Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 68 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávání odsouzených ve výkonu trestu odnětí svobody ve Věznici Vinařice a jejich motivace a postoje ke vzdělávání
Vrátná, Andrea ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání odsouzených ve výkonu trestu odnětí svobody ve Věznici Vinařice. Teoretická část práce se věnuje stručnému uvedení do problematiky výkonu trestu odnětí svobody v České republice a penitenciární pedagogice ve vztahu ke vzdělávání osob ve výkonu trestu odnětí svobody. Přibližuje možnosti vzdělávání a zaměstnávání odsouzených, kde uvádí současné možnosti vzdělávání a zaměstnávání osob v průběhu výkonu trestu odnětí svobody a jejich uplatnění po výkonu trestu odnětí svobody. Následně se diplomová práce zaměřuje na charakteristiku Věznice Vinařice, popisuje práci s odsouzenými, oddělení pro odsouzené ve věznici a také uvádí její možnosti z pohledu vzdělávání a zaměstnávání odsouzených. Dále diplomová práce přibližuje činnost Středního odborného učiliště, které ve Věznici Vinařice působí. Popisuje specifika výuky v učilišti, školní vzdělávací programy i charakteristiku žáků a aktuální zaměstnanost absolventů oborů kategorie E. Praktická část práce se zabývá výzkumným šetřením, jehož úkolem bylo zjistit, jaká je motivace žáků ke studiu a jaké jsou postoje žáků k jednotlivým vyučovacím předmětům v nabízených oborech Středního odborného učiliště ve Věznici Vinařice. Cílem diplomové práce bylo na podkladě dotazníkového šetření zjistit motivaci žáků ke...
Současné přístupy k výuce hudební výchovy na základních a středních školách a hudební nauky na ZUŠ
Šelmeczi, Jakub ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Marešová, Jiřina (oponent)
Tato bakalářská práce se předně zabývá moderními přístupy ve výuce hudební nauky na ZUŠ, a také výukou hudební výchovy na ZŠ a SŠ. V první kapitole jsou shrnuty základní pojmy nutné pro chápání celého systému hudebního vzdělání. Blíže zde rozebírám rámcový vzdělávací program ZŠ, SŠ a ZUŠ, který je základním stavebním kamenem při tvorbě školního vzdělávacího programu každé školy. Ve druhé kapitole rozebírám problematiku zápisů na ZUŠ, kde analyzuji hudební vlohy a způsoby jejich diagnostiky v kontextu zápisu na ZUŠ. V odborné literatuře je zápis na ZUŠ zmíněn pouze okrajově, proto jsem tomuto tématu v mé práci věnoval dostatečný prostor. Třetí kapitola pojednává o vnitřních a vnějších faktorech ovlivňujících výuku a shrnuje mou perspektivu na jednotlivé aspekty vyučování a vyučovací hodiny. Snažím se dále názorným způsobem předložit své zkušenosti a ty pak předat čtenáři. Čtvrtou kapitolu věnuji výzkumu, stanovuji hypotézy a vyhodnocuji nasbíraná data. V poslední kapitole detailně rozepisuji to, jak si myslím, že by na základě předchozích zkušeností a nově nasbíraných dat, měla být strukturovaná hodina hudební nauky. Podobný způsob výuky lze aplikovat i na hudební výchově na ZŠ a SŠ.
