Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj knižních trhů s důrazem na vývoj internetu včetně konceptu e-book (vztah nakladatel - knižní distributor - knihkupectví)
Váňová, Miloslava ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Sklenák, Vilém (oponent) ; Jansová, Linda (oponent)
Disertační práce je věnována proměnám knižního trhu, které se odehrávají po nástupu internetu mezi subjekty knižního trhu, knihovnami a konečnými spotřebiteli informací (čtenáři, uživateli knihoven). Rozvoj internetu přinesl poptávku po hledání nových obchodních modelů a možnostech spolupráce. Elektronické publikování, které se s dostupností internetu začalo prosazovat, bylo startovacím faktorem pro rozvoj elektronických knih. Práce je koncipována s ohledem na role jednotlivých subjektů knižního trhu tj. nakladatele a prodejce (distributora, knihkupce, digitální platformy) a knihovny při tvorbě, prodeji a zpřístupnění knih s důrazem na knihy elektronické. Po vymezení používaných termínů, zejména různých přístupů k definici "e-knihy", a představení historie tištěné a elektronické knihy, následuje kapitola prezentující hardwarová zařízení a softwarové programy umožňující četbu e-knih. Třetí kapitola představuje roli nakladatele v procesu publikování tištěných a elektronických knih. Cílem je poukázat na odlišné postupy při zpracování tištěného a elektronického textu, vč. možností self-publishingu, který klade nové možnosti publikování přímo do rukou autora. Čtvrtá kapitola přibližuje možnosti distribuce a prodeje tištěných a zejména elektronických knih a zároveň specifikuje nový subjekt, který se díky...
Nakladatelství Albatros jako součást moderní mediální společnosti a podpora dětského čtenářství
Parkanová, Šárka ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Batistová, Anna (oponent)
V této bakalářské práci se pokouším nastínit fungování a produkci nakladatelství Albatros po roce 2002, od roku 2009 pak jako součásti moderní mediální společnosti Albatros Media a. s. V rámci představení společnosti se věnuji také jejím ostatním subjektům. Tvorbu edičního profilu nelze oddělit od popisu současného stavu knižního trhu a s ním spjatých podmínek pro vydávání, v tomto případě dětských, knih. Součástí práce je představení konkurence v oblasti vydávání dětské literatury, přiblížení způsobů podpory dětského čtenářství a zhodnocení úspěšnosti titulů vydaných nakladatelstvím Albatros ve zkoumaném období. Cílem mé práce je především popis vývoje nakladatelství Albatros po roce 2002 a jeho současné podoby a v neposlední řadě nastínění podmínek, v jakých produkce nakladatelství vzniká.
Vliv českých deníků na knižní trh v roce 2012
Novák, Vít ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
V úvodu této práce přibližuji současný stav českého knižního trhu, způsob jeho fungování a výsledky nakladatelů. Snažím se také najít odpovědi na otázky týkající se různých etických a morálních dilemat, a to jak v odborné literatuře, tak na základě osobních rozhovorů s odborníky na dané téma. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem významné české deníky ovlivňovaly knižní trh v roce 2012. K tomu jsem se rozhodl využít analýzu mediálního obsahu, kterou napřed podrobně představím a následně popíši a okomentuji její výsledky. Vliv médií na knižní trh dokreslí i názorný experiment provedený ve spolupráci s jedním z nakladatelů.
Marketingová komunikace sítě knihkupectví Neoluxor v letech 2008-2012
Staňková, Věra ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Bakalářská práce "Marketingová komunikace sítě knihkupectví Neoluxor v letech 2008-2012" pojednává o způsobu využití marketingové komunikace v oblasti knižního trhu, specificky knihkupectví, na příkladu společnosti Neoluxor s.r.o. Jádrem práce je komplexní deskriptivní analýza marketingové komunikace společnosti na základě sekundárních dat a jednotlivých výstupů marketingového komunikačního mixu omezená lety 2008-2012. Východiskem práce je nastínění specifik českého knižního trhu, jeho komerčních i sociálních aspektů a vymezení pozice knihy, knihkupectví a knižní kultury v České republice v posledních letech. Po uvedení společnosti Neoluxor stručným zmíněním její historie a prodejní sítě je na teoretickém základě marketingového komunikačního mixu provedeno detailní popsání a posouzení nadlinkových i podlinkových komunikačních aktivit realizovaných touto společností ve sledovaném období. Následné vymezení konkurentů společnosti a komparace marketingových aktivit Neoluxoru s knihkupectvím Kanzelsberger přináší cenné podněty k závěrečným návrhům na zefektivnění popisovaných aktivit do budoucna. Ty jsou podpořeny také výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na a vybrané otázky týkající se síly značek pražských knihkupectví a vybrané nákupní zvyklosti.
