Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Utilization of the Us versus Them Dichotomy in 2020 Campaign Speeches of Joe Biden and Donald Trump
Pýcha, Jaroslav ; Pípalová, Renata (vedoucí práce) ; Lancová, Klára (oponent)
Táto práce se věnuje rozboru předvolebních projevů dvou hlavních kandidátů na prezidenta Spojených států amerických ve volbách z roku 2020. Záměrem je prozkoumat jakým způsobem oba kandidáti využívají dichotomie My versus Oni. V důsledku tak probíhá kritika vyprodukovaných textů a je odhalováno jejich ideologické zaměření. Jelikož kategorizace entit má na publikum a jejich percepci reality značný dopad, práce si klade za cíl nejen prozkoumat to, o jakých entitách je mluveno, ale také to, jak jsou tyto entity hodnoceny. Strategie užívané oběma kandidáty k dosažení daného hodnocení jsou taktéž porovnány a na jejich základě jsou rozlišeny řečnické styly kandidátů. Teoretickou část tvoří přehled teorií zabývajících se konstrukcí skupinových identit a dalších prostředků manifestace ideologie v diskurzu. Dále je představena metoda analýzy textu od autorky Hasanové, která je využita v praktické části práce. Zahrnuto je i stručné představení obou kandidátů a popis procesu amerických prezidentských voleb. Praktická část sestává z dílčích kriticky zaměřených analýz diskurzu vybraných tematických segmentů předvolebních projevů Donalda Trumpa a Joe Bidena. Zvláštní pozornost je věnována strategiím, které kandidáti využívají k hodnocení entit. Analyzovány jsou tři projevy obou kandidátu z tří rozdílných států....
Mediální obraz kandidátů na slovenského prezidenta ve volbách 2019 v českých médiích
Očenášková, Adéla ; Just, Petr (vedoucí práce) ; Lovaš, Karol (oponent)
Diplomová práce se věnuje mediálnímu obrazu kandidátů, kteří se v roce 2019 ucházeli o funkci slovenského prezidenta. Jádrem práce je kvantitativní obsahová analýza, která referování o kandidátech sleduje. Výzkum mapuje informování pěti českých médií, a to Aktuálně.cz, Echo24.cz, iROZHLAS.cz, Mladá fronta DNES a Právo. Analytické části předcházejí teoretická východiska a metodologické ukotvení. Teoretický segment se věnuje jevům jako nastolování agendy médii, koncept zpravodajských hodnot nebo postavení žurnalistické objektivity. Další kapitoly se soustředí na novinářské zdroje, vztah médií a politiků a mediální stereotypy. O teoretický výklad se následně opírají výzkumné otázky a hypotézy formulované v metodologické části. Tato část seznamuje s celkovým designem výzkumu a zahrnuje rovněž charakteristiku médií. Následuje analytická část včetně několika úvodních stran, jež poskytují vhled do prezidentských voleb. Výzkum poté řeší například to, jakých zdrojů média při informování o patnácti kandidátech využívala, jaké bylo vyznění o jednotlivých uchazečích o funkci prezidenta nebo zda se referování napříč médii lišilo. Sleduje dvě období, a sice dobu před prvním kolem voleb a následně po jeho konání do druhého hlasování. Výsledky analýzy jsou interpretovány a komparovány se stanovenými hypotézami....
Postoje občanů k prezidentskému úřadu – leden 2020
Hanzlová, Radka
V lednovém výzkumu CVVM SOÚ AV ČR byl zařazen blok otázek týkající se úřadu prezidenta České republiky. Respondenti konkrétně vyjadřovali své názory na způsob volby prezidenta, jaká má být dle jejich názoru pozice prezidenta vůči vládě a jak má prezident vládu jmenovat. Další sledovanou oblastí byla i pozice a míra angažovanosti prezidenta v rámci zahraniční politiky, s čímž souvisí i názory na zapojení prezidenta do řešení konkrétních problémů. V neposlední řadě hodnotili i typ osoby, který vidí jako nejvhodnější pro výkon funkce prezidenta. Přímá volba prezidenta je českou veřejností dlouhodobě vnímána jako nejvhodnější způsob výběru prezidenta a v současnosti ji podporuje většina respondentů (69 %). Více než dvě pětiny (43 %) české veřejnosti se shodují, že pro výkon funkce prezidenta nezáleží na tom, zda kandidát v současnosti je, byl, či nikdy nebyl zapojen do politiky. Podle přibližně dvou třetin (64 %) českých občanů by prezident měl jmenovat všechny ministry vlády na základě doporučení budoucího premiéra.