Dramatická výchova a její místo ve školních vzdělávacích programech na 1. stupni základních škol ve Šluknovském výběžku
Válková, Jana ; Hanyš Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Cílem mé diplomové práce je zjistit, jakým způsobem je reflektována dramatická výchova na 1. stupni základních škol ve Šluknovském výběžku. Konkrétně se zaměřuji na to, jak je dramatická výchova zařazována do školních vzdělávacích programů, zda jsou využívány metody a principy dramatické výchovy v povinných předmětech za účelem rozvoje klíčových kompetencí a jak se dramatická výchova uplatňuje v rámci naplňování mezipředmětových vztahů a průřezových témat. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a empirické. Cílem teoretické části práce je seznámit čtenáře s vývojem vzdělávacího kurikula v České republice, základními pojmy a principy dramatické výchovy. V empirické části práce jsou uvedeny výsledky výzkumu. Výzkum byl realizován v rámci přípravy této práce. Cílem výzkumu bylo zmapovat, jakým způsobem jsou principy dramatické výchovy reflektovány na 1. stupni základních škol ve Šluknovském výběžku. Součástí příloh je prezentován návrh lekce dramatické výchovy pro hodinu prvouky. Cílem bylo ukázat, že je možné prvky dramatické výchovy implementovat do výuky povinných předmětů. KLÍČOVÁ SLOVA dramatická výchova, metody dramatické výchovy, cíle dramatické výchovy, školní vzdělávací program, klíčové kompetence, osobnostní a sociální výchova, Rámcový vzdělávací plán pro základní vzdělávání
Implementace výchovy ke zdraví do školního vzdělávacího programu vybrané školy
Vrbová, Simona ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Práce je rozdělena na teoretickou část a výzkumné šetření. V teoretické části se věnuji pojmům v oblasti zdraví, podpory zdraví ve škole, oblasti Člověk a jeho zdraví, předmět výchova ke zdraví, popisuji rámcový vzdělávací program a školní vzdělávací program. V neposlední řadě se věnuji implementaci, vysvětlení tohoto pojmu a samotné implementaci výchovy ke zdraví do školního kurikula. Druhá část je zaměřena na analýzu školního vzdělávacího programu, kde zkoumám školní vzdělávací program dané školy. Další částí je polostrukturovaný rozhovor a dotazník, který proběhne online formou. Data budou znázorněna v grafické podobě. V závěru uvedu návrhy změn školního vzdělávacího programu výchovy ke zdraví dané školy, které budu tvořit na základě zjištěných dat. Cílem této bakalářské práce je zjistit, zda má škola vhodné podmínky pro výuku výchovy ke zdraví a zda jsou učitelé a žáci s koncepcí výuky spokojeni a v čem se liší jejich názor. Zjistila jsem, že respondenti jsou z větší části s výukou výchovy ke zdraví spokojeni, učitelé ve svých hodinách využívají i různé skupinové nebo samostatné práce, které mohou plnit ve své třídě, anebo mají možnost navštívit počítačovou učebnu. Učitelé se snaží na své hodiny připravit, jen nemají dostatek pomůcek, které by mohli využít.
Podpora zdraví v kurikulu Vyšší odborné zdravotnické školy a Střední zdravotnické školy v Praze 1
Urbanová, Hana
Diplomová práce se zabývá tématem podpory zdraví v kurikulu Vyšší odborné zdravotnické školy a Střední zdravotnické školy v Praze 1. Cílem kvalitativního výzkumu je zjistit, jak tato škola uchopila možnosti podpory zdraví ve svých školních vzdělávacích programech a dalších pedagogických dokumentech, jaký mají učitelé životní styl a jaké jsou jejich konkrétní zkušenosti s realizací podpory zdraví v jejich vyučovaných předmětech. Výzkum byl proveden pomocí tří technik sběru dat: metodou polostrukturovaných rozhovorů s vybranými učiteli, pozorováním během výuky některých předmětů i mimo vyučování a analýzou relevantních pedagogických dokumentů. Práce je rozdělena na dvě části, a to na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část pojednává o historii i současnosti vybrané školy, pedagogických dokumentech i o vybraných pedagogických pracovnících. Informuje také o konkrétních projektech školy na podporu zdraví. Praktická část obsahuje výsledná šetření kvalitativního výzkumu, která ukázala, že ve vybraných kurikulárních dokumentech je téma podpory zdraví obsaženo v mnoha různých oblastech. Její následná realizace závisí nejen na finančních a kapacitních možnostech školy, ale hlavně na konkrétních učitelích, na jejich zodpovědném přístupu k této problematice nejen ve svých vyučovacích předmětech,...
