Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 112 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Čtenářská gramotnost dětí na 1. stupni ZŠ : vliv rozdílných vzdělávacích programů
Fousková, Kristýna ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent)
Diplomová práce na téma "Čtenářská gramotnost dětí na 1. stupni ZŠ: vliv rozdílných vzdělávacích programů" je zaměřena na čtenářskou gramotnost, její rozvoj a vliv vzdělávacích programů. První kapitola je věnována teoretické analýze čtenářské gramotnosti. Další kapitola pojednává o prostředcích a možnostech rozvoje čtenářské gramotnosti a také roli rodičů, knihoven a škol v tomto procesu. Třetí kapitola se zabývá tématem alternativního školství a metodami výuky čtení. Čtvrtá kapitola popisuje výzkum vlivu vzdělávacích programů na čtenářskou gramotnost. Závěrečná kapitola je zaměřena na spolupráci knihovny a škol ve městě Kladně, analyzuje nedostatky a předkládá možnosti zlepšení.
Gramotnost žáků vybrané základní školy o předlékařské první pomoci
Ráczová, Věra ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl zjistit úroveň gramotnosti u vzorku žáků vybrané základní školy v oblasti předlékařské první pomoci. Porovnává znalosti žáků 8. a 9. tříd získané během výuky běžných předmětů v rámci ŠVP pro základní školy, se znalostmi, které žáci získají v průběhu projektu, cíleně sestaveného se zaměřením na zdraví člověka a první pomoc, jeho součástí je i praktické školení na střední zdravotnické škole. Práce se skládá z části teoretické, která seznamuje krátce s historií první pomoci v rámci Červeného kříže, přibližuje legislativu týkající se první pomoci a ukazuje základní postupy první pomoci. Praktická část obsahuje znalostní dotazníkové šetření, jehož výsledky se staly podkladem pro vypracování výukového projektu, který byl následně ověřen. KLÍČOVÁ SLOVA Předlékařská první pomoc, zdraví, záchrana života, gramotnost, zraněný
Porozumění čtenému u dětí 2. třídy v analyticko-syntetické metodě a genetické metodě čtení
Rabenhauptová, Lucie ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na porozumění čtenému textu u žáků druhých tříd základních škol. Je rozdělená na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy mapující danou problematiku, jako čtení, čtenářská gramotnost, porozumění čtenému textu; představeny jsou také výukové metody (analyticko-syntetická a genetická). Prostor je věnován i mapování diagnostických možností čtení s porozuměním v poradenských zařízeních ve školství. Závěr části je věnován seznámení s projektem Třístupňového modelu péče a s výsledky zkoušky čtení, které byly analyzovány v práci P. Barešové (2009, 2010). V praktické části bylo hlavním cílem provedení analýzy výkonu dětí v polovině druhé třídy v nově konstruované zkoušce čtení s porozuměním (Pokorná, Wolfová, Kucharská, in Kucharská, 2011). V testu byly žákům předkládány tři typy úkolů (označování hranic slov, doplňování chybějících slov do textu a potvrzování pravdivosti tvrzení ve vztahu k obrázku). Sběr dat byl proveden v rámci ověřovacího projektu Třístupňového modelu péče, který byl realizován IPPP (do šetření bylo zapojeno 345 žáků ze 7 škol ze tří oblastí - Praha, jižní a střední Čechy, Morava). Provedená analýza sebraných dat měla ukázat případné rozdíly mezi skupinami žáků vyučovaných analyticko-syntetickou a genetickou...
Etika jako součást digitální gramotnosti středoškolských učitelů
Sissak, Jiří ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Krámský, David (oponent)
Diplomová práce se zabývá zkoumáním obsahu a pozice etiky v digitální gramotnosti středoškolských učitelů. Etika v celkové gramotnosti dospělého člověka hraje v 21. století velmi důležitou roli. Etika je nezbytnou součástí každodennosti středoškolského učitele, nejen při online výuce vedené prostřednictvím digitálních technologií s prvky sociálních sítí, ale i při práci s informacemi (daty), se kterými se setkává při plnění svých pracovních povinností a ve svém každodenním životě V teoretické části se práce zaměřuje na etiku ve vztahu k digitální gramotnosti a digitálnímu světu. Rozebírá pojem digitální jako takový a na jeho základě i andragogický pohled na etiku a digitální gramotnost. Vymezuje pojmy digitální etika a digitální gramotnost, a to ve všech interakcích, jak v historickém kontextu ve vztahu k vývoji digitálních technologií, tak i ve vztahu k digitálním identitám současného občana. Práce se zabývá novým konceptem "digitálních identit - domén" z pohledu vzniku informací (dat) o jedinci a interakcí jedince s digitálním světem prostřednictvím digitálních identit. Systematizuje jednotlivé digitální identity jedince, jejich vliv na něj i jeho život v technologickém světě. Dále se věnuje specifikům, které etika v rámci digitální gramotnosti má a které mají vliv na další rozvoj interakcí mezi...