Nakladatelství Odeon: současný profil a mediální obraz
Blažek, Radek ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
1 Abstrakt Bakalářská práce si klade za cíl představit významné české nakladatelství Odeon. První kapitola je vyhrazena pro historii nakladatelství od avantgardních 20. a 30. let, kdy nakladatelství řídil zakladatel Jan Fromek, přes rozkvět v době socialismu, kdy se z Odeonu stalo špičkové nakladatelství na československém knižním trhu, až přes problematickou privatizaci v 90. letech. Tato kapitola končí rokem 1999, kdy značku koupil Bertelsmann. V následující kapitole práce popisuje současný profil nakladatelství. V současnosti Odeon vydává všechny možné žánry, podle slov šéfredaktora Jindřicha Jůzla je lze souhrnně označit jako literary fiction. Představuji čtyři edice - Světová knihovna, Nobelova cena, Česká řada a Knihovna klasiků, včetně důležitých knih, které do nich patří a klíčových autorů ve stáji Odeonu. Popsána je také propagace knih tohoto nakladatelství. Největší prostor je v třetí kapitole dán ohlasům v médiích a u čtenářů, z nichž vyplývá, že Odeon je považován za kvalitní nakladatelství s dobře hodnocenými tituly. V poslední kapitole zkoumám Odeon v rámci českého knižního trhu, jeho postavení ve společnosti Euromedia Group, do níž patří, a porovnávám ho s nejvýznamnějšími konkurenty, jimiž jsou podle Jindřicha Jůzla Argo, Host, Kniha Zlín, Mladá fronta a Paseka. V závěru jsem dospěl k...
Jan Otto- podnikatel a bankovní manažer
Herc, Svatopluk ; Kubů, Eduard (vedoucí práce) ; Šouša, Jiří (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá nakladatelem Janem Ottou (1841 - 1916), jednou z nejvýznamnějších osobností české národní společnosti sklonku 19. a počátku 20. století. Na základě důkladného studia archivního materiálu je analyzována jeho podnikatelská činnost v nakladatelském a knihtiskařském oboru podnikání a jeho manažerské působení v největší národnostně české bance, Živnostenské bance, které Otto věnoval přes 40 let svého života. To jsou dva základní tematické okruhy práce. Komplementárním doplňkem práce je analýza jednoho z projevů českého hospodářského nacionalismu konce 19. století, jímž bylo zřízení firmy Národní podnik obchodní a průmyslový. Otto byl totiž s celým projektem úzce spjat. V úplném závěru práce mě zajímá otázka Ottovy identity. Práce je případovou studií k problematice nacionálně českých podnikatelských a bankovních elit.
Informační chování redaktorů ve vydavatelském průmyslu
Hajdová, Marie ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Stöcklová, Anna (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku informačního chování redaktorů z nakladatelství s důrazem na informační potřeby a zdroje informací. V první části se zabývá pozicí nakladatelství v informační společnosti, představuje trend elektronického publikování a jeho vliv na podobu knižního trhu. Následuje terminologický přehled vybraných pojmů z nakladatelství a jejich analýza. Další kapitola je shrnutím teorie informačního chování, souvisejících konceptů, modelů a dosavadních výzkumů v ČR. V závěru práce jsou shrnuty a analyzovány výsledky výzkumu, který byl pro potřeby práce realizován mezi českými redaktory. Na základě těchto výsledků jsou součástí práce také návrhy na zvýšení informační gramotnosti redaktorů.
Profil současného nakladatele: Nakladatelství HOST
Lukášová, Barbora ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
V této bakalářské práci se pokouším nastínit fungování a produkci současného nakladatelství Host. Samotné nakladatelství Host začalo fungovat až v devadesátých letech 20. století, nicméně periodikum Host, jehož odkaz nakladatelství nese, funguje již několik desetiletí. Jelikož není možné oddělit nakladatelství Host od periodika Host - dodnes fungují souběžně a sdílejí tutéž redakci - v první části bakalářské práce představuji počátky periodika Host ve dvacátých letech 20. století až po jeho samizdatovou podobu v osmdesátých letech. Poté nastíním základy nakladatelství Host, které zkraje devadesátých let položil Dušan Skála. Od druhé poloviny devadesátých let se pak začíná formovat současná podoba nakladatelství a periodika Host pod vedením Tomáše Reichela a Miroslava Balaštíka. V hlavní části bakalářské práce se pokouším popsat současné působení nakladatelství Host, zejména prostřednictvím jeho knižní produkce, a poukázat na jeho transformaci z poměrně úzce zaměřeného nakladatelství v nakladatelství, jehož produkce zaujala i masového čtenáře. Cílem mé práce je především ucelený popis současného nakladatelství Host.
Přehled českých regionálních nakladatelství, jejich význam a místo na současném knižním trhu
Jůzová, Jana ; Stöcklová, Anna (vedoucí práce) ; Vorlíčková, Blanka (oponent)
Bakalářská práce "Přehled českých regionálních nakladatelství, jejich význam a místo na současném knižním trhu" se zabývá problematikou regionálních nakladatelství v České republice, jejich významem a místem na současném knižním trhu. V úvodu práce definuje pojem regionální nakladatelství a stanovuje, koho lze za regionálního nakladatele považovat. Vyhodnocuje marketingové nástroje včetně specifik tohoto segmentu knižního trhu. V další části předkládá přehled nakladatelů a podrobně mapuje kvantitativní a kvalitativní úroveň jejich produkce. Závěr práce se zamýšlí nad možnostmi rozvoje nakladatelství a prodeje knih v budoucnu a je zde shrnut empirický průzkum, odpovědi nakladatelů na strukturované otázky a přehledné grafy. Klíčová slova Regionální nakladatelství, Česko, knižní trh, marketing, e-knihy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.