Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 159 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Postoje rodičů předškolních dětí a volnočasových pedagogů v benešovském regionu k pohybovým aktivitám
Křížková, Iva ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Práce je zaměřena na prozkoumání postojů lidí, kteří ve výchovném procesu velkou měrou ovlivňují vývoj dítěte i jeho postoje, k pohybovým aktivitám. Osobní postoje vychovávajících jsou velmi podstatným faktorem i ve výchově ke vztahu k pohybu u svěřených či vlastních dětí. Pomocí Wearova dotazníku byly zjištěny postoje rodičů předškolních dětí a lidí, kteří se věnují volnočasovým aktivitám dětí a mládeže.
Možnosti ovlivnění nadváhy a zdatnosti u hráček volejbalu
Vlachá, Tereza ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Hráský, Pavel (oponent)
Název: Možnosti ovlivnění nadváhy a zdatnosti u hráček volejbalu Cíl práce: Zjistit, zda u žen závodně hrajících volejbal, trpících nadváhou a nedostatečnou tělesnou zdatností, dojde k zásadním změnám v oblasti tělesné hmotnosti a tělesné zdatnosti na základě aplikace intervenčního programu, který byl sestaven z úpravy stravovacích návyků a tréninku zaměřeného na zvýšení tělesné zdatnosti. Metoda: Pro studii bylo vybráno dvanáct žen, které se závodně věnuje třetí nejvyšší lize ve volejbalu. Tyto ženy trpí mírnou nadváhou a nedostatečnou tělesnou zdatností. Ženy jsou ve věku v rozmezí 19-29 let. Probandi byli vybráni na základě pozorování a subjektivního ohodnocení. Tato studie by měla prokázat, že probandi pokud se budou více věnovat aktivitám podporujícím tělesnou zdatnost a osvojí si nové návyky ve stravovacím režimu, dojde k pozitivním změnám v organismu a dostaví se úspěch a spokojenost na hracím poli i v osobním životě. Vybraným osobám byly kladeny otázky týkající se jejich zdravotního stavu, volnočasových aktivit a skladby týdenního jídelníčku. Na základě odpovědí uvedených v dotazníku, vstupního vyšetření a motorických testů byl sestaven individuální plán intervenčního programu pro ovlivnění nadváhy a tělesné zdatnosti po dobu 125 dní. Po uplynutí vymezené doby bylo provedeno vyhodnocení...
Vliv pohybových aktivit na soběstačnost a kvalitu života seniorů žijících v domácím prostředí
Hrbáčková, Danuše ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Hráský, Pavel (oponent)
Název: Vliv pohybových aktivit na soběstačnost a kvalitu života seniorů žijících v domácím prostředí Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je posouzení úrovně pohybových aktivit u seniorů žijících v domácím prostředí a analýza vlivu pohybových aktivit na jejich soběstačnost v běžných denních činnostech a kvalitu života. Metody: Jako metodu výzkumu jsem zvolila dotazníkové šetření. K získání dat potřebných pro výzkum jsem použila dotazník pohybových aktivit vytvořený právě pro tento výzkum, standardizovaný test soběstačnosti v běžných denních činnostech Barthel Index a dotazník kvality života SQUALA. Pro ověření vyslovených hypotéz jsem výsledky jednotlivých dotazníků a testů dále zpracovávala, porovnávala a statisticky vyhodnocovala. Získané údaje byly přepsány do elektronické podoby a vyhodnoceny popisnou statistikou pomocí programu Microsoft Office Excel Výsledky: Cíl práce se podařilo splnit. Výsledky výzkumu prokázaly statisticky významnou závislost mezi věkem, pohybovými aktivitami, soběstačností v běžných denních činnostech a subjektivní kvalitou života seniorů žijících v domácím prostředí. Klíčová slova: senioři, pohybové aktivity, kvalita života, soběstačnost
