Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 87 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Studie průběhu zakázky ve vybrané společnosti
Červená, Nikola ; Wagnerová, Hana (oponent) ; Milichovský, František (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na studii průběhu zakázky ve vybraném podniku. Spolupracovala jsem s vybranou společností, která se zabývá dodávkou technologií a zařízení pro oblasti úpravy a dezinfekce vody. V teoretické části se zabývám vysvětlením základních pojmů, které jsou spjaty s průběhem zakázky. V analytické části se věnuji popisu současného stavu průběhu zakázky ve vybraném podniku a na základě těchto informací navrhuji řešení, která by měla vést ke zlepšení zakázkového řízení.
Mezi akcí a kontemplací. Mystika otevřených očí Dorothee Sölle
BALI, Kateřina
Předložená práce se zabývá teologickou reflexí myšlenek protestantské, feministické teoložky Dorothee Sölle, vztahující se k jejímu dílu Mystika a vzdor. Cílem této práce je reflexe pojetí mystiky a vzdoru, přičemž nahlíží mystiku a vzdor v přímé souvislosti s pozicí Sölle uvnitř feministické teologie osvobození, tj. pokouší se zasadit myšlenky o mystice a vzdoru do rámce jejího raného teologického myšlení. S ohledem na pozici Sölle uvnitř feministické teologie se práce zabývá i otázkou, jakým způsobem mystika a vzdor nabývá budoucí podoby feministické teologie osvobození. Ve středu zájmu této práce, skrze hermeneutickou metodu, je zejména reflexe vztahu akce a kontemplace, stojící v jádru mystiky a vzdoru. Na pozadí výtky Zimmerlinga vůči mystice a vzdoru, předně z politizace mystiky, se práce pokouší zamýšlet nad vztahem mystiky a vzdoru, kdy se jedná o vztah radikální souvztažnosti. Výtka Zimmerlinga se jeví oprávněná s ohledem na zacílení se na vztahy uvnitř stvoření a s nimi související proměnu člověka, namísto vztahu s Bohem. V jistém ohledu tak mystika jakožto vzdor nabývá podoby politické mystiky, přesněji mystiky osvobození. Reflexe mystiky jakožto vzdoru vyvolává otázky po "potřebě" kontemplativní dimenze", která se v důsledku může jevit jako sekundární. Práce se pokouší nalézat odpovědi v textu Sölle, přičemž onou odpovědí může být reflexe bezúčelné modlitby, která je "srdcem" mystiky jakožto vzdoru. Ačkoliv Sölle zdůrazňuje zejména jeden aspekt mystického vztahu-proměnu člověka a světa, jejím cílem je ona jednota akce a kontemplace v podobě jednoty mystiky a vzdoru.V její perspektivě vztah s Bohem není izolovanou zkušeností jedince, nýbrž odrazem a zároveň i vzorem vztahů uvnitř stvoření. Stejně tak jako neodděluje akci od kontemplace, neodděluje vztah mezi Bohem a člověkem a člověkem a stvořením. Na pozadí tohoto přístupu lze v důsledku nalézt touhu Sölle po nalezení jednoty. Právě v myšlence mystiky jakožto vzdoru, v mystice otevřených očí se vynořuje dialogický vztah akce a kontemplace, který je vztahem vzájemným. Akce a kontemplace jsou dvěmi stranami jedné mince, tj.jedno nemůže být bez druhého, přičemž jejich harmonie je předpokladem (i důsledkem) mystiky a vzdoru.
Talent management ve vybrané firmě
Matyášová, Veronika
Bakalářská práce je zaměřena na využití CliftonStrengths testu, jako na nástroj k identifikaci silných stránek v rámci talent managementu. Literární rešerše se věnovala definování základních pojmů pojících se s talent managementem a celého jeho procesu, podrobněji je popsáno testování pomocí CliftonStrengths testu. Cílem této práce je navrhnout zlepšení dosavadních procesů talent managementu tak, aby byly rozvíjeny pozitivní postupy a řešeny problémová místa. Doporučení byla navržena na základě výsledků kvantitativního výzkumu za pomocí dotazníkového šetření. Využívání testu CliftonStrengths jako nástroje pro identifikaci silných stránek má přínos nejen pro firmu, ale také pro zaměstnance.
