Název:
Porovnání faktorů určujících udělení statutu akademie ČSLH s akademiemi v jiných zemích
Překlad názvu:
Comparison of the factors determining the granting status of CSLH academy with academies in other countries
Autoři:
Slánský, Jan ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Vojta, Zdeněk (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Porovnání faktorů určujících udělení statutu akademie ČSLH s akademiemi v jiných zemích. Cíl: Cílem práce je na základě struktury tréninkového procesu, výběru hráčů, podmínek a testování, porovnat hokejové akademie v České republice, Severní Americe a Norsku. Metodika postupu: Soubor pro výzkum: Vybráno bylo pět hokejových akademií a škol z různých států. Zástupcem z České republiky byl hokejový klub HC Sparta Praha, HC Energie Karlovy Vary a adept akademie ČSLH HC Rytíři Kladno. V kanadském Saskatchewanu byla pozorována akademie Notre Dame a pátou akademií byl norský Lillehammer. Zkoumány byly podmínky, zavedené mechanismy řízení sportovního tréninku, výchovy a testování hráčů. Akademie byly porovnávány systematickým a cíleným pozorováním s dotazování trenérů a zaměstnanců vybraných akademií. Dotazování bylo prováděno ústně nebo formou elektronické korespondence. Závěr: Ačkoliv má porovnání své limity, z výsledků zkoumání vyplývá, že nejefektivnějším modelem pro hokejový rozvoj je kanadský Notre Dame. Klíčová slova: lední hokej, akademie, výběr talentů, testování, vzdělávací procesTitle: Comparison of the factors determining the granting status of CSLH academy with academies in other countries. Goal: The aim of the thesis is structure of the training process, players selection, conditions and testing, comparison of ice hockey academies in the Czech Republic, North America and Norway. Methodics: File for research: Five hockey academies from different countries were selected. Representative of the Czech Republic was the HC Sparta Praha, HC Energie Karlovy Vary and HC Rytiri Kladno who holds status adept for academy of CSLH. The Notre Dame Academy was observed in Saskatchewan, and the fifth academy was Norwegian Lillehammer. The conditions, running and testing of players were explored. Questioning was done orally or by correspondence. Conclusion: Although the compared results have their limits, it showed that Canadian Notre Dame is the most effective model for developing hockey players. Key words: Ice hockey, academy, talent selection, testing, educational process
Klíčová slova:
akademie; lední hokej; testování; vzdělávací proces; výběr talentů; academy; educational process; Ice hockey; talent selection; testing