Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 125 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Osoby bez přístřeší s opakovaným návratem do sociálních služeb
Pouchová, Lucie ; Šťastná, Jaroslava (vedoucí práce) ; Pěnkava, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá opakovanými návraty osob bez přístřeší do sociálních služeb. Teoretická část se zaměřuje na popis a na problematické oblasti osob bez přístřeší, kulturně- historický vývoj bezdomovectví v Českých zemích, vymezuje pojem sociální služby a diskutuje model práce s cílovou skupinou v Polsku. V závěru teoretické části je prezentováno středisko pro osoby bez přístřeší Centrum sociálních služeb Bohuslava Bureše (CSSBB) Armáda spásy, jsou tak předvedeny metody práce s cílovou skupinou, popsán způsob vedení dokumentace a publikovány analýzy azylového domu relevantní k tématu práce. Provedený výzkum v praktické části hledá faktory, které způsobily návrat bývalých uživatelů do sociálních služeb. Pro účely práce je fenomén návratů studován u osob, které v období 2007- duben 2012 využily azylový dům v CSSBB Armády spásy, odešly do komerčního bydlení a po odchodu se do jednoho roku vrací zpět do CSSBB v roli zájemce o sociální službu. Pro zjištění byly vedeny polostandardizované rozhovory a bylo přistoupeno k analýze dat (studium dokumentace osobních spisů). Práce dochází ke zjištění faktorů, které mohou mít vliv na návratnost a navrhuje zavedení postupů, které by mohly snížit návratnost.
Přínos osobních asistentů pro klienty s dětskou mozkovou obrnou
Dvořáková, Marie ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Obsahem této práce je zmapovat aktuální potřeby podpory osob s dětskou mozkovou obrnou a nalézt odpověď na otázku "Jaký je přínos osobního asistenta pro lidi s dětskou mozkovou obrnou?". Metodologie zahrnuje studium odborné literatury, dotazníkový výzkum mezi klienty a mezi osobními asistenty, pozorování a rozhovor. Výsledkem praktického výzkumu je zjištění, že osobní asistent je přínosný zejména v oblasti samostatného života, podpory rodiny s členem s dětskou mozkovou obrnou, jakožto odlehčovací služba a jako přítel lidí s dětskou mozkovou obrnou.
Možnosti hodnocení efektivity mentoringového programu "Ve dvou se to lépe táhne",
Pfaurová, Petra ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Dragomirecká, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá měřením efektivity vrstevnického mentoringového programu "Ve dvou se to lépe táhne" pro ohroženou mládež. Jejím hlavním cílem je vybrat vhodný způsob měření efektivity uvedeného programu a ověřit možnost jeho zavedení do metodiky programu. Teoretická část v úvodu definuje období dospívání a změny, ke kterým v jeho průběhu dochází, popisuje ohrožující faktory, které na adolescenty působí, a předkládá přehled programů pro ohroženou mládež, které jsou v České republice poskytovány. Dále také představuje program "Ve dvou se to lépe táhne" a možnosti, kterými je možné tento typ programu hodnotit zejména z hlediska dopadu na klienta. Praktická část zachycuje vybranou evaluační metodu a její modifikaci dle specifik programu, popisuje implementaci této modifikované metody v praxi a na základě sestavených dotazníků ji ověřuje.