Pohybová příprava dětí předškolního věku
Sodomová, Federica ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název: Pohybová příprava dětí předškolního věku Cíl: Zásadním cílem práce je pohybová aktivita předškolních dětí a získání základních pohybových dovedností na základě pohybových zkušeností. Dílčím cílem práce je návrh pohybového programu pro snížení pohybového deficitu u předškolních dětí. Úkoly práce sestávaly z určení determinantů pohybu, vytyčení zásad pro tvorbu pohybového programu, nalezení prostoru pro intervenci a samotné tvorby pohybového programu. Metody: Na základě literární rešerše je navržena intervence pro snížení pohybového deficitu u předškolních dětí. Rešerše byla rozdělena do dvou částí. V první části analyzuji determinanty pohybu. Druhá část práce představuje syntézu nabytých poznatků. Na základě vlastního úsudku a praxe z oboru byla zvolena klíčová slova (pohyb, rozvoj, vývoj, předškolák, dítě, motorika, zdatnost, zdraví, životní styl, schopnosti, dovednosti, kosti, klouby, CNS). Klíčová slova pak sloužila k vyhledání relevantních témat v databázi studií PubMed. Strategie rostoucí perly a osekávání sloužila k zúžení výběru nalezených studií. Klíčová slova: pohyb, rozvoj, vývoj, předškolák, dítě, motorika, zdatnost, zdraví, zdravý životní styl, schopnosti, dovednosti, kosti, klouby, CNS Výsledky: Výsledkem práce jsou zásady pro tvorbu pohybových programů, návrhy pohybových...
Diagnostika rané gramotnosti u dětí v předškolním věku
Seydlová, Marie ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Diplomová práce je speciálně pedagogického zaměření, zabývá se logopedickou problematikou. V teoretické části se práce věnuje intaktnímu řečovému vývoji a jazykovým schopnostem dětí, a dále rané gramotnosti a narušení komunikační schopností u dětí předškolního věku. Práce porovnává dva druhy předškolního vzdělávání. Jedním z nich je mateřská škola běžného typu a druhým je alternativní mateřská škola Montessori typu. Empirická část probíhala za pomoci testové baterie MABEL. MABEL je diagnostická baterie pro hodnocení raných gramotností a dovedností souvisejících s rozvojem gramotnosti. Byly použity testy elize a izolace hlásek, rychlé jmenování barev a obrázků, psaní jednoduchých slov a skládání hlásek. Výzkumné šetření probíhalo ve dvou mateřských školách. Respondenty byly děti předškolního věku navštěvující tyto vybrané mateřské školy. Cílem diplomové práce bylo zjistit a porovnat ranou gramotnost u dětí předškolního věku. Výsledky byly porovnávány s dosaženými normami z diagnostické baterie a ukazují, že respondenti z mateřské školy Montessori typu dosahují mírně lepších výsledků oproti respondentům z mateřské školy běžného typu. Avšak výsledky jsou zkreslené, kvůli menšímu počtu respondentů.
Kritické myšlení studentů středních škol - způsob ověřování informací ze zpravodajských webů
Mališová, Iva ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce "Kritické myšlení studentů středních škol - způsob ověřování informací ze zpravodajských webů" se zaměřuje na analýzu mediální gramotnosti českých středoškoláků. Cílem práce bylo zjistit, jakým způsobem studenti ověřují informace a jestli tak vůbec činí. Dále zda jsou schopni kriticky přemýšlet nad zpravodajskými texty a zda rozpoznají dezinformace. Práci jsem rozdělila na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části jsem se zaměřila na mediální pojmy, problematiku éry digitálních médií a zařazení mediální výchovy do vzdělávacích osnov. Následný výzkum jsem rozdělila na dvě části - kvantitativní a kvalitativní. V první části výzkumu jsem studentům rozeslala dotazník, na který mi odpovědělo 339 respondentů z různých středních škol. Následně jsem 11 studentů podrobila individuálním polostrukturovaným rozhovorům, abych šla více do hloubky dané problematiky. Výsledky dotazníkového šetření odhalily, že studenti umí pracovat s různými zdroji informací, ve většině si ověřují zprávy, a téměř všichni dokáží rozpoznat dezinformace. Tento pozitivní výsledek jsem, vzhledem k proběhlým výzkumům mediální gramotnosti v ČR, nečekala. Při individuálních rozhovorech, ve kterých jsem zacházela s respondenty více do hloubky se však ukázaly slabiny jejich mediální vzdělanosti. Většina z nich...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 112 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.