Pohybové aktivity u žáků na základních speciálních školách ve Středočeském kraji
Beznosova, Irina ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Hošková, Blanka (oponent)
1 Abstrakt Název práce: Pohybové aktivity u žáků na základních speciálních školách ve Středočeském kraji Cíle práce: Cílem diplomové práce je zmapování nabídky pohybových aktivit u žáků na základních speciálních školách Středočeského kraje. Metoda: Jedná se o empirický výzkum, ve kterém jsme zkoumali reprezentativní skupinu (v našem případě speciální základní školy Středočeského kraje), abychom zjistily charakteristiky objektu pozorování. Variantou výzkumu je metoda stav (status). Jako metoda sběru dat byl použit dotazník. Výsledky: Výsledky výzkumu ukazují na velmi rozdílnou nabídku pohybových aktivit na jednotlivých sledovaných školách. Struktura hodin tělesné výchovy je pestrá a v zásadě odpovídá potřebám žáků. Jednodenní akce zaměřené na pohybové aktivity organizuje 90 % škol. V 70 % školy organizují vícedenní akce, zbylých 30 % žádné akce tohoto typu neorganizuje. Školy v 70 % nenabízejí žádné sportovní kurzy. Práce také poukázala na skutečnost, že v 50 % školy nenabízejí žádné kroužky spojené s pohybovou aktivitou. Ve 30 % nabízejí kroužky míčových her, ve 20 % stolní tenis, ve 20 % ZdTV a v 10 % taneční kroužek. Ve 100 % školy organizují sportovní soutěže na školní úrovni, v 60 % na úrovni oblastní. V rámci školy se zúčastňuje atletických závodů 80 % škol, stejné procento se účastní míčových her....
Vliv rodičů na utváření vztahu jejich dětí k pohybovým aktivitám
Suchomelová, Alena ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Bakalářská práce "Vliv rodičů na utváření vztahu jejich dětí k pohybovým aktivitám" analyzuje míru vlivu rodičů na utváření pozitivního vztahu jejich dětí k různým pohybovým aktivitám a hledá další faktory ovlivňující tyto vztahy. V teoretické části je zdůrazněn obecně vliv rodičů na utváření osobnosti dítěte a důležitost výchovy v rodině, je zde vyzdvižena potřeba smysluplného trávení volného času dětí a v neposlední řadě je poukázáno na přínos pohybových aktivit na zdraví dítěte. Ve výzkumné části je pak kvantitativním dotazníkovým šetřením zkoumáno na stanoveném výzkumném vzorku zhruba 120 respondentů (dětí 13-15 let) a jejich rodičů v regionu Orlickoústecka, jakým způsobem se těmto rodičům daří rozvíjet u svých dětí vztah k pohybu, a co dalšího pomáhá upevňovat vztah dětí k pohybovým aktivitám. Z výsledků šetření plyne, že jsou to právě rodiče, kteří mají nejzásadnější vliv na utvoření stabilního vztahu dětí k pohybu, a je tedy třeba při výchově dětí tomuto věnovat patřičnou pozornost. Závěrem je vyzdvižena nutnost snažit se vyvarovat chyb, které mohou mnohdy zapříčinit až odpor dětí ke sportu a pohybu vůbec, což nejenom že ohrožuje děti na zdraví, ale může také spoluutvářet prostředí pro vznik sociálně patologických jevů ve společnosti.