Štěstí v práci a organizacích-příčiny, související faktory a důsledky
Macháček, Martin ; Höschlová, Eva (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
Teoretická část bakalářské práce se věnuje štěstí v práci a organizacích. Nejprve je štěstí zmíněno jako důležitý konstrukt v pozitivní psychologii. Dále je štěstí představeno jako emoce interkulturně hodnotná. Pro jeho definování je použito srovnání s well-beingem a spokojeností. Závěr první části je věnován způsobům měření obecného štěstí. V hlavní části práce je štěstí v práci představeno jako součást současného přístupu zaměřujícího se na pozitivní stránky pracovního prostředí. Tři podkapitoly pojednávají o příčinách, souvisejících faktorech a důsledcích štěstí v práci a organizacích. Pozornost je věnována i engagementu zaměstnanců. Hlavní část práce uzavírá kapitola o způsobech měření štěstí v práci a organizacích. Empirická část předkládá návrh výzkumu, který zjišťuje rozdíly v míře prožívaného štěstí u profesionálních sportovců a běžné populace.
The nature and identity of apologetics in light of the calls of scripture and the Second Vatican Council
NICOLSON, Stuart
Apologetics in recent times has had for many a negative value, and the term 'apologetics' did not appear in the Second Vatican Council documents. However, by returning to the sources in Scripture and the Early Church, especially Peter's call (1Peter 3:15-16) for all faithful to be ready to respond when questioned or challenged about their faith, and to do so in a Christian manner, apologetics can be understood as far more original, ordinary, and organic than how it is often defined. It was originally an integral part of Christians speaking out about their faith, participating with the Logos. Through a Petrine lens, apologetical calls and content can be identified in 10 of the 16 Vatican II documents, including two clear paraphrases of Peter's call. This indicates a problem in how apologetics is identified and understood. Part 1 provides a working definition for Petrine apologetics in order to identify its development through Christian history. Part 2 present a brief and selective history of apologetics. Petrine apologetics is observed and explored in Scripture in Part 2a, including in Jesus' ministry and the first Church generations. In Part 2b it is shown how a second century apologetical turn, particularly through Justin Martyr, reinforced by Eusebius, and concretised by several later Early Church Fathers, narrowed apologetics into becoming elite, intellectual, and clerical - not for all the faithful but the few. The Mediaeval period (Part 2c) could have seen a return to more universal Petrine apologetics, especially through the Fourth Lateran Council, but weak dissemination of its teachings meant the opportunity was lost. After the Reformation, in Part 2d, Charles Borromeo's pastoral apologetics stands out, as well as a growing movement based upon credibility in the English-speaking sphere where apologetics was becoming part of organic engagement of Catholics in Protestant societies. Part 3 focuses on Vatican II. The entrenched Justinian approach in Catholic Europe eschewed engagement with others, leaving apologetics as overly catechetical. Balthasar identified and rejected the old paradigm and the main reform ideas, calling for a new approach: Love Alone Is Credible. Many conciliar apologetics themes are congruent with his reform call, and with Petrine apologetics. In addition to apologetical calls, Vatican II shows that apologetical preparation should be embedded in Christian education (Gravissimum Educationis 2) and how apologetically prepared faithful should engage with society (Apostolicam Actuositatem 1, 2, 11, 29, 31, etc.). But the Council's apologetics calls were not developed and apologetics was mostly replaced by fundamental theology, which has problematic features from Justinian apologetics and the reform ideas Balthasar rejected, and is not related to the apologetical calls of Peter or Vatican II. However, there has been an organic development of apologetics since the 1980s. In Part 4, the problematic current state of Catholic understanding in the ordinary faithful is evident in two recent surveys. It is necessary to respond to this. By reframing apologetics according to the original Petrine call and its Vatican II confirmation, a New Apologetics (NA) can be developed that emphasises Peter's elements of preparation, response, in a Christian manner, for all the faithful. The Petrine elements are unpacked in today's context and several distinctions are explored, including objective and subjective approaches, and the spectrum of evangelisation-apologetics-catechetics. Three 'voices' are shown to have particularly contributed so far to NA: William Levada, Robert Barron, and Peter Kreeft. All intellectual and two being clerics, they have the insight and ability to guide developments. Looking forwards, the two named conciliar texts are explored in how they can be unpacked for developing an embedded apologetics of preparation, response, in a Christian manner: original, organic, ordinary apologetics.
Design of Educational Videos for the Study Programme English in Electrical Engineering and Informatics
Starykovska, Vladyslava ; Šťastná, Dagmar (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce)
Nowadays, information technology is actively incorporated into education worldwide, especially after the global pandemic. Advances and innovations in educational technology, such as access to the Internet, multimedia technology, and handheld devices, have led to significant changes in the way people interact and learn. A growing tendency toward the use of technology and its integration into the school curriculum has gained crucial importance. In particular, the use of a video as an audio-visual material in foreign language lessons has grown rapidly because of the increasing emphasis on the communicative approach, and the use of a video is a great stimulus and facilitator for foreign language teachers. The aim of this bachelor’s thesis is to discuss the importance of using a video in engineering lessons taught in a foreign language and try to define the distinctive features of a high-quality educational video. A literature review is used to identify and examine relevant theories and methods related to the concept of an educational video. The review reveals that educational videos have emerged as a critical part of higher education, and they provide an important tool for delivering content in many flipped, blended, and online classrooms. Videos increase student engagement, which in turn helps improve their learning outcomes. The use of videos stimulates the cognitive processes of thinking, reasoning, problem-solving, decision-making, and creating. Videos take the student beyond recall-and-relate activities. The practical part reveals the process of creating educational video material and focuses on designing a series of educational videos for selected electrical engineering and information technology subjects taught in English.
