Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 163 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Specifika řízení bilingvní školy
Štunda, Christina ; Urbanová, Eva (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá specifiky řízení bilingvní školy. Cílem práce bylo zjistit jaká jsou specifika managementu bilingvní školy v oblasti vedení lidí a řízení pedagogického procesu v porovnání se školou tradiční. K vytvoření této práce byla použita metoda studia odborné tuzemské i zahraniční literatury a dalších dostupných zdrojů. Díky této metodě bylo zjištěno jaké rozdíly jsou mezi řízením tradiční a bilingvní školy. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zaměřuje na základní pojmové vymezení, které se týká zkoumané problematiky, a to na základě odborné literatury. První kapitoly definují školský management, dále charakterizují ředitele školy, jeho předpoklady a kompetence. Následuje kapitola věnující se vedení lidí, řízení lidských zdrojů a řízení pedagogických procesů. Závěrečné kapitoly teoretické části se věnují definování bilingvismu, jeho dělení a bilingvnímu vzdělávání na území České republiky včetně jeho základních principů a cílů. Praktická část se zabývá metodikou sběru dat a stanoví výsledky šetření získané prostřednictvím rozhovorů. Cílem bakalářské práce je vymezení specifik managementu bilingvních škol týkající se vedení lidí a řízení pedagogického procesu v komparaci s tradiční školou. Vlastním výzkumem se došlo k zjištění, že na...
Manažerské techniky tenisových trenérů
PEŠKOVÁ, Tereza
Bakalářská práce pojednává o vybraných manažerských technikách, které jsou využívány tenisovými trenéry při provádění jejich práce a to konkrétně tréninkového procesu svěřenců. Cílem práce je vyhodnotit, jaké manažerské techniky jsou při práci tenisového trenéra klíčové a následně specifikovat návrhy na zlepšení aplikování manažerských technik v této oblasti. V části teoretické jsou definovány základní pojmy, jako management, manažerské techniky či manažerské dovednosti. Dále se už práce zabývá jednotlivými manažerskými technikami, týkající se především vedení lidí. V praktické části jsou vyhodnocena data z realizovaného dotazníkového šetření a je zhodnocen rozsah a způsob využívání vybraných manažerských technik tenisovými trenéry v praxi a to i v závislosti na věkové kategorii trénovaných svěřenců. Součástí práce jsou návrhy na zlepšení v rámci rozsahu a způsobu využívání manažerských technik trenéry.
Ředitel školy jako realizátor změn vedoucích k ovlivňování kvality vztahů
Minářová, Alice ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na ředitele školy a na vztahy v pedagogickém sboru. Práce je rozdělena do několika kapitol a subkapitol. V teoretické části práce se zaměřuji na základní pojmy jako je škola, kultura školy, ředitel školy, osobnost ředitele, vize školy, styly vedení, leadership a management. Cílem práce je analýza a popsání kvality vztahů v pedagogickém sboru. Dále se práce zabývá otázkami: Jaký styl vedení je uplatňován v dané základní škole? Jakým způsobem ovlivňuje ředitel školy vztahy v pedagogickém sboru? Jak je osobnost ředitele vnímána pedagogy? K zodpovězení těchto otázek bude využita analýza dotazníkového šetření a rozhovoru. Výsledky výzkumu budou shrnuty v závěrečné diskusi. KLÍČOVÁ SLOVA ředitel, pedagog, základní škola, vize, sociální vztahy, vedení lidí, řízení lidí, motivace
Systémové přístupy k hodnocení a odměňování zaměstnanců
Větrovec, Vladislav
Diplomová práce se zabývá problematikou hodnocení a odměňování pracovníků na základě novým metod a přístupů. Hodnocení je obvykle vztahováno pouze na "hodnocení práce", tj. hodnocení a řízený samotného pracovního výkonu. Málokdy však najdeme systémově pojaté hodnocení jejího průběhu, podmínek a výsledků v kontextu strategického řízení firmy a modelu odměňování a hodnocení. Odměňování v podniku by mělo být podporováno filozofií odměňování, založené na strategickém modelu odměňování. Ten vede k zajištění spravedlivého, transparentního a efektivního odměňování pracovníků, a to zejména v souladu s pracovněprávní legislativou a ve vazbě na hospodářské výsledky organizace. Filozofie odměňování vyjadřuje přesvědčení organizace o tom, jak by měli být lidé odměňováni s cílem zajistit, aby se odměňování realizovalo ve prospěch organizace, ale i jejích členů. To ve firemní praxi vede k nutnosti vytvoření jasně stanoveného a definovaného systému odměňování pracovníků v návaznosti na principy objektivního hodnocení. Výstupem práce bude kritické zhodnocení vybraných modelů hodnocení a odměňování pracovníků v organizaci na základě principů strategického řízení ve vazbě na analýzu pracovního výkonu, produktivitu a konkurenceschopnost organizace. S uvedenou problematikou souvisí motivování pracovníků k efektivnímu...