Dezinformace a jejich šíření v českém mediálním prostoru během volby prezidenta ČR 2018
Husák, Matěj ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Končelík, Jakub (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá šířením manipulativních, propagandistických a falešných zpráv v internetovém online prostředí. K šíření těchto dezinformací docházelo rovněž během českých prezidentských voleb, které se konaly v lednu roku 2018. Tyto dezinformace byly šířeny zejména tzv. alternativními médii, jež jsou často spojována také s rozšiřováním ruské propagandy. Výzkumným cílem této práce je prostřednictvím kvalitativní textové analýzy rozebrat dezinformace a jejich šíření, užité prostředky a formy dezinformací ve stanoveném období od listopadu roku 2017 až po březen roku 2018 na vybraných zpravodajských portálech. V teoretické části práce představujeme zejména ucelený a podrobný přehled teoretického ukotvení dezinformací a propagandy, jejich cíle, aspekty šíření, výsledný efekt a možné způsoby obrany proti nim. Obdobně zmiňujeme i jednotlivé kroky pragmalingvistiky, jež slouží jako teoretický podklad pro naši práci. V empirické části práce, která je strukturálně rozdělena dle jednotlivých médií, analyzujeme mediální obsah pěti vybraných zpravodajských webů. V závěru práce docházíme ke zjištění, že na webových servech prokazatelně docházelo k šíření klamných, manipulativních a lživých sdělení, majoritně pak o prezidentském kandidátovi Jiřím Drahošovi, a to především v lednu roku 2018,...
Veřejně deklarovaná podpora (endorsement) kandidátů v titulech mediálního domu Economia, a.s. před volbou prezidenta ČR 2013 a 2018
Martinovský, Marek ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Autor: Marek Martinovský Název práce: Veřejně deklarovaná podpora (endorsement) kandidátů v titulech mediálního domu Economia, a.s. před volbou prezidenta ČR 2013 a 2018 Abstrakt Předmětem této bakalářské práce je zmapování fenoménu tzv. endorsementu v českém mediálním prostředí. Konkrétním zkoumaným vzorkem jsou mediální výstupy vybraných titulů mediálního domu Economia, konkrétně Hospodářských novin a serveru Aktuálně.cz v období 14 dnů před druhým kolem přímé volby prezidenta v letech 2013 a 2013. Práce rozebírá rozličné teoretické aspekty problematiky endorsementu ve světových - zejména amerických - médií a také v krátkosti zmiňuje příklady endorsementu v českém mediálním prostředí. Jádrem práce je poté kvantitativní analýza obsahu, jejíž prostřednictvím lze získat přehled o četnosti explicitní a implicitní podporu kandidátů, jež se ve vybraných titulech vyskytovala, a dále snaha nalézt u těchto hodnot korelaci s deklarovanou institucionální podporou v obou titulech. Vedlejším cílem práce je pak zmapovat doposud neprozkoumaný terén explicitní a implicitní podpory během voleb v roce 2018.
Mediální obraz kandidátů v amerických prezidentských volbách 2016
Šimková, Jana ; Dopieralla, Jakub (vedoucí práce) ; Hájek, Lukáš (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá prezidentskými volbami v USA v roce 2016. Konkrétně pak mediálnímu obrazu kandidátů nominovaným Demokratickou a Republikánskou stranou, tj. Hillary Clintonové a Donaldu Trumpovi. Popisuje cestu k nominaci a kampaně obou kandidátů, vysvětluje historii zaujatosti médií v USA a následně tato témata spojuje. Ukazuje, jak se lišilo konkrétně mediální pokrytí Clintonové a Trumpa během kampaně před prezidentskými volbami 2016. Práce se zabývá i politickou polarizací a tím, jestli a jakou roli v ní hrají média. Na konkrétním příkladu dvou pořadů oblíbených u voličů na opačných stranách politického spektra práce ukazuje, jakou podobu může mít konzervativní či liberální bias. Snaží se zodpovědět otázku, jestli a proč je konzervativní bias v pořadu Seana Hannityho silnější než liberální zkreslení v případě Rachel Maddow. K zodpovězení výzkumné otázky je použita integrační metoda kvalitativní obsahové analýzy. Výzkumným vzorkem v práci je celkem 28 epizod pořadů Hannity a The Rachel Maddow Show, vysílaných poslední 3 týdny před prezidentskou volbou. V rámci tohoto vzorku byly zkoumány zvolené kvalitativní a kvantitativní indikátory. Z výzkumné otázky pak vycházejí tři hlavní hypotézy, jež budou konfrontovány s výsledky analýzy a následně případně potvrzeny. První hypotézou je, že...
