Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komunikace vybraných subjektů v online a offline prostředí (na příkladu komunikace podniků České dráhy, RegioJet a Leo Express)
Stará, Anika ; Schneiderová, Soňa (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Diplomová práce na téma Komunikace vybraných subjektů v online a offline prostředí (na příkladu komunikace podniků České dráhy, RegioJet a Leo Express) má za cíl zmapovat komunikační aktivity zmíněných dopravců na online a offline mediálních platformách v českém prostředí. V teoretické části je vymezeno základní pojmosloví k analyzované problematice, konkrétně z oblastí komunikace, médií, marketingu a částečně také z pohledu lingvistiky. Praktická část obsahuje kromě metodologie také představení analyzovaných společností, Českých drah, RegioJetu a Leo Expressu a deskriptivní analýzu jejich prezentace, respektive komunikace na různých mediálních kanálech, a to pro každou ze zmíněných společností zvlášť. Dále se v praktické části nachází komparace společností na základě získaných výsledků z deskriptivní analýzy a popis doplňkové kvantitativní analýzy - dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo celkem 808 respondentů různého věku z celé republiky a má napomoci k získání ucelenějšího pohledu na zkoumané komunikační aktivity zmíněných dopravců, v tomto případě z pohledu zákazníků. Na konci praktické části jsou shrnuty a vyhodnoceny zjištěné výsledky a nachází se zde také z nich vycházející navržená doporučení - opět pro každou ze zkoumaných společností zvlášť.
Vliv jazyka online médií na vyjadřování médií tištěných na příkladu Lidových novin
Zavadilová, Michala ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Malý, Radek (oponent)
Tato diplomová práce se na příkladu Lidových novin a serveru Lidovky.cz věnuje vlivu jazyka online médií na vyjadřování médií tištěných. Práce v teoretické části přibližuje mediální produkt a obsah, styl a jazyk zpravodajství a publicistiky, výběr jazykových prostředků, které dále definuje, ale i redakční přípravu textů. Výzkumná část poskytuje vhled do chodu redakce Lidových novin a serveru Lidovky.cz a zaznamenává jejich propojenost, ale i odlišnosti. Dále jsou na základě kvalitativní analýzy identifikovány jazykové prostředky objevující se ve zpravodajství v domácí a zahraniční rubrice. Jednotlivé jazykové jevy jsou zkoumány na tištěných Lidových novinách z roku 2014 a 2019 a na serveru Lidovky.cz. Výzkumným vzorkem je v případě Lidových novin každé první pondělní vydání v měsíci v příslušných letech. Na základě výsledků a jejich interpretace jsou pak poskytnuta porovnání v rámci konkrétních jazykových prostředků objevujících se ve vybraném výzkumném vzorku. V závěru práce jsou pak shrnuty hlavní výsledky jednotlivých zkoumaných jazykových kategorií po komparaci výše zmíněných let a médií, z nichž je následně vyvozen celkový závěr tohoto výzkumu, ale také další přínosy práce týkající se chodu obou redakcí.
Hyperlokální média v České republice
Němcová, Alžběta ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Just, Petr (oponent)
Cílem této práce je představit hyperlokální média v České republice. V teoretické části je téma hyperlokálních médií zařazeno z hlediska pojmů profesní a občanská žurnalistika, user generated content, participační kultura, role hlídacího psa a občanská angažovanost. Práce dále představuje definice a vymezení hyperlokálních médií, okolnosti vzniku, jejich postavení, finanční stránku a budoucnost. Součástí práce je představení některých zahraničních projektů. Praktická část blíže představuje čtrnáct hyperlokálních médií v České republice, vždy jedno médium z každého kraje, jejich analýza je zaměřená na grafickou úpravu a tematickou strukturu hyperlokálních médií. Druhá praktická část nabízí kvalitativní analýzu polostrukturovaných rozhovorů s tvůrci blíže představených hyperlokálních médií. Téma je zaměřené především na názor na motivace, finanční stránku, postavení a budoucnost hyperlokálních médií. Dále jsou na základě analýzy prezentovány společné prvky a nové poznatky o českých hyperlokálních médiích. Důležitým výstupem kromě výsledků analýzy je seznam hyperlokálních médií v České republice, který může sloužit jako podklad pro další zpracování tohoto tématu.
