiku. Praktická část bakalářské práce přinesla souhrn zjištěných skutečností o vzdělávání Romů, které byly podkladem pro vlastní informační brožuru určenou jmenované cílové skupině.
Pátrání po pohřešovaných dětech v ČR
Blažková, Adriána ; Kohnová, Jana (vedoucí práce) ; Bohuslav, Radek (oponent)
Pátrání po pohřešovaných dětech je v naší republice, ale i po celém světě velice rozšířený problém. Děti utíkají, a to buď ze strachu, který může mít různé příčiny či jenom tak, z pocitu nudy, pocitu chtít zažít dobrodružství, potřeby odněkud utéci. Dále se pátrá po dětech, které byly uneseny buď svými rodiči, nebo cizí osobou. A pak tu máme pátrání po pohřešovaných dětech, které se staly obětí trestného činu. Počet pohřešovaných dětí každoročně roste a i přes to je problém pohřešování dětí veřejností podceňován. Pokud se ztratí dítě, je to pro jeho rodinu a blízké okolí emočně velmi vypjatá situace. Cílem bakalářské práce je osvětlit laické veřejnosti problematiku pátrání po pohřešovaných dětech. Jak se zachovat, pokud situace pohřešování dítěte nastane, jak této situaci předcházet, jak správně reagovat. Práce poskytuje pohled na problematiku pátrání po pohřešovaných dětech. Na způsoby pátrání, prostředky a možnosti Policie ČR pomoci při hledání ztracených dětí. Protože, pokud se nám ztratí dítě, nikdy není času nazbyt a je důležité, co nejdříve se obrátit na skutečné profesionály, kteří jsou zde, aby pomohli. KLÍČOVÁ SLOVA pohřešování, dítě, útěk, policie, pátrání, služební psi, rodina, pátrač, intervence
Vzdělávání dospělých v poskytování laické první pomoci v historickém kontextu a současnosti
Špačková, Klára ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
NÁZEV: Vzdělávání dospělých v poskytování laické první pomoci v historickém kontextu a současnosti AUTOR: Klára Špačková KATEDRA: Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Eva Marádová, CSc. ABSTRAKT: Práce se zabývá vzděláváním dospělých v poskytování první pomoci. Teoretická část práce zpracovává vývoj vzdělávání laiků v poskytování první pomoci, studuje podmínky, možnosti a vztah dospělých osob ke vzdělávání se v poskytování laické první pomoci. Praktická část této práce zjišťuje u skupiny náhodně vybraných dospělých osob metodou dotazníkového šetření motivaci ke vzdělávání se v poskytování první pomoci, faktory ovlivňující vzdělanost osob v této oblasti a účinné a podceňované formy vzdělávání dospělých v první pomoci. Cílem práce je zmapování současných možností vzdělávání se v první pomoci, zjištění motivace lidí a společnosti ke vzdělávání se v první pomoci a analyzování podmínek pro všeobecnou vzdělanost v této oblasti. Na závěr je vysloveno doporučení pro zlepšení vzdělanosti obyvatelstva v první pomoci. KLÍČOVÁ SLOVA: laická první pomoc, zdraví, vzdělávání dospělých, vzdělávání

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 3,853 záznamů.   začátekpředchozí2311 - 2320dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.