Poslání v životě organizace
Nováková, Zuzana ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Suchel, Jakub (oponent)
Magisterská práce s názvem "Poslání v životě organizace" se zabývá fenoménem poslání. Práce je úzce zaměřena na oblast týkající se nestátních neziskových organizací, které poskytují sociální služby pro cílovou skupinu seniorů. V teoretické části pojem poslání definuji dle standardů kvality sociálních služeb a z pohledu odborné literatury. Dále ho nahlížím v souvislostech potřeb a velikosti cílové skupiny a společenské poptávky skupiny podporovatelů organizace. V dalších kapitolách se věnuji tématu poslání v kontextu strategického plánování, fundraisingu, public relations a v neposlední řadě organizační kultury. V empirické části prezentuji realizaci kvalitativního výzkumu. Výzkum jsem uskutečnila pomocí přístupu případové studie ve dvou organizacích poskytujících registrované sociální služby seniorům. Cílem bylo odpovědět na hlavní výzkumnou otázku: Jak vnímají poslání organizace její zaměstnanci? Výzkum byl realizován prostřednictvím metody polostrukturovaného dotazování. Výsledkem je následující tvrzení, které je platné pro oba případy: Všichni zaměstnanci jsou schopni interpretovat poslání své organizace skrze své vlastní hodnoty a zkušenosti. To, zda zaměstnanec poslání sdílí, či nesdílí, nebo považuje jeho část za formální, závisí na tom, jaké zásadní překážky při výkonu své práce potkává. V...
Kvalita terénní pečovatelské služby z pohledu uživatele
Slaná, Petra ; Štegmannová, Ingrid (vedoucí práce) ; Wichsová, Jana (oponent)
Petra Slaná ABSTRAKT Magisterská práce s názvem "Kvalita terénní pečovatelské služby z pohledu uživatele" se zabývá otázkami kvality pečovatelské služby. Jejím cílem bylo zjistit, co konkrétně uživatelé od kvalitní služby očekávají. Na základě provedeného kvalitativního výzkumu a poznatků získaných z praxe bylo rovněž cílem vytvořit metodiku pro zjišťování spokojenosti uživatelů terénní pečovatelské služby. Práce je tvořena dvěma částmi, teoretickou a empirickou. Teoretická část obsahuje vymezení stáří a seniorského věku, přibližuje problematiku stárnutí, soběstačnosti a potřeb člověka ve vyšším věku. Popisuje trendy demografického vývoje, ve kterých se odráží stárnutí populace. Zaměřuje se na sociální služby obecně, jejich definici, druhy a formy. Nastiňuje podobu sociálních služeb využívaných zejména seniory a to jak u nás, tak ve vybraných státech Evropské unie. Zahrnuje pojednání o komerčních systémech řízení kvality a popis systémů řízení kvality, které jsou využívány v oblasti služeb. Teoretickou část práce uzavírá přehled faktorů podmiňujících spokojenost uživatele. Cílem výzkumné části práce bylo definování okruhů, které mohou být pro uživatele významnými kritérii, podle kterých posuzují kvalitu poskytované služby. Pro dosažení tohoto cíle byla zvolena kvalitativní výzkumná metoda. Empirická část se...
Meze a možnosti občanské participace v komunitním plánování
Čech, Petr ; Růžička, Richard (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Název práce: Meze a možnosti občanské participace v komunitním plánování Jméno diplomanta: Petr Čech Studijní obor: Sociologie Vedoucí diplomové práce: PhDr. Richard Růžička, CSc. Klíčová slova: občan, komunita, participace, sociální služba, komunitní plánování V diplomové práci jsme se zaměřili na participační složku demokracie a na vybraných krajích jsme se pokusili postihnout způsob participace a komunikace jevů souvisejících s procesem komunitního plánování. Teoretická část práce byla zahájena podkapitolou "Občan a společnost". Ve svých oddílech pojednala koncept občanství a občanské společnosti, v souvislosti s nimi pak otázku veřejnosti a participace. Následující podkapitola "Komunita a změna" vymezila v jednotlivých částech pojem komunita a pojmy s ní související - komunitní práce a komunitní péče, komunitní rozvoj. Významnou částí této podkapitoly bylo pojednání komunitního plánování se specifiky komunitního plánování sociálních služeb. Tématy poslední podkapitoly teoretické části byly neziskový sektor a sociální služby v těchto pojmech: neziskový sektor, sociální sektor, sociální služby a sociální stát. Jako terminologické rozuzlení teoretické části byl na poslední místo zařazen oddíl komunitní plánování sociálních služeb. Výzkum byl v rámci diplomové práce strukturován v podkapitolách o...
