Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 76 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vztah vlastnictví a zpravodajských obsahů. Kvantitativní obsahová analýza bilancí let 2019 a 2020 v českých médiích
Bláhová, Kateřina ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá vztah zpravodajského obsahu a vlastníků vydavatelství tištěných a online médií v České republice. V posledním desetiletí podléhá česká mediální scéna fenoménu zvaný oligarchizace, kdy dříve převážně zahraniční vlastníky postupně nahradili domácí mediální magnáti podnikající i v jiných odvětvích než v médiích. Teoretická část práce se věnuje oligarchizaci médií v zemích střední a východní Evropy a s ní spojeným hrozbám pro kvalitu žurnalistiky a demokracii jako takovou. V empirické části práce je provedena kvantitativní obsahová analýza bilančních článků uplynulých let 2019 a 2020, které vyšly v tištěných médiích pěti největších mediálních domů. Jednotkou pro analýzu je hodnotící zmínka, tedy pouze část bilančního článku, věnující se jedné události, osobnosti nebo trendu. Výsledná data byla testována nejen prostou analýzou relativní četnosti, ale jsou podrobena i Pearsonově Chí-kvadrát testu. Ten zkoumá vztahy kategoriálních proměnných. Následně byla provedena korespondenční analýza zaměřená na nejvýraznější asociace mezi mediálními domy a jednotlivými proměnnými. Z výsledků analýzy vyplynulo, že bilanční články u tří z pěti zkoumaných vydavatelství vykazují známky předpokládaných politických nebo ekonomických zájmů vlastníků. Nad rámec tohoto zjištění výsledky analýzy...
Luxusní tištěné tituly na českém mediálním trhu
Chocholová, Eliška ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Diplomová práce pojednává o současných luxusních tištěných periodikách, jež vycházejí na českém trhu a jsou určena široké veřejnosti. V rámci teoretického zázemí je nejprve představen celý soudobý trh s tištěnými tituly v České republice s důrazem na periodicky vycházející tituly. Práce se také zabývá faktory, které ovlivňují podobu těchto titulů i médií obecně, a to prostřednictvím poznatků politické ekonomie komunikace. Následně již práce přesouvá pozornost ke svému hlavnímu tématu - luxusu a luxusním časopisům. Ty jsou zasazeny do kontextu niche médií a popsány na základě dostupných charakteristik. Prostor je také věnován poznatkům o reklamě. Výzkumná část je zpracována kvalitativním postupem analýzy s částečným uplatněním postupu kvantitativního. Využito je metod kategorizace, deskripce a komparace. Přináší souhrn všech současně vycházejících luxusních periodik, jež jsou kategorizována na základě tematického zaměření, periodicity, ceny a vydavatele. Stěžejní částí je analýza deseti titulů (53x11, Můj dům, Motorbike, Dolce Vita, Bylinky Revue, SCORE, Kreativ, Vesmír, FC a dTest), u nichž je popsána a hodnocena sebeprezentace, cílový čtenář, obsah a grafické zpracování. Část analýzy se rovněž věnuje zkoumání reklamního obsahu a jeho vztahu k obsahu redakčnímu uvnitř několika luxusních časopisů....
The picture of mental illness in the print media in three central European countries
Nawková, Lucie ; Jirák, Roman (vedoucí práce) ; Bražinová, Alexandra (oponent) ; Vevera, Jan (oponent)
Pro veřejnost představují média nejdůležitější zdroj informací o duševních onemocněních. Je známo, že mediální prezentace lidí s duševními poruchami jsou často negativní a přispívají tak k jejich stigmatizaci. Na druhou stranu, média mohou hrát významnou roli při snižování míry stigmatizace, a to poskytováním adekvátních informací o tomto tématu a zapojováním se do antistigmatizačních kampaní. Až dosud nebyl vyvinut žádný standardizovaný nástroj k měření stigmatizace duševních onemocnění v tištěných médiích, který by používal operacionalizované definice. V rámci našeho projektu jsme si stanovili dva cíle: a) vytvoření standardizovaného a objektivního nástroje k měření stigmatizace duševních onemocnění v tištěných médiích, b) provedení analýzy obsahu mediálních sdělení o duševních onemocněních ve vztahu ke stigmatizaci v českém, chorvatském a slovenském tisku. Vytvoření nástroje "Picture of Mental Illness in Newspapers" (PICMIN) bylo založeno na principech obsahové analýzy, což je výzkumná technika umožňující vyvozování platných a replikovatelných závěrů z textu. Uvedený nástroj se skládá z jedenácti popisných a pěti analytických kategorií. V rámci naší studie jsme došli k těmto závěrům: ve všech třech zemích bylo zjištěno vysoké zastoupení článků se stigmatizujícím obsahem, v četnosti uvádění...