Systémové přístupy k hodnocení a odměňování zaměstnanců
Větrovec, Vladislav ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou hodnocení a odměňování pracovníků na základě novým metod a přístupů. Hodnocení je obvykle vztahováno pouze na "hodnocení práce", tj. hodnocení a řízený samotného pracovního výkonu. Málokdy však najdeme systémově pojaté hodnocení jejího průběhu, podmínek a výsledků v kontextu strategického řízení firmy a modelu odměňování a hodnocení. Odměňování v podniku by mělo být podporováno filozofií odměňování, založené na strategickém modelu odměňování. Ten vede k zajištění spravedlivého, transparentního a efektivního odměňování pracovníků, a to zejména v souladu s pracovněprávní legislativou a ve vazbě na hospodářské výsledky organizace. Filozofie odměňování vyjadřuje přesvědčení organizace o tom, jak by měli být lidé odměňováni s cílem zajistit, aby se odměňování realizovalo ve prospěch organizace, ale i jejích členů. To ve firemní praxi vede k nutnosti vytvoření jasně stanoveného a definovaného systému odměňování pracovníků v návaznosti na principy objektivního hodnocení. Výstupem práce bude kritické zhodnocení vybraných modelů hodnocení a odměňování pracovníků v organizaci na základě principů strategického řízení ve vazbě na analýzu pracovního výkonu, produktivitu a konkurenceschopnost organizace. S uvedenou problematikou souvisí motivování pracovníků k efektivnímu...
Porovnání manažerských kompetencí ředitele školy a manažera v komerční sféře
Hassmanová, Lucie ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Závěrečná práce se zabývá porovnáním manažerských kompetencí ředitele základní školy a manažera středního managementu komerční sféry v oblasti vedení lidí. Daná problematika vychází ze zkušeností, znalostí a dovedností, které využívají současní ředitelé základních škol a manažeři středního managementu v rámci svých manažerských kompetencí. Cílem práce a zvoleného kvalitativního výzkumu pomocí metody "shadowing", která vychází z celodenního pozorovatelného chování, je porovnat konkrétní manažerské kompetence mezi ředitelem základní školy a manažerem středního managementu komerční sféry v oblasti vedení lidí. Porovnáním konkrétních manažerských kompetencí bude možné porovnat úroveň, účel a důležitost konkrétních manažerských kompetencí pro ředitele základní školy a manažera středního managementu komerční sféry. Během výzkumu bylo použito i interview, které následovalo po některých pozorovaných situacích konkrétního chování ředitele základní školy a manažera středního managementu komerční sféry v oblasti vedení lidí. Konkrétní manažerské kompetence byly definovány na základě kombinace kompetenčních modelů, které jsou zmíněny a popsány v teoretické části této práce. Přínos výzkumu by mohl být v oblasti dalšího vzdělávání a v užší specifikaci manažerských kompetencí využitelných pro konkrétní pracovní...
Delegování pravomocí ředitele mateřské školy na střední management školy v závislosti na velikosti školy a počtu odloučených pracovišť.
Benediktová, Karla ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Závěrečná bakalářská práce představuje pohled na proces delegování pravomoci a odpovědnosti ředitele mateřské školy na ostatní vedoucí pracovníky. V teoretické části této práce je využito získaných poznatků z manažerské literatury zachycující téma delegování v širších souvislostech, ale také je toto téma aplikováno na školství, konkrétně na ředitele mateřské školy. Analýza kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření určeného ředitelům mateřských škol představuje porovnání současného stavu procesu delegování ve státních mateřských školách s detašovanými pracovišti, a školách bez detašovaných pracovišť. Tato práce je přínosná pro samotné ředitele mateřských škol, kteří zde naleznou podporu vlastního rozhodování v procesu delegování pravomoci a odpovědnosti na ostatní vedoucí pracovníky školy, ale také zřizovatelům, kteří rozhodují o samostatnosti, či sloučení objektů mateřských škol. KLÍČOVÁ SLOVA: delegování, organizování, kompetence, vedení lidí, detašované pracoviště, ředitel

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 163 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.