Pohybové možnosti u pacientů s dyslexií
Tobolková, Dominika ; Bitnar, Petr (vedoucí práce) ; Ptáková, Karolína (oponent)
This research bachelor thesis titled "Physical Options in Dyslexic Individuals" highlights the issue of this specific learning disorder. It summarizes current knowledge about dyslexia in physiotherapy, rehabilitation and other appropriate physical activities. The work is divided into three parts. The theoretical part describes dyslexia within other specific learning disorders, determines its definition, typology and the search for causes of its origin. Herein, it depicts the knowledge in terms of building diversity and the functioning of the CNS and the reading process. The next section focuses on the secondary manifestations of this disorder. The special part deals with dyslexia in the context of physiotherapy, its influence on postural control. It compares current methods that try to move their postural system, movement skills and the disorder itself. This part offers an overview of appropriate therapies and activities for dyslectics. The last practical part is focused on the influence of dyslexia on the postural system of these individuals. The content is an indikative examination that compares 12 dyslectic individuals with each other. Keys words: dyslexia, specific learning disorders, physiotherapy, physical activities, sensory intergration
Pohybové činnosti dětí staršího školního věku v týdenním režimu
Šindelářová, Kateřina ; Nechlebová, Eva (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce podává zprávu o začleňování pohybových aktivit dětí staršího školního věku do týdenního režimu. Hlavní výzkum je zaměřen na porovnání dětí ze dvou základních škol, jedné v centru Prahy a druhé na okraji hlavního města, s ohledem na jejich sportovní a pohybové zájmy. Teoretická část práce se věnuje nutnosti začleňování pohybových aktivit této věkové kategorie do každodenního života, vhodným či naopak nevhodným sportovním činnostem a zdravotním komplikacím vyplývajících z nedostatku pohybu. V praktické části je pomocí dotazníkového výzkumu porovnána četnost začleňování pohybu dětí ze dvou škol s následnou analýzou nasbíraných dat a závěrečným shrnutím této problematiky. Cílem mé bakalářské práce je porovnat a zjistit, v kterých oblastech začleňují děti více pohybových aktivit do svého života, tedy zda jsou na tom lépe děti z centra velkého města, či z malé městské čtvrti.
Sport ve volném čase studentů středních škol
Valentová, Alena ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Diplomová práce: Sport ve volném čase studentů středních škol Valentová 2011 ABSTRAKT Předmětem zájmu předkládané diplomové práce je zmapovat využívání volného času studentů středních škol v Praze se zaměřením na sport a tím tedy seznámit čtenáře s volbou, frekvencí a preferencí sportovních aktivit středoškolských studentů v rámci jejich volného času. První část pojednává o specifických charakteristikách studentů středních škol v oblasti vývojové psychologie. Následující kapitola se pak věnuje terminologickému pojetí volného času, pohybových aktivit, sportu a jeho diferenciaci a také životnímu stylu. Druhá, praktická část, mapuje dotazníkovým šetřením současný stav volnočasových pohybových aktivit studentů středních škol, jako je střední odborné učiliště, střední odborná škola a gymnázium ve vybraných školách v Praze. V závěru práce je uvedeno doporučení pro teorii a praxi vyplývající z faktů empirického šetření.
Žák se zdravotním postižením ve třídě
Drugdová, Václava ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Ve své diplomové práci se zaměřuji na problematiku integrace dětí s tělesným postižením do běžných škol, blíže pak do školní tělesné výchovy. Cílem práce je zmapovat připravenost pedagogů na integraci žáků s tělesným postižením do běžných škol (blíže pak na integraci do školní tělesné výchovy), zjistit možnosti fyzického rozvoje a pohybových aktivit jedince s tělesným postižením a na konkrétním příkladu prozkoumat jeho postavení mezi spolužáky i celkové klima třídy. Práce se skládá z části teoretické a praktické. První část práce je zaměřena na tělesné postižení jako takové a na specifika, která toto postižení přináší. Zabývám se ucelenou rehabilitací a jejím významem pro jedince, možnostmi vzdělávání žáků s tělesným postižením a legislativními podmínkami, spoluprací školy a rodiny, školskými poradenskými zařízeními, inkluzivním vzděláváním a integrací žáků s tělesným postižením do školní tělesné výchovy. V druhé části jsou popsány výsledky dotazníkových šetření a rozhovory, které vnášejí praktický pohled na tuto problematiku. První šetření se týká klimatu třídy a postavením žáka s tělesným postižením v třídním kolektivu. Z výsledků šetření je zřejmé, že podmínkou úspěšné integrace žáka s tělesným postižením je, jak je třídou přijímán a jak sympatizuje se spolužáky. Druhé dotazníkové šetření je...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 159 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.