Soutěž Champions Hockey League v českých médiích
Zelenko, Anton ; Trunečka, Ondřej (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Po mnoha pokusech o vytvoření tradice mezinárodní hokejové soutěže mezi nejlepšími týmy Evropy se v roce 2014 podařilo představitelům klubů společně s dalšími akcionáři založit Champions Hockey League (CHL), neboli hokejovou Ligu mistrů. Ta však již od svých počátků vzbuzovala kromě pozitivních ohlasů také kontroverzi. Kluby v ní například odmítaly hrát kvůli finanční ztrátovosti. I přes několik afér, které se často vztahovaly i na české týmy, se lize povedlo obstát a funguje dodnes, přičemž nabízí účastníkům a vítězům rok od roku atraktivnější peněžní odměny. Největším úspěchem z českého pohledu byla finálová účast pražské Sparty v roce 2017. Tato práce zkoumá, jaká byla mediální reflexe soutěže CHL na zpravodajských portálech iDNES.cz, iSport.cz a Sport.cz od první sezony 2014/15 do ročníku 2017/18. Práce ukazuje, jak se vyvíjela reputace soutěže v průběhu zkoumaných let, srovnává období úspěchu Sparty s dalšími sezonami. Výsledkem je, že ani přes výrazný úspěch českého klubu se dlouhodobý obraz Ligy mistrů v Česku nezměnil. Hráči ji stále často vnímají jen jako přípravný turnaj, stejně jako se média dál zabývají dlouhodobými problémy soutěže.
Marketingová komunikace České baseballové asociace
Rovňanová, Michaela ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Procházka, Jan (oponent)
Název: Marketingová komunikace České baseballové asociace Cíle: Cílem práce je předložit návrhy a doporučení na zlepšení marketingové komunikace České baseballové asociace. Návrhy a doporučení budou zformovány na základě vyhodnocení současné situace marketingové komunikace asociace. Metody: Pro sběr dat byly využity metody kvantitativní i kvalitativní. Největším přínosem bylo osobní dotazování fanoušků na začátku Extraligy, na jehož základě byl sestaven dotazník pro elektronické dotazování na zářijových finálových utkáních baseballové Extraligy. Pro více informací o současné marketingové komunikaci byla použita analýza interních dokumentů, webových stránek, sociálních sítí a bylo provedeno zúčastněné pozorování strategické marketingové schůzky České baseballové asociace. Na téma marketingové komunikace České baseballové asociace byl proveden také polostrukturovaný rozhovor s odborníkem. Získaná data o výstupech marketingové komunikace jsem porovnala ve vybraných obdobích a vyhodnotila. Teoretická část byla vypracována pomocí studia odborné literatury. Výsledky: Svaz má velký potenciál, protože využívá marketingovou komunikaci jen z části a má velký prostor pro realizaci řady nových marketingových nástrojů, jako je internetový, influencer nebo video marketing. Aby byly změny efektivní a vedly k...
Tradiční média a boj s tzv. fake news na příkladu BBC, ARD a Rádia Svobodná Evropa
Čáslavská, Veronika ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá, jak se vybraná tradiční média můžou vymezit vůči obrovskému množství dezinformací ve veřejném prostoru. Diplomová práce nejprve analyzuje pojem fake news, přičemž zkoumá rozdílné pojetí tohoto výrazu napříč americkým a anglosaským prostředím. V následujících kapitolách diplomová práce uvádí souvislost mezi důvěrou v média a šířením fake news, nastiňuje psychologické faktory, které šíření fake news ovlivňují a upozorňuje na roli mediální gramotnosti. Následující kapitoly uvádí konkrétní možnosti, jak se tradiční média můžou vůči fake news vymezit, a to například pomocí pomalé žurnalistiky či důkladným ověřováním faktů. Tak se práce dostává ke třem analyzovaným fact-checkingovým oddělením, jež vznikla v rámci zahraničních tradičních médií. Oddělení ARD Faktenfinder, BBC Reality Check a RFE/RL/VOA Polygraph.info, která vznikla mezi lety 2015 až 2017, berou vyvracení fake news a ověřování informací jako samostatný novinářský výstup. Pomocí polostrukturovaných rozhovorů diplomantka zkoumala, jak tato oddělení fungují, jak definují fake news, jaké mají plány do budoucna či zda aktivně přispívají k rozvoji mediální gramotnosti. Komparativní analýza výpovědí vedoucích těchto oddělení ukázala, že ani jedno z oddělení nemá k dispozici analýzu, která by zkoumala dopad činnosti...
Proměny redakčních rutin v online médiích v důsledku rozšiřujícího se videoobsahu
Svobodová, Lucie Magdalena ; Géla, František (vedoucí práce) ; Němcová Tejkalová, Alice (oponent)
Cílem diplomové práce je zmapovat videoobsah na třech českých online médiích a popsat, jak se z důvodu videotvorby změnily redakční rutiny. Kvůli narůstajícímu videoobsahu na zpravodajských serverech si totiž novináři často musí osvojit schopnosti, které dříve nebyly nutné, a jejich náplň práce se tak postupně proměňuje. V redakcích produkujících videoobsah panuje vyšší míra multiskillingu, kdy její pracovníci často musí dělat více úkolů najednou. Autorka se v práci kromě zmíněných změn zaměřila i na to, jak se na proměny redakčních rutin dívají sami novináři a zda jim to vyhovuje. Mezi zkoumanými online médii byly Seznam Zprávy, Deník.cz a Blesk.cz. Metodami výzkumu byla obsahová analýza videoobsahu a polostrukturované rozhovory se žurnalisty vybraných redakcí. Výsledky ukázaly, že novinářské praktiky z důvodu rozšiřujícího se videoobsahu prošly opravdu mnoha změnami, na které si ale novináři zvykají, a některým dokonce vysoká míra multiskillingu vyhovuje.