Kauza klecových lůžek: Rozbor internetové diskuse z roku 2006 z perspektivy disability studies
Štrunc, Václav ; Kolářová, Kateřina (vedoucí práce) ; Kocman, David (oponent)
Tato práce prezentuje výsledky analýzy internetové diskuse pod článkem ze serveru aktuálně.cz z roku 2006. Článek se zabývá zneužíváním klecových lůžek v systému sociální péče o lidi s mentálním znevýhodněním a duševní nemocí v ČR. Kvalitativní výzkum byl veden metodou kódování vycházejícím z metodologického přístupu "zakotvené teorie". V teoretické části práce jsou rozebírány relevantní teoretické koncepty z oblasti disability studies a gender studies, zejména se zaměřením na kritiku konceptu liberálního občanství a teorie sociální smlouvy. Klíčovým konceptem celé práce je dichotomie soukromé a veřejné sféry. V další části práce je popsán kontext kauzy klecových lůžek v ČR a jsou vymezeny základní rysy této debaty. V empirické části je postupně popsáno pět klíčových témat, axiálních kódů, ve kterých je definována odlišnost lidí s mentálním znevýhodněním a duševní nemocí. Jedná se o témata prostoru a izolace, efektivity, odpovědnosti, stigmatizace a pečovatelské práce. V rámci každého tématu je popsán způsob definování těchto odlišností a je hledána jejich příčina a původ. V následující části je naznačen způsob argumentace účastníků diskusí ve vztahu k uvedeným tématům. V poslední kapitole je uvedena centrální kategorie "veřejné soukromí" a jsou k ní vztaženy všechny axiální kódy. Klíčová slova...
Volnočasové programy pro Romy
Zelinková, Barbora ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Bakalářská práce představuje organizace, které se zabývají romskou menšinou. Zaměřuje se na současnou situaci proromských i romských organizací v České republice, na to jaké služby organizace poskytují a kdo je financuje. Podává informace o vybraných organizacích poskytujících především volnočasové programy pro romské děti a mládež. Seznamuje s jednotlivými aktivitami těchto organizací. Vysvětluje význam nízkoprahových zařízení pro děti a mládež a terénní sociální práce. Součástí práce je kapitola zabývající se výchovou a vzděláváním romských žáků. Praktická část je zaměřena na Denní centrum pro děti a mládež ve Žďáře nad Sázavou. Jejím cílem je zhodnotit současný stav a přínos programů Denního centra pro děti a mládež.
Vyřizování stížností v organizaci poskytující sociální službu tlumočení českého znakového jazyka
Lopour, Vojtěch ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Procházková, Martina (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na vyřizování stížností v organizacích poskytujících sociální služby. Proces vyřizování stížností je v práci pojímán jako proces, který je-li v rámci organizace vhodně nastaven a koordinován, může být užitečný ve zkvalitňování poskytovaných služeb. Práce shrnuje odborné teoretické poznatky v oblasti vyřizování stížností, popisuje české legislativní ukotvení práce se stížnostmi a nabízí přehled možných procesů, postupů, pravidel a praktik, které mohou být v praxi využity. Praktická část práce je zaměřena primárně na vyřizování stížností v oblasti poskytování tlumočení českého znakového jazyka. Součástí diplomové práce je kvalitativní výzkum, v rámci kterého je detailně diagnostikován proces vyřizování stížností ve zvolené organizaci. Výsledky výzkumu obsahují navržení možných postupů a doporučení, která mohou organizaci pomoci při zefektivnění procesu vyřizování stížností a zároveň mohou být inspirací pro organizace, které jsou otevřené kritickému přístupu k vlastním způsobům vyřizování stížností a případnému zavádění změn.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 125 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.