Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Setkávání se seniory jako příležitost pro učení žáků mladšího školního věku
Kudrnáčová, Nikola ; Uhlířová, Jana (oponent)
Rigorózní práce Setkávání se seniory jako příležitost k učení žáků mladšího školního věku je zaměřena na mezigenerační setkávání žáků a seniorů v době pandemie, během které byly obě tyto generace izolovány od ostatní populace. Práce obsahuje celkem devět kapitol. V teoretické části popisuje v osmi kapitolách oblasti mezigeneračního učení, školního věku a stáří, vzdělávání seniorů. Dále představuje výukové metody vhodné při mezigeneračním učení, výchovné a vzdělávací cíle žáků mladšího školního věku se seniory, komunikaci, mediální činnost a její nástrahy v době izolace a online výuky a psychickou deprivaci dětí. V empirické části práce odpovídá v kvalitativním výzkumu realizovaném případovou studií na celkem čtyři výzkumné otázky. Výzkumné otázky zní: Jaký vliv má mezigenerační setkání na rozvoj dítěte ve výchovně vzdělávacím procesu? Jak probíhá komunikace mezi zúčastněnými aktéry mezigeneračního setkání? Jak daná setkání ovlivňují zúčastněné aktéry? Jak se instituce k mezigeneračnímu setkání staví? Při formulování odpovědí na výzkumné otázky jsem dbala na ukotvení výzkumného zjištění v odborné literatuře a popsala jsem tyto poznatky v konkrétních situacích výzkumu. Zjistila jsem, že škola může ovlivnit výchovně vzdělávací proces dítěte prostředím a podmínkami, ve kterých vzdělávání probíhá, že...
Setkávání se seniory jako příležitost pro učení žáků mladšího školního věku
Kudrnáčová, Nikola ; Uhlířová, Jana (oponent)
Rigorózní práce Setkávání se seniory jako příležitost k učení žáků mladšího školního věku je zaměřena na mezigenerační setkávání žáků a seniorů v době pandemie, během které byly obě tyto generace izolovány od ostatní populace. Práce obsahuje celkem devět kapitol. v teoretické části popisuje v osmi kapitolách oblasti mezigeneračního učení, školního věku a stáří, vzdělávání seniorů. Dále popisuje výukové metody vhodné při mezigeneračním učení, výchovné a vzdělávací cíle žáků mladšího školního věku se seniory, komunikaci, mediální činnost a její nástrahy v době izolace a online výuky a psychickou deprivaci dětí. v empirické části práce řeší odpovědi na celkem čtyři výzkumné otázky v kvalitativním výzkumu realizovaném případovou studií. Výzkumné otázky zní: Jak ovlivňuje škola výchovně vzdělávací proces dítěte? Jaký vliv má mezigenerační setkání na rozvoj dítěte ve výchovně vzdělávacím procesu? Jak probíhá komunikace mezi zúčastněnými aktéry mezigeneračního setkání? Jak daná setkání ovlivňují zúčastněné aktéry? Jak se instituce k mezigeneračnímu setkání staví? Při formulování odpovědí na výzkumné otázky jsem dbala na ukotvení výzkumného zjištění v odborné literatuře a popsala jsem tyto poznatky v konkrétních situacích výzkumu. Zjistila jsem, že škola může ovlivnit výchovně vzdělávací proces dítěte...
Historie školní tělesné výchovy v českých zemích
Bigazová, Tereza ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
V diplomové práci se budu zabývat zmapováním historie školní tělesné výchovy v českých zemích od zavedených tělesných cvičení do škol až po současnost. Práce bude dělena na jednotlivá časová období, ve kterých objasním, jak školní tělesná výchova v daném období vypadala a co všechno obsahovala. Cílem práce je porovnat školní tělesnou výchovu v jednotlivých obdobích a zaznamenat postupné změny a vývoj. KLÍČOVÁ SLOVA Tělesná výchova, školní tělesná výchova, tělesná cvičení, vývoj, historie, základní vzdělání, učitel, výchovně vzdělávací proces
Multikulturní výchova na 1.stupni ZŠ
Chadtová, Barbora ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Tématem diplomové práce je mapování problematiky multikulturní výchovy na prvním stupni základních škol. Cílem je především proniknout do současných struktur, posoudit možnosti práce učitele ve školním prostředí a v návaznosti na zjištěné poznatky hledat další cesty multikulturního vzdělávání žáků. Teoretická část práce vymezuje právní prostředí dané problematiky na úrovni České republiky a ukotvení multikulturního vzdělávání v kurikulárních dokumentech. Dále popisuje možné myšlenkové směry a přístupy v současném interkulturním vzdělávání. Rovněž zahrnuje možnosti a principy edukačního procesu od osobnosti učitele, jeho vlastních kompetencí, stanovení cílů a obsahu, vhodných forem a metod práce až k samotným žákům a dalším činitelům ovlivňující hodinu multikulturní výchovy. Značná část práce je věnována přiblížení nejnovějších poznatků, trendů a základních pilířů a principů kvalitního interkulturního vzdělávání. Popisuje také organizace, které svou činnost zaměřují na multikulturalitu světa a mohou se tak přímo podílet na rozšiřování všeobecného přehledu žáků, předávání informací, poznatků, na rozvoji osobnostně sociálních a zejména pak multikulturních kompetencí žáků. V neposlední řadě odkazuje na řadu podpůrných materiálů a pomůcek určených přímo do hodin multikulturní výchovy. Praktická část je...
