Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pojďme oživit nedávnou historii ... aneb jak na výuku soudobých dějin na středních školách
Hofnerová, Marcela ; Mücke, Pavel (vedoucí práce) ; Vaněk, Miroslav (oponent)
Diplomová práce s názvem Pojďme oživit nedávnou historii … aneb jak na výuku soudobých dějin na středních školách je pojata formou metodické příručky pro učitele středních škol, kteří by chtěli zajímavě, badatelsky a efektivně pojmout svou výuku soudobých dějin. Jsou zde nastíněny překážky, kvůli kterým se pedagogové soudobým dějinám vyhýbají, dále jsou v této práci porovnány a zhodnoceny učebnice dějepisu, jež patří mezi nejčastěji užívané při výuce na středních školách. Též je patrno, kolik prostoru je soudobým dějinám v těchto učebnicích věnováno a která témata soudobých dějin preferuje rámcový vzdělávací program. Práce je zaměřena na československé a české soudobé dějiny, k nimž předkládá možnosti využívání různých internetových platforem, jež jsou učitelům přímo určeny nebo z nich mohou čerpat inspiraci pro svou výuku. V neposlední řadě též nabízí několik aktivit zahrnujících práci s prameny či jinými dobovými artefakty, jichž lze v hodinách využít. Zároveň upozorňuje na možnosti tematických exkurzí s doplňujícím materiálem, kterými je možno výuku efektivně doplnit. V práci je představen rovněž malý výzkum, jehož úkolem je zmapování postoje učitelů dějepisu k výuce soudobých dějin.
Zavedení týdenních témat do výuky na základní škole speciální
Megyešiová, Lucia ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Práce pojednává o možnostech vzdělávání žáků se středně těžkým a těžkým mentálním postižením, souběžným postižením více vadami a s autismem. Teoretická část popisuje systém vzdělávání této skupiny žáků a představuje vyučování v praktické části předkládá návrh výukového projektu formou týdenních tematických bloků pro žáky základní školy speciální, který je přizpůsoben specifikům vzdělávacích potřeb těchto žáků. Cíl trvání jednoho měsíce do podmínek konkrétní základní školy speciální a akčním zjistit, jaké výsledky učení přinásí integrované tematické výuky na základní ško KLÍČOVÁ SLOVA Žáci s mentálním postižením, integrované tematické vyučování (ITV), speciální školy, kombinované postižení, rámcový vzdělávací program (RVP)
Faktory ovlivňující výuku sportovní gymnastiky na druhém stupni základní školy
Vajglová, Kateřina ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá faktory ovlivňujícími výuku sportovní gymnastiky na druhém stupni základní školy. Bylo zjišťováno, kdy se učitelé sami setkali s výukou sportovní gymnastiky, jejich názory na zařazování sportovní gymnastiky do školní tělesné výchovy, materiální vybavenost tělocvičny, kterou mají k dispozici a rizika možných zranění. V teoretické části je popisováno zařazení sportovní gymnastiky do školního vzdělávacího programu. Praktická část porovná výsledky dotazníků, na které odpovídali učitelé druhého stupně základní školy a jsou doplněny o rozhovor. KLÍČOVÁ SLOVA Tělesná výchova, gymnastika, sportovní gymnastika, rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program, dotazník, rozhovor
Mediální výchova pohledem žáků
JINDROVÁ, Kristýna
Tato diplomová práce si klade za cíl zmapovat důležitost mediální výchovy ve všeobecném vzdělávání. Odhalit, jak žáci 2. stupně ZŠ a nižšího stupně víceletých gymnázií reflektují výuku mediální výchovy, a zároveň zjistit její přínos a využití v praktickém životě žáků. Teoretická část popisuje základní poznatky, které jsou s tímto tématem spojeny. Největší důraz je kladen na pojetí mediální výchovy v českém vzdělávacím systému. Praktická část je věnována výsledkům výzkumu, kdy na základě rozhovorů s žáky 2. stupně základních škol a nižšího stupně víceletých gymnázií je zjišťováno, jaký je pohled těchto žáků na výuku mediální výchovy. Skrze jednotlivé výpovědi se autorka kromě výše uvedených cílů dále pokusí nastínit, zda se nějak liší pojetí mediální výchovy u žáků základní školy a víceletého gymnázia. V samotném závěru práce jsou autorkou podány návrhy ke zlepšení či zpestření výuky mediální výchovy, které reagují na skutečnosti zjištěné ve výzkumu.