Současné podoby negativních politických kampaní ve Spojených státech amerických: Případ volební kampaně prezidenta Donalda Trumpa z roku 2016
Kolská, Martina ; Šafařík, Petr (vedoucí práce) ; Szobi, Pavel (oponent)
Politický marketing za poslední roky zaznamenal největší vývoj v profesionalizaci. Ačkoliv dříve byla komunikace a marketingová strategie výhodou politických subjektů oproti jejich konkurenci, dnes je tento přístup nedílnou součástí politického procesu. Práce se věnuje konkrétní součásti politického marketingu, a to negativním politickým kampaním, jejich vývoji ve Spojených státech amerických a současné podobě. Negativní kampaně jsou nedílnou součástí každého významnějšího boje o politickou moc v USA. Kromě historických a politických souvislostí se autorka věnuje také profesionalizaci vedení kampaní, vlivu vývoje technologií a obecně změnám, které v posledních letech na poli politického marketingu probíhají. Poslední ukončená prezidentská kampaň, která vyústila ve zvolení Donalda Trumpa prezidentem, byla v mnohém nekonvenční a přelomová. Autorka práce zkoumala negativní výroky Donalda Trumpa z dominující sociální sítě Twitteru, z prezidentských debat a z návštěv v regionech. Prostřednictvím sémiotické analýzy, doplněnou o analýzu diskurzu, vybraných sdělení autorka blíže zkoumala negativní kampaň Donalda Trumpa z roku 2016. Autorka se především zaměřila na jazykovou a obsahovou stránku výroků, které následně dala do kontextu celé prezidentské kampaně.
Role médií v politickém marketingu:Případová studie českých prezidentských voleb 2018
Puač, Jelisaveta ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Tato práce se zabývá analýzou nástrojů politického marketingu využitých prezidentskými kandidáty Jiřím Drahošem a Milošem Zemanem v průběhu druhého kola prezidentských voleb vysílaných na televizní stanici ČT 1. Dále se věnuje mediálnímu obrazu, který kandidáti prostřednictvím těchto nástrojů a dané televizní stanice tvořili. Cílem předkládaného výzkumu je tedy definovat konkrétní nástroje politického marketingu jmenovaných kandidátů , jaké bylo možné sledovat v televizním vysílání, ať už byla jejich aplikace cílená na komunikaci prostřednictvím televize, či nikoliv. Následně na konkrétních identifikovaných nástrojích ozřejmit, jaký jejich pomocí vytvářeli kandidáti mediální obraz svůj i svého soupeře. Součástí práce je i stručné porovnání přístupů obou aspirantů k marketingové strategii a k tvorbě mediálního obrazu.
Social Media and Gender in Political Campaigns: The Role of Candidate's Spouses in the Czech Republic
Gejdošová, Iva ; Soukeník, Štěpán (vedoucí práce) ; Švec, Kamil (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem "Sociální média a gender během politických kampaní: Role partnerů v českém prostředí" je průzkumnou prací, která analyzuje, jak byly potenciální první dámy zobrazeny svými manžely či partnery, kandidáty v českých prezidentských volbách v roce 2018, během jejich oficiálních kampaní na Facebooku. Cílem je odhalit, jakou roli v kampaních manželky/partnerky měly, jak byly omezeny tradičně ženskými rolemi a jakou reakci jejich přítomnost přinesla. Metodou této práce je obsahová analýza, která je používána nejen jako pouhý nástroj pro sběr dat, který detekuje textovou stránku příspěvků, ale také je aplikována na jejich vizuální stranu. K detekci vizuálních snímků byl použit kódovací nástroj používající Goffmanovu metodu (1979) zobrazování genderu. Textová část komunikace uveřejňované na Facebooku byla tříděna na základě zmínky o manželce/partnerce a dále zkoumána v kódovacím listu složeném celkem z 13 proměnných. Práce analyzuje příspěvky publikované každým kandidátem během oficiální kampaně na jeho facebookové stránce a jejím cílem je ukázat, jak byly potenciální první dámy jako tradiční modelové role, omezené normami a bez další úlohy v politickém procesu. V praktické části práce byly zjištěny...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.