Nadaní žáci v základním školství
Mňuk, Kamil ; High, Radka (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Stěžejním tématem této práce je problematika žáků s nadáním a mimořádným nadáním a jejich vzdělávání v základních školách. Teoretická část práce se zabývá terminologií, modely nadání, charakteristickými projevy nadaných žáků, kognitivními i mimointelektovými znaky i specifickou skupinou nadaných dětí, kterou tvoří zejména žáci s dvojí výjimečností a podvýkonností. Rozebírá rovněž edukační a vzdělávací potřeby nadaných, poskytuje přehled legislativních podkladů, s tím souvisejících, a uvádí odborníky doporučované přístupy, které se mohou směrem k žákům nadaným v povinném školním vzdělávání efektivně uplatnit. Cílem výzkumné části je prostřednictvím dotazníků vlastní konstrukce analyzovat zkušenosti pedagogů - výchovných poradců - s nadanými žáky na základních školách v regionu Rychnov nad Kněžnou, zároveň analyzovat jejich postoje, přístupy a orientaci v problematice i to, jak probíhá nominace a identifikace těchto žáků a jak jsou podporováni při svém vzdělávání. Výzkum doplňují kazuistické snímky nadaných dětí, vzniklé na podkladě rozhovorů s jejich rodiči, které se orientují rovněž na přístup ke konkrétním žákům v kontextu nadání na základních školách. Výsledky výzkumu poukazují na aktuální stav problematiky, která souvisí nejen s nominací a identifikací žáků s nadáním či mimořádným nadáním na...
Syndrom vyhoření u profesionálních sportovců v kolektivních sportech
Halbichová, Adéla ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Janák, Vladimír (oponent)
Název: Syndrom vyhoření u profesionálních sportovců v kolektivních sportech Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je zjistit přítomnost projevů syndromu vyhoření a engagementu v kolektivním profesionálním sportu a zkoumat jejich vazbu na sociální prostředí utvářené spoluhráči, trenéry a širším okolím a další vybrané proměnné (motivace, sklon k perfekcionismu apod.). Metody: Výzkum byl realizován prostřednictvím elektronického dotazování. Dotazník se skládá ze 7 samostatných částí, z nichž každá je zaměřena na jeden ze zvolených prediktorů burnoutu a engagementu. Byl distribuován mezi profesionální hráče a hráčky volejbalu (extraliga), hokeje (Chance liga a 2. liga) a házené (extraliga). Celkem se výzkumu zúčastnilo 102 profesionálních sportovců. Získaná data byla zpracována pomocí popisné statistiky a korelační a regresní analýzy. Výsledky: Získané výsledky poskytují přehled vazeb mezi vybranými důsledky - burnout (vyhořením) a engagement (zaujetím), a zvolenými prediktory, kterými jsou druhy motivace, cíle snažení, perfekcionismus, motivační klima vytvářené trenérem a týmová koheze. Byly potvrzeny obecné předpoklady vztahů engagementu a vnitřní motivace, a naopak burnoutu s vnější motivací a jí příbuznou introjektovanou regulací. Zkoumání cílů snažení odhalilo, že s engagementem se pozitivně pojí...
Vliv psychické bezpečnosti na motivaci a osobní angažovanost pracovníků v sociálních službách v Domově Maxov.
Stříbrný, Martin ; Krejčí, Jiří (vedoucí práce) ; Bosá, Monika (oponent)
This thesis focuses on the climate of psychological safety and its possible association with the motivation and personal commitment of social service workers in an organization providing social services to adults with disabilities. The main text of the thesis consists of a theoretical and a practical part, where the theoretical part focuses on defining the work groups and consequently the climate of psychological safety in relation to the work environment, as well as defining the concepts of motivation and personal commitment. The practical part of the thesis evaluates data obtained through a quantitative questionnaire survey in an organisation providing four types of social services. Social service Protected housing, Social therapeutic workshops, Home for people with disabilities and Home with special regime. A total of 29 social service workers from this organisation participated in the survey. The questionnaire examined the climate of psychological safety in the social services. Semi-structured interviews aimed to reveal the links between the climate of psychological safety, motivation and commitment of employees working in social services within one organisation. Two representatives from each social service participated in the interviews. The results of the research investigation indicated a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 87 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.