Edukační dovednosti a jejich uplatňování v praxi
Šertlerová, Nikola ; Tomová, Šárka (vedoucí práce) ; Raudenská, Jaroslava (oponent)
V bakalářské práci s názvem "Edukační dovednosti a jejich uplatňování v praxi" se zabýváme edukací pacienta sestrou. Práce je rozdělená na část teoretickou a empirickou. Teoretická část práce popisuje edukaci v ošetřovatelství, charakteristiku účastníků edukace, roli sestry - edukátorky, faktory ovlivňující edukaci, komunikaci v edukaci, didaktické zásady edukace, edukační metody, edukační cíle a edukační proces v ošetřovatelství. Empirická část popisuje dotazníkový průzkum, který se skládal z dotazníků pro sestry a dotazníku pro pacienty na interních a chirurgických odděleních Fakultní nemocnice v Motole a oblastní nemocnice v Orlové. Záměrem bylo provedení primárního sběru dat a jejich následná analýza. Empirická část práce popisuje metodiku a organizaci šetření, charakteristiku průzkumného vzorku a analýzu výsledků průzkumného šetření. Výsledky šetření jsou graficky zpracovány a pracovní hypotézy statisticky zpracovány. Výsledky práce potvrzují, že edukaci považují za důležitou nejen sestry ale také pacienti, kteří jsou si vědomi důležitosti edukačního procesu. Největší překážkou při edukaci je pro sestry nedostatek času. Pacienti by byli nejraději edukováni v soukromí. Bohužel dle odpovědí sester tyto místnosti na odděleních chybí. V diskuzi jsou zhodnocena získaná data, stanovené cíle práce a...
Porovnání faktorů určujících udělení statutu akademie ČSLH s akademiemi v jiných zemích
Slánský, Jan ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Vojta, Zdeněk (oponent)
Název: Porovnání faktorů určujících udělení statutu akademie ČSLH s akademiemi v jiných zemích. Cíl: Cílem práce je na základě struktury tréninkového procesu, výběru hráčů, podmínek a testování, porovnat hokejové akademie v České republice, Severní Americe a Norsku. Metodika postupu: Soubor pro výzkum: Vybráno bylo pět hokejových akademií a škol z různých států. Zástupcem z České republiky byl hokejový klub HC Sparta Praha, HC Energie Karlovy Vary a adept akademie ČSLH HC Rytíři Kladno. V kanadském Saskatchewanu byla pozorována akademie Notre Dame a pátou akademií byl norský Lillehammer. Zkoumány byly podmínky, zavedené mechanismy řízení sportovního tréninku, výchovy a testování hráčů. Akademie byly porovnávány systematickým a cíleným pozorováním s dotazování trenérů a zaměstnanců vybraných akademií. Dotazování bylo prováděno ústně nebo formou elektronické korespondence. Závěr: Ačkoliv má porovnání své limity, z výsledků zkoumání vyplývá, že nejefektivnějším modelem pro hokejový rozvoj je kanadský Notre Dame. Klíčová slova: lední hokej, akademie, výběr talentů, testování, vzdělávací proces
Výchovně vzdělávací problémy dětí v obtížné životní situaci
Polánková, Barbora ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
Tématem práce jsou výchovně vzdělávací problémy dětí v obtížné životní situaci. Teoretická část práce se zabývá sociálně pedagogickým pojmem obtížná životní situace, jejím zvládáním a specifiky těchto situací u dětí. Zaměřuje se na ohrožování dítěte rodinným prostředím a jeho důsledky a projevy ve škole. Také popisuje možné přístupy učitele k situaci dítěte. Praktická část pomocí kvalitativního výzkumu, metodami hloubkového rozhovoru a analýzy dokumentů, zkoumá konkrétní projevy obtížných životních situací tří dětí z pohledu jejich učitele a s důrazem na jeho chápání, hodnocení a přístup k této situaci. Obtížná životní situace dětí se ve škole projevovala v mnoha rovinách. V rovině vztahů s vrstevníky, v rovině chování, školních výsledků, vztahu k učiteli apod. Přístupy učitelů byly většinou vstřícné a podporující. Klíčová slova Obtížná životní situace, žák, rodina, výchovně-vzdělávací proces, učitel, syndrom CAN, dítě v ohrožení

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.