Obraz Gabriely Koukalové v tištěných médiích v období leden 2017 - červen 2019
Sedláčková, Adéla ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou mediálního obrazu Gabriely Koukalové ve vybraných tištěných médiích v období leden 2017 - červen 2019. Tento časový úsek byl určen z důvodů změn pole působnosti Gabriely Koukalové, neboť začátkem roku 2017 byla úspěšnou sportovkyní, jež sbírala četná ocenění ze světových soutěží, avšak od podzimu roku 2017 přestala závodit a kvůli kontroverzní biografii, kterou vydala v roce 2018 se nadále vrcholovému sportu nevěnovala a v roce 2019 oznámila ukončení sportovní kariéry. Cílem práce je zjistit, jak se Koukalové mediální obraz vyvíjel a čím se lišil v době kdy byla vrcholovou biatlonistkou od doby, kdy sportovat přestala. V teoretické části je uvedena role médií ve společnosti a teoretické vymezení konstrukce mediálního obrazu. V této části je obsažen i mediasport, a mediální zobrazování biatlonu a žen ve sportu. Metodologická část práce popisuje zvolený postup analýzy a způsob zaznamenávání dat. Analytická část práce se věnuje interpretaci získaných výsledků.
Mediální obraz dětských pěveckých sborů před a po "kauze Kulínský"
Vrbová, Eliška ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
Diplomová práce se zabývá mediálním obrazem dětských pěveckých sborů s ohledem na takzvanou "kauzu Kulínský". Cílem práce je zjistit, jak často a jakým způsobem česká tištěná média informují o dětských pěveckých sborech a jakou roli v referování o tématu sehrál případ, v němž byl sbormistr Bohumil Kulínský odsouzen za zneužívání členek dětského sboru Bambini di Praga. V teoretické části jsou vymezeny koncepty z oblasti mediálních teorií a rovněž teoretická východiska související s oborem sborového zpěvu. Ve výzkumné části jsou prezentovány výsledky kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy obsahu tří českých tištěných deníků Mladá fronta DNES, Lidové noviny a Právo se zaměřením na jejich pražská vydání ve dvou časových obdobích. Časová období jsou zvolena s ohledem na vývoj "kauzy Kulínský". Výzkum sleduje nejen četnost textů o dětských pěveckých sborech, ale také užívání žánrů, řazení do rubrik a vyznění textů. Sledovaná období jsou mezi sebou vzájemně porovnána. Část výzkumu se orientuje také na online média a způsob informování o úmrtí sbormistra Bohumila Kulínského. V závěru práce je zhodnoceno, zda informování o dětských pěveckých sborech v českých médiích probíhá v souladu s konceptem zpravodajských hodnot.
Vliv zadavatelů reklamy na obsah médií na příkladu motoristických časopisů
Formánek, Vojtěch ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá vliv zadavatelů inzerce na obsah tištěných českých motoristických časopisů skrze metodu kvantitativní obsahové analýzy. Ptá se tedy, zda zvýšená míra inzerce nemůže mít vliv na častější (a případně pozitivnější) referování o inzerentech v redakčních obsazích. Zkoumány jsou časopisy Svět motorů, Automobil revue a auto motor a sport. V teoretické části se zabývá tématem dvojího typu zákazníků - platících čtenářů, a platících inzerentů. Ti mohou - a dle dostupné teorie mnohdy rovněž mají - rozdílné či přímo protichůdné zájmy. Inzerent má zájem, aby se jeho produkty ukazovaly v médiu, kde inzeruje, v co nejlepším světle, naopak čtenář má zájem na tom, aby byl co nejobjektivněji zpraven o kvalitě produktů, o kterých v časopise čte. Teoretický základ vychází zejména z McQuaila (2009) a Jiráka a Köpplové (2015), kteří se dilematu dvou zákazníků obsáhle věnují. Prostor je věnován také několika zahraničním pracím na podobné téma, které jej zkoumaly například v kontextu italských módních časopisů. Samotný výzkum je postaven na výzkumných otázkách, které se ptají jak na možnou korelaci množství inzerce a redakčního obsahu (a jeho tonality), tak také na možný nepřímý vliv inzerentů směrem k nastolování témat, kterým se média věnují.
Lesk a bída DTP: desktop publishing a běžná praxe českých vydavatelství
Falta, Matěj ; Slanec, Jaroslav (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Diplomová práce Lesk a bída DTP: desktop publishing a běžná praxe českých vydavatelství se snaží zmapovat především aktuální technickou a personální stránku DTP oddělení v rámci českých vydavatelských domů. Využívá k tomu kvantitativní metodu dotazníkového šetření. V rámci praktické části výzkumu se podařilo získat data od devíti z celkových deseti oslovených vydavatelství. Ta byla zvolena na základě jejich čtenosti za pomoci dat od Unie vydavatelů. Hlavním přínosem práce je nepochybně téma samotné - text se věnuje skupině mediálních profesionálů, která je pro fungování tištěných médií nezbytná, přestože z dlouhodobého hlediska je akademickou sférou přehlížena. Text nepřináší žádné revoluční poznatky o oboru tištěných médií v České republice, přestože na základě získaných dat je možné alespoň částečně přiblížit fungování a styl práce mediálních profesionálů v DTP odděleních. Práce je drobným kvantitativním příspěvkem do akademické diskuse, která aktuálně bohužel neprobíhá, přestože by probíhat měla.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 76 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.