Faktory ovlivňující výuku sportovní gymnastiky na druhém stupni základní školy
Vajglová, Kateřina ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá faktory ovlivňujícími výuku sportovní gymnastiky na druhém stupni základní školy. Bylo zjišťováno, kdy se učitelé sami setkali s výukou sportovní gymnastiky, jejich názory na zařazování sportovní gymnastiky do školní tělesné výchovy, materiální vybavenost tělocvičny, kterou mají k dispozici a rizika možných zranění. V teoretické části je popisováno zařazení sportovní gymnastiky do školního vzdělávacího programu. Praktická část porovná výsledky dotazníků, na které odpovídali učitelé druhého stupně základní školy a jsou doplněny o rozhovor. KLÍČOVÁ SLOVA Tělesná výchova, gymnastika, sportovní gymnastika, rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program, dotazník, rozhovor
Využití dětské zkušenosti s médii ve formální výchově
Brožová, Tereza ; Supa, Markéta (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Tématem bakalářské práce je mediální výchova pro tweenagery propojující jejich vlastní neformální mediální zkušenost s formální výukou o médiích. Cílem práce je definovat teoretický základ, ale i navrhnout praktická doporučení týkající se mediální výchovy pro tweenagery, která by ve své činnosti mohli aplikovat jak rodiče v neformální mediální výchově, tak pedagogové ve formálním prostředí školy. Bakalářská práce se ve dvou částech, teoretické a praktické, zabývá interdisciplinárním zkoumáním mediální výchovy v kontextu mediální zkušenosti tweenagerů a způsobu, jakým se příslušníci této věkové skupiny o médiích učí v prostředí školy, domova i ve volném čase. Cílem práce je zjistit, jak tweenageři rozumějí médiím, jakým způsobem, kde a s kým s nimi přicházejí do kontaktu; jak média užívají, jak je vnímají a vytvářejí a jaké osobní a vzdělávací zkušenosti, hrozby i benefity s nimi mají spojené. Teoretická část vychází z odborné literatury a snaží se nahlédnout do oblastí, jakými jsou například vztah formální i neformální mediální výchovy a mediální gramotnosti, způsob realizace mediální výchovy v českém prostředí, proměňující se podoba dětství, dětská kultura, mediální zkušenost tweenagerů i pozitivní a negativní vlivy médií na dětské recipienty. Praktická část vznikla na základě výzkumu provedeného v páté...
Školní družiny a školní vzdělávací programy
ŠŤASTNÁ, Alena
Práce se zaměřuje na školské zařízení zájmového vzdělávání - školní družinu. Cílem práce bylo vzájemně porovnat školní vzdělávací programy šesti školních družin, jaká je jejich kvalita a zda odpovídají legislativním požadavkům. Dále bylo zjišťováno, do jaké míry se odráží školní vzdělávací program školní družiny v rámci školního vzdělávacího programu základního vzdělávání příslušné školy.
Didaktická analýza průřezového tématu Multikulturní výchovy, jeho ukotvení a realizace v nové verzi rámcového vzdělávacího programu pro základní školy.
Sikora, Jiří ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Hlaváčková Fleischerová, Andrea (oponent)
Diplomová práce se bude zabývat průřezovým tématem Multikulturní výchova a průniky průřezového tématu se vzdělávací oblastí výchova k občanství. Průřezové téma Multikulturní výchovy bude analyzováno a porovnáno se společnými tématy výchovy k občanství v RVP ZV. V návaznosti na identifikované učivo bude provedena didaktická analýza učebnic. Na základě výzkumných zjištění budou navržena doporučení pro výuku. KLÍČOVÁ SLOVA Školní vzdělávací program, učení, multikulturní výchova, téma, didaktika, pedagogika

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 68 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.