Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Syndrom vyhoření u profesionálních sportovců v kolektivních sportech
Halbichová, Adéla ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Janák, Vladimír (oponent)
Název: Syndrom vyhoření u profesionálních sportovců v kolektivních sportech Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je zjistit přítomnost projevů syndromu vyhoření a engagementu v kolektivním profesionálním sportu a zkoumat jejich vazbu na sociální prostředí utvářené spoluhráči, trenéry a širším okolím a další vybrané proměnné (motivace, sklon k perfekcionismu apod.). Metody: Výzkum byl realizován prostřednictvím elektronického dotazování. Dotazník se skládá ze 7 samostatných částí, z nichž každá je zaměřena na jeden ze zvolených prediktorů burnoutu a engagementu. Byl distribuován mezi profesionální hráče a hráčky volejbalu (extraliga), hokeje (Chance liga a 2. liga) a házené (extraliga). Celkem se výzkumu zúčastnilo 102 profesionálních sportovců. Získaná data byla zpracována pomocí popisné statistiky a korelační a regresní analýzy. Výsledky: Získané výsledky poskytují přehled vazeb mezi vybranými důsledky - burnout (vyhořením) a engagement (zaujetím), a zvolenými prediktory, kterými jsou druhy motivace, cíle snažení, perfekcionismus, motivační klima vytvářené trenérem a týmová koheze. Byly potvrzeny obecné předpoklady vztahů engagementu a vnitřní motivace, a naopak burnoutu s vnější motivací a jí příbuznou introjektovanou regulací. Zkoumání cílů snažení odhalilo, že s engagementem se pozitivně pojí...
Postoje žáků ZŠ ve Slaném k tělesné výchově
Halbichová, Adéla ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Vorálek, Rostislav (oponent)
Název: Postoje žáků ZŠ ve Slaném k tělesné výchově Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit, jak žáci vybrané základní školy vnímají tělesnou výchovu a identifikovat faktory, které jejich postoje ovlivňují. Metody: Studie byla provedena na zvolené základní škole ve Slaném. Zúčastnilo se jí 99 žáků 6. až 9. třídy, tedy ve věku 11-16 let. V práci je použita metoda elektronického dotazování, které bylo aplikováno na žáky ZŠ prostřednictvím internetových stránek katedry druhého stupně. Žákům byl touto formou distribuován dotazník o 23 otázkách, který byl před zveřejněním konzultován s vedoucím práce a ověřen pilotáží. Ke zhotovení teoretické části byla nastudována odborná literatura a internetové zdroje týkající se dané problematiky. Výsledky: Z výsledků dotazování vyplývá, že většina žáků má k tělesné výchově kladný postoj, převážně z důvodu, že jim tělocvik přináší zábavu a úlevu od běžného sezení v lavicích v ostatních předmětech. Část žáků však tělesnou výchovu vnímá negativně, neboť ne všichni jsou stejně pohybově nadaní a ti, kteří v některých sportech nevynikají prožívají jisté obtíže. Záporně je žáky vnímán především fakt, že jsou za své výkony v hodinách hodnoceni známkami, což by mohlo být právě pro skupinu méně pohybově talentovaných dětí demotivující. Klíčová slova: postoje,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.