Vznik Televize Seznam - Nový distribuční kanál internetového média
Šťastná, Zuzana ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Horký, Petr (oponent)
Bakalářská práce s názvem Vznik Televize Seznam - Nový distribuční kanál internetového média se věnuje nově vzniklé televizní stanici společnosti Seznam.cz, která byla spuštěna v roce 2018. Vstup čistě internetového média do oblasti celoplošného televizního vysílání je nejen v České republice nestandardní. V době rozmachu digitálních technologií bývá postup expanze médií ve většině případů opačný. Častěji se setkáváme s případem, kdy televizní stanice spouští své webové verze a sociální sítě, na kterých následně poskytují obsah shodný, jako ve vysílání, nebo jej nějakým způsobem obohacují. Seznam.cz svůj internetový obsah naopak přesunul do televizního prostředí. S technologickým pokrokem, především díky síťovým médiím, dochází ke stírání rozdílů mezi jednotlivými typy médií, změnám v mediální produkci, ale také v oblasti mediálních profesí. V době, kdy je každý prostřednictvím mobilního telefonu téměř nepřetržitě online, je pro mediální společnosti důležité nabízet uživatelům pestřejší obsah kdykoli a kdekoli. Jejich publika doznala významných změn především kvůli přístupnosti internetu. Uživatel si může vybírat co bude konzumovat a kdy. Navíc může s mediálními obsahy interagovat nebo je dokonce produkovat. Práce se zamýšlí nad tím, proč se společnost Seznam.cz vydala směrem tzv. starého média v...
Ženy v českém sportovním zpravodajství během Zimních olympijských her 2018
Hřebenářová, Lucie ; Crossan, William Morea (vedoucí práce) ; Sekot, Aleš (oponent)
Název: Ženy v českém sportovním zpravodajství během Zimních olympijských her 2018 Cíle: Hlavním cílem práce je analyzovat genderové nerovnosti v českých sportovních médiích v čase Zimních olympijských her 2018. Ve srovnání s předchozími studiemi zjistím, zda v českém sportovním prostředí dochází k diskriminaci žen a jakým způsobem se to případně v českých médiích projevuje. Metody: K provedení výzkumu byla použita metoda kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy. Bylo zvoleno několik zkoumaných indikátorů na základě rešerše předchozích studií. Jako zkoumaná událost byly vybrány Zimní olympijské hry 2018. Analýza byla provedena na dvou českých sportovních online stránkách - sport.cz a sport.idnes.cz. Výsledky: Celkové výsledky vykazovaly vyšší mediální pokrytí pro muže. Nicméně, při porovnání s procentuálním podílem participujících sportovců v relaci k pohlaví vyšly výsledky překvapivě lépe ve prospěch žen. Z hlediska délky článků byly hodnoty opět o něco příznivější pro muže. V rámci analýzy fotografií bylo zjištěno dle předpokladů více fotografií, kde sportovec aktivně sportuje, v případě mužů, a více fotografií neaktivních, avšak z prostředí sportu, u žen. Jako nejvíce zmiňovaný sport byl vyhodnocen lední hokej. V rámci kvalitativní analýzy bylo shledáno několik případů genderové nerovnosti,...
Online a offline nástroje efektivní interní komunikace
Mrhová, Aneta ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Huněk, Filip (oponent)
Diplomová práce s názvem Online a Offline nástroje efektivní interní komunikace investiční skupiny KKCG přináší ucelený pohled na fungování interní komunikace s využitím Online a Offline nástrojů. Práce je strukturována do tří částí. V teoretické části je definována interní komunikace a její zařazení do marketingového a mediálního prostředí včetně související terminologie. Práce dále mapuje Online a Offline média, spolu s konkrétními nástroji a na základě rešerše literatury je definována také efektivita interní komunikace a související trendy. Praktická část je zaměřena na skupinu KKCG a na nastavení vlastní kaskádovité interní komunikace s reálnými příklady médií. V metodologické části autorka popisuje a analyzuje výsledky kvalitativního výzkumu (strukturované rozhovory s odborníky interní komunikace firem ve skupině KKCG) a kvantitativního výzkumu (dotazníkové šetření aplikované na zaměstnance jednotlivých společností skupiny). V závěru dochází ke komparaci výsledků z výzkumů a reflexi četnosti Online a Offline nástrojů. Dále je definována úroveň ekonomické efektivity jednotlivých společností a v neposlední řadě výzkum přináší odpovědi na hlavní výzkumné otázky, hypotézy a vedlejší zjištění.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.