Zjištění využívání aerobních forem cvičení s hudbou v hodinách TV na vzorku vybraných středních škol ve městě Tábor
POTUŠŇÁK, Robin
V bakalářské práci se zabýváme zjištěním stavu využívání aerobních forem cvičení s hudbou v hodinách tělesné výchovy na vzorku vybraných středních škol ve městě Tábor. Předmětem výzkumu byl stav a četnost zařazování aerobních forem cvičení během hodin tělesné výchovy. Výzkumným souborem bylo sedmnáct vyučujících tělesné výchovy šesti středních škol v Táboře vybraných autorem metodou záměrného výběru. Sběr dat se prováděl formou strukturovaného interview. Výsledky nám ukázaly, že aerobní cvičení s hudbou se provádí na většině vybraných středních škol, a to bez rozdílu cvičebních skupin z hlediska pohlaví. Frekvence zařazování aerobního cvičení s hudbou se liší jak mezi školami, tak mezi skupinami dívčími a chlapeckými. Práce na základě analýz Rámcových vzdělávacích programů a Školních vzdělávacích programů poukázala na dodržování požadavků těchto dokumentů učiteli tělesné výchovy.
Náboženství v současných učebnicích pro základní školy a nižší stupeň gymnázií
Hanychová, Alžběta ; Beneš, Ladislav (vedoucí práce) ; Landová, Tabita (oponent)
1 Anotace Náboženství v současných učebnicích pro základní školy a nižší stupeň gymnázií. V poslední době stoupá ve veřejném prostoru míra diskuzí a polemik o náboženství. Nezřídka se však jedná o nepoučená stanoviska. Ve své práci jsem se zaměřila na to, jaké informace se dostávají k žákům základních škol, a to bez ohledu na zájem konkrétního učitele. V první části porovnávám základní kurikulární dokumenty (tzv. Bílou knihu a Rámcový vzdělávací program) a jednotlivé vzdělávací oblasti. V druhé části se zaměřuji na konkrétní učebnice vybraných předmětů (dějepis, výchova k občanství, etika), které prošly schválením Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Všímám si, jak často, do jaké míry a v jakých kontextech pojednávají o náboženství (včetně přehledu, o kterých náboženstvích referují). Následně vyhodnocuji, jestli zaujímají nějaké hodnotící stanovisko, případně zda vedou žáky k zájmu o tuto oblast a zda rozvíjí jejich schopnosti dohledat si relevantní informace. Klíčová slova Náboženství, obsahová analýza, učebnice, rámcový vzdělávací program, Bílá kniha, předsudky, religiozita, schvalovací doložka, dějepis, etická výchova, občanská výchova, hodnocení.
První pomoc při tonutí - znalost a metodika výuky žáků druhého stupně ZŠ
Seifertová, Klára ; Prokešová, Eva (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
Název: První pomoc při tonutí - znalost a metodika výuky žáků druhého stupně ZŠ Cíle: Cílem práce je zjistit teoretickou znalost poskytování první pomoci tonoucímu u žáků druhého stupně základních škol a sestavit modelovu hodinu vhodnou pro tyto žáky. Metody: V teoretické části práce byla použita metoda rešerše literárních pramenů z oblasti první pomoci a vodního záchranářství. Dále pak seznámení se s českou a zahraniční literaturou zabývající se první pomocí při tonutí a její výukou. Výzkum byl provádět formou anonymní ankety. Metoda analýzy (nenumerická jednorozměrná analýza) byla využita při třídění získaných informací, metoda syntézy při jejich shrnutí. Výsledky: Znalosti žáků druhého stupně na námi vybraných základních školách týkající se bezpečnostních pravidel chování u vody jsou dostatečné. Naopak znalosti týkající se specifické první pomoci tonoucímu jsou nedostatečné. V několika případech se vyskytly odpovědi, které měly více jak 90% úspěšnost, ovšem na zásadní otázky týkající se chování v konkrétních situacích téměř 2/3 dotázaných odpověděla špatně. Klíčová slova: První pomoc, vodní záchrana, rámcový vzdělávací program
Mezipředmětové vztahy na úrovni plánovaného kurikula (matematický tábor pro 1. stupeň základní školy)
TETOUROVÁ, Barbora
Diplomová práce se zabývá mezipředmětovými vztahy na úrovni plánovaného kurikula. Teoretická část je věnována problematice mezipředmětových vztahů, popisu dětí školního věku a učení formou hry. Obsahuje pojmy integrace ve vyučování, matematická gramotnost, instruktor, učení, motivace a hra. Dále je zde zmíněn Rámcově vzdělávací program pro základní vzdělávání, klíčové kompetence a jeho vybrané vzdělávací oblasti. Praktická část obsahuje soubor úloh, které integrují mezipředmětové vztahy. Za každou aktivitou je popsána její realizace z pohledu autora diplomové práce.
ZUŠ Prosek – analýza činností
Spilka, Jiří ; Kouba, Vojtěch (vedoucí práce) ; Šmíd, Ilja (oponent)
Bakalářská práce popisuje historii uměleckého vzdělávání v českých zemích a vývoj legislativy uměleckého školství po roce 1989. Detailně rozebírá Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání, jako jeden z hlavních kurikulárních dokumentů. U konkrétního případu Základní umělecké školy, Praha 9, U Prosecké školy 92 analyzuje činnosti a finance. V rámci výzkumu práce porovnává ZUŠ Prosek s ostatními ZUŠ na Praze 9 a vytváří mapu prostorové struktury žáků jako novou metodu pro srovnávání škol.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.